Jump to content


Photo

Tijd binnenhalen via, elk kanaal. Tijd automatisch herstellen.


  • Please log in to reply
44 replies to this topic

Re: Tijd binnenhalen via, elk kanaal. Tijd automatisch herstellen. #21 Dream1975

  • Senior Member
  • 1,634 posts

+14
Neutral

Posted 13 May 2017 - 09:55

Dacht misschien is het mogelijk de tijd in flash weg te schrijven bij afsluiten, en gelijk weer ophalen bij opstarten (om het gemis van een real time clock op te vangen). Op het feit na dat het apart staat in de webinterface heb ik er geen last van, dus laat het zo.


Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S

Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S

Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)

Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam

 


Re: Tijd binnenhalen via, elk kanaal. Tijd automatisch herstellen. #22 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 13 May 2017 - 10:02

Dat zou inderdaad kunnen, maar hoe zou je ooit kunnen vaststellen of de ontvanger alleen herstart is geweest of een maand uit heeft gestaan?

 

Misschien moeten we RTC kitjes gaan verkopen, dit wordt intussen al zo vaak gevraagd. Een Atmega328p met USB converter en een i2c RTC, zou je voor iets € 2,50 moeten kunnen maken.


Edited by Erik Slagter, 13 May 2017 - 10:03.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Tijd binnenhalen via, elk kanaal. Tijd automatisch herstellen. #23 Dream1975

  • Senior Member
  • 1,634 posts

+14
Neutral

Posted 13 May 2017 - 10:08

Klopt, maar ik denk dat de meeste herstarts toch wel direct zijn na updaten (of na een paar minuten na flashen) en dan is de datum/tijd toch wat accurater als 1-1-1970. Maar zoals gezegd, als het de moeite niet waard is het zit niet in de weg staat enkel wat slordig.

 

Dat zou inderdaad kunnen, maar hoe zou je ooit kunnen vaststellen of de ontvanger alleen herstart is geweest of een maand uit heeft gestaan?

 

Misschien moeten we RTC kitjes gaan verkopen, dit wordt intussen al zo vaak gevraagd. Een Atmega328p met USB converter en een i2c RTC, zou je voor iets € 2,50 moeten kunnen maken.

Hoor ik daar het begin van een openpli webshop als extra inkomsten  :)


Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S

Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S

Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)

Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam

 


Re: Tijd binnenhalen via, elk kanaal. Tijd automatisch herstellen. #24 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 13 May 2017 - 10:26

Ja, met iets van € 0,30 winst ofzo :P


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Tijd binnenhalen via, elk kanaal. Tijd automatisch herstellen. #25 rocco99

  • Senior Member
  • 1,521 posts

+16
Neutral

Posted 13 May 2017 - 10:28

De box krijgt toch automatisch z'n tijd weer terug zodra je een echte zender kijkt?

 

Ik dan niet omdat ik hem vaak op een fake/corrupte kanaal zet.

 

Als je in Pli nu op de achtergrond een sync kanaal kan instellen? Een zeder die na een herstard geladen wordt maar je verder niet ziet.

 

 

 

 

Een PC heeft een klein batarijtje op het moederbord die als er geen netstroom is de tijd vasthoud, kennelijk heeft VU+ dat helaas niet.

 

 

PS. zelf als de box een maand uitgestaan heeft is de laatst gebruikte tijd acurater dan 1-1-1970, maar mischien niet te duidelijk zichtbaar.


My STB: Zgemma H8.2H - Ziggo bestaat NIET meer! Het is UPC! https://www.youtube....h?v=GEu9m0GQEO8 JoyNEE :) hahahaha JoyNEE :)


Re: Tijd binnenhalen via, elk kanaal. Tijd automatisch herstellen. #26 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,507 posts

+114
Excellent

Posted 14 May 2017 - 00:13

Tsja, en zo creëer je meer en meer problemen door "collateral interference".. De datum en tijd worden niet voor niets uit een afgesteld kanaal gelezen. Dat is bij DVB zo geregeld. Hiermee loopt de EPG en Timer synchroon en hoef je per box of regio waarin deze gebruikt wordt niet steeds te gaan klooien.

