Jump to content


Photo

Service verzoek aan Xtrend (defecte securityboards) gehonoreerd.

Defect Securityboard xtrebd nextv

  • This topic is locked This topic is locked
29 replies to this topic

#1 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 11 May 2017 - 20:37

Aan alle leden die nog een Xtrend box hebben liggen met een defect SB.

Ik heb eerder contact opgenomen met Xtrend / NexTV m.b.t. de al langer lopende issues met de securityboards van Xtrend. Zij hadden begrip voor mijn argumenten en kwamen met een toezegging. Degene die meent een defecte box te hebben a.g.v. een defect SB, die kan mij een PM sturen. Ik voorzie hem van een contactadres en de rest is aan jezelf om te regelen. Hopelijk kan je daarna nog een tijdje van die box gebruik maken. Hoe de afwikkeling verder gaat verlopen heb ik geen idee van.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Service verzoek aan Xtrend (defecte securityboards) gehonoreerd. #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 11 May 2017 - 20:39

Mischien ook even in het Engels forum melden?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Service verzoek aan Xtrend (defecte securityboards) gehonoreerd. #3 golfdiesel

  • Senior Member
  • 448 posts

+10
Neutral

Posted 12 May 2017 - 07:46

Dank voor deze actie. Ik dacht eigenlijk dat Xtrend voornemens was om de securityboards uit te schakelen in de drivers.
Ik hoop elke zomervakantie maar weer dat hij na 3 weken spanningsloos staan nog werkt.

Re: Service verzoek aan Xtrend (defecte securityboards) gehonoreerd. #4 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 12 May 2017 - 15:47

Dank voor deze actie. Ik dacht eigenlijk dat Xtrend voornemens was om de securityboards uit te schakelen in de drivers.
Ik hoop elke zomervakantie maar weer dat hij na 3 weken spanningsloos staan nog werkt.

Dat is inderdaad jaren geleden door Xtrend toegezegd, maar bij mijn weten voor geen enkele box nagekomen.



Re: Service verzoek aan Xtrend (defecte securityboards) gehonoreerd. #5 Dream1975

  • Senior Member
  • 1,634 posts

+14
Neutral

Posted 12 May 2017 - 16:16

 

Dank voor deze actie. Ik dacht eigenlijk dat Xtrend voornemens was om de securityboards uit te schakelen in de drivers.
Ik hoop elke zomervakantie maar weer dat hij na 3 weken spanningsloos staan nog werkt.

Dat is inderdaad jaren geleden door Xtrend toegezegd, maar bij mijn weten voor geen enkele box nagekomen.

 

Misschien dat Frenske dit eens kan informeren bij die contactpersoon (maar ook mut@nt etc hebben dit systeem). Is toch belachelijk dat je na een power outage maar moet hopen dat hij nog leeft terwijl er hardwarematig niks mis is met de box. Dit is moedwillig de levensduur verkorten, vraag me af of dat juridisch zelfs wel mag een tijdbom in je product plaatsen.


Edited by Dream1975, 12 May 2017 - 16:19.

Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S

Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S

Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)

Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam

 


Re: Service verzoek aan Xtrend (defecte securityboards) gehonoreerd. #6 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 12 May 2017 - 16:29

Ik had uiteraard al verwezen naar de mogelijkheid van aangepaste drivers waardoor het omruilen van een SB niet meer nodig zou zijn. Of dit mogelijk is op termijn daar heb ik nog geen reactie op gehad. Maar het zou aanmerkelijk eenvoudiger zijn voor beide partijen.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Service verzoek aan Xtrend (defecte securityboards) gehonoreerd. #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 12 May 2017 - 17:15

En wellicht ook wel goedkoper. Het lijkt me sterk dat er van deze boxen nog clonen gaan opduiken, Bovendien, zelf verkopen ze deze modellen niet meer, dus het is ook niet dan men inkomsten gaat derven door de drivers aan te passen...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Service verzoek aan Xtrend (defecte securityboards) gehonoreerd. #8 teo1966

  • Senior Member
  • 1,106 posts

+10
Neutral

Posted 12 May 2017 - 17:51

 

Dank voor deze actie. Ik dacht eigenlijk dat Xtrend voornemens was om de securityboards uit te schakelen in de drivers.
Ik hoop elke zomervakantie maar weer dat hij na 3 weken spanningsloos staan nog werkt.

