Jump to content


Photo

dmesg warning ET10k


  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 19 May 2017 - 12:09

In dmesg staat bij mij de volgende melding: "EXT4-fs (sda1): warning: maximal mount count reached, running e2fsck is recommended"

 

Heeft deze melding betrekking op de interne HDD? Deze HDD is overgezet uit een et9k en is nog ext3 geformatteerd. Kan dit voor problemen zorgen?



Re: dmesg warning ET10k #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 19 May 2017 - 13:03

Ja, en op zich is dat niet zo'n probleem.

 

Op het moment dat je een disk ext3/4 formateert wordt er een mount counter gezet, en die telt terug elke keer als de disk gemount wordt. En als dat op 0 komt wordt er geadviseert om een "check disk" te doen. Sommige linux distributies doen dat zelfs geforceerd tijdens het opstarten.

 

Ik heb het nog nooit gedaan, en mijn box start minstens eens per dag.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: dmesg warning ET10k #3 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 19 May 2017 - 13:31

Aha, ik ben gaan zoeken omdat ik af-en-toe glitches heb bij het afspelen van media en die glitch zit niet in het bestand zelf. Maar dan is dit geen aanwijzing naar de oorzaak.



Re: dmesg warning ET10k #4 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 19 May 2017 - 15:44

Kan op zich geen kwaad om het eens te doen. Wie weet zit er inderdaad een corruptie'tje in.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: dmesg warning ET10k #5 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 21 May 2017 - 08:51

Gedaan, niks gevonden.

Is converteren van ext3 naar ext4 aan te bevelen?



Re: dmesg warning ET10k #6 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 21 May 2017 - 09:58

De kans dat je wat vindt is ook niet zo groot. Hij zegt alleen dat er lang niet gechecked is, niet dat er een grote kans op fouten is ;)

 

Ext4 is altijd aan te bevelen, weggooien van grote files gaat dan veel sneller. Er hoeft daarvoor geen conversie gedaan te worden, als je de partitie als "ext4" mount, gaat hij vanzelf nieuwe files volgens ext4 aanmaken. Je kunt dan alleen niet meer terug naar ext3 (maar ik zie daar ook reden voor).


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users