Jump to content


Photo

Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


  • Please log in to reply
42 replies to this topic

#1 Dreamer81

  • Senior Member
  • 163 posts

+12
Neutral

Posted 12 May 2017 - 21:18

Overgenomen van TotaalTV (Jarco Kriek  11 mei 2017)

 
Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal
 
Nederland krijgt definitief een tweede aanbieder van satelliettelevisie.
Joyne is het bedrijf dat voor het eerst sinds het bestaan CanalDigitaal met een eigen zenderaanbod gaat concurreren.
 
Joyne laat aan Totaal TV weten dat het zenderaanbod uiterlijk in juli voor de satellietkijker beschikbaar komt. Het zenderaanbod bestaat in ieder geval uit de zenders van NPO, RTL en SBS Broadcasting. Daarnaast heeft Joyne ook distributieovereenkomsten met Discovery Networks Benelux en FOX Sports bereikt. Over prijzen en abonnementsvormen kan Joyne op dit moment nog geen mededelingen doen. Opvallend is wel de overeenkomst met Discovery Networks. De contentaanbieder ligt men diverse partijen in de clinch over het vernieuwen van doorgifte-afspraken. Hieronder bevindt zich ook M7 Group dat eigenaar van CanalDigitaal is. Door de overeenkomst met Joyne blijven zenders als Discovery en Eurosport in ieder geval voor de Nederlandse markt via de satelliet beschikbaar. M7 Group onderhandelt op dit moment overigens nog met Discovery Networks over blijvende doorgifte van de zenders in het zenderpakket van CanalDigitaal.
 
Eutelsat
Joyne gaat het zenderaanbod in eigen beheer via de satelliet uitzenden. Het heeft hiervoor een overeenkomst met satellietbedrijf Eutelsat gesloten. De satelliet waarop Joyne gaat uitzenden is de Eutelsat 9B satelliet op 9 graden oost. Voor deze satellietpositie is om meerdere redenen bewust gekozen. De satelliet is één van de nieuwste satellieten die in Europa actief is. Hierdoor kan Joyne voor langere tijd de zenders via dezelfde transponders en met dezelfde footprint aan klanten aanbieden. Die footprint, zeg maar het ontvanhstgebied van een satelliet, is het tweede grote pluspunt. De satelliet kan namelijk met kleinere schotelantennes in Nederland ontvangen worden. Voor recreatief gebruik zijn nog meer voordelen. Zo kan men met een 60cm schotel in vakantiegebieden in Europa, inclusief zuidwest Europa en Scandinavië, naar het toekomstig zenderaanbod van Joyne kijken. Tot ver in Turkije en in Marokko is ontvangst met een 80cm schotel goed mogelijk. Daarmee wordt duidelijk dat een belangrijke focus op de recreatiemarkt ligt. Nadeel is wel dat veel bestaande in Nederland kijkende satelliethuishoudens die  besluiten van de diensten van Joyne gebruik te gaan maken de schotelantenne opnieuw moeten uitrichten. Om ook ontvangst van de ongecodeerde Duitse zenders op de Astra1-satelliet te behouden, dient men ook een, volgens Joyne, kleine investering in het plaatsen van een extra LNB te doen. Ook gelijktijdig ontvangst van de Eutelsat 9B, Astra1 met Duitse zenders en de Astra2 met Britse zenders blijft met een iets hogere investering mogelijk. Joyne heeft vanwege praktische redenen voor de Eutelsat 9B en niet voor de Hotbird-satelliet van satellietbedrijf Eutelsat. gekozen. Dat heeft te maken met beschikbare bandbreedte op de Hotbird. Joyne heeft met Eutelsat een huurovereenkomst voor meerdere transponder gesloten en heeft voldoende ruimteom het zenderaanbod verder uit te breiden.
 
Codering
Joyne heeft Totaal TV laten weten op korte termijn niet alleen meer informatie over het zenderaanbod maar ook over technische details, waaronder de codering, bekend te maken. Wel laat het bedrijf weten dat satellietkijkers die beschikken over een HD-satellietontvanger met CI-slot geen nieuwe ontvanger hoeven te kopen.
 

Vu+  UNO 4K SE

BiSat G4  13° 19° 23° 28°


Re: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal #2 mv1wou

  • Senior Member
  • 255 posts

+3
Neutral

Posted 12 May 2017 - 22:10

Ben benieuwd wat het wordt en gaat kosten.

Box:
VU+ solo 4k woonkamer
VU+ solo 2 keuken
VU+ solo 2 slaapkamer
VU+ solo terras stream only
Triax dish 110cm, 4 quad lnb's + 4 diseqc switches.