Dat is inderdaad jaren geleden door Xtrend toegezegd, maar bij mijn weten voor geen enkele box nagekomen.

 

Bij de XT5000 hebben ze dit wel gedaan


VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0


Re: Service verzoek aan Xtrend (defecte securityboards) gehonoreerd. #9 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 12 May 2017 - 20:32

@Theo1966.

Ik ben mij er niet van bewust. Beloofd is er veel maar weinig nagekomen.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Service verzoek aan Xtrend (defecte securityboards) gehonoreerd. #10 Dream1975

  • Senior Member
  • 1,634 posts

+14
Neutral

Posted 13 May 2017 - 10:00

Nou mocht iemand het hebben en dat de fabrikant niet meewerkt (en een rechtsbijstandsverzekering hebben) zou ik er zeker een zaak van maken. Grote kans dat de fabrikant teruggefloten wordt door het moedwillig plaatsen van een tijdbom in hun product. Iemand enig idee welke merken allemaal zo'n security board met een batterij hebben eigenlijk zou een aanvulling zijn op https://wiki.openpli.org/comparison (ik weet Xtrend en Mut@nt, dreambox dan weer niet die hebben geloof ik een sim zonder batterij). Het zou voor mij bij vervanging in ieder geval zeker een rol spelen in de keuze van een nieuwe box.


Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S

Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S

Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)

Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam

 


Re: Service verzoek aan Xtrend (defecte securityboards) gehonoreerd. #11 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 13 May 2017 - 10:32

Een falende hardware anti-piracy beveiliging is niet echt hetzelfde als een tijdbom...


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Service verzoek aan Xtrend (defecte securityboards) gehonoreerd. #12 Dream1975

  • Senior Member
  • 1,634 posts

+14
Neutral

Posted 13 May 2017 - 10:38

Nou, als hij op een batterij werkt wel in mijn ogen (dan is de oplossing van Dream met een sim beter). Aangezien een batterij niet het eeuwige leven heeft is het een kwestie van tijd voordat hij leeg is. Normaal gesproken geen probleem (in een computer vervang je de CMOS batterij en start hij gewoon weer op), in deze gevallen heeft de fabrikant echter bepaald dat als de batterij leeg is de box dood is. Aangezien de fabrikant dit van tevoren weet, en moedwillig doet in de drivers, is dit in mijn ogen echt wel een tijdbom en een onrechtmatige daad jegens de koper als dit van tevoren niet duidelijk in alle communicatie wordt vermeld.


Edited by Dream1975, 13 May 2017 - 10:43.

Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S

Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S

Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)

Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam

 


Re: Service verzoek aan Xtrend (defecte securityboards) gehonoreerd. #13 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,262 posts

+691
Excellent

Posted 13 May 2017 - 10:58

Geen we weer een discussie beginnen over hoe slecht het is om een batterij hiervoor te gebruiken en hoe goed een SIM is...

 

De SIM van DMM is gehackt... clones zat!!!

De batterij beveiliging is nog nooit gehackt zover we weten!!!

 

Kwa beveiliging +1 voor de batterij beveiliging... Normaal gesproken hoort die batterij 10+ jaren mee te gaan... Ook geen probleem... Het wordt zelfs in meerdere apparaten succesvol gebruikt en zonder problemen,...

 

Alleen gebeurt het misschien wel (te) vaak dat er eentje stuk gaat. Over de oorzaak ga ik niet speculeren., Maar als je een slechte ervaring hiermee gehad hebt kan ik me goed voorstellen dat je de batterij beveilging niets vind.... Hoe goed en beter die eigenlijk feitelijk blijkt te zijn.

 

En ook wij gaan er niet over. De keuze voor de beveiliging is voor de fabrikant. Die bepalen hoe ze hun hardware voor de clone industrie beschermen en die zijn er ook verantwoordelijk voor dat de security blijft werken... Blijft het grootste probleem eigenlijk de clone industrie...

 


Het is toch belachelijk dat je na een power outage maar moet hopen dat hij nog leeft terwijl er hardwarematig niks mis is met de box. 

Dit is inderdaad belachelijk..... maar je conclusie is niet juist.... Als hij naar een power outage niet meer leeft is er namelijk wel DEGELIJK iets hardware matigs mis... het security board is defect of heeft een lege batterij...!!!!


