Jump to content


Photo

Xsarius Pure HD probleem


  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 marthijn009

  • Senior Member
  • 40 posts

0
Neutral

Posted 8 March 2017 - 11:01

Hallo,

 

Ik heb deze box nu een maand of 4, deze fungeert als 2e box op mijn slaapkamer.

Maar tijdens het TV kijken hangt hij vaak vast, als ik dan gewoon geduld heb doet hij het ook wel weer na een tijdje

Ik kan ook niks bedienen want dan hangt hij helemaal vast en moet ik de stekker er uit trekken, ik zat namelijk eerst aan een Wifi probleem te denken waardoor de camserver zou kunnen vastlopen, maar dan zou ik wel gewoon moeten kunnen zappen (ook al heb in geen beeld) of in het menu moeten kunnen komen.

 

Toen ik de box net had, had ik dit probleem nooit. Maar misschien vraag ik te veel van deze box.

Er staat dus de laatste versie van OpenPLi op, tevens de app partnerbox zodat ik opnames kan starten op mijn 2e box (beneden).

Als laatste heb ik ook een netwerkmount naar beneden zodat ik alles wat beneden op de internet HDD staat boven ook kan bekijken.

 

Nu heb ik hem vorig weekend helemaal opnieuw geflashed, beneden een tijdje laten draaien en geen probleem.

Vervolgens boven weer aangesloten, bovenstaande ingesteld. Alles leek goed te werken, maar nu heb ik weer het zelfde probleem.

Maar misschien wil ik te veel voor wat deze box kan, en moet ik het alleen bij TV kijken houden ofzo. Of zou deze box dit gewoon zonder problemen moeten kunnen?

 

Bedankt voor jullie hulp.

 

Groetjes

 

 



Re: Xsarius Pure HD probleem #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 8 March 2017 - 15:37

Als hij "vast" staat, heb je dan een spinner lopende, links boven?

 

Heeft de box over die wifi ook nog andere connecties, bijvoorbeeld CIFS of NFS, naar een andere box of NAS?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Xsarius Pure HD probleem #3 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 8 March 2017 - 22:48

Ik herken wel het probleem dat als de wifi verbinding hapert dat de boel dan bevriest (is met meer merken zo als je daar extern een wifi usb stick in stopt).

 

Officieel heeft een Xsarius Pure ook geen wifi, dus kijk eerst een als je het met kabel aansluit of je het probleem nog steeds hebt. Als het probleem bekabeld weg is dan moet je de oplossing bij je wifi of je wifi stick zoeken. Welke chipset heb je als wifi stick gebruikt ?


Edited by Dimmie, 8 March 2017 - 22:49.


Re: Xsarius Pure HD probleem #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 8 March 2017 - 23:34

Op zich mag de box zelf niet vastlopen op een haperende wifi, maar als er iets over die wifi loopt waar geen (of hele lange) timeouts op zitten, dan heb je wel een probleem. Een standaard nfs connectie zet bijvoorbeeld de hele box vast.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Xsarius Pure HD probleem #5 marthijn009

  • Senior Member
  • 40 posts

0
Neutral

Posted 20 March 2017 - 14:54

Als hij "vast" staat, heb je dan een spinner lopende, links boven?

 

Heeft de box over die wifi ook nog andere connecties, bijvoorbeeld CIFS of NFS, naar een andere box of NAS?

 

Later reactie, maar inderdaad een Spinner.

Ik heb een CIFS naar de box beneden.

 

Heb er van het weekend nog eens mee zitten kloten, maar als ik die mount verwijder heb ik geen probleem meer.

Het zit dus in de CIFS mount naar beneden. Enig idee hoe ik dit oplos?



Re: Xsarius Pure HD probleem #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 20 March 2017 - 15:08

Het kan bijvoorbeeld zijn dat de disk in de box beneden in slaapstand staat (dat gaat hij standaard na 5 minuten), waardoor de box boven elke keer moet wachten tot de disk weer is opgestart? Je hebt geen picons of zo op die disk staan, die de box elke keer moet inlezen? En wat is de ingestelde default opname en timeshift locatie? Is dat die mount toevallig?

