Jump to content


Photo

Picons


  • Please log in to reply
21 replies to this topic

#1 kerijaan

  • Senior Member
  • 361 posts

0
Neutral

Posted 24 February 2017 - 16:25

Hallo ik wil graag de nieuwste picons in mijn ultimo 4k plaatsen maar waar kan ik die downloaden.die je via de applicaties kunt downloaden zijn van 2016.heeft iemand een link voor mij.BVD



Re: Picons #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,406 posts

+395
Excellent

Posted 24 February 2017 - 16:29

Check het skin topic eens? Misschien vindt jij ze daar wel. Stefan is ermee bezig, en als dat klaar is, dan worden deze weer automatisch ge-update.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Picons #3 kerijaan

  • Senior Member
  • 361 posts

0
Neutral

Posted 24 February 2017 - 16:56

Oke dan wachten we nog even af tot deze klaar zijn.bedankt voor het antwoord.



Re: Picons #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 24 February 2017 - 17:25

Wordt aan gewerkt! ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Picons #5 Stefan

  • Senior Member
  • 1,503 posts

+74
Good

Posted 25 February 2017 - 13:04

Als ik het goed heb staan de picons van mij al in de PLI feed?
Alles is bijgewerkt tot op de dag van vandaag.

Edited by Stefan, 25 February 2017 - 13:05.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Re: Picons #6 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,406 posts

+395
Excellent

Posted 25 February 2017 - 13:12

Nee helaas nog niet. Als jij aan jouw kant (Github) klaar bent, dan zal dat aan onze kant niet heel veel werk meer zijn vermoed ik.
Maar daar ga ik niet over en dus laat ik het aan de mensen met meer kennis van zaken over. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Picons #7 Stefan

  • Senior Member
  • 1,503 posts

+74
Good

Posted 25 February 2017 - 13:15

Mijn kant is klaar.
VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Re: Picons #8 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,645 posts

+460
Excellent

Posted 25 February 2017 - 16:27

Ik heb daar ook al commits van voorbij zien komen...

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Picons #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 25 February 2017 - 16:32

Volgens mij zitten alle Ziggo repo's er in nu (maar heb nog geen double check gedaan), we missen alleen nog up to date picons voor de sat. En de oude zooi moet er nog uit.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Picons #10 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,406 posts

+395
Excellent

Posted 25 February 2017 - 17:15

Dat laatste kan ik wél doen. Dat eerste helaas niet. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Picons #11 Beeker

  • PLi® Contributor
  • 1,477 posts

+198
Excellent

Posted 25 February 2017 - 17:43

Ik heb 7 setjes in de feed gezet.

Ik kan morgen wel een PR maken voor meer setjes. Er zijn in de tussentijd wat setjes bijgekomen.

 

De picons voor sat zouden er ook in kunnen. Alleen ze zijn wel groot(57MB) en voor Stefan is het moeilijk om het up to date te houden.

Maar wat nu op zijn github staat, zou in de feed kunnen. De recipes daarvoor zijn al kant en klaar.

 

Zou handig zijn om te weten hoeveel picon setjes en welke? Allemaal ?

 

Dan wil ik daarmee wel aan de slag om de overige setjes erin te zetten.


Edited by Beeker, 25 February 2017 - 17:46.

Dreambox dm920, Uclan Ustym4Kpro, Gigablue UHD TRIO 4K and Dreambox dm8000. Wavefrontier T55 13.0|19.2|23.5|28.2 + Ziggo.


Re: Picons #12 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,406 posts

+395
Excellent

Posted 25 February 2017 - 19:34

Ik denk dat in veel gevallen enkele transparante versies voldoende zal zijn. Zelf gebruik ik altijd een van de 'light on transparent' varianten.
Echter bij diverse skins zullen picons op basis van kleur X ook gewenst zijn.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Picons #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 25 February 2017 - 21:35

Anders moeten we de sat even laten voor wat het is, ik heb de scripting al klaar om op basis van Ocram files pakketten per satellitet per formaat per background te maken.

