Jump to content


Photo

Combineren van Audio en Ondertitel keuzeschermen


  • Please log in to reply
17 replies to this topic

#1 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,039 posts

+640
Excellent

Posted 19 April 2017 - 08:01

Door de keuze van de afstandsbediening (De echtgenote gebruikt nog een originele dreambox AB) waarop geen ondertitel knop zit, ben ik genoodzaakt om ofwel via het indrukken van 2 toetsen na elkaar ofwel de ondertitel keuzeknop aan Teletekst toe te wijzen (via Hotkey).

 

Toen mijn zoon dit zag, kwam ie met de vraag of beide schermen - Audio selectie en ondertitelselectie - niet in één scherm konden weergegeven worden.

Op het scherm is er zeker plaats genoeg voor beiden.

 

Indien dit mogelijk zou zijn, zou ik dit zeer verwelkomen.

 

Willy


~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Combineren van Audio en Ondertitel keuzeschermen #2 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 19 April 2017 - 09:03

Dat lijkt me niet handig en het paard achter de wagen spannen, audio heeft niets met ondertiteling te maken, lekker gescheiden houden, als je de goede (originele) AB gebruikt voor de Xtrend en de VU, die hebben beide een ondertiteling knop. ;)


73's

PE1AQZ


Re: Combineren van Audio en Ondertitel keuzeschermen #3 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,039 posts

+640
Excellent

Posted 19 April 2017 - 09:57

Dat lijkt me niet handig en het paard achter de wagen spannen, audio heeft niets met ondertiteling te maken, lekker gescheiden houden, als je de goede (originele) AB gebruikt voor de Xtrend en de VU, die hebben beide een ondertiteling knop. ;)

 

Nice.  Ik weet het beter. Jij vraagt onzin.

Met dit soort antwoorden, durft eigenlijk niemand ooit meer iets voor te stellen of te vragen.  Je maakt ze gewoon belachelijk.  Zal dat ook eens doen als je iets vraagt over de EPG.

 

En om inhoudelijk op Uw antwoord in te gaan.  Audio en Subtitels hebben wel degelijk iets met elkaar te maken.  Beiden zijn bedoeld om iets verstaanbaar te maken aan de kijker.

 

Willy


~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Combineren van Audio en Ondertitel keuzeschermen #4 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 19 April 2017 - 10:28

Sorry hoor ik wist niet dat je boos werd Willy  :lol:   ondertiteling hoort meer bij teletekst en niet bij audio maar dat terzijde, ik denk dat ik het antwoord van het pli team wel kan voorspellen, ''we kunnen niet voor iedere gebruiker persoonlijke voorkeuren gaan aanpassen''. Have a nice day. :)


Edited by Sagitarius, 19 April 2017 - 10:32.

73's

PE1AQZ


Re: Combineren van Audio en Ondertitel keuzeschermen #5 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,308 posts

+691
Excellent

Posted 19 April 2017 - 10:43

Ik dacht dat het juist handig was om met 2x geel of 2x audio te kunnen togglen tussen audio en ondertitels... De andere optie is de lijst langer maken, dan zijn het alleen maar nog meer toetsten die je mag indrukken.... Je zal dan o.a. eerst door de audiokanalen mogen selecteren voordat je de ondertitels hebt. Ook werkt dan niet helemaal goed met boxen die aparte ondertitel en audio taal toetsen hebben.....


Edited by littlesat, 19 April 2017 - 10:44.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Combineren van Audio en Ondertitel keuzeschermen #6 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,039 posts

+640
Excellent

Posted 19 April 2017 - 12:20

Je zult maar een vrouw hebben die geen andere AB wil gebruiken dan die oude DreamboxAB.

Heb haar al verschillende malen de originele AB in de handen gestopt.  Enige reactie - ik wil die oude terug.

 

Ik krijg haar ook niet uitgelegt dat je eerst de audio knop moet indrukken, en dan de gele toets om op het ondertitels keuzescherm te komen.  Dat is onlogisch volgens haar.  (Hoewel het netjes op het scherm staat).  's Anderendaags is ze dat weeral vergeten.

 

Als je alles combineert (in 2 secties zeg maar)  dan moet je misschien meer toetsen gebruiken, maar om naar beneden te gaan is het de DOWN toets.  Naar boven de UP toets.  En zelfs ik moet toegeven dat dit logischer is.  (Geen toetsen combinaties die te onthouden zijn)

 

Ik heb een poging gedaan om dit te vragen.  Spijtig dat het direct afgeschoten wordt, zonder er zelfs maar over na te denken waarom e.e.a. zo is.  (De eerste reactie - goede afstandsbediening gebruiken!!!!)

 

Willy

 

PS:  Als mijn vrouw dit nu zou lezen, krijg ik op mijn donder.


Edited by doglover, 19 April 2017 - 12:22.

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Combineren van Audio en Ondertitel keuzeschermen #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,683 posts

+1,740
Excellent

Posted 19 April 2017 - 13:06

Als je vrouw nooit in audio moet zijn, dan kun je ook overwegen om audio via hotkey onder long-keypress van die knop te stoppen, en ondertiteling via hotkey dan aan die toets toe te wijzen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Combineren van Audio en Ondertitel keuzeschermen #8 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,039 posts

+640
Excellent

Posted 19 April 2017 - 13:36

Audio long bestaat niet.  (Heb ik ooit vroeger al eens gevraagd)

 

Willy


~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Combineren van Audio en Ondertitel keuzeschermen #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,683 posts

+1,740
Excellent

Posted 19 April 2017 - 13:42

Ah. Over naar Littlesat dan. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Combineren van Audio en Ondertitel keuzeschermen #10 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,308 posts

+691
Excellent

Posted 19 April 2017 - 14:37

Er zijn toetsen die we niet op long/short willen... elke toets waar je dat bij doet gaat de response tijd verlengd worden met ca. 200 msec.... omdat kort dan betekend dat hij dan pas kan reageren bij het loslaten van de toets.

 

Vandaar dat ik met short/long zuinig ben.... (alleen op de kleurtoetsen dat was al historisch zo en alle toeter en bellen toetsen).

 

Dan is het beter om de hotkey op ondertitels te zetten... dan wordt 2x (snel) drukken op die toets vanzelf audio...

 

(p.s. eigenlijk van de basis uit is kort/lang op toetsen met een a.b. not done....)


Edited by littlesat, 19 April 2017 - 14:39.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Combineren van Audio en Ondertitel keuzeschermen #11 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 19 April 2017 - 15:08

Alsof jij een 'vertraging' van 200ms merkt :)

Re: Combineren van Audio en Ondertitel keuzeschermen #12 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,039 posts

+640
Excellent

Posted 19 April 2017 - 15:10

We zullen de vrouw dit nog maar eens uitleggen en proberen te doen begrijpen.

Niet gevraagd is altijd mis geschoten. 

 

Probleem is met de ondertitels op de hotkey Audio te zetten is dat je dan soms niet meer aan de Audio kunt.

bv. Eurosport1 HD stond gisteren de klank op Engels (dat gebeurt nadat je een herscan gedaan hebt met wissen van alle oude zenders - om lamedb eens op te schonen)

Op Audio drukken (dan opent normaal het ondertitel menu - omdat ik die had toegewezen).  Maar vermits Eurosport 1 HD geen ondertitels heeft opent er niets.  En kun je dus ook niet de gele toets drukken om naar Audio te gaan en deze te verzetten.

 

Dus nu maar terug gezet naar Audio.  En ondertitels toegewezen aan de teletext knop.  Die verliest zo langzamerhand zijn betekenis.

Ze heeft dan 2 mogelijkheden.  2x op audio drukken of de teletext knop gebruiken.

 

Willy

 

PS;  Ik vond de combinatie van audio en Subtitles keuzeschermen wel elegant.  Er is plaats genoeg op het scherm (deze shermen zijn niet overvol) en je kunt beiden direct verzetten als het nodig is.  Spijtig, maar niets aan te doen.


Edited by doglover, 19 April 2017 - 15:13.

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Combineren van Audio en Ondertitel keuzeschermen #13 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,308 posts

+691
Excellent

Posted 19 April 2017 - 15:19

 

Alsof jij een 'vertraging' van 200ms merkt  :)
Ja dat merk je en ik vind het behoorlijk irritant.... Maar als je vaak met images werkt die dit echt op elke toets doen dan merk je dat niet meer ;)

Edited by littlesat, 19 April 2017 - 15:20.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Combineren van Audio en Ondertitel keuzeschermen #14 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 19 April 2017 - 15:49

Ik switch vaak tussen images die dat wel en niet doen en ik merk er helemaal niets van. Terwijl het me dan dus juist zou moeten opvallen.

Re: Combineren van Audio en Ondertitel keuzeschermen #15 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,308 posts

+691
Excellent

Posted 19 April 2017 - 17:09

Mij valt het direct op als het pas reageert op de release...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Combineren van Audio en Ondertitel keuzeschermen #16 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 20 April 2017 - 05:13

Ah, dan houd je dus die knop heel lang vast. Ja, zo kan ik het ook hinderlijk maken :)

Re: Combineren van Audio en Ondertitel keuzeschermen #17 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,308 posts

+691
Excellent

Posted 20 April 2017 - 06:40

nope totaal niet...mmaar die discussie is hier of topic en hadded we later ooit nog eens gehad... Hier komen wij in ieder geval nooit uit....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Combineren van Audio en Ondertitel keuzeschermen #18 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,683 posts

+1,740
Excellent

Posted 20 April 2017 - 16:34

Ik moet zeggen dat ik er ook geen probleem mee heb, ik druk op de knop en laat 'm gelijk weer los.

 

Mijn moeder wil ze nog wel 5 seconden indrukken, maar die zit dan weer niet op snelle reacties te wachten. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users