Jump to content


Photo

Ultimo 4k tuner


  • Please log in to reply
36 replies to this topic

#1 Geuze

  • Senior Member
  • 705 posts

+7
Neutral

Posted 27 April 2017 - 06:48

Ik ben het nu zat om nog langer te wachten op de 12.000 van Xtrend.

Ik heb nu de test gezien van de VU Ultimo 4k dit ziet er goed uit.

Ik heb nog een vraag hierover. Ik wil op tuner 1 kijken en tuner 2 opnemen, meer niet. (Geen Unicabel).

Dus ik heb twee tuners (DVB-S2) nodig. Is dit juist.

Zo niet wat moet ik dan bestellen.

Wat wordt er standaard mee geleverd?

Ik zou uitleg op prijs stellen.

 

Geuze


Visiosat Big Satellite schotel met 4 quad, 7 twin LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost, 0,8 west, 33 oost en een Triax schotel, 78 cm met single LNB voor Astra 3 beide aangesloten op VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en SSD en een Mutant HD 51 met 2 tuners waaronder 1 voor de Franse streams en SSD. De  1.40 Triax prime focus verwijderd wegens slijtage.


Re: Ultimo 4k tuner #2 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 27 April 2017 - 07:54

Of er een tuner in zit hangt van de prijs af, het verschil is ca. 80€. DVB-S2 is 2 tuners voor sateliet, dus precies wat je zoekt en als er 2 kabels ter beschikking zijn zijn je vrijheidgraden m.b.t. het tegelijk opnemen en kijken maximaal.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Ultimo 4k tuner #3 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,628 posts

+459
Excellent

Posted 27 April 2017 - 09:05

In de ultimo4k zitten drie sloten waarvan er twee FBC zijn en één 'normaal' slot waarin de 'gewone' steektuners in geplaatst kunnen worden, welke standaard wordt meegeleverd weet ik niet.
Eén FBC tuner bestaat uit twee, gewoon in te stellen, tuners.

Geen idee wat de prijsverschillen zijn tussen de FBC en 'normale' versies maar je zou kunnen overwegen in het normale slot een DVB-S tuner drukken, die is er overigens in twee uitvoeringen, single en twin.

Maar gezien de toepassing waarvoor je hem wil gaan gebruiken, kan je ook gewoon uit met de solo4k, die heeft standaard op het moederbord twee (FBC) tuners en een vrij steekslot voor eventuele uitbreiding.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Ultimo 4k tuner #4 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 27 April 2017 - 10:11

Volgens mij wordt elke Ultomo 4k standaard geleverd met één dual-FBC tuner (sorry Erik; maar dit blijft volgens mij de beste omschrijving :) ) waarop je twee coaxen kunt aansluiten, en voldoet daarmee dus standaard (ruim) aan de wens van Geuze.

Maar navraag bij de leverancier kan natuurlijk nooit kwaad, evenmin als het vragen naar het prijsverschil om deze uit te rusten met 'slechts' een ouderwetse dual-tuner (i.p.v. de FBC-tuner).



Re: Ultimo 4k tuner #5 amigo

  • Senior Member
  • 1,315 posts

+13
Neutral

Posted 27 April 2017 - 10:32

Je hebt meer dan genoeg aan 1 FBC tuner, anders krijg je overkill ;)

Attached Files


Edited by amigo, 27 April 2017 - 10:34.

VU+ Ultimo 4K - 78 Triax met triple Quad 


Re: Ultimo 4k tuner #6 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 27 April 2017 - 10:53

....dan zou ik voor de Solo4K gaan scheelt een hoop euro's


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Ultimo 4k tuner #7 Geuze

  • Senior Member
  • 705 posts

+7
Neutral

Posted 27 April 2017 - 12:55

Dus als ik goed begrijp moet ik deze (1x tuner slot bijvoorbeeld, DVB-S2 / DVB-C / T2 enkele of dubbele tuner) tuner hebben.

