Springen naar inhoud


Foto

PLI Garnet software update probleem

DM7020

  • Please log in to reply
Er zijn 10 reacties in dit onderwerp

#1 obiwan

  • Member
  • 5 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 4 januari 2008 - 15:22

Beste mensen

Ik heb op mijn DM7020 het recenste Garnet PLI image geinstalleerd.
Echter is het vreemd dat ik geen nieuwe software menu update krijg.
Van de cccam kan ik alleen versie 2.01 installeren maar ik weet dat versie 2.04 al uit is.
Kan mij iemand vertellen waarom ik die niet te zien krijg.

Ook heb ik geprobeerd om de cccam 2.04 te downloaden en deze handmatig te installeren door de tar file in de tmp map te plaatsen
Installeren gaat goed zonder fout melding maar als ik dan de softcam wil selecteren zie ik alleen de cccam 2.01 staan.

misschien die ik iets fout dus iedere hulp is welkom.

Re: PLI Garnet software update probleem #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27429 berichten

+396
Excellent

Geplaatst op 4 januari 2008 - 15:25

Garnet wordt niet meer ondersteund na het releasen van (inmiddels) twee nieuwe images. Helenite en nu de Iolite.
Een internet update lost je probleem op.

Re: PLI Garnet software update probleem #3 obiwan

  • Member
  • 5 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 4 januari 2008 - 15:43

Oke dat had ik al gedacht.
Wat raad je aan Helinite of Iolite.
en wat bedoel je precies met internet update. Een nieuwe image downloaden en installeren.

Re: PLI Garnet software update probleem #4 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27429 berichten

+396
Excellent

Geplaatst op 4 januari 2008 - 16:36

Oke dat had ik al gedacht.
Wat raad je aan Helinite of Iolite.
en wat bedoel je precies met internet update. Een nieuwe image downloaden en installeren.

Om je updateprobleem op te lossen zal je, als je tenminste de laatste nieuwe snufjes wenst, het beste kunnen updaten naar de laatste release. In dit geval Iolite. Internetupdate is het meest eenvoudige. Dat doe je via Menu - 6 - instellingen - uitgebreide instellingen - software update - internetupdate en kiezen voor de laatste Iolite.
Ik doe dit uit mijn hoofd niet meer wetende of die prodecure in de loop van de images gewijzigd is. Gewoon anders even zoeken.

Je kunt ook op deze site de laatste image voor jouw box downloaden en deze er met Dreamup in flashen. Of de root.cramfs methode. Dat zal persoonlijk zijn.

Na de update even de cam herstarten onder blauw, softcam, default cam kiezen en saven met groen.

Als je helemaal op save wilt gaan, dan na de update even via blauwe toets - dreambox instellingen - systeeminstellingen - fabrieksinstellingen, en na een reboot alle instellingen opnieuw configureren.

Suc6

Frenske

Re: PLI Garnet software update probleem #5 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32766 berichten

+245
Excellent

Geplaatst op 4 januari 2008 - 16:48

Een OE image (zoals op de 7020) kan je niet op die manier updaten, je zult in dat geval moeten flashen.

Re: PLI Garnet software update probleem #6 obiwan

  • Member
  • 5 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 4 januari 2008 - 18:46

Oke bedankt
dan ik de Iolite downloaden en flashen
dat heb ik al eens gedaan en is erg makkelijk.
Bedankt voor jullie reacties en hulp.

Re: PLI Garnet software update probleem #7 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27429 berichten

+396
Excellent

Geplaatst op 4 januari 2008 - 19:59

Een OE image (zoals op de 7020) kan je niet op die manier updaten, je zult in dat geval moeten flashen.

Je kunt merken dat ik de 7020 pas kort heb. :shock: :smt053

Re: PLI Garnet software update probleem #8 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32766 berichten

+245
Excellent

Geplaatst op 5 januari 2008 - 14:30

Een OE image (zoals op de 7020) kan je niet op die manier updaten, je zult in dat geval moeten flashen.

Je kunt merken dat ik de 7020 pas kort heb. :shock: :smt053


En nu snap ik ook dat hij het zo slecht deed bij jou, je behandelt hem verkeerd ;)

Re: PLI Garnet software update probleem #9 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27429 berichten

+396
Excellent

Geplaatst op 5 januari 2008 - 14:33

Je snapt zeker wel dat ik NOOIT meer zal vergeten dat dit op de 7020 'anders' werkt.
Tsja, als je zoveel doet op zoveel verschillende boxen, dan kan je ook weleens een blunder maken. :lol: :wink:

Re: PLI Garnet software update probleem #10 knud66

  • Senior Member
  • 423 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 7 januari 2008 - 15:37

Even een kleine opmerking, er staat in de eerste post dat er handmatig een tar-bestand in de box is gezet, en het installeren goed is gegaan, dan denk ik dat het daadwerkelijk CCcam 2.0.4 is geworden, enkel doordat er in het image in de map /etc/plimgr/cams een bestand staat dat CCcam heet met daarin als inhoud de versie 2.0.1 en daardoor zal de softcam-menu nog steeds CCcam 2.0.1 weergeven terwijl er daadwerkelijk CCcam 2.0.4 in de box staat.
Je kan het testen door in een telnet sessie te typen:
killall -9 CCcam
CCcam -d
Als het goed is krijg je dan te zien in telnet welke CCcam er daadwerkelijk opstart.

Groetjes, Succes en de beste wensen voor 2008 aan iedereen

Re: PLI Garnet software update probleem #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68883 berichten

+1749
Excellent

Geplaatst op 7 januari 2008 - 17:11

Dat kan best kloppen.

De inhoud van /var/etc/cams/cccam is inderdaad wat er getoond wordt als versie nummer in de softcam setup.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.




Also tagged with one or more of these keywords: DM7020

1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers