Jump to content


Photo

aanschaf nieuwe decoder


  • Please log in to reply
32 replies to this topic

#1 Phedrus

  • Senior Member
  • 53 posts

0
Neutral

Posted 24 April 2017 - 09:26

Hallo,

 

misschien dat ik gebruik mag maken van jullie ervaringen en advies. Ik overweeg de aanschaf van een nieuwe decoder. 

Ik bezit nu een et9000.

Ik wil in elk geval een twin sat decoder met opname mogelijkheid (desnoods naar mijn nas).  Er wordt veel opgenomen en achteraf dus bekeken.

Verder speel ik vaak mulitmedia bestanden af.

Liefst een decoder die wat toekomst vast is, waar ik de komende 5 jaar mee vooruit kan.

 

Ik heb de laatste jaren niet meer zo gevolgd wat er op de markt is. Wel kan ik hier natuurlijk vrij makkelijk zien welke boxen allemaal door open pli worden ondersteund. Maar wat zijn nu voor en nadelen van de verschillende modellen? Prijs is van secundair belang, hoewel onnodig duur niet hoeft natuurlijk. 

 

Dank alvast.

 

 

 

 



Re: aanschaf nieuwe decoder #2 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 24 April 2017 - 09:46

Probleem is dat 5 jaar toekomstvast nooit te garanderen valt. Uitzendtechnieken en beperkingen veranderen snel. Je vertelt niet wat je nu hebt en hoe je kijkt. Je vraagt om een SAT decoder, maar heb je een eigen Seca3 kaart? Canal Digitaal wil deze zo snel mogelijk uitfaseren en volledig overstappen op Viaccess ORCA (VO). Deze boxen zijn volledig gesloten en kijken met een andere box gaat alleen middels hun CI+ module met geïntegreerde kaart.

Momenteel is een VU+ Solo SE v2 met twin DVB-S2 een hele leuke ontvanger. Je kunt opnames maken door je NAS te mounten. Deze is €169. Deze box doet alleen HD. Wil je naar UHD dan wordt een Mutant HD51 interessant voor €199. Beide boxen werken behoorlijk stabiel en dat wordt in diverse fora ondersteund..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: aanschaf nieuwe decoder #3 KvM1950

  • Senior Member
  • 175 posts

0
Neutral

Posted 24 April 2017 - 09:50

Ik gebruik al jaren een Vu+ ontvanger en ben hier zeer tevreden over.

Kijk eens via de link voor alle modellen van dit bedrijf.

Natuurlijk diverse prijzen, hangt af van wat je wilt, eenvoudig tot 4K  UHD.

Zelf heb ik een Duo 2, na jaren veel plezier van mijn oude Duo (1), hij is supersnel met zappen en andere zaken in het menu.

Mijn TV heeft al UHD, dus wacht nu tot ik weer geld heb voor een Vu+ 4K.

Sommige ontvangers hebben 4 tuners, zoals de Duo 2, namelijk 2X Dual tuners en sommige acht, 2X "normaal" en 2X "virtual".

Omdat je veel opneemt, is het altijd handig meerder tuners te hebben, je moet dan wel je schotel(s) aanpassen met QUAD LNB'S.

Verder spelen de ontvangers de meeste mediabestanden af zonder probleem.

Wat het ook wordt, veel plezier met je nieuwe ontvanger.

 

http://vuplus.com/sub/sub0101.php


Vu+ Duo 2 ontvanger, Samsung 55'' UHD smart TV met 3D.

Schotel 1: 150 cm., voor Astra 1 & 3

Schotel 2:   90 cm., voor Türksat

Schotel 3: 120 cm., voor Nilesat

Schotel 4: 120 cm., voor Hotbird & Eurobird

 

Ik woon in Anamur / Mersin / Tükiye, aan het strand, coördinaten:  36º Noord / 33º Oost.

Bij helder weer is Cyprus te zien, 70 Km. richting zuid.


Re: aanschaf nieuwe decoder #4 KvM1950

  • Senior Member
  • 175 posts

0
Neutral

Posted 24 April 2017 - 09:56

Probleem is dat 5 jaar toekomstvast nooit te garanderen valt. Uitzendtechnieken en beperkingen veranderen snel. Je vertelt niet wat je nu hebt en hoe je kijkt. Je vraagt om een SAT decoder, maar heb je een eigen Seca3 kaart? Canal Digitaal wil deze zo snel mogelijk uitfaseren en volledig overstappen op Viaccess ORCA (VO). Deze boxen zijn volledig gesloten en kijken met een andere box gaat alleen middels hun CI+ module met geïntegreerde kaart.

