Jump to content


Photo

Harde schijf X-trend ET9500 geraakt vol

X-trend ET9500 Harddisk

  • Please log in to reply
49 replies to this topic

Re: Harde schijf X-trend ET9500 geraakt vol #21 Haveeka

  • Senior Member
  • 83 posts

0
Neutral

Posted 31 March 2017 - 11:43

Bedankt voor zover 40H3X ik ga nu eerst te tuin in mooi weer en morgen of zo er mee aan de slag. Dus later een bericht van mij hierover.



Re: Harde schijf X-trend ET9500 geraakt vol #22 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,781 posts

+186
Excellent

Posted 31 March 2017 - 11:53

fijne dag en succes!


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Harde schijf X-trend ET9500 geraakt vol #23 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 31 March 2017 - 13:14

Jazeker, dat zou vanuit de Grafische interface moeten kunnen, dus met de "rode knop" verwijderen en daarna de prullenbak legen?

 

Dat is helemaal niet nodig, als de schijf te vol raakt, dan verwijderd de image zelf wel files uit de prullenbak. De "threshold" aan vrije ruimte kun je in de configuratie instellen, default is dat 40GB.

 

Dus al deze paniek is helemaal nergens voor nodig. Zo zie je maar weer, hoe meer info je laat zien, hoe meer er is om over in paniek te raken. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Harde schijf X-trend ET9500 geraakt vol #24 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,781 posts

+186
Excellent

Posted 31 March 2017 - 14:21

Dat is helemaal niet nodig, als de schijf te vol raakt, dan verwijderd de image zelf wel files uit de prullenbak. De "threshold" aan vrije ruimte kun je in de configuratie instellen, default is dat 40GB.

 

Dat klinkt logisch en dus een "sane strategy", echter bij post #12 staat 35% Free en dan had deze "waste bin strategy" er toch moeten in kicken.....


Edited by 40H3X, 31 March 2017 - 14:21.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Harde schijf X-trend ET9500 geraakt vol #25 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 31 March 2017 - 17:54

40GB op een 500GB schijf is 8%. Dus dat mechanisme kickt pas in beneden 8% vrije ruimte... 

 

Bij 35%, of bij de elders genoemde 12%, gebeurt er dus nog niks?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Harde schijf X-trend ET9500 geraakt vol #26 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,042 posts

+298
Excellent

Posted 31 March 2017 - 19:28

En opnames van (default) 8 dagen of ouder worden ook verwijderd.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Harde schijf X-trend ET9500 geraakt vol #27 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,781 posts

+186
Excellent

Posted 1 April 2017 - 07:39

40GB op een 500GB schijf is 8%. Dus dat mechanisme kickt pas in beneden 8% vrije ruimte... 
 
Bij 35%, of bij de elders genoemde 12%, gebeurt er dus nog niks?


Stom, heb het helemaal verkeerd gelezen!

En opnames van (default) 8 dagen of ouder worden ook verwijderd.


Weer wat geleerd

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Harde schijf X-trend ET9500 geraakt vol #28 DeBeek

  • Senior Member
  • 1,490 posts

+47
Good

Posted 1 April 2017 - 09:26

 

Vervelend is ook dat de opnames in media/hdd komen wat erg onoverzichtelijk is.

Lijkt er veel op een gevalletje van "Standaard opname locatie"

 

kijk in Menu/ Instellingen/ Systeem/ Opnamelocaties > Standaard Opnamelocatie of deze op media/hdd/movie staat (kan ook /hdd/movie) ipv <standaard opnamelocatie>

 

Als dit zo is sta je nu in de root van je hdd op te nemen ipv de map movie,  hierdoor blijven alle oude opnames in de map movie staan

in de nieuwe in de root van de hdd..


Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: Harde schijf X-trend ET9500 geraakt vol #29 Haveeka

  • Senior Member
  • 83 posts

0
Neutral

Posted 1 April 2017 - 13:51

Ik denk dat de keuze van PLi om een mount aan te maken onder /media/hdd een hele logische is, wat had je anders gewilt?

 

In hdd/movie, zo gaat het ook met mijn Vu+Ultimo en voorheen met de et9500. Dan kan imen in DCC-E2 gewoon op Recordings klikken en staat alles overzichtelijk onder elkaar.Maar kennelijk kan dat niet meer met de ontvangers die ik nu heb.

 

Jazeker, dat zou vanuit de Grafische interface moeten kunnen,......

 

 Is er ergens een uitleg hoe ik dat moet doen. en/of ook met telnet. Kan daar met DreamboxEDIT wel komen bij media/hdd/Trach maar dan niet verder en daar zouden ze moeten staan.



Re: Harde schijf X-trend ET9500 geraakt vol #30 DeBeek

  • Senior Member
  • 1,490 posts

+47
Good

Posted 1 April 2017 - 14:20

Wat begrijp je niet aan deze zin ?

 

" kijk in Menu/ Instellingen/ Systeem/ Opnamelocaties > Standaard Opnamelocatie of deze op media/hdd/movie staat (kan ook /hdd/movie) ipv <standaard opnamelocatie> "

 

 

Attached Files


Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: Harde schijf X-trend ET9500 geraakt vol #31 Haveeka

  • Senior Member
  • 83 posts

0
Neutral

Posted 1 April 2017 - 14:32

Wat begrijp je niet aan deze zin ?

 

bij mij  staat daar;

 

Standaard opnamelocatie                                     <standaardopnamelocatie>

Opnamelocatie tineropnames                               <standaardopnamelocatie>

Opnamelocatie drecte opnames                           <standaardopnamelocatie>

Opnamelocatie timeshift opnames                                                 /mediahdd/

 

zou niet weten hoe dit te veranderen.



Re: Harde schijf X-trend ET9500 geraakt vol #32 DeBeek

  • Senior Member
  • 1,490 posts

+47
Good

Posted 1 April 2017 - 14:45

Zoals het nu staat sta je dus in de root van je hdd op te nemen ipv de map movie..

 

Ga op de eerste regel staan druk op OK, blader naar /media/hdd/movie ( kan zijn dat je naar boven moet met de bouqettoetsen)

daarna ga je op de map movie staan en druk je op blauw en dan groen.

 

Als je altijd in de map movie hebt opgenomen dan staat deze er al als een markeerpunt en hoef je alleen deze te selectren en op groen te drukken.

 

Attached File  2.jpg   117.13KB   0 downloads


Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: Harde schijf X-trend ET9500 geraakt vol #33 Haveeka

  • Senior Member
  • 83 posts

0
Neutral

Posted 1 April 2017 - 15:40

Zoals het nu...

 

Heb ik geprobeerd, inderdaad werkte alleen naar boven met >toets (naast ok) maar na op /media/hdd/movie te zijn gekomen was er geen map movie. Wel alleen   /  en daar heb ik met blouw op geklikt. Resultaat is dat de standaard opnamelocatie nu                           /  is

 

Geprobeerd screenshot te maken maar weet ook al niet hoe. Met opemwebif krijg ik wel de zender in beeld met b.v. VLC maar niet het menu.



Re: Harde schijf X-trend ET9500 geraakt vol #34 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 1 April 2017 - 15:45

Een screenshot is eenvoudig te maken door in je browser http://ipadresbox/grab in te typen.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Harde schijf X-trend ET9500 geraakt vol #35 Haveeka

  • Senior Member
  • 83 posts

0
Neutral

Posted 1 April 2017 - 15:54

Frenske, ik moet eerst het menu van de box in beeld hebben op pc. Die heb ik allen op een tv scherm nu.



Re: Harde schijf X-trend ET9500 geraakt vol #36 DeBeek

  • Senior Member
  • 1,490 posts

+47
Good

Posted 1 April 2017 - 16:10

Zoals het nu...

 

Heb ik geprobeerd, inderdaad werkte alleen naar boven met >toets (naast ok) maar na op /media/hdd/movie te zijn gekomen was er geen map movie. Wel alleen   /  en daar heb ik met blouw op geklikt. Resultaat is dat de standaard opnamelocatie nu                           /  is

 

Geprobeerd screenshot te maken maar weet ook al niet hoe. Met opemwebif krijg ik wel de zender in beeld met b.v. VLC maar niet het menu.

 

Als je media/hdd/movie gevonden hebt en je staat er op (zoals op de foto ) moet je niet op OK drukken maar op de blauwe toets

om een markeerpunt aan te maken. dan op groen om te bevestigen

 

Attached File  3.jpg   112.88KB   0 downloads


Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: Harde schijf X-trend ET9500 geraakt vol #37 Haveeka

  • Senior Member
  • 83 posts

0
Neutral

Posted 1 April 2017 - 16:20

Attached File  opnamelocatie.png   420.45KB   1 downloads



Re: Harde schijf X-trend ET9500 geraakt vol #38 DeBeek

  • Senior Member
  • 1,490 posts

+47
Good

Posted 1 April 2017 - 16:23

En nu naar de toshiba toegaan op OK drukken Dan zie je de map movie, daar op gaan staan op blauw drukken en dan groen om te bevestigen.


Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: Harde schijf X-trend ET9500 geraakt vol #39 Haveeka

  • Senior Member
  • 83 posts

0
Neutral

Posted 1 April 2017 - 16:31

Krijg geen beweging in de cursor, met de knoppen op a.b.



Re: Harde schijf X-trend ET9500 geraakt vol #40 Haveeka

  • Senior Member
  • 83 posts

0
Neutral

Posted 1 April 2017 - 16:35

inmiddels wel met andere knop maar heb geen map movie





Also tagged with one or more of these keywords: X-trend, ET9500, Harddisk

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users