Jump to content


Photo

past geplande opname zich aan gewijzigde tijd aan


  • Please log in to reply
28 replies to this topic

#1 ParaPli

  • Senior Member
  • 418 posts

+1
Neutral

Posted 26 February 2017 - 20:38

Wil een programma opnemen. In epg word nu al aangegeven dat het +30 minuten later aanvangt dan gepland.

Dien ik  handmatig de nieuwe opname tijd in te voeren of doet pli dat automaties?


Edision Mega + HD + alleen FTA + Digitenne FTA; GEEN internet modem!  PLi 6


Re: past geplande opname zich aan gewijzigde tijd aan #2 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,445 posts

+43
Good

Posted 26 February 2017 - 20:41

Denk het niet. Als de timer is gezet dan dien je hem zelf aan te passen. Althans, dat is wat ik doe...


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: past geplande opname zich aan gewijzigde tijd aan #3 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 27 February 2017 - 02:55

Als je autotimer gebruikt (en correct instelt) dan kun je dat om het uur laten checken. Voor tijdsintervallen kleiner dan 1 uur is er volgens mij geen automatische oplossing.


Edited by Dimmie, 27 February 2017 - 02:55.


Re: past geplande opname zich aan gewijzigde tijd aan #4 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 27 February 2017 - 09:52

Ja, autotimer kan reeds bestaande timers aanpassen, mits je die optie 'aan' zet, Mede daarom gebruikt ik vrijwel alleen nog autotimer om timers te zetten. Een klein tijdsinterval is niet nodig, ik neem aan dat de aanvangstijd van een bepaald programma in de epg niet elk uur aangepast wordt.  ;)



Re: past geplande opname zich aan gewijzigde tijd aan #5 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 27 February 2017 - 10:45

Ja, autotimer kan reeds bestaande timers aanpassen, mits je die optie 'aan' zet, Mede daarom gebruikt ik vrijwel alleen nog autotimer om timers te zetten. Een klein tijdsinterval is niet nodig, ik neem aan dat de aanvangstijd van een bepaald programma in de epg niet elk uur aangepast wordt.  ;)

Zou jij eens een voorbeeld willen geven waar jij dat aanpast? Ik sluit namelijk niet uit dat TS het niet kan vinden.

Dat geldt IMHO niet alleen voor TS vermoed ik. Het menu van de autotimer is redelijk 'lastig' te interpreteren.

Overigens kom ik zelf (ook) nauwelijks in het menu van deze plugin. ;)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: past geplande opname zich aan gewijzigde tijd aan #6 jort38

  • Senior Member
  • 644 posts

+8
Neutral

Posted 27 February 2017 - 10:55

 

Ja, autotimer kan reeds bestaande timers aanpassen, mits je die optie 'aan' zet, Mede daarom gebruikt ik vrijwel alleen nog autotimer om timers te zetten. Een klein tijdsinterval is niet nodig, ik neem aan dat de aanvangstijd van een bepaald programma in de epg niet elk uur aangepast wordt.  ;)

 

Overigens kom ik zelf (ook) nauwelijks in het menu van deze plugin. ;)

 

In Menu / Applicaties / Autotimer

druk op ENTER (zodat je de lijst van alle autotimers ziet) de menu knop van je AB

Toets 4 (Instellingen)

"Bestaande timers aanpassen" --> Alle niet herhalende timers

GROEN (bevestigen)


Vu+ Ultimo 4K (4 TB HD, DVBS FSB, DVBC FBC & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (1 DVBS works via ethernet & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (DVBT2 & OpenPli 9, located in Thailand). Only latest stable releases.

Xtrend ET10000 (works via ethernet & OpenPli 9) and

Xtrend ET8000 (1 TB HD, 1 DVBT2 & works via ethernet & OpenPli 9)


Re: past geplande opname zich aan gewijzigde tijd aan #7 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 27 February 2017 - 12:25

Ik had mij dit eerder al afgevraagd of dit de oplossing zou zijn.
Wat is dan een 'niet herhaalde timer'? In principe zijn alle timers binnen autotimer m.i. een 'herhaalde timer'. Als ik bijvoorbeeld ingeef dat 'Binneste buiten' opgenomen moet worden, dan wordt dit IMHO op maandag t/m vrijdag 'herhaald'. De EPG wordt meestal bij wijziging van de programmering niet aangepast en dientengevolge werkt het automatisch aanpassen van die timer m.i. sowieso niet. Ik gebruik ruime waardes voordat een opname moet starten en stoppen. Daarmee los ik de meeste probleempjes wel op. ;) En anders maar niet. :)

