Jump to content


Photo

koppelen/opnemen/afspelen van 2 vu-zeros via netwerk

recording van 2 vu-zero

  • Please log in to reply
17 replies to this topic

#1 vroondaal

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 12 May 2017 - 13:59

Hallo,

 

Ik heb 2 Vu-zero's, waarvan aan 1 een externe HD is aangesloten. Beide VU-zero's zijn op hetzelfde netwerk aangesloten en kan ik terugvinden op het netwerk.

Nu wil ik dat beide vu's op die ene externe HD opnemen cq afspelen. Het lukt mij echter niet om de vu (zonder de externe HD), te koppelen aan de andere VU met de externe HD, terwijl ik de IP adressen etc wel vindt.

PAU is geïnstalleerd en werk goed op beiden.

 

Hopelijk kent iemand mij hiermee helpen.

 

met dank

Kees



Re: koppelen/opnemen/afspelen van 2 vu-zeros via netwerk #2 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 12 May 2017 - 14:13

Onder Menu-Instellingen-Netwerk-Mountbeheer zou je erbij moeten kunnen...tenminste als je het daar goed insteld.


Edited by 40H3X, 12 May 2017 - 14:13.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: koppelen/opnemen/afspelen van 2 vu-zeros via netwerk #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,528 posts

+1,736
Excellent

Posted 12 May 2017 - 18:11

Ik denk dat de zero's aan de client kant bij de CIFS mount opties "sec=ntlm" nodig hebben, die draaien nog een 3.x kernel dacht ik.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: koppelen/opnemen/afspelen van 2 vu-zeros via netwerk #4 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 12 May 2017 - 18:47

Volgens mij niet, hier een Zero die toegang heeft tot de HDD van een Duo (met sec=ntlm) maar op deze client (Zero) geen sec=ntlm (Zero met PLi 2017-04-26 en kernel 3.13.5). Misschien kan @Vroondaal een tipje van de sluier oplichten door te vertellen wat hij precies al heeft gedaan?


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: koppelen/opnemen/afspelen van 2 vu-zeros via netwerk #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,528 posts

+1,736
Excellent

Posted 12 May 2017 - 20:21

Of je wel of niet "sec=ntlm" moet gebruiken wordt bepaald door de combinatie van een "server" met een oude kernel en een "client" met een nieuwe kernel.

 

Kans is dus aanwezig dat Zero -> Zero gewoon zonder problemen gaat. 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: koppelen/opnemen/afspelen van 2 vu-zeros via netwerk #6 vroondaal

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 13 May 2017 - 13:08

Volgens mij niet, hier een Zero die toegang heeft tot de HDD van een Duo (met sec=ntlm) maar op deze client (Zero) geen sec=ntlm (Zero met PLi 2017-04-26 en kernel 3.13.5). Misschien kan @Vroondaal een tipje van de sluier oplichten door te vertellen wat hij precies al heeft gedaan?

 

 

Of je wel of niet "sec=ntlm" moet gebruiken wordt bepaald door de combinatie van een "server" met een oude kernel en een "client" met een nieuwe kernel.

 

Kans is dus aanwezig dat Zero -> Zero gewoon zonder problemen gaat. 

 

 

Ik denk dat de zero's aan de client kant bij de CIFS mount opties "sec=ntlm" nodig hebben, die draaien nog een 3.x kernel dacht ik.

 

 

Onder Menu-Instellingen-Netwerk-Mountbeheer zou je erbij moeten kunnen...tenminste als je het daar goed insteld.

Hallo allen,

 

Met dank alvast voor de reacties. Ik ben uitsluitend met in het mountbeheer bezig geweest en kan beide apparaten zien met hun bijbehorende IP adres etc. Ik vind dan ook de (ik noem het maar de remote receiver/vu met de externe HD) vind ik terug bij het mountbeheer, maar de remote-receiver feitelijk laten opnemen lukt niet.

