Jump to content


Photo

Vu+duo 2 problemen met opnemen


  • Please log in to reply
31 replies to this topic

#1 Gijs van Hof

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 28 February 2017 - 15:27

Ik heb hier een vu+ duo 2 met Pli 4 en een tuner c en een dual tunner s .

Ik heb de c tuner aangesloten de s tuner op een coax.

Ik weet dat de s tuner door gelust niet alle kanalen weer kan geven in HD

Maar dacht bv een kanaal van de c tuner te kunnen kijken en een van de s tuner op te nemen.

Maar dan blijft het scherm zwart G (geen vrije tuner)

Ook kan ik met vu player enkel het kanaal zien waar ik naar kijk.

Rest blijft zwart.

Heb ik iets in de instellingen niet goed staan.

Tuner a kabel.

Tuner b motor.

Tuner c door lus a.

Dit moet toch werken  zoals mijn vu duo altijd gewerkt heeft echter zonder C tuner.

Heb wel een coax klaar liggen om tuner c aan te sluiten.

En dan moet het mogelijk zijn om op de zelfde satelliet (23 graden twee HD kanalen te kunnen benaderen.

Of vergis in me.

 



Re: Vu+duo 2 problemen met opnemen #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,972 posts

+1,752
Excellent

Posted 28 February 2017 - 16:43

Kabel en Satelliet zijn wel twee verschillende providers en twee verschillende media. Die moet je dus elk apart scannen. Heb je dat gedaan, en kun je zowel satelliet als kabel zenders kijken?

 

Het is dus niet zo als je bijvoorbeeld NPO1 HD van de sat selecteert, en die is onbeschikbaar, hij automatisch die zender dan maar van de kabel haalt. Daarvoor moet je eerst zelf alternatieven definieren.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vu+duo 2 problemen met opnemen #3 Gijs van Hof

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 28 February 2017 - 16:56

Bedankt voor uw reactie.

Maar ik kan in de kanalenlijst mijn kabel provider zien en zover mijn abo strekt kijken.

Ook funsioneerd de motor goed en kan ik via diverse satellieten kijken.

Maar niet opnemen en kijken op de kabel en op de sat.

Enkel kijken of opnemen kabel of sat



Re: Vu+duo 2 problemen met opnemen #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,972 posts

+1,752
Excellent

Posted 28 February 2017 - 19:43

Huh? Dus als er een opname loopt van een zender op de satelliet, kun je geen enkele zender van je kabel provider kijken? 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vu+duo 2 problemen met opnemen #5 Gijs van Hof

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 28 February 2017 - 20:09

Klopt maar net bij het testen.

Wel op ongecodeerde ned 1 en 2 wel beeld.

Maar als  van een C kanaal f opgenomen word en ga naar een  s kanaal (schotel0  draait deze niet eens naar de juiste sat

Morgen verder puzzelen nu moet mijn vrouw tv kijken.



Re: Vu+duo 2 problemen met opnemen #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,972 posts

+1,752
Excellent

Posted 28 February 2017 - 22:21

Daar snap ik helemaal niks van, dan zijn volledig gescheiden systemen.  Ik heb geen kabel, en geen rotor, dus ik haak even af op dit moment...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vu+duo 2 problemen met opnemen #7 Gijs van Hof

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 1 March 2017 - 18:14

Nu beide sat kabels aangesloten signaal op beide tuners.

Kan nog steeds maar een kanaal kijken of opnemen.

Tuner a werkt kabel

Tuner b werkt sat

Tuner c werkt sat



Re: Vu+duo 2 problemen met opnemen #8 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,442 posts

+396
Excellent

Posted 1 March 2017 - 18:34

Ik heb hier een vu+ duo 2 met Pli 4 en een tuner c en een dual tunner s .
Ik heb de c tuner aangesloten de s tuner op een coax.
Ik weet dat de s tuner door gelust niet alle kanalen weer kan geven in HD
Maar dacht bv een kanaal van de c tuner te kunnen kijken en een van de s tuner op te nemen.
Maar dan blijft het scherm zwart G (geen vrije tuner)
Ook kan ik met vu player enkel het kanaal zien waar ik naar kijk.
Rest blijft zwart.
Heb ik iets in de instellingen niet goed staan.
Tuner a kabel.
Tuner b motor.
Tuner c door lus a.
Dit moet toch werken  zoals mijn vu duo altijd gewerkt heeft echter zonder C tuner.
Heb wel een coax klaar liggen om tuner c aan te sluiten.
En dan moet het mogelijk zijn om op de zelfde satelliet (23 graden twee HD kanalen te kunnen benaderen.
Of vergis in me.