 

Je zou eventueel nog aan autofs kunnen denken (voer voor gevorderden), dan wordt de mount dynamisch gemaakt als je naar een opname toe gaat.

 

En het is wat @Dimmie ook al schreef, een haperende wifi is altijd een ellende.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Xsarius Pure HD probleem #7 marthijn009

  • Senior Member
  • 40 posts

0
Neutral

Posted 20 March 2017 - 21:37

Het kan bijvoorbeeld zijn dat de disk in de box beneden in slaapstand staat (dat gaat hij standaard na 5 minuten), waardoor de box boven elke keer moet wachten tot de disk weer is opgestart? Je hebt geen picons of zo op die disk staan, die de box elke keer moet inlezen? En wat is de ingestelde default opname en timeshift locatie? Is dat die mount toevallig?

 

Je zou eventueel nog aan autofs kunnen denken (voer voor gevorderden), dan wordt de mount dynamisch gemaakt als je naar een opname toe gaat.

 

En het is wat @Dimmie ook al schreef, een haperende wifi is altijd een ellende.

 

Nee de hdd beneden gaat als t goed is nooit in slaapstand.

Timeshift is inderdaad de mount, want ik heb gezegd dat de mount ook de hdd moet vervangen omdat er standaard weinig ruimte op de xsarius zit.

Ik denk dat dit het probleem is.



Re: Xsarius Pure HD probleem #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 20 March 2017 - 22:56

Dat zou goed kunnen, want die doet als ik de debug logs mag geloven na elke zap het e.e.a. aan disk checks. Ik heb in al mijn boxen een USB disk zitten als timeshift target (heb ik ook gelijk opslag voor de backup).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Xsarius Pure HD probleem #9 marthijn009

  • Senior Member
  • 40 posts

0
Neutral

Posted 21 March 2017 - 09:54

Dat is inderdaaad een goed idee. Moet ik even een flinke USB stick aanschaffen voor boven. Die ik dan ook share met beneden. Even kijk wat ondersteunend is.

Ik heb inmiddels de xsarius weggedaan en een VU Solo gekocht. Hier draait namelijk Kodi op.

 

Ik ga remote HDD is uit zetten en met een USB stick aan de slag. Aangezien hier ook geen HDD in kan.



Re: Xsarius Pure HD probleem #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 21 March 2017 - 11:49

Ik heb er een 8Gb stick in zitten. Ik neem niets op, dus meer is niet nodig. Er zijn geen beperkingen aan ondersteuning, je kunt er ook een 4TB USB harddisk in steken als je dat leuk zou vinden... ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Xsarius Pure HD probleem #11 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 22 March 2017 - 20:59

Met welke types harddisken gaat dat goed dan ? Ik heb namelijk al een paar keer gezien dat usb-powered harddisken ervoor zorgen dat de box dan niet eens meer wil opstarten. Dat is overigens niet alleen bij Xsarius maar allerlei merken het geval.


Edited by Dimmie, 22 March 2017 - 20:59.


Re: Xsarius Pure HD probleem #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 22 March 2017 - 21:05

Ik heb geloof ik niks gezegd over usb-powered? ;)

 

Officieel dient een USB poort 500mA te kunnen leveren, en dat is heel erg weinig, zeker om de spin-up stroom voor een disk te kunnen leveren. Dit gezegd hebbende heeft mijn HD2400 (en daarvoor mijn ET10000) geen problemen met een aangesloten WD Passport met een 320Gb disk, maar ik kan me voorstellen dat andere, zeker desktop disks in een USB enclosure, lang niet genoeg hebben aan die 500mA.

 

Extern gevoede hub er tussen zetten dus, als de disk zelf geen externe voeding heeft.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Xsarius Pure HD probleem #13 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 1 April 2017 - 09:26

Het kan zelfs zo zijn dat de host maar 100 mA levert, 500 mA is niet verplicht en hoeft alleen te worden afgeleverd wanneer expliciet overeengekomen tussen host en device.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Xsarius Pure HD probleem #14 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 1 April 2017 - 11:27

Daarom heb ik ook altijd een voedimg aan mij usb hub!

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users