Jump to content


Photo

Kabelscan werkt niet goed


  • Please log in to reply
131 replies to this topic

Re: Kabelscan werkt niet goed #81 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,471 posts

+693
Excellent

Posted 12 April 2017 - 06:47

Ze hebben blijkbaar nog niet alles goed staan de ziggo sport kanalen staan nu wel goed... dus dan maar weer bellen....
Als autobouuets maker dezelfde lijst van ziggo inleest dan moet het dezelfde problemen hebben. Als deze plugin de lijst van de horizon box inleest dan heeft deze plugin uiteraard het probleem niet. de tip abm lost het probleem van ziggo en de cablescan niet op!

En air weet is het wel een slimme truck on de horizon box te kunnen verhuren

Edited by littlesat, 12 April 2017 - 06:56.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Kabelscan werkt niet goed #82 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 12 April 2017 - 07:08

Wat zijn de juiste instellingen voor deze plug-in om een lijst zoals de kabelscan te krijgen? Kan wat experimenteren maar denk niet de de vrouw blij is als alles weg is

Voor Noord-Hooland Noord heb ik 'Ziggo algemeen' gebruikt.



Re: Kabelscan werkt niet goed #83 _HarmeN

  • Senior Member
  • 765 posts

+4
Neutral

Posted 12 April 2017 - 07:56

Werkt inderdaad super! Wat ik met de kabelscan mis of wat niet werkt, doet het met deze plugin uitstekend! Bedankt!


Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

 


Re: Kabelscan werkt niet goed #84 siroj

  • Senior Member
  • 322 posts

+1
Neutral

Posted 12 April 2017 - 08:23

Hier ook zelfde resultaat. Kabelscan mist zenders en met deze plugin heb ik weer een complete lijst. Wat de oorzaak ook is (Ziggo?), ik heb tenminste een workaround.
Thanks voor de tip!

Overigens zit ik in origineel Ziggo gebied(tussen Den Bosch en Eindhoven) en heb gekozen voor Ziggo Algemeen bij de instellingen van de plugin.

Edited by siroj, 12 April 2017 - 08:24.


Re: Kabelscan werkt niet goed #85 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,471 posts

+693
Excellent

Posted 12 April 2017 - 10:05

Het probleem is inderdaad Ziggo....(zoals bewezen dat nu de Ziggo Sport HD kanalen nu wel goed staan).

 

Blijkbaar leest die ABM de lijst van de Horizon boxen....


Edited by littlesat, 12 April 2017 - 10:06.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Kabelscan werkt niet goed #86 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 12 April 2017 - 23:44

Ik ben van mening dat gebruikers er meer mee geholpen zijn als er in oplossingen gedacht wordt dan om te horen dat bewezen is dat Ziggo zelf het probleem is, een gebruiker kan daar namelijk niks mee; iedereen weet ondertussen hoe Ziggo met dit soort dingen omgaat dus dat is geen structurele oplossing. De autobouquetsmaker is daarnaast het keiharde bewijs dat er een werkende oplossing mogelijk is. Als het dan ook nog eens simpelweg betekent dat er 'slechts' een andere lijst wordt gebruikt (die voor horizon boxen ?) dan vind ik het des te jammer dat die 'horizonbox-lijst' niet als optie in de kabelscan erbij wordt gezet. Meningen kunnen verschillen, maar ik zie dat in dit geval echt als een gemiste kans, temeer omdat het hier gaat om een OpenPLI optie die voor heel veel gebruikers van essentieel belang is.



Re: Kabelscan werkt niet goed #87 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,859 posts

+1,747
Excellent

Posted 12 April 2017 - 23:56

En die code is gewoon public, die iemand met verstand van zaken zou daar best eens een vergelijking kunnen maken: https://github.com/o...toBouquetsMaker

 

Voor zover ik zien kan gebeurt daar ook gewoon een LCN scan...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Kabelscan werkt niet goed #88 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 13 April 2017 - 00:06

Klopt, volgens mij ook. Als je die files bekijkt met een texteditor dan zie je dat ook staan.



Re: Kabelscan werkt niet goed #89 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,471 posts

+693
Excellent

Posted 13 April 2017 - 06:57

Wij kunnen dat simpelweg niet oplossen als ziggo verkeerde dingen uitzend.... In abm zit een expert mode of iets dergelijks, ik vermoed dat die dan een andere lijst grabbed of de boel op een of andere manier bewerkt...
Een work-a-round verzinnen op iets dat fout aan de bron zit is in mijn ogen not done...

Edited by littlesat, 13 April 2017 - 07:00.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Kabelscan werkt niet goed #90 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 13 April 2017 - 07:52

Wij kunnen dat simpelweg niet oplossen als ziggo verkeerde dingen uitzend

 

Je blijft dat maar steeds volhouden dat Ziggo fout zit, waarom scant mijn Humax 5200 en mijn Philips tv dan wel goed en vind 341 zenders met het gebruikelijk landelijke netwerk id 5555. 


