Jump to content


Photo

xsarius revo 4k gecrasht tijdens update


  • Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 galata

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 24 May 2017 - 18:52

Ik heb via de update mogelijkheid in de software de ontvanger geprobeerd te updaten.

Deze ging (leek) keurig updaten en bij de reboot bleef hij hangen op het scherm Xsarius.

 

Ik heb ruim 8 tot 10 minuten gewacht maar er gebeurde niets. Hierop heb ik de box uitgezet en opnieuw gestart maar er gebeurt niets.

Uiteindelijk heb ik de nieuwste openpli  gedownload en uitgepakt op een usb stick. De ontvanger uitgezet, stick erin en de ontvanger gestart maar, weer hetzelfde verhaal.
De xsarius heeft aan de achterkant 2 usb poorten. Beide geven het zelfde resultaat.

 

De aangesloten harde schijf kan ik vanaf de pc benaderen en daar heeft hij zo'n 8 logbestanden weggeschreven.

 

Heeft iemand enig idee hoe ik dit weer werkend krijg? 

 

 

 

Attached Files



Re: xsarius revo 4k gecrasht tijdens update #2 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 24 May 2017 - 19:24

Lijkt erop dat de drivers het niet doen?

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: xsarius revo 4k gecrasht tijdens update #3 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,440 posts

+43
Good

Posted 24 May 2017 - 20:09

Heb ik hier ook altijd geleerd, als er een melding van "no framebuffer available" dan zijn de kernel objects (aka drivers) niet geladen.


Edited by catastrofus, 24 May 2017 - 20:10.

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: xsarius revo 4k gecrasht tijdens update #4 galata

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 24 May 2017 - 21:33

Ok, Ik begrijp dat ik hem opnieuw moet flashen. of kan ik het toch zonder te flashen oplossen?

Wanneer ik de ontvanger uit zet met de schakelaar, de usb stick aansluit en hem weer start gebeurt er ook niets.

Ik heb beideusb poorten geprobeerd. laten opstarten zonder iets in te drukken, opstarten met de knop op de ontvanger ingedrukt en opstarten met de standby button op de afstandsbediening. niets zorgt ervoor dat hij he flashen start.



Re: xsarius revo 4k gecrasht tijdens update #5 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,440 posts

+43
Good

Posted 24 May 2017 - 21:36

Gewoon opnieuw flashen.


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: xsarius revo 4k gecrasht tijdens update #6 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 25 May 2017 - 00:40

Updaten is toch altijd voor eigen risico. Komt ook een melding over. Dus als het updaten fout gaat dan gewoon de box herflashen.



Re: xsarius revo 4k gecrasht tijdens update #7 galata

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 25 May 2017 - 01:20

Ik heb begrepen dat het updaten voor eigen risico is. Alleen wou de box niet starten met flashen.

De USB stick waarmee ik probeerde te flashen was/is in orde maar wordt blijkbaar niet herkend.

Uiteindelijk een andere usb stick geprobeerd en de melding kwam gelijk naar voren.

Opnieuw geflashed en alles is nu weer in orde.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users