Jump to content


Photo

Kabelscan werkt niet goed


  • Please log in to reply
131 replies to this topic

#1 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 6 April 2017 - 16:38

Sinds vandaag heb ik problemen met de kabelscan bij bepaalde Ziggo zenders.

 

Bijvoorbeeld:

 

Ziggo Sport Select

Ziggo Sport Voetbal

Ziggo Sport Golf

 

Staan na de kabelscan als SD in de lijst met een melding dat er gekeken moet worden naar de HD variant. Maar die komt dus niet voor in de lijst.

 

Als ik een handmatige scan doe dan komen die zenders wel als HD tevoorschijn.



Re: Kabelscan werkt niet goed #2 littlesat

  • PLi® Core member
  • 57,146 posts

+698
Excellent

Posted 6 April 2017 - 16:56

Heb je de hd lijst geselecteerd!

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Kabelscan werkt niet goed #3 cobus

  • Senior Member
  • 4,774 posts

+69
Good

Posted 6 April 2017 - 17:47

Hier heb ik het ook geprobeerd maar hier werkt het wel gewoon (ziggo Zevenaar) en dus is de kabelscan in orde ik denk dat er bij jou met ziggo wat is waarom het niet werkt.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x)

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Kabelscan werkt niet goed #4 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 6 April 2017 - 17:54

Ja heb de HD lijst geselecteerd. Maar bij kabelscan komen deze kanalen gewoonweg niet in HD tevoorschijn. Bij een paar kennissen van me hetzelfde verhaal.



Re: Kabelscan werkt niet goed #5 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 6 April 2017 - 19:31

Beetje rondgevraagd, dit probleem doet zich in ieder geval voor in het "oude" Ziggo West gebied.



Re: Kabelscan werkt niet goed #6 cobus

  • Senior Member
  • 4,774 posts

+69
Good

Posted 6 April 2017 - 20:17

Daarom ook wat ik schreef dat het denk ik met ziggo te maken heeft.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x)

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Kabelscan werkt niet goed #7 S_Hopper

  • Senior Member
  • 298 posts

+6
Neutral

Posted 6 April 2017 - 20:23

Ik heb ipv id 5555, 43186 (Den Haag) ingegeven en dan gaat het wel goed.

Verstuurd van mijn Galaxy Note 4

Re: Kabelscan werkt niet goed #8 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 6 April 2017 - 20:41

Ik ga dat zo eens proberen. Wat ik heb gemerkt dat sowieso 5555 met 'HD lijst' op aan dus niet goed gaat. Als je dat 'HD lijst' uit vinkt dan scanned de kabelscan de HD zenders wel binnen maar zet ze dan dus onderaan.


Edited by Dimmie, 6 April 2017 - 20:42.


Re: Kabelscan werkt niet goed #9 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 6 April 2017 - 21:00

S_Hopper: +1

 

Dat is inderdaad de oplossing.



Re: Kabelscan werkt niet goed #10 cobus

  • Senior Member
  • 4,774 posts

+69
Good

Posted 7 April 2017 - 06:29

Is eigenlijk ook logisch ivm dat dat het netwerk ID is van fta kanalen dacht ik.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x)

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Kabelscan werkt niet goed #11 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,517 posts

+115
Excellent

Posted 7 April 2017 - 09:45

Nee. 1111 en 4444 zijn de vrije zenders. 5555 is de standaard ID voor oud Ziggo en de 43xxx oud UPC
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Kabelscan werkt niet goed #12 S_Hopper

  • Senior Member
  • 298 posts

+6
Neutral

Posted 7 April 2017 - 09:54

43xxx is de oplossing voor sommige Philips TV's die met de normale id geen HD lijst gaven.

Verstuurd van mijn Galaxy Note 4

Re: Kabelscan werkt niet goed #13 redbull43

  • Senior Member
  • 162 posts

0
Neutral

Posted 7 April 2017 - 19:07

als je bij kabel scan (activeer de automatische kabelscan) op nee zet dan werkt het wel en staan ze op de juiste plek in de lijst



Re: Kabelscan werkt niet goed #14 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 7 April 2017 - 20:25

@redbull43, zojuist geprobeert maar dat is hier toch echt niet het geval. Hij zet dan weer die SD varianten vanaf 401 neer.



Re: Kabelscan werkt niet goed #15 redbull43

  • Senior Member
  • 162 posts

0
Neutral

Posted 7 April 2017 - 21:34

bij mij werkte het wel



Re: Kabelscan werkt niet goed #16 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 8 April 2017 - 02:38

Getest in:

 

Ziggo West, omgeving Waalwijk, omgeving Alkmaar, omgeving Deventer

op verschillende merken/types decoders

en bij geen ene situatie komen die zenders op die manier zoals jij omschrijft tevoorschijn als HD op 401 etc

 

Dus dan ben ik heel benieuwd in welke regio jij woont en wat voor box je gebruikt. Als dat namelijk in 1 van dezelfde regio's is en je dus al die omschakeling hebt gehad dan zou dat betekenen dat de kabelscan het op het ene merk box het anders doet als bij een ander merk en dat kan ik me haast niet voorstellen. Kan me ook niet voorstellen dat een auto-scan dat zou beïnvloeden ?


Edited by Dimmie, 8 April 2017 - 02:39.


Re: Kabelscan werkt niet goed #17 redbull43

  • Senior Member
  • 162 posts

0
Neutral

Posted 8 April 2017 - 06:46

ik woon in  den bosch

en heb een dreambox 7020hd

ik heb als netwerk id 43198



Re: Kabelscan werkt niet goed #18 littlesat

  • PLi® Core member
  • 57,146 posts

+698
Excellent

Posted 8 April 2017 - 13:42

FF ziggo bellen... die hebben de lijst niet goed staan....


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Kabelscan werkt niet goed #19 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 8 April 2017 - 14:07

@littlesat: bij gecertificeerde decoders van Ziggo zelf gaat het scannen op ID 05555 wel goed, dus lijkt me dan niet dat het probleem hem in die lijst zit. Tenzij dat op een andere manier werkt ?



Re: Kabelscan werkt niet goed #20 littlesat

  • PLi® Core member
  • 57,146 posts

+698
Excellent

Posted 8 April 2017 - 14:31

Welke gecertificeerde ontvangers. Als je de Horizon box bedoeld, dan klopt dat... die maakt geen gebruik van deze Kabelscan....

 

Wij handelen de lijst gewoon af zoals hij is... en ik heb het compleet geanaliseerd.. het staat echt bij Ziggo fout...


Edited by littlesat, 8 April 2017 - 14:32.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users