Jump to content


Photo

vu+zero install en Xtrend et 9500


  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 ddjmc

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 15 March 2017 - 09:28

Hallo iedereen ,

 

Het gebied sattelliet recievers en openpli is helemaal nieuw voor mij .

Nu ik heb een xtrend et9500 die dringend een pli update nodig heeft . Kan ik dit doen zonde opnamens kwijt te geraken ik maak momenteel een backup aan .

 

2de vraag is : Ik heb een Vu + Zero gekocht om de eenvoudige reden dat deze dient om in een andere kamer tv te kijken dus  normaal zou het moeten lukken open pli op de decoder installeren , dan oscam maar hoe laat ik hem dan cominiceren met de xtrend ? zodat ik maar vanaf 1 smartcard werk ?

 

3de vraag iemand had dit is voor mij gedaan maar wil het nu niet uitleggen op mijn apple iphone 6 staat de app Blackbox ik heb de decoder er in gezet en thuis werkt deze app goed maar het is de bedoeling bvb van op ofstand te kijken , programmeren , enz . Wat moet ik hier voor doen ?

 

Alvast bedankt iedereen .

Hopelijk krijg ik een beetje antwoorden .



Re: vu+zero install en Xtrend et 9500 #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,508 posts

+1,733
Excellent

Posted 15 March 2017 - 14:35

Een update installeert alleen een nieuw OS, en een nieuwe versie van de Enigma applicatie, in flash memory. Die raakt niets aan dat op een USB stick, harddisk of netwerk schijf staat.

 

De standaard Oscam configuratie bevat al wat zaken die het koppelen van een tweede box mogelijk maken. Het makkelijkst is daarvoor de web interface van Oscam te gebruiken. Verder zul je voor Oscam naar streamboard moeten, hier wordt geen support gegeven op Oscam.

 

Daarvoor heb je een VPN nodig tussen je telefoon en je thuisnetwerk. En dat is vrij complex als je daar geen verstand van hebt. Je box open op het internet zetten is een heel slecht idee, en wordt nadrukkelijk afgeraden, omdat jij wordt gehackt terwijl je wacht, en dan zitten anderen via jou box en smartcard TV te kijken.

 

Ik zou zeggen: probeer wat bij te lezen op dit forum, deze vragen zijn in het verleden allemaal al meerdere malen gesteld. En beantwoord. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: vu+zero install en Xtrend et 9500 #3 ddjmc

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 16 March 2017 - 12:51

Een update installeert alleen een nieuw OS, en een nieuwe versie van de Enigma applicatie, in flash memory. Die raakt niets aan dat op een USB stick, harddisk of netwerk schijf staat.

 

De standaard Oscam configuratie bevat al wat zaken die het koppelen van een tweede box mogelijk maken. Het makkelijkst is daarvoor de web interface van Oscam te gebruiken. Verder zul je voor Oscam naar streamboard moeten, hier wordt geen support gegeven op Oscam.

 

Daarvoor heb je een VPN nodig tussen je telefoon en je thuisnetwerk. En dat is vrij complex als je daar geen verstand van hebt. Je box open op het internet zetten is een heel slecht idee, en wordt nadrukkelijk afgeraden, omdat jij wordt gehackt terwijl je wacht, en dan zitten anderen via jou box en smartcard TV te kijken.

 

Ik zou zeggen: probeer wat bij te lezen op dit forum, deze vragen zijn in het verleden allemaal al meerdere malen gesteld. En beantwoord. ;)

dank u zal eens kijken , nu wou ik op beide ipv openpli een andere versie proberen maar steek ik bvb een andere os via usb erin en zet decoder aan start gewoonweg openpli weer op . enig idee hoe dit komt ?

een vpn opzetten dat lukt mij wel heb nog telenet en belgacom installateur geweest , maar satelliet is voor mij gelijk je zegt oscam web interface heb ik gisteren dus de ip van de 2de box ingegeven , en komt er eerst op fout , ik zet er iets anders bij , en dan stond er bij oscam gewoon bij dat de 2de decoder off is ... terwijl die aanstaat grr .



Re: vu+zero install en Xtrend et 9500 #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,508 posts

+1,733
Excellent

Posted 16 March 2017 - 13:14

Niet alle USB sticks worden door de bootloader goed gedetecteerd. In het algemeen, hoe ouder, en hoe kleiner de stick, hoe beter het zal gaan.  En eens gedetecteerd moet je bij de meeste boxen op een knop drukken (ik dacht bij de ET9x00 op de OK knop) om het flashen effectief te starten.

 

Als je het IP van de box ingeeft in de browser dan krijg je de web interface van de box. Links in het menu vind je dan een link naar de Oscam web interface, als deze geinstalleerd staat. In Oscam zul je zelf de koppeling tussen beide moeten maken dmv configuratie, de beide boxen kunnen elkaar niet detecteren of zo.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: vu+zero install en Xtrend et 9500 #5 ddjmc

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 16 March 2017 - 21:35

wanwizard bedankt voor de info nu wou ik zien mijn openpli werkt voor mij niet naar wens maar hoe krijg ik deze eraf om bvb een openatv of een andere te testen om te zien of die wel naar mijn zin zijn ? bedankt



Re: vu+zero install en Xtrend et 9500 #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,508 posts

+1,733
Excellent

Posted 17 March 2017 - 14:25

Op dezelfde manier, met dezelfde USB stick.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users