Edited by littlesat, 13 May 2017 - 11:03.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Service verzoek aan Xtrend (defecte securityboards) gehonoreerd. #14 Dream1975

  • Senior Member
  • 1,634 posts

+14
Neutral

Posted 13 May 2017 - 11:15

Ik snap waarom het board erin zit en dat het een goede beveiliging is maar dit heeft wel tot consequentie dat de fabrikant ondersteuning moet bieden, zelfs na garantie, als ze van tevoren niet aangeven dat de levensduur van het product softwarematig beperkt is.

 

"Dit is inderdaad belachelijk..... maar je conclusie is niet juist.... Als hij naar een power outage niet meer leeft is er namelijk wel DEGELIJK iets hardware matigs mis... het security board is defect of heeft een lege batterij...!!!!"

 

Klopt, maar in het geval van een lege batterij is er met de hardware zelf niks mis (zelfs het security board is hardwarematig volledig in orde, enkel de software/driver is dusdanig geschreven dat hij het niet meer doet na een lege batterij omdat het SB gereset is door geen stroom). Defecten na slijtage van onderdelen door gebruik is ook geen onrechtmatige daad, maar de softwarematige aansturing van niet meer opstarten bij een lege batterij wel als de fabrikant niet kosteloos ondersteuning biedt (want het onklaar raken is door de driver aansturing wel degelijk direct aan te rekenen aan de fabrikant en is geen normale slijtage).

 

Is niet mijn bedoeling om een hele discussie te starten hoor. Ik wil enkel aangeven dat mochten mensen dit probleem hebben, en geen oplossing krijgen van de fabrikant, ze heel sterk staan. Gelukkig ziet Xtrend dit in.


Edited by Dream1975, 13 May 2017 - 11:18.

Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S

Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S

Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)

Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam

 


Re: Service verzoek aan Xtrend (defecte securityboards) gehonoreerd. #15 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,262 posts

+691
Excellent

Posted 13 May 2017 - 12:08

Als de batterij binnen 10 jaar leeg is, is er wel degelijk een hardware issue. Of de batterij is te snel leeg of iets trekt teveel stroom, de batteij is los gekomen (mechanisch) enz....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Service verzoek aan Xtrend (defecte securityboards) gehonoreerd. #16 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,008 posts

+638
Excellent

Posted 14 May 2017 - 08:16

Ik hoop dat dit draadje, hier gepind blijft.  Ik heb nl een Xtrend.  Geen probleem mee op het moment.  Maar je weet nooit in de toekomst.  En dan hoop ik dit draadje nog te vinden.

 

Willy


~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: Service verzoek aan Xtrend (defecte securityboards) gehonoreerd. #17 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,262 posts

+691
Excellent

Posted 14 May 2017 - 08:47

Nog handiger zou zijn als xtrend die beveiligingscheck uit de oudere ontvangers er gewoon uitsloopt.... Voor te clonen zijn sommige al te oud....


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Service verzoek aan Xtrend (defecte securityboards) gehonoreerd. #18 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 14 May 2017 - 17:25

Nog handiger zou zijn als xtrend die beveiligingscheck uit de oudere ontvangers er gewoon uitsloopt.... Voor te clonen zijn sommige al te oud....

Tja, dat is iets wat in het begin wel beloofd werd, alleen niet wordt nagekomen, nu zeker niet meer :(


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Service verzoek aan Xtrend (defecte securityboards) gehonoreerd. #19 teo1966

  • Senior Member
  • 1,106 posts

+10
Neutral

Posted 14 May 2017 - 19:45

 

Nog handiger zou zijn als xtrend die beveiligingscheck uit de oudere ontvangers er gewoon uitsloopt.... Voor te clonen zijn sommige al te oud....

Tja, dat is iets wat in het begin wel beloofd werd, alleen niet wordt nagekomen, nu zeker niet meer :(

 

 

het is niet alleen met xtrend ook mutant  heeft een SB !!


VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0


Re: Service verzoek aan Xtrend (defecte securityboards) gehonoreerd. #20 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 15 May 2017 - 09:57

Dat klopt alleen is dat board nieuwer en geeft, voor zover mij bekend is, geen problemen.
De battery zit erop gesoldeerd en onder de battery zit de security chip.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....




Also tagged with one or more of these keywords: Defect, Securityboard, xtrebd, nextv

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users