Maar los van dit soort uitzonderingen vind ik autotimer een prettige plug-in.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: past geplande opname zich aan gewijzigde tijd aan #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,593 posts

+1,738
Excellent

Posted 27 February 2017 - 13:07

Een "herhaalde timer" moet je zien in de context van een gewone timer, niet een autotimer definitie. Dus een timer waarvan het "repeat type" (de 4e regel, ff geen idee wat het in NL is) niet "once" is, maar "repeated".


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: past geplande opname zich aan gewijzigde tijd aan #9 jort38

  • Senior Member
  • 644 posts

+8
Neutral

Posted 27 February 2017 - 15:56

Een "herhaalde timer" moet je zien in de context van een gewone timer, niet een autotimer definitie. Dus een timer waarvan het "repeat type" (de 4e regel, ff geen idee wat het in NL is) niet "once" is, maar "repeated".

In het Nederlands is dit "Herhaal type".

 

Als je een timer wilt toevoegen, zonder autotimer en ook niet via EPG:

Menu / Timer

Kies Groen (Voeg toe)

Vijfde van boven: Herhaal type. Deze staat standaard op éénamlig, maar kan je met rechts / links aanpassen naar je wens. Ik gebruik dit nooit, maar het lijkt me het meeste op de opties die je vroeger op de meeste VCR's had,


Vu+ Ultimo 4K (4 TB HD, DVBS FSB, DVBC FBC & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (1 DVBS works via ethernet & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (DVBT2 & OpenPli 9, located in Thailand). Only latest stable releases.

Xtrend ET10000 (works via ethernet & OpenPli 9) and

Xtrend ET8000 (1 TB HD, 1 DVBT2 & works via ethernet & OpenPli 9)


Re: past geplande opname zich aan gewijzigde tijd aan #10 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 27 February 2017 - 18:36

Overigens is dit niet vergelijkbaar met PDC of VPT. Je moet er niet op rekenen dat het programma opeens langer wordt opgenomen als het uitloopt, of later, als het vorige programma uitloopt. Dit werkt puur en alleen op updates in de EPG, die niet echt zo dynamisch bijgehouden wordt.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: past geplande opname zich aan gewijzigde tijd aan #11 ParaPli

  • Senior Member
  • 418 posts

+1
Neutral

Posted 4 March 2017 - 18:02

#10 En dat is nou precies wat ik hoopte te vinden,


Edision Mega + HD + alleen FTA + Digitenne FTA; GEEN internet modem!  PLi 6


Re: past geplande opname zich aan gewijzigde tijd aan #12 dirocca

  • Senior Member
  • 1,667 posts

+59
Good

Posted 4 March 2017 - 18:48

ter info;

 

wij kijken geen live tv (hekel aan reclame), dus alles is opgenomen.

ik gebruik de eit epg in combo met autotimer (al jaren).

instellingen opname; 2 min. voor opname/ 20 min. na opname.

nog nooit een opname gemist zelfs als deze uitloopt. ;)

 

grtz Philip


vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

 

 

 


Re: past geplande opname zich aan gewijzigde tijd aan #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,593 posts

+1,738
Excellent

Posted 5 March 2017 - 00:06

Zolang je niet naar "de belg" kijkt gaat dat inderdaad bijna altijd goed. 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: past geplande opname zich aan gewijzigde tijd aan #14 ParaPli

  • Senior Member
  • 418 posts

+1
Neutral

Posted 5 March 2017 - 01:29


instellingen opname; 2 min. voor opname/ 20 min. na opname.

 wORD wel lastig als programmas daardoor gaan overlappen en je dus het 2e of 3e programma niet vanaf start kan opnemen. 