Jij vergist je, maar dat zie ik nu pas. Dat jij tuner C (sat) doorlust naar tuner A (kabel) lijkt mij nooit te kunnen werken. Als dat überhaupt al in te stellen is. Waarschijnlijk gebeuren er daardoor allerlei vreemde dingen.
Doorlussen van de ene S tuner naar de tweede kan maar verder blijft alles los van elkaar werken.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Vu+duo 2 problemen met opnemen #9 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 1 March 2017 - 19:26

En wat is "werkt niet"? Geen ontvangst of geen beeld? Dat verschilt nogal. Als er wel ontvangst is maar geen beeld, dan denk ik aan een softcam of een CI module met beperkingen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vu+duo 2 problemen met opnemen #10 Gijs van Hof

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 1 March 2017 - 21:57

Dank voor je antwoord Eric.

Schrijf fout b tuner door lus naar tuner c dit is vandaag veranderd in .

A tuner C

B tuner dvb-s rotor:USALS

C tuner dvb-s tweede kabel van een draaibare LNB tuner b

 

Ik kan kijken via kabel tuner a

Ik kan kijken via tuner b

Ik kan kijken via tuner c

Maar zodra ik een kanaal op neem of via kabel of de sat

Kan ik niets meer zien.(Maar een softcam probleem daar zit wel wat in kan wel op de kabel.

ned 1 2 en 3 zien.

 

Ik ga weer opnieuw de box geheel leeg maken en opnieuw op bouwen.

Heb voorheen een vu-duo gehad en die werkte gewoon probleemloos opnemen en kijken te gelijk tuner b rotor en c doorlus.

Niet alle kanalen natuurlijk om begrijpelijke reden, dit is nu anders omdat ik nu twee coax kabels aangesloten heb op de dubbele kop.



Re: Vu+duo 2 problemen met opnemen #11 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,472 posts

+114
Excellent

Posted 1 March 2017 - 22:18

Ik volg het ook niet helemaal.
Het is in elk geval niet mogelijk om een DVB-C tuner 'door te lussen' naar een DVB-S tuner. De stekkers passen niet eens!
DVB-S gebruikt een F-connector en DVB-C/T een coax connector

Om tegelijk te kijken en op te nemen heb je een fysiek vrije tuner nodig.

Alle tuners moeten dan wel hun eigen 'End to End' kabel hebben. Dus gesteld:

Tuner A: DVB-C coax kabel van AOP/Versterker/verdeler naar de Tuner A.
Tuner B: DVB-S kabel van LNB/Diseqc switch naar Tuner B.
Tuner C: DVB-S kabel van LNB/Diseqc switch naar Tuner C.

Je kunt dus *niet* tuner B en C doorlussen (ook al kan dit fysiek wel)

Stel je hebt één vaste schotel op Tuner B en een rotor op Tuner C.

Je kunt dan om het even welke kabelzender kijken en om het even opnemen van satelliet. Wil je van de ene satelliettuner opnemen en een andere opnemen dan kan dit ook vermits je config goed staat. Schotel moet eerst naar de sat draaien om je kanaal te 'locken'.

Je kunt dus opnemen van satelliet en kijken nasr een kabelzender óf
Opnemen van de kabel en kijken naar een satellietkanaal óf
Opnemen van kabel en op emen van een satellietkanaal en kijken naar een ander satellietkanaal
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Vu+duo 2 problemen met opnemen #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,972 posts

+1,752
Excellent

Posted 1 March 2017 - 22:30

Het kan wel, maar als B in gebruik is, kun je op C alleen maar kijken naar zenders in hetzelfde kwadrant als waar B op afgestemd is. 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vu+duo 2 problemen met opnemen #13 Gijs van Hof

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 1 March 2017 - 23:08

Afzonderlijk werkt alles

Doorlus naar a was een schrijf fout.

 

op dit moment:

A tuner kabel

B tuner dvb-s rotor:USALS

C tuner dvb-s tweede kabel van een draaibare LNB tuner b

 

Mij  vorige opstelling was vu-duo tuner a rotor en b doorlus naar c sommige kanalen kon ik opnemen en kijken tegelijk.