Momenteel ben ik niet op locatie waar deze apparaten zijn aangesloten, daar ben ik volgende week weer en kan dan ook specifieker op bepaalde vragen antwoorden. Ik zal dan ook naar de kernel kijken en de optie "sec=ntlm", etc en eventuele andere zaken die ingesteld moeten worden.



Re: koppelen/opnemen/afspelen van 2 vu-zeros via netwerk #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,528 posts

+1,736
Excellent

Posted 13 May 2017 - 14:56

Je moet de mount maken, en als die gemaakt is, moet je in de settings onder recording (opnames?) nog de opname paden aanpassen, anders werkt het nog niet.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: koppelen/opnemen/afspelen van 2 vu-zeros via netwerk #8 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 13 May 2017 - 14:59

En even op de client bij het mountbeheer de optie "gebruik als vervangende harde schijf" op "Ja" zetten en bewaren. Voor de netheid de ontvanger herstarten.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: koppelen/opnemen/afspelen van 2 vu-zeros via netwerk #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,528 posts

+1,736
Excellent

Posted 13 May 2017 - 15:16

Dat werkt inderdaad ook. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: koppelen/opnemen/afspelen van 2 vu-zeros via netwerk #10 vroondaal

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 15 May 2017 - 14:44

Je moet de mount maken, en als die gemaakt is, moet je in de settings onder recording (opnames?) nog de opname paden aanpassen, anders werkt het nog niet.

dank. Ok, ga ik doen. Volgens mij heb ik de mount gemaakt, maar het opname pad wijzigen weet ik niet zeker. ga ik naar kijken.



Re: koppelen/opnemen/afspelen van 2 vu-zeros via netwerk #11 vroondaal

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 15 May 2017 - 14:46

En even op de client bij het mountbeheer de optie "gebruik als vervangende harde schijf" op "Ja" zetten en bewaren. Voor de netheid de ontvanger herstarten.

 

Dit had ik niet gedaan. Dus ga ik doen. ben benieuwd of ik nu alles werkend krijg.

dank



Re: koppelen/opnemen/afspelen van 2 vu-zeros via netwerk #12 vroondaal

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 28 May 2017 - 11:03

 

Volgens mij niet, hier een Zero die toegang heeft tot de HDD van een Duo (met sec=ntlm) maar op deze client (Zero) geen sec=ntlm (Zero met PLi 2017-04-26 en kernel 3.13.5). Misschien kan @Vroondaal een tipje van de sluier oplichten door te vertellen wat hij precies al heeft gedaan?

 

 

Of je wel of niet "sec=ntlm" moet gebruiken wordt bepaald door de combinatie van een "server" met een oude kernel en een "client" met een nieuwe kernel.

 

Kans is dus aanwezig dat Zero -> Zero gewoon zonder problemen gaat. 

 

 

Ik denk dat de zero's aan de client kant bij de CIFS mount opties "sec=ntlm" nodig hebben, die draaien nog een 3.x kernel dacht ik.

 

 

Onder Menu-Instellingen-Netwerk-Mountbeheer zou je erbij moeten kunnen...tenminste als je het daar goed insteld.

Hallo allen,

 

Met dank alvast voor de reacties. Ik ben uitsluitend met in het mountbeheer bezig geweest en kan beide apparaten zien met hun bijbehorende IP adres etc. Ik vind dan ook de (ik noem het maar de remote receiver/vu met de externe HD) vind ik terug bij het mountbeheer, maar de remote-receiver feitelijk laten opnemen lukt niet.

Momenteel ben ik niet op locatie waar deze apparaten zijn aangesloten, daar ben ik volgende week weer en kan dan ook specifieker op bepaalde vragen antwoorden. Ik zal dan ook naar de kernel kijken en de optie "sec=ntlm", etc en eventuele andere zaken die ingesteld moeten worden.

 

Hallo,

 

Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar.