 

Dat stampt alleen een hele tijd (tegen 100% CPU), dus we moeten dan even kijken waar we dan doen, de buildserver is dan een slecht plan, die heeft zijn CPU nodig voor compilaties. ;) En waar we het resultaat laten, we kunnen dat niet lokaal bewaren, dan crashen de thuisbouwers er op.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Picons #14 Beeker

  • PLi® Contributor
  • 1,477 posts

+198
Excellent

Posted 26 February 2017 - 10:16

PR voor toevoegen

 

-Metal 100x60

-Metal 220x132

-Transparent black 220x132

 

 En waar we het resultaat laten, we kunnen dat niet lokaal bewaren, dan crashen de thuisbouwers er op.

 

De huidige sat picons staan ingepakt ergens op de pli server.

Zie enigma2-plugin-picons-sat_20110907.

SRC_URI = "http://downloads.pli-images.org/picons/picons-sat-${PV}.tar.gz"

Dreambox dm920, Uclan Ustym4Kpro, Gigablue UHD TRIO 4K and Dreambox dm8000. Wavefrontier T55 13.0|19.2|23.5|28.2 + Ziggo.


Re: Picons #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 26 February 2017 - 14:56

Ja, dat is de oude zooi, die files zitten in de oude Enigma (1) feed, zo oud is die handel al. ;)

Die recipes moeten er dus gewoon allemaal uit.

 

Het ging mij eigenlijk meer om het maken van de repo's voor de Sat picons. Stefan heeft twee repo's online, beide "metal", en beide voor een "alle" Sats. Ik zou eigenlijk een packages willen zien voor veel meer backgrounds, in een paar verschillende formaten, en per satelliet positie apart zodat de pakketten kleiner worden.

 

De vraag ligt of Stefan dit op zich gaat nemen, dan wel of wij dat zelf (moeten) gaan doen. En indien wij het gaan doen, waar gaan we de boel dan laten, want ik voel er weinig voor om de repo's in de OpenPLi organisation te steken.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Picons #16 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,406 posts

+395
Excellent

Posted 26 February 2017 - 15:07

Bijvoorbeeld is een van de belangrijkste imho transparent white in diverse formaten. ;)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Picons #17 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 26 February 2017 - 15:47

Je kunt in die topic die ik toen geopend heb zien hoeveel verschillende er zijn, en hoe de smaken verschillen, dus je eindigt best met een flink aantal repo's, in de tientallen in ieder geval. En twee keer zoveel als je zowel SNP als SRP wilt aanbieden (ik zou overigens even niet weten waarom, aannemende dat de mapping goed wordt bijgehouden).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Picons #18 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 26 February 2017 - 19:33

Hoe lang staat-ie te stampen? Compileren gebeurt alleen 's-nachts op zich. En ik mag hopen dat niet elke dag alles weer opnieuw gebouwd wordt?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Picons #19 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 26 February 2017 - 22:15

Mijn script stampt alleen als er wat te stampen valt, zo slim is 'ie wel. Maar als er gestampt moet worden, dan is hij de nodige uren bezig (disclaimer, alleen een testrun op een VM gedaan).

 

Na dat stampen rollen er (wel of niet) updates uit per formaat per background per type per sat positie. Met die handel moet een repo worden gevuld, en op basis van die repo's moeten de pakketten weer worden gebouwd.

 

Op deze manier worden er alleen pakketten gebouwd waar ook welkelijk wijzigingen in zijn geweest, en kunnen ook thuisbouwers deze pakketten bouwen. De recipes voor deze repo's zijn dan dezelfde als voor de ziggo picons van Stefan.

 

De vraag is alleen wat Ocram er van gaat vinden. Die is afwezig in deze discussie, maar wel de source van de picons. En die heeft zelf besloten ze alleen nog in een "commercieel model" aan te bieden. In deze opzet krijgt hij dus in ieder geval geen enkele OpenPli gebruiker meer op zijn reclame site...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Picons #20 Bramboos

  • Senior Member
  • 93 posts

+3
Neutral

Posted 24 April 2017 - 14:01

Beste ontwikkelaars,

 

Hebben jullie enig zicht wanneer de picons voor de sat in de feeds terug worden geactualiseerd aub?

 

Alvast bedankt.


- VU+ Duo met OpenPli.
- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2
- Panasonic TX-P46G10 full HD.


1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users