73's

PE1AQZ


Re: Kabelscan werkt niet goed #91 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,471 posts

+693
Excellent

Posted 13 April 2017 - 08:07

waarom scant mijn Humax 5200 en mijn Philips tv dan wel goed

In ieder geval gaat plotseling Ziggo Sports HD goed... Zonder dat we ook maar iets gedaan hebben....

 

We hebben het nu over 1 sex kanaal en kanaal 800 wat nu grijzig wordt... (ipv ziggo logo)...

 

De ABM heeft een parser in python (trouwens vreselijk gecodeerd... maar zoals altijd mag ik nooit kritiek hebben...)

 

https://github.com/o...r/dvbscanner.py

 

Wij doen dat hele spul in C++

 

https://github.com/O...b/cablescan.cpp

 

Maar ik blijf het "verdacht" vinden dat plots Ziggo Sports HD het wel deed....

 

Helaas ontbreekt het mij ook aan tijd om een onderzoek te doen... 

 

Ik begin een idee te krijgen wat er speelt... Ik heb het idee dat een service al in de lamedb staat (in SD de oude) en dat hij daarom de nieuwe niet overschrijft.... Misschien met een kale lamedb kan het wel volledig goed gaan...


Edited by littlesat, 13 April 2017 - 08:41.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Kabelscan werkt niet goed #92 peterjo

  • Senior Member
  • 73 posts

+4
Neutral

Posted 13 April 2017 - 08:47

Het probleem is inderdaad Ziggo....(zoals bewezen dat nu de Ziggo Sport HD kanalen nu wel goed staan).

 

Blijkbaar leest die ABM de lijst van de Horizon boxen....

Nee, ABM leest geen lijsten van de Horizon boxen. Het leest de data in de streams, net zoals Cablescan dat doen.

En dat is net dat stukje wat in C is geschreven, de gelezen data wordt vervolgens geparsed naar het python script.

Zoals je in de C code kunt zien, leest het diverse descriptors, afhankelijk voor welke provider ABM scant.



Re: Kabelscan werkt niet goed #93 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,471 posts

+693
Excellent

Posted 13 April 2017 - 08:53

Ik heb inmiddels door hoe ABM het doet.... feitelijk de ruwe data in python parsen...Het is dus compleet anders in feite. 

Maar ik zie nog niet waar het precies mis zou gaan.

 

En trouwens Ziggo sports HD doet het bij mij nu ook goed.

 

Het is nu zover ik zie bij mij alleen kanaal 800 en een nat-uur kanaal.... FF testen of dat met een philips TV of Humax bak deze twee nu ook goed gaan....? Want als het nu eigenlijk goed is hoef ik er ook geen tijd in te stoppen... Bij mijn LG-TV ging het in ieder geval afgelopen weekend ook fout met Ziggo Sports.... (alleen geen controlle op beeld omdat ik geen CI heb)


Edited by littlesat, 13 April 2017 - 08:57.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Kabelscan werkt niet goed #94 peterjo

  • Senior Member
  • 73 posts

+4
Neutral

Posted 13 April 2017 - 09:31

Ik heb inmiddels door hoe ABM het doet.... feitelijk de ruwe data in python parsen...Het is dus compleet anders in feite. 

Maar ik zie nog niet waar het precies mis zou gaan.

 

 

Yep, heel anders, daarom is het ook geschikt voor vele providers, zelfs voor providers die een zooitje van hun LCN maken. Dat fixen we dan weer met XML (waar jij zo'n hekel aan hebt ;-) )

 

Je zou beide eens kunnen draaien en de verschillen bekijken (als die er nog zijn).

Zijn er verschillen, dan zou je echt NIT en SDT van Ziggo moeten bekijken waar dat dan in zit.

Ik kan dat niet, want ik heb SKV.



Re: Kabelscan werkt niet goed #95 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,471 posts

+693
Excellent

Posted 13 April 2017 - 09:35

Het gaat me vooral om dit statement...

Zeker omdat Ziggo Sports in het weekend fout ging en nu totaal niet meer ben ik er nog van overtuigd dat de fout bij Ziggo zit. En zolang ik dat denk hoef ik er geen tijd in te stoppen...

 

In het weekend had ik de binnenkomende lijsten gedebugged en was het mij eigenlijk heel duidelijk dat het bij Ziggo fout zat...

 


Je blijft dat maar steeds volhouden dat Ziggo fout zit, waarom scant mijn Humax 5200 en mijn Philips tv dan wel goed en vind 341 zenders met het gebruikelijk landelijke netwerk id 5555. 


