Jump to content


Photo

Blokken op VU+ ultimo 4k na standby


  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 cavitoni

  • Senior Member
  • 46 posts

0
Neutral

Posted 10 May 2017 - 13:23

Hallo lezers

 

Ik hoop dat iemand een fix weet voor het vage onderstaande probleem

 

Ik heb een VU + Ultimo 4k aangeloten op Sat en via kabeltuner op Ziggo.

sinds een week of 4 valt mij op dat nadat de speler een tijd in standby gestaan heeft de kabel kanalen blokken en strepen op het beeld geven, ( zie foto )

 

Attached File  VU+ Ultimo 4k .JPG   159.97KB   6 downloads

de enige oplossing is dan de speler een restart te geven waarna alles weer blijft werken , tot de volgende standby waarna de restart wederom moet worden uitgevoerd.

Ik heb ook al een hele berg backups terug gezet maar dit maakt ook geen verschil.

 

Als ik dezeldfe kabel ( alles aangesloten met Hirshman kabel en connectoren met een maximale kabel lengte van 3 meter ) aansluit op mijn Oled blijft alles gewoon goed werken.

Als ik op de Ultimo beeld heb na een restart werk alles streeploos en zonder enig probleem, ook zenders zoeken gaat dan probleemloos.

 

 

Al een paar keer heb ik gelezen dat condensatoren vervangen vaak oplossingen bied, maar heb geen idee of dat voor dit probleem ook zou kunnen helpen.

 

en dan ook nog welke ?

 

is dit bij iemand een bekend probleem

 

alvast dank voor het lezen en hopelijk kan iemand mij hiermee van dienst zijn.



Re: Blokken op VU+ ultimo 4k na standby #2 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 10 May 2017 - 13:42

Helaas zit er bij de VU+ 4K modellen enorm veel uitval (zie ook de Duitse fora). Zet er de fabriekssoftware op en kijk of daar het probleem ook zichtbaar is en nog belangrijker te reproduceren is. Zo ja? In de doos en onmiddelijk retour leverancier.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Blokken op VU+ ultimo 4k na standby #3 cavitoni

  • Senior Member
  • 46 posts

0
Neutral

Posted 10 May 2017 - 14:21

Okay

 

Dank je wel voor de tip



Re: Blokken op VU+ ultimo 4k na standby #4 _HarmeN

  • Senior Member
  • 765 posts

+4
Neutral

Posted 10 May 2017 - 15:45

En je hebt de tuners er op de juiste volgorde in?

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

 


Re: Blokken op VU+ ultimo 4k na standby #5 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 10 May 2017 - 15:57

Ja, voordat je vanalles gaat terugsturen, even goed lezen wat er op de doos staat :) Kabeltuner altijd in het eerste slot! Dit klinkt namelijk precies als de symptomen die je krijgt als de tuner in het tweede slot zit.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Blokken op VU+ ultimo 4k na standby #6 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 10 May 2017 - 16:28

Dit zie je inderdaad alleen als men niet goed de instructies heeft gevolgd voor het plaatsen van de tuners.



Re: Blokken op VU+ ultimo 4k na standby #7 cavitoni

  • Senior Member
  • 46 posts

0
Neutral

Posted 12 May 2017 - 12:42

Heerlijk...

Dit was inderdaad iets waar ik compleet overheengekeken heb,

gewoon bij de installatie in januari de tuners er ingeprikt. ( en verkeerd om natuurlijk !)

 

het vreemde is dat het vanaf wel steeds goed gewerkt heeft ( tot een week of 4 geleden dit probleem begon )

Maar goed het zat niet goed aangesloten en is nu opgelost

 

Heel erg bedankt voor de hulp.



Re: Blokken op VU+ ultimo 4k na standby #8 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 12 May 2017 - 13:00

Op het eerste gezicht lijkt het wel goed te gaan, maar het gaat fout zodra je meer dan twee tuners in gebruik hebt of gaat scannen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users