Jump to content


Photo

LCD4linux - niet aan de praat


  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 dukdalf

  • Validating
  • 237 posts

+10
Neutral

Posted 24 February 2017 - 17:35

Net zoals op mijn vorige VuDuo2 probeer ik lcd4linux te installeren op een Vu Ultimo4k.

 

Precies dezelfde instelling als ik gewend was.

Ik krijg ook de display te zien zoals ik hem in de display wil.

 

Wanneer ik de instelling met de groene knop bevestig, komt toch weer de standaard display te voorschijn.

 

Wat doe ik fout.

 

  

 

 



Re: LCD4linux - niet aan de praat #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,604 posts

+1,739
Excellent

Posted 24 February 2017 - 17:38

De versie van LCD4Linux in OpenPLi 4 heeft geen support voor het display van de Ultimo 4K. Dit wordt gefixt in de komende versie van OpenPLi (die in de pijplijn zit op dit moment).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: LCD4linux - niet aan de praat #3 dukdalf

  • Validating
  • 237 posts

+10
Neutral

Posted 24 February 2017 - 17:39

Geldt dit ook voor een Solo4k, want bij mijn schoonzoon krijg ik deze ook niet aan de praat.



Re: LCD4linux - niet aan de praat #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,604 posts

+1,739
Excellent

Posted 24 February 2017 - 17:50

Geen idee, weet ik niet uit mijn hoofd, en ik heb zelf niks in 4K.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: LCD4linux - niet aan de praat #5 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 24 February 2017 - 19:59

Volgens mij werkt het op zich wel, alleen bepaalde dingen doen het niet?

 

Er kan ook nog iets anders aan de hand zijn. De duo2 heeft een "photoframe" LCD display, die door lcd4linux direct wordt aangestuurd. De solo4k, daarentegen, heeft een display die op "de normale" manier wordt aangestuurd, met een display skin (net als op de dm8000, de et10000, enz. enz, maar dan in kleur en hogere resolutie, maar het principe is gelijk). Daarom moet je in lcd4linux instellen dat het device een "box skin" is (had je dat gedaan?) en dat de resolutie 320x180 ofzo is (de een na hoogste, de hoogste is voor de Ultimo4k). Daarna moet je tenminste één keer enigma herstarten. Lcd4linux heeft dan in /etc/enigma2 een display_skin.xml aangemaakt, waarin verwezen wordt naar een png plaatje in /tmp die lcd4linux zelf telkens bijwerkt. Zolang je dat niet doet, blijft enigma de display_skin van je gekozen skin gebruiken.

 

Het is mij ook opgevallen dat als je de lcd4linux instellingen start, je minstens één keer op de blauwe knop moet drukken voordat je iets doet, anders gebeuren er allemaal rare dingen. Je ziet dan ook opeens dat je met de blauwe knop kunt kiezen voor algemene instellingen, afspelen, media en standby. Zolang je nog niet op blauw hebt gedrukt, krijg je dat niet te zien.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: LCD4linux - niet aan de praat #6 amigo

  • Senior Member
  • 1,315 posts

+13
Neutral

Posted 18 March 2017 - 18:44

Oude config weer in de nieuwe Ultimo4K geladen tbv lcd4linux (fotolijstje)

 

Nu wil ik display ook aanpassen, lijkt dat deze niet wordt aangestuurd door lcd4 linux. Waar staan deze instellingen?


VU+ Ultimo 4K - 78 Triax met triple Quad 


Re: LCD4linux - niet aan de praat #7 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 19 March 2017 - 11:04

Wil je het DISPLAY van de Ultimo4k aansturen of een FOTOLIJSTJE?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: LCD4linux - niet aan de praat #8 amigo

  • Senior Member
  • 1,315 posts

+13
Neutral

Posted 19 March 2017 - 11:15

display, lijkt er op dat deze niet wordt aangestuurd door LCD4Linux. Config staat vast in een map ergens, maar kan niet vinden welke.

 

 

Picon en zendernaam in display is genoeg voor mij.

Attached Files


Edited by amigo, 19 March 2017 - 11:20.

VU+ Ultimo 4K - 78 Triax met triple Quad 


Re: LCD4linux - niet aan de praat #9 amigo

  • Senior Member
  • 1,315 posts

+13
Neutral

Posted 20 March 2017 - 11:25

Map nog niet gevonden hoor  :rolleyes:


VU+ Ultimo 4K - 78 Triax met triple Quad 


Re: LCD4linux - niet aan de praat #10 amigo

  • Senior Member
  • 1,315 posts

+13
Neutral

Posted 20 March 2017 - 14:52

heb al


VU+ Ultimo 4K - 78 Triax met triple Quad 


Re: LCD4linux - niet aan de praat #11 amigo

  • Senior Member
  • 1,315 posts

+13
Neutral

Posted 20 March 2017 - 20:28

Kan iemand de skin_display.xml uit de ultimo 4K uploaden, had hem bijna zo als ik hem hebben wilde. Gesloopt en originele weer niet bewaard :)


VU+ Ultimo 4K - 78 Triax met triple Quad 



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users