Jump to content


Photo

bug in 'zender zoeken '


  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 24 May 2017 - 11:38

Ik heb op tuner A van mijn ET10K de volgende configuratie:

 

Diseqc A= Astra23

Diseqc B= Eutelsat 9

Diseqc C= Rotor met Usals, = alle andere satellieten.

 

Ik kan met deze configuratie geen zenders scannen van Astra23 of Eutelsat 9. Ik kan uitsluitend kiezen uit satellieten die op de rotor zitten. Op zich werkt deze configuratie prima met de zenders op 9 en 23 oost die al in de zenderlijst zitten, maar inscannen van 9 oost zou ook wel handig zijn..



Re: bug in 'zender zoeken ' #2 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 24 May 2017 - 17:40

En je kunt ze ook niet scannen vanaf tuner C? Eén keer scannen is genoeg. Blijft wel vreemd, ik kan het zelf niet checken, ik heb geen rotor.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: bug in 'zender zoeken ' #3 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 25 May 2017 - 06:56

Nee, want 9 oost zit uitsluitend op deze tuner. Ik zou tijdelijk 9 oost kunnen toevoegen aan de rotor om in ieder geval te kunnen scannen, maar er zit duidelijk iets fout in de code van OpenPli. Ook een blindscan van 9 oost is bijvoorbeeld niet mogelijk want ook dan staat die satelliet niet in de lijst.



Re: bug in 'zender zoeken ' #4 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,262 posts

+691
Excellent

Posted 25 May 2017 - 07:02

Ik denk sat hij het niet doet omdat hij uit staat op de rotor... maar hoe stuur je de rotor aan. Normaal kan je geen sats uit zetten op de rotor als je usals gebruikt?

Edited by littlesat, 25 May 2017 - 07:03.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: bug in 'zender zoeken ' #5 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 25 May 2017 - 07:50

Geen probleem hoor, ook bij usals kun je de satellieten gewoon aan- en uitvinken. En die sat zit wel op die tuner geconfigureerd, dus het zou gewoon moeten werken.

Attached Files



Re: bug in 'zender zoeken ' #6 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,631 posts

+459
Excellent

Posted 25 May 2017 - 09:53

Ik denk sat hij het niet doet omdat hij uit staat op de rotor... maar hoe stuur je de rotor aan. Normaal kan je geen sats uit zetten op de rotor als je usals gebruikt?

Je kunt wel degelijk een keuze maken uit die lijst, ik werk ook met een combi usals/unicable/JESS en heb de satellieten welke ik via JESS kan ontvangen, uitgevinkt voor de tuner waaraan de motor zit.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: bug in 'zender zoeken ' #7 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,262 posts

+691
Excellent

Posted 25 May 2017 - 09:55

@zeeteefje,

Duidelijk... ik hen al 5 jaar geen rotor dus dat was ff vluchtig...

 

@Tech,

En bij jouw werken de scans dus wel??? Dan is het íets anders?


Edited by littlesat, 25 May 2017 - 09:56.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: bug in 'zender zoeken ' #8 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 25 May 2017 - 10:19

Het zou me verbazen als Tech wel een scan kan doen op uitgevinkte satellieten. Ik denk dat dit er al in zit sinds de laatste grote aanpassing maanden geleden. Maar je komt er pas achter als je specifiek van zo'n satelliet wil scannen, en dat doe ik niet zo vaak. Bij 'gewoon' gebruik werkt het prima, alleen scannen gaat niet.



Re: bug in 'zender zoeken ' #9 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,631 posts

+459
Excellent

Posted 26 May 2017 - 14:53

Uitgevinkte satelleten welke ik dus NIET via de rotor wil pakken maar wel via unicable/JESS, en vice versa, zijn uitstekend te scannen.
Mijn opstelling is FBC-S 7xunicable aan tuner A , éénmaal een usals aan tuner B.
Via unicable pak ik 19.2 en 23.5, die posities heb ik dus uitgevinkt bij tuner B.

Satellieten welke op geen enkele tuner gedefieerd zijn, zijn uiteraard niet in te scannen.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: bug in 'zender zoeken ' #10 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 26 May 2017 - 15:01

Erg vreemd, dan is er kennelijk een onderscheid tussen satellieten die via diseqc worden aangestuurd en via unicable/jess in combinatie met een rotor. Of de bug zit alleen bij mij en moet ik eens opnieuw flashen. :unsure:




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users