Momenteel is een VU+ Solo SE v2 met twin DVB-S2 een hele leuke ontvanger. Je kunt opnames maken door je NAS te mounten. Deze is €169. Deze box doet alleen HD. Wil je naar UHD dan wordt een Mutant HD51 interessant voor €199. Beide boxen werken behoorlijk stabiel en dat wordt in diverse fora ondersteund..

 

 

Mocht CD echt alles dicht timmeren, dan zeg ik gelijk mijn abonnement op en ik zal niet de enige zijn.

Ze snijden zich zelf zo in de vingers.

Zou nooit een CD ontvanger kopen, want veel te beperkt.

 

Verder, als je in de Benelux woont, is er nog genoeg te zien via de drie Astra's, met name de UK en Duitsland.

 

De Mutant HD51 heeft maar twee!! tuners en Phedrus neemt nogal veel op, die kan wel wat meer gebruiken dan "maar" twee tuners.


Edited by KvM1950, 24 April 2017 - 10:01.

Vu+ Duo 2 ontvanger, Samsung 55'' UHD smart TV met 3D.

Schotel 1: 150 cm., voor Astra 1 & 3

Schotel 2:   90 cm., voor Türksat

Schotel 3: 120 cm., voor Nilesat

Schotel 4: 120 cm., voor Hotbird & Eurobird

 

Ik woon in Anamur / Mersin / Tükiye, aan het strand, coördinaten:  36º Noord / 33º Oost.

Bij helder weer is Cyprus te zien, 70 Km. richting zuid.


Re: aanschaf nieuwe decoder #5 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 24 April 2017 - 10:07

Over een maand weten we hopelijk wat concurrent Joyne brengt. Vermoedelijk andere satelliet, andere codering die hopelijk 'gewoon' met een softcam te gebruiken is. Gezien de achtergrond van de investeerders verwacht ik niet dat men met eigen goedgekeurde ontvangers wil gaan werken. Duidelijkheid daarover zou helpen met een investeringsbeslissing.



Re: aanschaf nieuwe decoder #6 Phedrus

  • Senior Member
  • 53 posts

0
Neutral

Posted 24 April 2017 - 10:22

ik had tot vandaag nog niet gehoord van Joyne. direct even gegoogled. Ik ga zeker de ontwikkelingen even afwachten. Mijn et9000 functioneert prima, dus ook geen haast. dank alvast mbt de tips. Kan me in lek geval eens verder verdiepen in de modellen van Vu en Mutant.



Re: aanschaf nieuwe decoder #7 crisje103

  • Senior Member
  • 145 posts

+1
Neutral

Posted 24 April 2017 - 17:10

Wat zijn de ervaring met Xsarius Revo 4K UHD Twin Sat



Re: aanschaf nieuwe decoder #8 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 24 April 2017 - 17:11

Misschien ook even door dit mooie overzicht heen kijken https://wiki.openpli.org/comparison

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: aanschaf nieuwe decoder #9 KvM1950

  • Senior Member
  • 175 posts

0
Neutral

Posted 25 April 2017 - 09:03

Misschien ook even door dit mooie overzicht heen kijken https://wiki.openpli.org/comparison

 

Uit dit overzicht maak ik op dat de Vu+ de winnaar is.

Grotere keus uit meerdere tuners en dat Flash/RAM hier de beste specificaties hebben.

 

En omdat ik een Duo 2 heb weet ik dat deze een supersnelle ontvanger is.

 

Een Duo 2 koop je vanaf €329.--, zonder HDD maar al wel met twee plugable tuners, die je zelf kan verwisselen.

 

Koop je van andere merken, dan ben je misschien goedkoper uit, maar o.a. upgraden naar dual tuners kan dan al niet.


Vu+ Duo 2 ontvanger, Samsung 55'' UHD smart TV met 3D.

Schotel 1: 150 cm., voor Astra 1 & 3

Schotel 2:   90 cm., voor Türksat

Schotel 3: 120 cm., voor Nilesat

Schotel 4: 120 cm., voor Hotbird & Eurobird

 

Ik woon in Anamur / Mersin / Tükiye, aan het strand, coördinaten:  36º Noord / 33º Oost.

Bij helder weer is Cyprus te zien, 70 Km. richting zuid.


Re: aanschaf nieuwe decoder #10 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 25 April 2017 - 09:10

Vergeet niet dat geen enkele Vu+ achteraf kan decoderen, zelfs de oude ET9000 kan dat wel. Dat kan van belang zijn als CD het aantal gelijktijdig te decoderen zenders terugschroeft hetgeen zomaar kan gebeuren volgens hun algemene voorwaarden. En dan zijn meer dan 2 tuners ineens nutteloos.