Laat Rocco99 lekker een Mediaspeler kopen..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Tijd binnenhalen via, elk kanaal. Tijd automatisch herstellen. #27 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 14 May 2017 - 04:00

Toch een aanvulling hierop: recent heb ik langdurig een STB in de caravan gebruikt. Met name reizende is er niet altijd een schotel en/of internetverbinding beschikbaar. De box kan desondanks uiteraard prima worden gebruikt om opnames af te spelen, maar het vermelden van een tijd in het jaar 1970 is beslist niet handig.

Een optie om handmatig de tijd in te voeren zou helemaal niet zo gek zijn.

 

Kijk dat is commentaar waar je wat aan kunt hebben...

 

Enige kans op zo'n aanvulling?



Re: Tijd binnenhalen via, elk kanaal. Tijd automatisch herstellen. #28 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,954 posts

+695
Excellent

Posted 14 May 2017 - 07:35

Om dit goed te doen is heel lastig... Want de klok zomaar aanpassen als e2 al draaid kan ellende veroorzaken...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Tijd binnenhalen via, elk kanaal. Tijd automatisch herstellen. #29 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 14 May 2017 - 07:46

Maar bij een PC en een smartphone kan dat wel 'zomaar'. En de transponder- of internettijd doen het ook bij E2.



Re: Tijd binnenhalen via, elk kanaal. Tijd automatisch herstellen. #30 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,954 posts

+695
Excellent

Posted 14 May 2017 - 07:56

Je zal het dan ook op die manier aan e2 moeten doorgeven als de tijd veranderd... Maar momenteel heb ik heel weinig gelegenheid om aan de box te zelf te werken en dan komt telkens er ook iets anders tussen zoals dat hele scan gebeuren...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Tijd binnenhalen via, elk kanaal. Tijd automatisch herstellen. #31 alias haha

  • Senior Member
  • 361 posts

+2
Neutral

Posted 14 May 2017 - 08:09

Bij openatv gebeurt het ook via internet, tijdens installatie hoef je geen tijd in te stellen, staat meteen al goed, misschien dat het aan de taal instelling is gekoppeld?

Het zou fijn zijn als dit ook in de openpli images gebakken kan worden


Vu+ duo 4K | Vu+ duo²

Zgemma H9S SE | Zgemma H9 Combo

Wavefrontier T90


Re: Tijd binnenhalen via, elk kanaal. Tijd automatisch herstellen. #32 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,954 posts

+695
Excellent

Posted 14 May 2017 - 08:42

Als openatv dat gedaan heeft voordat e2 opstart dan zal dat wel gaan... Maar doen ze het als e2 al draait kan het (goed)'mis gaan... Ook het opstarten vertraagd hierdoor enkele seconden.

Maar het gaat ergens ook om als er geen sat of internet is... Als je alleen opnames wilt bekijken... En of het dan belangrijk is om de juiste tijd te hebben met deze zeldzaamheid?

Om echt goed hot de tijd te veranderen in e2 is er "iets" anders nodig.... Dan kan je die internet ophaal functie eventueel permanent aanzetten... Maar nog nooit iemand heeft zich echt over de kern bekommerd en proberen op te lossen. Tot nu toe zie ik alleen work-a-rounds...

Edited by littlesat, 14 May 2017 - 08:45.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Tijd binnenhalen via, elk kanaal. Tijd automatisch herstellen. #33 KvM1950

  • Senior Member
  • 175 posts

0
Neutral

Posted 14 May 2017 - 09:34

Bij openatv gebeurt het ook via internet, tijdens installatie hoef je geen tijd in te stellen, staat meteen al goed, misschien dat het aan de taal instelling is gekoppeld?

