Jump to content


Photo

Formateren NTFS kan niet in OpenPli.


  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 13 March 2017 - 14:34

OpenPli formateerd standaard alleen in EXT, natuurlijk kan ik wel in NTFS formateren op Windows, maar vind het jammer dat ik niet in NTFS kan formateren onder Pli.

EXT leest mijn Windows namelijk niet, en (bijna alle) software om dit uit te lezen werkt bij mij om de 1 of andere reden niet.

Kopieren via interne netwerk gaat ook traag dus het is fijn als ik de SSD/HDD zo nu en dan in de PC kan pluggen.

 

Alvast bedankt!


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Formateren NTFS kan niet in OpenPli. #2 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,642 posts

+459
Excellent

Posted 13 March 2017 - 14:52

Je formatteert niet onder PLi maar onder Linux.

 

Nu is er wel software welke het mogelijk maakt om een in ext4 geformatteerde disk in windoof te lezen, daarvoor is google jouw vriend.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Formateren NTFS kan niet in OpenPli. #3 ims

  • PLi® Core member
  • 13,625 posts

+212
Excellent

Posted 13 March 2017 - 14:58

try in telnet install ntfs-3g part with:

 

opkg install ntfs-3g


Kdo nic nedělá, nic nezkazí!

Re: Formateren NTFS kan niet in OpenPli. #4 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 13 March 2017 - 16:00

Je formatteert niet onder PLi maar onder Linux.

 

Nu is er wel software welke het mogelijk maakt om een in ext4 geformatteerde disk in windoof te lezen, daarvoor is google jouw vriend.

 

EXT leest mijn Windows namelijk niet, en (bijna alle) software om dit uit te lezen werkt bij mij om de 1 of andere reden niet.

 

Om de 1 of andere reden werkt die software bij mij vaker niet dan wel.


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Formateren NTFS kan niet in OpenPli. #5 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 13 March 2017 - 17:17

 

 

Om de 1 of andere reden werkt die software bij mij vaker niet dan wel.

Dat probleem zit waarschijnlijk tussen het toetsenbord en het beeldscherm. ;)



Re: Formateren NTFS kan niet in OpenPli. #6 dAF2000

  • PLi® Ex-Leden
  • 14,151 posts

+52
Good

Posted 13 March 2017 - 17:22

Bovendien wil je niet in NTFS formatteren. Er is een kans dat sommige dingen dan niet meer werken.


Many answers to your question can be found in our wiki: http://openpli.org/wiki

Re: Formateren NTFS kan niet in OpenPli. #7 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 13 March 2017 - 21:49

Bovendien wil je niet in NTFS formatteren. Er is een kans dat sommige dingen dan niet meer werken.

 

Zoals wat?


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Formateren NTFS kan niet in OpenPli. #8 dAF2000

  • PLi® Ex-Leden
  • 14,151 posts

+52
Good

Posted 13 March 2017 - 22:04

Waarschijnlijk de backup plugin


Many answers to your question can be found in our wiki: http://openpli.org/wiki

Re: Formateren NTFS kan niet in OpenPli. #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 14 March 2017 - 14:41

symlinks?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Formateren NTFS kan niet in OpenPli. #10 dAF2000

  • PLi® Ex-Leden
  • 14,151 posts

+52
Good

Posted 14 March 2017 - 15:04

symlinks?

 

jep


Many answers to your question can be found in our wiki: http://openpli.org/wiki

Re: Formateren NTFS kan niet in OpenPli. #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 14 March 2017 - 15:10

Ik vraag me ook af wat er gebeurd bij opnames met UTF-8 filenames...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Formateren NTFS kan niet in OpenPli. #12 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 14 March 2017 - 18:38

AFAIK werkt NTFS met UCS-16, je zou wel een heel eind moeten komen. Ik mag echt hopen dat ze niet weer dat rare codepage systeem uit de kast hebben gehaald.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Formateren NTFS kan niet in OpenPli. #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 14 March 2017 - 22:20

Het probleem zat/zit 'm in de (oude) samba drivers, die allerlei rare aannames nemen/namen over die codepages.

 

En dat gaat mis met moderne Windows systemen, en het gaat helemaal plat op zijn neus als de remote kant eigenlijk een Linux machine met Samba is.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Formateren NTFS kan niet in OpenPli. #14 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 15 March 2017 - 18:03

... codepages ...

 

Dát is eigenlijk het probleem. Wanneer gaat Microsoft eens net als de rest van de wereld over op UTF8?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Formateren NTFS kan niet in OpenPli. #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 16 March 2017 - 00:06

Vraag je dat aan mij? Daar heb ik wel een mening over. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Formateren NTFS kan niet in OpenPli. #16 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 17 March 2017 - 13:44

Als je doel is om de disk in een windows PC te kunnen steken, is het formatteren vanuit de box een beetje onzinnig, dat kun je dan net zogoed vanuit die genoemnde windows PC doen. 't Is nou niet iets dat je elke dag doet. Een NTFS disk kost veel meer processorkracht, dus mogelijk krijg je problemen als er veel gelijktijdige opnames lopen als je een niet al te snelle settop hebt. Ook zijn er dingen die minder goed zullen werken.


De beste oplossing voor het lezen van de disk is om gewoon Linux op je PC te installeren, die leest en schrijft alles.

Om gebruikers nou met keuze voor filesysteem te gaan opzadelen is geen goed idee, degenen die weten wat 't allemaal betekent kunnen het ook wel zelf regelen.

Edited by MiLo, 17 March 2017 - 13:46.

Real musicians never die - they just decompose


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users