Re: aanschaf nieuwe decoder #11 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 25 April 2017 - 10:16

Ik denk dat als we 5 jaar vooruit kijken, zeker H265-functionaliteit in het plaatje meegenomen moet worden. Het is onwaarschijnlijk dat over 5 jaar zenders al exclusief in H265 uitzenden, maar H265 zal dan zeker een veelvoorkomende uitzendnorm zijn voor satellietuitzendingen.

Re: aanschaf nieuwe decoder #12 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 25 April 2017 - 10:21

Gezien de te realiseren besparingen in bandbreedte kon invoering van H265 wel eens heel snel gaan. Zelfs iedereen van een nieuwe decoder voorzien wordt snel terugverdient als je daarmee de helft van de transponders kunt afstoten.



Re: aanschaf nieuwe decoder #13 KvM1950

  • Senior Member
  • 175 posts

0
Neutral

Posted 25 April 2017 - 10:39

Vergeet niet dat geen enkele Vu+ achteraf kan decoderen, zelfs de oude ET9000 kan dat wel. Dat kan van belang zijn als CD het aantal gelijktijdig te decoderen zenders terugschroeft hetgeen zomaar kan gebeuren volgens hun algemene voorwaarden. En dan zijn meer dan 2 tuners ineens nutteloos.

 

Ik neem praktisch alles op om uitgesteld te kunnen kijken, bij mij lopen soms vijf opnames tegelijkertijd, waarvan sommige niet gecodeerd zijn.

 

Met mijn twee dual tuners nog nooit een probleem gehad, ik neem af en toe drie CD zenders tegelijkertijd op, meestal op maar twee TP's en dat gaat heel goed,en via de vierde tuner kan ik dan nog alle satellieten benaderen.

Voorbeeld, je neemt op van NPO 1, dan kan je o.a. ook nog het volgende opnemen; VRT één, VRT Canvas en nog enkele anderen op andere TP's

Een Duo 2 kan tot acht zenders opnemen en die worden indien nodig, alle tegelijkertijd ongecodeerd opnemen.

Mijn eerste ontvanger met opname mogelijkheid was een Topfield, je kon maar een programma opnemen en als je dan vergeten was een ongecodeerde kopie te maken,

kon je de opname vergeten.

Die tijd is voorbij, vandaar denk ik dat de meeste ontvangers nu al gelijk decoderen.

En zoals hiervoor geschreven, hoeft dat geen enkel probleem te zijn


Vu+ Duo 2 ontvanger, Samsung 55'' UHD smart TV met 3D.

Schotel 1: 150 cm., voor Astra 1 & 3

Schotel 2:   90 cm., voor Türksat

Schotel 3: 120 cm., voor Nilesat

Schotel 4: 120 cm., voor Hotbird & Eurobird

 

Ik woon in Anamur / Mersin / Tükiye, aan het strand, coördinaten:  36º Noord / 33º Oost.

Bij helder weer is Cyprus te zien, 70 Km. richting zuid.


Re: aanschaf nieuwe decoder #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 25 April 2017 - 12:13

Vergeet niet dat geen enkele Vu+ achteraf kan decoderen, zelfs de oude ET9000 kan dat wel. Dat kan van belang zijn als CD het aantal gelijktijdig te decoderen zenders terugschroeft hetgeen zomaar kan gebeuren volgens hun algemene voorwaarden. En dan zijn meer dan 2 tuners ineens nutteloos.

 

Als CD Nagra heeft uitgefaseerd en iedereen over moet naar Viaccess, dan zit je vast aan een CI+ module, en is achteraf decoderen de enige optie.

Dat is nog niet voor morgen, maar dat zal zeker gebeuren binnen de levensverwachting van een nieuwe box, zeker als dat een hi-end box is.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: aanschaf nieuwe decoder #15 KvM1950

  • Senior Member
  • 175 posts

0
Neutral

Posted 25 April 2017 - 13:51

Vergeet niet dat geen enkele Vu+ achteraf kan decoderen, zelfs de oude ET9000 kan dat wel. Dat kan van belang zijn als CD het aantal gelijktijdig te decoderen zenders terugschroeft hetgeen zomaar kan gebeuren volgens hun algemene voorwaarden. En dan zijn meer dan 2 tuners ineens nutteloos.

 
Als CD Nagra heeft uitgefaseerd en iedereen over moet naar Viaccess, dan zit je vast aan een CI+ module, en is achteraf decoderen de enige optie.
Dat is nog niet voor morgen, maar dat zal zeker gebeuren binnen de levensverwachting van een nieuwe box, zeker als dat een hi-end box is.

Al eerder gezegd, ik en zeer vele anderen zeggen dan hun abo. op, er is ook nog leven buiten CD.
Ben wel benieuwd wat Joyne gaat doen, hopelijk een andere koers dan CD.

Vu+ Duo 2 ontvanger, Samsung 55'' UHD smart TV met 3D.