Re: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal #3 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 13 May 2017 - 15:18

Vooral meer duidelijkheid over de codering. Geen softcam support=geen Joyne.



Re: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal #4 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 13 May 2017 - 16:11

En 9 oost nodigt nu ook niet direct uit om je schotel naar toe te draaien. :unsure:


73's

PE1AQZ


Re: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal #5 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,400 posts

+394
Excellent

Posted 13 May 2017 - 17:05

En 9 oost nodigt nu ook niet direct uit om je schotel naar toe te draaien. :unsure:


Voor veel recreanten maakt het, afhankelijk van hun wensen en wát er exact doorgegeven wordt, niet heel veel uit. Maar dat zal zeker niet voldoende zijn om uit de kosten te komen. Laten wij het gewoon eens afwachten wat zij te bieden hebben. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal #6 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 13 May 2017 - 18:32

En wat de kosten zijn, of een softcam wordt ondersteund en zo ja hoeveel kanalen er tegelijk gedecodeerd kunnen worden.

Als dat allemaal goed is zet ik er wel een schoteltje bij (o, die heb ik al alleen even een stukje draaien)



Re: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal #7 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 13 May 2017 - 19:58

Ga daar gezien de bedrijfsachtergrond van Joyne nog niet mee in zee. Laat ze zich eerst maar bewijzen en kijken of ze het eerste jaar doorkomen. Als pure aanname denk ik aan Conax omdat deze licentievrij is (scheelt een dikke pak geld). Denk zelfs dat Joyne alleen maar in naam levert. Het IP van Joyne is deel van de aanbieder van STACK.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal #8 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 13 May 2017 - 21:01

Ik heb begrepen dat het conax wordt.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal #9 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 13 May 2017 - 21:06

Ik heb begrepen dat het conax wordt.

 

Van een kuchende man in een grijze regenjas ?


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,619 posts

+1,739
Excellent

Posted 14 May 2017 - 00:14

In een donker steegje, in de stromende regen ... ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal #11 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 14 May 2017 - 07:43

Ik heb begrepen dat het conax wordt.

 
Van een kuchende man in een grijze regenjas ?
Ja inderdaad, je kent hem dus ook, hij was slecht te verstaan maar dat kon ik er nog net van maken.... ;)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal #12 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 14 May 2017 - 08:19

Toch niet die ene met die gleufhoed hè.... want dan weet je het wel...



Re: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal #13 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 14 May 2017 - 12:01

De enige manier waarop ze het denk ik kunnen redden is meteen heel veel zenders aan te bieden, voor meerdere landen en daarmee een paar transponders helemaal volproppen. Met alleen NL.. denk 't niet he...


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal #14 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 14 May 2017 - 13:57

Ik heb via het WIS (wandelgangen informatie systeem) vernomen dat het om twee transponders zou gaan.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal #15 golfdiesel

  • Senior Member
  • 448 posts

+10
Neutral

Posted 14 May 2017 - 14:50

Twee transponders, is dat niet erg weinig? Hoeveel heeft CDS er in gebruik?

Re: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal #16 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 14 May 2017 - 15:02

Met HEVC en SD kun je daar anders best veel op kwijt... En als je dan de kwaliteit doet op niveau Discovery of Viacom, dan kom je best ver.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal #17 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 14 May 2017 - 16:30

Joh het gaat toch in hoofdzaak om de recreaten te voorzien van beeld in het buitenland tijdens de vakantie periodes ?

Mij boeit HD me niet echt op de camping, ik neem geen tv mee op vakantie :)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal #18 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 14 May 2017 - 17:00

Als je telt hoeveel capaciteit de door Joyne aangekondigde zenders bij Canal Digitaal innemen zou je ook wel eens op 2 transponders kunnen uitkomen. Dan wel duidelijk dat ze niet op HD gaan differentiëren, slechts enkele zenders in HD zijn mogelijk



Re: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal #19 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 14 May 2017 - 17:19

Met hevc gaat ze dat wel lukken

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal #20 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 14 May 2017 - 18:41

Zeker, maar dat is niet wat ik verwacht, omdat er nog relatief veel apparatuur zonder HEVC op de markt is en zeker in de huiskamers staat. Wellicht doen ze het geluid in AC3 of AAC, dat spaart al wat capaciteit. Een hogere FEC is ook een optie i.v.m. het sterkere signaal, maar verwacht dat ze i.v.m. de recreatiemarkt ook daar niet te ver de grenzen opzoeken. 8PSK lijkt me redelijk om te verwachten en een hoge symbolrate klinkt ook realistisch.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users