Wat rood is wil ik dan. Dus de bovenste F-connector tv kijken en de onderste opnemen.

En het advies van neem dan de Solo 4k. Ik aan dat de Ultimo 4k op een veel hogere kwaliteit ligt.


Edited by Geuze, 27 April 2017 - 12:57.

Visiosat Big Satellite schotel met 4 quad, 7 twin LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost, 0,8 west, 33 oost en een Triax schotel, 78 cm met single LNB voor Astra 3 beide aangesloten op VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en SSD en een Mutant HD 51 met 2 tuners waaronder 1 voor de Franse streams en SSD. De  1.40 Triax prime focus verwijderd wegens slijtage.


Re: Ultimo 4k tuner #8 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,628 posts

+459
Excellent

Posted 27 April 2017 - 13:03

Wat kwaliteit betreft maakt het dus echt niet uit, de solo4k presteert net zo goed als de ultimo4k alleen heeft de laatste meer mogelijkheden om gelijktijdig meerdere kanalen op te nemen/kijken/streamen, iets wat jij dus niet nodig hebt.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Ultimo 4k tuner #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,519 posts

+1,735
Excellent

Posted 27 April 2017 - 13:10

Voor de duidelijkheid:

 

de Solo4K heeft dus een ingebouwde, vaste FBC tuner, met twee inputs (en die zitten naast elkaar, niet boven elkaar ;)), die je in kunt zetten als 2 standaard DVB-S2 tuners, of als 1 FBC Unicable complex. En daarnaast heeft hij een vrij slot voor een plugabble tuner, en die is er in de smaken Single-DVB-C/T, Dual-DVB-C/T, Single-DVB-S2 en Dual-DVB-S2. Die je zo te lezen niet nodig hebt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ultimo 4k tuner #10 Geuze

  • Senior Member
  • 705 posts

+7
Neutral

Posted 27 April 2017 - 13:53

WanWizard

 

Dit is duidelijk wat je zegt.

Maar ik wil een Ultimo 4k aanschaffen en dan geldt het zelfde als bij de Solo4k. In dit geval 1 losse FBC tuner met 2 inputs (ingesteld op standaard) alleen deze zitten dan boven elkaar.


Edited by Geuze, 27 April 2017 - 13:55.

Visiosat Big Satellite schotel met 4 quad, 7 twin LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost, 0,8 west, 33 oost en een Triax schotel, 78 cm met single LNB voor Astra 3 beide aangesloten op VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en SSD en een Mutant HD 51 met 2 tuners waaronder 1 voor de Franse streams en SSD. De  1.40 Triax prime focus verwijderd wegens slijtage.


Re: Ultimo 4k tuner #11 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 27 April 2017 - 15:03

Maar waarom wil je dan per se een Ultimo4k? Om het schermpje dat een halve centimeter groter is?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Ultimo 4k tuner #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,519 posts

+1,735
Excellent

Posted 27 April 2017 - 15:04

@Geuze,

 

Ja. Waarbij je bij de Ultimo 4K twee pluggable tuners kunt plaatsen, waarvan de eerste een FBC tuner is.

 

Ik ging even af op de reactie van Tech, die aangaf dat als je behoefte gedekt wordt met slechts 1 FBC tuner, de Solo 4K een stuk goedkoper is, en toch nog uitbreidingsmogelijkheden kent. Vandaar mijn reactie. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ultimo 4k tuner #13 Geuze

  • Senior Member
  • 705 posts

+7
Neutral

Posted 27 April 2017 - 16:11

Nee het gaat mij niet om het schermpje.

Er zit een snellere processor in. De Solo 4k heeft 2x 1500 mH en de Ultimo 4x 1500 mH.

Het verschil financieel tussen de Solo 4k en Ultimo 4k is plusminus 100 Euro.

Vandaar dat ik kies voor de Ultimo.


