Jump to content

Photo

Formuler F1 met laatste versie OpenPLI

• Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 Omer

• Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 8 May 2017 - 12:56

Nieuwe Formuler F1 gekocht, ontvangst ok maar geen decodering TV-Vlaanderen op astra3, wel op astra1.

Laatste versie OpenPLI geinstalleerd en nu alles ok uitgezonderd en paar zaken.

1. Timeshift werkt niet, opnemen wel en een opname tijdens het opnemen na bv 5 minuten vanaf het begin bekijken gaat wel. Dus opnemen en tegelijk kijken gaat wel via opnemen maar niet via de toetsen voor timeshift.

2. Plugins, als ik bv de plugin "buienradar" intalleer en opvraag krijg ik wel het bericht foto word geladen maar na een uur staat dit daar nog zonder dat er iets gebeurd. De led op mijn internetsysteem pinkt wel.

Heb reeds sateliet tv van toen het nog gewoon astra was en er slechts 16 kanalen waren maar ben toch leek op dit gebied.

Is er iemand die mij kan en wil verder helpen?

Nu reeds dank.

Re: Formuler F1 met laatste versie OpenPLI #2 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,522 posts

+1,810
Excellent

Posted 8 May 2017 - 13:39

Welke TVV oplossing heb je? Smartcard, Smartcard in een CI module, of een CI module met een vaste kaart er in?

Heb je wel ontvangst op Astra3 zenders? CT24 HD is bijvoorbeeld een vrij te ontvangen HD zender die je kunt testen als je voldoende signaal hebt.

1. Het juiste pad gedefinieerd voor timeshift, zodat de timeshift file ergens opgeslagen kan worden (menu-setup-system-recording paths)?

2. Geen idee, die gebruik ik niet, kan best zijn dat die niet meer werkt omdat er bij Buienradar iets verandert is. Ik kan je de "HetWeer" plugin aanraden, die wordt goed onderhouden.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: Formuler F1 met laatste versie OpenPLI #3 Omer

• Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 8 May 2017 - 14:33

Heb smartkaart TVV en ci module, sinds de upgrade werkt dit alles perfect, zowel kaart alleen als met CI.

Probleem timeshift ga ik even aan de hand van uw advies (waarvoor dank) nazien.

Plugins interesseren mij ook niet echt, alleen het werkte niet maar ik probeer het even met een andere.

Re: Formuler F1 met laatste versie OpenPLI #4 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,522 posts

+1,810
Excellent

Posted 8 May 2017 - 14:51

Met een CI ben je beperkt tot 1 transponder, dan kan tot problemen leiden bij opnames en timeshifts.

Je kunt dus beter de softcam Oscam installeren, en de smartcard rechtstreeks in de reader steken, zonder CI module.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Re: Formuler F1 met laatste versie OpenPLI #5 Omer

• Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 8 May 2017 - 15:09

Probleem timeshift opgelost, nogmaals hartelijk dank.

Ik gebruikte hem al zonder CI module, alles werkt perfect, timeshift opslaglocatie was idd fout,

had dit niet nagezien. 

Edited by Omer, 8 May 2017 - 15:11.

Re: Formuler F1 met laatste versie OpenPLI #6 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,522 posts

+1,810
Excellent

Posted 8 May 2017 - 15:19

Ok, prima. Bedankt voor de terugmelding.

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users