Jump to content


Photo

Overscan/underscan


  • Please log in to reply
56 replies to this topic

Re: Overscan/underscan #41 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 27 April 2017 - 19:24

Beetje erg veel Off Topic:

Gaan we nu lopen zeveren om het slechtste Digitale aanbod van NL? Digitenne is een zwaar gecomprimeerd SD signaal wat allang niet meer thuishoort op een beetje fatsoenlijke flatscreen.. Digitenne kijk je op een antieke gloeilamp...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Overscan/underscan #42 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,443 posts

+43
Good

Posted 27 April 2017 - 20:12

Pffff, niet altijd serieus zijn littlesat. :ph34r:

 

Denk niet dat je met vti beter beeld heb... ze hebben hooguit de upscalers softer ingesteld


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Overscan/underscan #43 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 27 April 2017 - 20:22

Als de analoge tv uitzendingen in de ether niet gestaakt waren dan was dat digitenne allang verleden tijd geweest.



Re: Overscan/underscan #44 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 28 April 2017 - 09:18

Analoge ether TV had alleen NL 1,2 en 3. (en regionale zender?)


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Overscan/underscan #45 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 28 April 2017 - 09:22

Daar staat opensplijt om bekend.
Zeer slechte HQ images.
Alweer een rede om over te stappen naar een image die veel beter met Digitenne omgaat.
Ik denk dat VTi een goede keuze is, die hebben ook hele korte lijntjes met Vu+

Ik denk dat dat als je het zo beleeft, dat je dat zeker moet doen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Overscan/underscan #46 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 28 April 2017 - 09:28

Analoge ether TV had alleen NL 1,2 en 3. (en regionale zender?)

Dat is toch meer dan genoeg?

Hier aan de grens kreeg je nog de 3 Duitse publieke netten erbij, meer heb je niet nodig.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Overscan/underscan #47 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 28 April 2017 - 10:01

Jawel ik wel, Comedy Central en Nickelodeon. (soms 24 Kitchen) Verder vind het ook genoeg.


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Overscan/underscan #48 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 28 April 2017 - 10:07

Het is maar net waar je bent, en hoe men er daar mee om gaat. Nederland is een dicht bekabeld land, en digitenne een commercieel model.

 

Hier (waar ik woon) is DVB-T gratis, en heb ik 89 SD, 16 HD en 33 radio zenders. Het kan dus wel degelijk beter...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Overscan/underscan #49 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 28 April 2017 - 10:14

Waar woon je dan?

 

Ik zie trouwens veel protentie in gratis NPO 1, 2 en 3 via DVB- T2 in HD. Er is nu geen mogelijkheid gratis naar de NPO in HD te kijken en de kwaliteit van NPO gemist is om te janken.

En NLziet is ook niet gratis en ook geen HD. (of in ieder geval niet 1080p, 720p zou mischien nog kunnen)


Edited by rocco99, 28 April 2017 - 10:14.

My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Overscan/underscan #50 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 28 April 2017 - 10:17

Niet alles hoeft altijd gratis te zijn...


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Overscan/underscan #51 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 28 April 2017 - 10:20

Niet alles hoeft altijd gratis te zijn...

 

NPO is ook al niet gratis, wordt betaalt van belasting. Dus waarom nog een 2de keer betalen?

Daarnaast heb ik niet gezegd dat het moet maar dat ik er protentie/markt inzie.


Edited by rocco99, 28 April 2017 - 10:20.

My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Overscan/underscan #52 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 28 April 2017 - 10:22

Ik zie liever dit soort dingen niet "gratis", dan kan ik ervoor kiezen het wel of niet af te nemen. Alles wat "gratis" is betaal ik hoe dan ook aan mee via de belasting. Denk aan voetbal...


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Overscan/underscan #53 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 28 April 2017 - 10:33

Waar woon je dan?

 

Ik woon in de UK.

 

En daar betaal je nog gewoon kijk- en luistergeld, en daar worden o.a. dit soort zaken van gefinancieerd. In plaats van al die politiek georienteerde omroep flauwekul.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Overscan/underscan #54 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 28 April 2017 - 10:37

Op het moment dat alles analoog is uitgefaseerd, kan zowel kijk/luistergeld als belasting daarop worden afgeschaft. Dan betaal je gewoon voor iedere zender (ook al zal dat Utopie blijven, er zullen altijd pakketten blijven bestaan).


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Overscan/underscan #55 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 28 April 2017 - 10:39

Ik zie liever dit soort dingen niet "gratis", dan kan ik ervoor kiezen het wel of niet af te nemen. Alles wat "gratis" is betaal ik hoe dan ook aan mee via de belasting. Denk aan voetbal...

 

Als je niet wilt betalen voor iets waarvoor je niet wilt betalen, kun je maar beter meteen onder de trein springen.

Je betaalt voor zoveel dingen in het leven, waarvoor je als je de keus zou hebben niet voor zou betalen.

(belasting, sponsoring etc.)


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Overscan/underscan #56 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 28 April 2017 - 10:43

Weer hetzelfde verhaal als de overscan, als niet èrgens begint, gebeurt er nooit wat. Beetje initiatief in het leven!


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Overscan/underscan #57 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 28 April 2017 - 10:45

Analoog is hier al tijden weg, het enige analoge dat er nog is, is FM radio.

 

En dat willen ze ook snel wegwerken, maar daar is nogal weerstand tegen, want de layout van het land zorgt dat er nogal wat plaatsen zijn waar DVB-T / DAB niet echt te ontvangen zijn.

 

Wel weer "leuk" is dat met het verdwijnen van analoge TV alle antennes van de daken verdwijnen, en dat je die met DVB-T/DAB allemaal weer terug ziet komen. Overigens, dank zij dat layout probleem moet je dan nog steeds flink puzzelen. De dichtsbijzijnde mast staat hier op zo'n 20 mijl, maar alle antennes kijken naar de andere kant, naar een zender die hemelsbreed zo'n 35 mijl ver staat...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users