 

Nu een vu+duo 2 een coax er bij getrokken naar de dubbele kop.

En als ik een kanaal opneem of van Kabel of van schotel tuner b of c is kijken niet meer mogelijk soms krijg ik de melding geen vrije tuner.

Blijft voor mij vreemd.

Ben al jaren dreambox en vu gebruiker ben er altijd uit gekomen maar dit snap ik niet.

Ik begrijp dat ik met mijn rotor niet op 19 en op 23 graden te gelijkertijd kan kijken.

Maar de kabel tuner staat los van de sateliet. en met de dubbele kop moet ik de HD kanalen op 23 graden ook kunnen benaderen.

Gooi de box leeg morgen na het werk en ga met een schone lei beginnen.



Re: Vu+duo 2 problemen met opnemen #14 cellie

  • Senior Member
  • 120 posts

0
Neutral

Posted 1 March 2017 - 23:12

Kan hier ook niet opnemen. Xtrend ET8000 met update van gister (als ik me niet vergis).

 

3 geplande opnames gaan niet door.

 

Reboot werkt niet, niks raars gedaan.

 

Ga ik naar update, dan zie ik geen updates.


Assumption is the mother of all fuckups

Re: Vu+duo 2 problemen met opnemen #15 cellie

  • Senior Member
  • 120 posts

0
Neutral

Posted 1 March 2017 - 23:20

Kan wel opnames bekijken.

Er word geschakeld als er nog vrije tuners zijn?


Assumption is the mother of all fuckups

Re: Vu+duo 2 problemen met opnemen #16 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,442 posts

+396
Excellent

Posted 1 March 2017 - 23:27

Vanavond op mijn et10000 probleemloos diverse opnames tegelijkertijd gemaakt en ook nog kunnen zappen. Mijn box is up-to-date en verder heb ik nog geen echte kast gehad dat ik niet kon opnemen.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Vu+duo 2 problemen met opnemen #17 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,972 posts

+1,752
Excellent

Posted 2 March 2017 - 14:59

Kan hier ook niet opnemen. Xtrend ET8000 met update van gister (als ik me niet vergis).

 

Controleer in je instellingen even de opname paden, het kan zijn dat die in de laatste update zijn veranderd. Dit staat verder los van de discussie in dit topic.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vu+duo 2 problemen met opnemen #18 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 2 March 2017 - 19:11

@Gijs van Hof Je hebt nog steeds niet geantwoord op mijn vraag "wát werkte er niet". Geen ontvangst of geen beeld. Dat scheelt nogal.

 

En overigens kun je heel goed een kabel-tv (DVB-C) en een satelliet (DVB-S) signaal over één kabel transporteren, ze zitten in verschillende frequentie-gebieden. Daar moet je alleen niet aan beginnen als je niet precies weet hoe e.e.a. in elkaar steekt. Kabel-tv kan prima over F-connectors, heb ik hier al jaren consequent. Het enige wat je nodig hebt is op het eind een omzet-stukje. Sommige ontvangers hebben zelfs "gewoon" een F-connector op de DVB-C tuner.

 

Maar goed, waar het om ging, je kunt uiteraard geen satelliet ontvangen op een DVB-C tuner en v.v.

 

Ik zie hier nu opeens "rotor" langskomen. Probeer je nou je twee tuners aan te sluiten op een LNB die op een rotor zit???


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Vu+duo 2 problemen met opnemen #19 cellie

  • Senior Member
  • 120 posts

0
Neutral

Posted 3 March 2017 - 10:37

Klopt WanWizard. Dat was het begin van de oplossing voor mijn probleem.

 

Had het net zelf ontdekt.

Helaas pas na veel gepruts achtergekomen.

 

Het vreemde is dat mijn opname paden gewoon standaard '/hdd/movie' is?

Of is dat intussen al niet meer het standaard pad?

 

Thanks.


Assumption is the mother of all fuckups

Re: Vu+duo 2 problemen met opnemen #20 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,972 posts

+1,752
Excellent

Posted 3 March 2017 - 14:25

Er zijn aanpassingen gemaakt, zodat opnames bij de default instellingen automatisch het grootste lokale opslagmedium gebruiken. Dat is echter in een paar iteraties gegaan, dus als je niet helemaal up to date bent, maar net een update of flash hebt gedaan op een moment dat er fouten in zaten, dan heb je jou probleem.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users