Ik heb naar de kernel gekeken, dit is 3.13.5 bij beide vu's. software is op to date.

heb op de server een mount gemaakt en vindt deze op de cliënt terug in mijn netwerk browser.

op de cliënt een mount gemaakt met het server IP adres dat ik vind bij server info. en "gebruik als harde schijf vervanging op ja", mount opties "sec=ntlm".

Echter bij de opname locaties kan ik de hdd van de server nog steeds niet vinden, dus heb op de een of andere manier nog steeds geen verbinding?

zijn er misschien nog zaken belangrijk, die ingevuld moeten worden bij "lokale gedeelde map", of "serve share", etc.?

 

Heeft er nog iemand een idee?

 

met dank

Kees



Re: koppelen/opnemen/afspelen van 2 vu-zeros via netwerk #13 alias haha

  • Senior Member
  • 357 posts

+2
Neutral

Posted 28 May 2017 - 18:41

Je maakt toevallig geen gebruik van powerline adapters? Heb daar laatst bij iemand problemen mee gehad, intern sharen geen probleem, iets downloaden uit de feeds geen probleem, maar de boxen koppelen, was gewoonweg niet mogelijk op de een of andere manier.

De boxen even meegenomen naar huis, alles bekabeld aangesloten en ze zagen elkaar meteen, en koppelen was ook gewoon mogelijk, terug gebracht en weer niet mogelijk...


Vu+ duo 4K | Vu+ duo²

Zgemma H9S SE | Zgemma H9 Combo

Wavefrontier T90


Re: koppelen/opnemen/afspelen van 2 vu-zeros via netwerk #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,528 posts

+1,736
Excellent

Posted 28 May 2017 - 20:00

Ik heb dat probleem met een wireless bridge, daar komen om een of andere reden geen broadcasts doorheen (dus geen DHCP, geen SMB browsing en dus geen CIFS mounts, etc).

 

Mijn powerline's doen het prima, maar het is wellicht merk specifiek?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: koppelen/opnemen/afspelen van 2 vu-zeros via netwerk #15 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 28 May 2017 - 20:04

Ik heb dat probleem met een wireless bridge, daar komen om een of andere reden geen broadcasts doorheen (dus geen DHCP, geen SMB browsing en dus geen CIFS mounts, etc).

 

Mijn powerline's doen het prima, maar het is wellicht merk specifiek?

 

Dat moet dat toch haast een firewall instelling zijn?


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: koppelen/opnemen/afspelen van 2 vu-zeros via netwerk #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,528 posts

+1,736
Excellent

Posted 28 May 2017 - 22:01

Er zit geen firewall tussen, het zijn twee LAN's die via een wireless LAN adapter -> wireless AP met elkaar verbonden zijn. Dus een layer-2 (bridged) connectie.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: koppelen/opnemen/afspelen van 2 vu-zeros via netwerk #17 vroondaal

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 31 May 2017 - 07:54

Hallo allen,

 

Aan de kant van de server/vu zero met HDD, heb ik inderdaad een wireless bridge (Engenius M35) geinstalleerd. en als ik naar alle IP adressen (Fing) kijk, zie ik dat mijn vu-zero/server het IP adres heeft van de wireless bridge heeft en zie daar geen apart IP adres van de vu-zero. Echter aan de client kant zie ik de vu met de HDD en een heel ander IP adres wel en kan alles configureren, alleen bij de opname locatie instelling komt de HDD niet te voorschijn.

iemand nog enig iedee?



Re: koppelen/opnemen/afspelen van 2 vu-zeros via netwerk #18 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,528 posts

+1,736
Excellent

Posted 31 May 2017 - 12:04

Op mijn bridge kan ik instellen of de bridge het MAC adres van de client moet clonen of niet. Als dat aan staat krijg je die IP mapping.

 

Als je de VU wel ziet, maar je ziet de shares "root" en "harddisk" niet, dan heb je waarschijnlijk een credential probleem (fout password?).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users