Het zou fijn zijn als dit ook in de openpli images gebakken kan worden

 

Ik heb dit probleem ook, het gaat mis als ik op exotische zenders heb gekeken van Hot Bird en Nilesat.

 

Er zijn twee mogelijkheden om de tijd binnen te halen, via sat en via internet*.

Beiden geven geen soelaas en moet dan de ontvanger ongeveer tien minuten uitzetten, mijn opstart zender is BVN, want op de Astra's heb je geen problemen met de tijd.

 

* In Setup System Time staat Sync NTP op every 5 minutes.


Vu+ Duo 2 ontvanger, Samsung 55'' UHD smart TV met 3D.

Schotel 1: 150 cm., voor Astra 1 & 3

Schotel 2:   90 cm., voor Türksat

Schotel 3: 120 cm., voor Nilesat

Schotel 4: 120 cm., voor Hotbird & Eurobird

 

Ik woon in Anamur / Mersin / Tükiye, aan het strand, coördinaten:  36º Noord / 33º Oost.

Bij helder weer is Cyprus te zien, 70 Km. richting zuid.


Re: Tijd binnenhalen via, elk kanaal. Tijd automatisch herstellen. #34 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 14 May 2017 - 11:54

Als openatv dat gedaan heeft voordat e2 opstart dan zal dat wel gaan... Maar doen ze het als e2 al draait kan het (goed)'mis gaan... Ook het opstarten vertraagd hierdoor enkele seconden.

Maar het gaat ergens ook om als er geen sat of internet is... Als je alleen opnames wilt bekijken... En of het dan belangrijk is om de juiste tijd te hebben met deze zeldzaamheid?

Om echt goed hot de tijd te veranderen in e2 is er "iets" anders nodig.... Dan kan je die internet ophaal functie eventueel permanent aanzetten... Maar nog nooit iemand heeft zich echt over de kern bekommerd en proberen op te lossen. Tot nu toe zie ik alleen work-a-rounds...

ATV heeft kennelijk NTP standaard aan staan (fijn dat je dat zelf mag beslissen...). Bij ons kun je gewoon ntp installeren als je dat wilt, doe je dat, probleem opgelost.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Tijd binnenhalen via, elk kanaal. Tijd automatisch herstellen. #35 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,910 posts

+1,787
Excellent

Posted 14 May 2017 - 15:42

Of je gebruikt de systemtime plugin, die regelt alle NTP handel voor je.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Tijd binnenhalen via, elk kanaal. Tijd automatisch herstellen. #36 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 14 May 2017 - 18:57

Ja, dat bedoel ik eigenlijk.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Tijd binnenhalen via, elk kanaal. Tijd automatisch herstellen. #37 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 15 May 2017 - 09:14

Dat werkt allemaal prima, maar is nog steeds geen oplossing voor mijn probleem (mobiel gebruik zonder coax/internet).



Re: Tijd binnenhalen via, elk kanaal. Tijd automatisch herstellen. #38 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,910 posts

+1,787
Excellent

Posted 15 May 2017 - 23:11

Zonder externe klok is er gewoon geen goede oplossing mogelijk, wat je ook bedenkt. Dan komt Erik's USB oplossing nog het meest in de buurt, maar ook een "externe" oplossing. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Tijd binnenhalen via, elk kanaal. Tijd automatisch herstellen. #39 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 16 May 2017 - 19:07

Ik ben eens even aan het googlen geweest en ik kan niet eens zoiets vinden. Een gat in de markt!

 

Ik begrijp ook totaal niet waarom zoiets niet in STB's zit voor die paar eurocent.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Tijd binnenhalen via, elk kanaal. Tijd automatisch herstellen. #40 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,507 posts

+114
Excellent

Posted 16 May 2017 - 21:23

Ik had vroeger een US DCF module. Is dat niet iets?
Met één been in het graf..... Helaas


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users