Visiosat Big Satellite schotel met 4 quad, 7 twin LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost, 0,8 west, 33 oost en een Triax schotel, 78 cm met single LNB voor Astra 3 beide aangesloten op VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en SSD en een Mutant HD 51 met 2 tuners waaronder 1 voor de Franse streams en SSD. De  1.40 Triax prime focus verwijderd wegens slijtage.


Re: Ultimo 4k tuner #14 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,628 posts

+459
Excellent

Posted 27 April 2017 - 17:10

Het processorgeweld zegt niets over dat de ultimo beter is.
De ultimo is nu eenmaal ontworpen om met 18 tuners en huns signalen om te gaan, de solo hoeft dat niet want die kan 'maar' 10 tuners aan.

Je wilt een ferrari om er vervolgens 50 mee te gaan rijden, een hoop power maar je hebt het niet nodig, dat is wat ik probeerde aan te geven door te opperen dat de solo4k ook volstaat maar als die 100 euro je niets uitmaakt zou ik ook voor de ultimo gaan :)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Ultimo 4k tuner #15 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 27 April 2017 - 18:24

Ben wel benieuwd (ook) wat TS wil gaan doen met zoveel processorgeweld. De CPU doet immers zo goed als niks...


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Ultimo 4k tuner #16 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 28 April 2017 - 23:57

Het processorgeweld zegt niets over dat de ultimo beter is.
De ultimo is nu eenmaal ontworpen om met 18 tuners en huns signalen om te gaan, de solo hoeft dat niet want die kan 'maar' 10 tuners aan.

Je wilt een ferrari om er vervolgens 50 mee te gaan rijden, een hoop power maar je hebt het niet nodig, dat is wat ik probeerde aan te geven door te opperen dat de solo4k ook volstaat maar als die 100 euro je niets uitmaakt zou ik ook voor de ultimo gaan :)

 

Als een ferrari maar 100 euro meer zou kosten als een volkswagen dan zou ik daar ook voor kiezen. Gewoon omdat het kan...



Re: Ultimo 4k tuner #17 Geuze

  • Senior Member
  • 705 posts

+7
Neutral

Posted 29 April 2017 - 05:22

Ik heb de Ultimo 4k besteld. Krijg deze waarschijnlijk vanmorgen binnen.

Ik verheug me er op. Heb 2 jaar gewacht op de Xtrend 12000 maar is nu voor mij sloes.

De Xtrend 10000 gaat na zeer trouwe dienst in de verkoop.


Edited by Geuze, 29 April 2017 - 05:23.

Visiosat Big Satellite schotel met 4 quad, 7 twin LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost, 0,8 west, 33 oost en een Triax schotel, 78 cm met single LNB voor Astra 3 beide aangesloten op VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en SSD en een Mutant HD 51 met 2 tuners waaronder 1 voor de Franse streams en SSD. De  1.40 Triax prime focus verwijderd wegens slijtage.


Re: Ultimo 4k tuner #18 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 29 April 2017 - 08:52

En dan als volgende stap natuurlijk een SCR switch kopen :)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Ultimo 4k tuner #19 Geuze

  • Senior Member
  • 705 posts

+7
Neutral

Posted 29 April 2017 - 09:36

Hallo Eric

 

Wat is de functie van SCR  switch (siliciumcontrole-gelijkrichter) in mijn schotel gebeuren?


Visiosat Big Satellite schotel met 4 quad, 7 twin LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost, 0,8 west, 33 oost en een Triax schotel, 78 cm met single LNB voor Astra 3 beide aangesloten op VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en SSD en een Mutant HD 51 met 2 tuners waaronder 1 voor de Franse streams en SSD. De  1.40 Triax prime focus verwijderd wegens slijtage.


Re: Ultimo 4k tuner #20 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,628 posts

+459
Excellent

Posted 29 April 2017 - 09:39

Hij bedoelt een Unicable LNB/switch of JESS switch die schakelt op SCR.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users