Schotel 1: 150 cm., voor Astra 1 & 3

Schotel 2:   90 cm., voor Türksat

Schotel 3: 120 cm., voor Nilesat

Schotel 4: 120 cm., voor Hotbird & Eurobird

 

Ik woon in Anamur / Mersin / Tükiye, aan het strand, coördinaten:  36º Noord / 33º Oost.

Bij helder weer is Cyprus te zien, 70 Km. richting zuid.


Re: aanschaf nieuwe decoder #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 25 April 2017 - 15:16

Voor sommige wel, voor andere niet. Ik heb bijvoorbeeld geen toegang tot kabel, en verlies niet alleen CD, maar ook TVV. Voor mij doet een "plan-B" dus wel terzake.

Ook andere providers hebben de boel al dichtgetimmerd (SKY DE, SKY IT) of zijn er druk mee bezig (SKY UK), dus binnenkort is de leut er wel af. 

 

Met dank aan al die illegale share-ders, die het leven van de betaalde abonnees zo onmogelijk hebben gemaakt. :(


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: aanschaf nieuwe decoder #17 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 25 April 2017 - 15:27

Denk niet dat dit alleen maar aan de share-ders toe te wijzen is..

De content aanbieder wil gewoon zoveel mogelijk geld zien en laten zich liever 3 maal betalen (1 x voor het abo, 1 x voor het opnemen en 1 x voor uitzending gemist.. Terwijl dit met een basis abo en kaart vroeger gewoon kon en mocht..
De providers het op Europees niveau vertikken om abonnees buiten hun landsgrenzen te accepteren (TVV en CDS zijn de goede uitzondering)
Er wordt gewoon vergeten dat de sharing is begonnen door hún tegenwerking..

De belachelijke beperkingen zijn puur een kleuter reactie omdat ze gewoon hun zin niet krijgen omdat die etters van klanten hun systeem weten te omzeilen :)

Maar ze krijgen hun zinnen wel thuis.. Olympische Spelen straks weg, voetbal erachteraan en niemand die er straks voor wil betalen..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: aanschaf nieuwe decoder #18 KvM1950

  • Senior Member
  • 175 posts

0
Neutral

Posted 25 April 2017 - 16:27

@wanwizzard,

Ook ik ben afhankelijk van CD, of ik moet een kabel trekken van 3000 km. naar
Nederland.
Dat gaat dus niet en als ik straks zo'n CI module moet kopen met alle beperkingen vandien,is het toch echt schluß.
BBC en ITV bekijk ik via "filmon" en heb dan nog 2000 gratis! zenders via mijn schotels, inclusief de vele Duitse, waar ik veel naar kijk.
CD is echt niet heilig voor mij.

Vu+ Duo 2 ontvanger, Samsung 55'' UHD smart TV met 3D.

Schotel 1: 150 cm., voor Astra 1 & 3

Schotel 2:   90 cm., voor Türksat

Schotel 3: 120 cm., voor Nilesat

Schotel 4: 120 cm., voor Hotbird & Eurobird

 

Ik woon in Anamur / Mersin / Tükiye, aan het strand, coördinaten:  36º Noord / 33º Oost.

Bij helder weer is Cyprus te zien, 70 Km. richting zuid.


Re: aanschaf nieuwe decoder #19 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 25 April 2017 - 16:47

Ik zit in eenzelfde soort situatie, met het handicap dat ik geen duits machtig ben, en dan valt heel veel FTA al af.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: aanschaf nieuwe decoder #20 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 25 April 2017 - 17:03

 

Vergeet niet dat geen enkele Vu+ achteraf kan decoderen, zelfs de oude ET9000 kan dat wel. Dat kan van belang zijn als CD het aantal gelijktijdig te decoderen zenders terugschroeft hetgeen zomaar kan gebeuren volgens hun algemene voorwaarden. En dan zijn meer dan 2 tuners ineens nutteloos.

Een Duo 2 kan tot acht zenders opnemen en die worden indien nodig, alle tegelijkertijd ongecodeerd opnemen.

Niet als dat zenders van CanalDigitaal zijn, want de CD kaart kan maximaal 4 zenders tegelijk decoderen en dat maximum kan CD elk moment terugbrengen hetgeen reeds het geval is op een aantal zenders. Een ontvanger die wel achteraf kan decoderen kan dan nog steeds 8 opnames tegelijk maken en die achteraf decoderen. Een Vu+ kan dan nog maar hooguit één zender kijken en één opnemen.

 

Daarom scoort Vu+ bij mij onderaan in de comparison chart, maar iedereen moet voor zich bepalen hoe zwaar bepaalde voor- en nadelen wegen.


Edited by zeeteefje, 25 April 2017 - 17:04.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users