Edision Mega + HD + alleen FTA + Digitenne FTA; GEEN internet modem!  PLi 6


Re: past geplande opname zich aan gewijzigde tijd aan #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,593 posts

+1,738
Excellent

Posted 5 March 2017 - 01:31

Als je niet genoeg tuners hebt, ja, dan kan dat een uitdaging worden. Als er een betere oplossing was, dan zouden we die vast allemaal gebruiken. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: past geplande opname zich aan gewijzigde tijd aan #16 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 5 March 2017 - 09:16

Nog weer een reden om te zorgen dat je voldoende tuners hebt ;)

 

ParaPli, voor het geval het nog niet duidelijk was, en ik hamer daar regelmatig op, omroepen/zenders wíllen helemaal niet dat je nauwkeurig je programma kunt opnemen. Raad eens: reclame. Daarom is jaren geleden PDC al de nek omgedraaid, dat is namelijk precies wat daarvoor is, en dàt is wat jij zoekt. Maar dat is er dus niet meer. Die reclame zúl je kijken, linksom of rechtsom.

 

Dus dan maar zoals dirocca (en ik ook) doet, niks live kijken, en standaard een flinke marge voor en na het programma (laten) programmeren. Als je een FBC tuner heb is dat geen probleem ;) Zolang, overigens, de eventuele twee zenders die je tegelijk wilt opnemen, zich op één transponder bevinden, kan één tuner het afhandelen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: past geplande opname zich aan gewijzigde tijd aan #17 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 5 March 2017 - 09:45

Nog even op dat punt van reclame door te gaan (off topic, het is zondag), dat blijft een dilemma, niks willen betalen voor een service, is blijkbaar niet haalbaar. Zelf vind ik dat het onbegrijpelijk is dat de publieke omroep, met miljoenen subsidie, dit doet en dat het grote publiek hierin geen keuze kan maken en moet meebetalen aan deze programma's, terwijl de massa "Geer en Goor" kijkt voor niks. Voor diegenen die vinden dat het kwaliteits zenders zijn, bedenk dan dat "de" grote trekker, boer zoekt vrouw en boer zoekt vrouw internationaal is, dan pas komt het journaal en sport, welke beide feitelijk ook geen kwaliteit hebben, let wel IMHO ;)

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: past geplande opname zich aan gewijzigde tijd aan #18 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 5 March 2017 - 09:52

Het blijft gewoon raar. Je hebt publieke omroep die betaald wordt uit de belasting. Het is onbegrijpelijk en niet uit te leggen dat je dan ook nog reclame moet kijken. Een collega van me had ooit een keer uitgerekend dat de kosten voor het eredisvisievoetbal redelijk gelijk waren aan de complete opbrengst van de Ster over een jaar. Nou dan weet ik exact wat ons te doen staat. Ik wil niemand z'n pleziertje ontzeggen, maar het is onzinnig dat iedereen eraan moet meebetalen. Voorstel, toon alle voetbal op NPO 1 (is dat niet al zo) en zend ook alleen daar de reclame uit. Dan maken we NPO 2 en 3 reclamevrij. Wat ik een nóg mooiere oplossing zou vinden is dat voetbal naar de commerciële omroepen zou gaan. Het argument van de politiek dat voetbal "iets van ons allemaal is" en dus op de publieke omroep "moet" slaat helemaal nergens op. En dan nog. Als de kosten fatsoenlijk zouden zijn, zou het niet eens een probleem zijn. En desnoods betaald achter de decoder.

 

Einde rant ;)


Edited by Erik Slagter, 5 March 2017 - 09:53.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: past geplande opname zich aan gewijzigde tijd aan #19 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,637 posts

+459
Excellent

Posted 5 March 2017 - 12:53

Ik ben helemaal voor, ik heb alleen al een hekel aan voetbal omdat de bijkomende kosten (me, politie) ook uit de grote pot betaald moet worden en dus 'niet voetbal liefhebbers' daar ook al aan bij mogen dragen.
Het is al belachelijk dat de clubs die kosten niet voor hin rekening nemen maar die betalen liever miljoenen voor die ego's op het veld.

Weg met die zooi naar de commercielen en laten die maar alle kosten voor hun rekening nemen.

Einde rant ;) ;)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: past geplande opname zich aan gewijzigde tijd aan #20 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,593 posts

+1,738
Excellent

Posted 5 March 2017 - 16:02

Er is niet voor niks geen commerciele handel dat op de BBC wordt uitgezonden. Die hanteren wel netjes de regel dat er op de publieke zenders geen reclame wordt uitgezonden.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users