Edited by littlesat, 13 April 2017 - 09:36.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Kabelscan werkt niet goed #96 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 13 April 2017 - 09:39

Tja your the expert. :lol:


73's

PE1AQZ


Re: Kabelscan werkt niet goed #97 peterjo

  • Senior Member
  • 73 posts

+4
Neutral

Posted 13 April 2017 - 09:42

Het kan best voorkomen dat Ziggo ergens in een netwerk een fout maakt. Zij hebben nog veel 'oude' netwerken, die nog een keer over moeten naar het 'landelijke' 5555 netwerk.
Belangrijk is juist te kijken in het netwerk waar men meldt dat cablescan niet goed zou werken. 

Normaal gesproken zou ABM in datzelfde netwerk dezelfde fout moeten maken.

Is dat dan niet het geval, uitdaging........... :)



Re: Kabelscan werkt niet goed #98 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,471 posts

+693
Excellent

Posted 13 April 2017 - 09:48

Hier beneden het verschil tussen ABM en Cablescan betreffende het inlezen van HD of SD zenders...

 

[code=auto:0]



************************ A B M **************************
 
        if len(hd_logical_channel_number_dict_tmp) > 0 and bouquettype == 'hd':
            for id in logical_channel_number_dict_tmp:
                if id in hd_logical_channel_number_dict_tmp:
!                   lcntofind = hd_logical_channel_number_dict_tmp[id]["logical_channel_number"]
!                   lcnreplace = logical_channel_number_dict_tmp[id]["logical_channel_number"]
!                   for id2 in logical_channel_number_dict_tmp:
!                       if logical_channel_number_dict_tmp[id2]["logical_channel_number"] == lcntofind:
!                           logical_channel_number_dict[id] = logical_channel_number_dict_tmp[id2]
!                           logical_channel_number_dict[id]["logical_channel_number"] = lcnreplace
                    logical_channel_number_dict[id] = hd_logical_channel_number_dict_tmp[id]
                else:
                    logical_channel_number_dict[id] = logical_channel_number_dict_tmp[id]
        else:
            for id in logical_channel_number_dict_tmp:
                logical_channel_number_dict[id] = logical_channel_number_dict_tmp[id]

************************ Cablescan **************************

            int logicalchannelid = 0;

            if (hdList)
            {
                std::map<int, int>::const_iterator it = serviceIdToHDChannelId.find(service_id);
                if (it != serviceIdToHDChannelId.end())
                {
                    logicalchannelid = it->second;
                }
            }
            if (!logicalchannelid)
            {
                std::map<int, int>::const_iterator it = serviceIdToChannelId.find(service_id);
                if (it != serviceIdToChannelId.end())
                {
                    logicalchannelid = it->second;
                }
            }

Edited by littlesat, 13 April 2017 - 09:56.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Kabelscan werkt niet goed #99 peterjo

  • Senior Member
  • 73 posts

+4
Neutral

Posted 13 April 2017 - 10:03

In geval van Ziggo en andere kabelaars: LCN nummers voor SD zitten in NIT descriptor 83 en voor HD in NIT descriptor 88.

Beide worden uitgelezen. Is je ontvangen een SD ontvanger (komt eigenlijk niet meer voor) dan wordt er niets gedaan in ABM en LCN van descriptor 83 gebruikt.

Is het een HD ontvanger, dan wordt LCN welke voorkomt in descriptor 88 omgewisseld met die van 86.

Toen ik dat stuk schreef was ik in de veronderstelling dat een zender die zowel SD als HD uitzond in beide descriptors voorkwam.

Bij mijn provider bleek dat niet zo te zijn en heb ik dat 'gefixed'. Later hoorde ik van de tecnisch manager dat hij dat bewust had gedaan. De HD zender mocht alleen in LCN lijst voorkomen.
ik had met ABM in dat geval dus wel beide SD en HD zenders in de lijst, terwijl de TV dat niet had.



Re: Kabelscan werkt niet goed #100 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,471 posts

+693
Excellent

Posted 13 April 2017 - 10:20

Maar jij overschrijft nu dingen... Kijk bij de !!! Daar wordt  logical_channel_number_dict[id] twee keer gezet als een zender zowel SD als HD voorkomt.... dat stuk snap ik niet helemaal....

 

logical_channel_number_dict_tmp is bij jouw het orginele SD spul

hd_logical_channel_number_dict_tmp het HD spul 

 

en 

 

logical_channel_number_dict

 

wat er uiteindelijk uit komt...

 

Bij ons komen er aparte radio en tv tabellen uit... En wordt de service als hij nog niet bestaat toegevoegd aan LameDB...

Als de service_id en chid van de oude en nieuwe versie gelijk zijn.... (dus staat de foute zender al in lamedb met dezelfde IDs) dan wordt die niet vervangen.... Dus je zal om het goed te laten werken met een "kale" lamedb moeten werken -of- ten aller tijde ook de service in lamedb op een of andere manier moeten vervangen...


Edited by littlesat, 13 April 2017 - 10:23.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users