Jump to content


Photo

nieuwe box is xtrend 9200 geworden,advies?


  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1 ririnus

  • Senior Member
  • 361 posts

0
Neutral

Posted 29 May 2017 - 11:36

Beste Satters,

 

mijn box is geworden de xtrend 9200 .

 

2 vraagjes.

 

1 als ik zap van de ene na de andere zender dan stoort mijn geluid in het begin een paar seconde dan is die weer goed,wat kan dit zijn?

 

2.is er ook een box zodat ik de zenders kan overnemen van de xtrend en kan bekijken op een 2e tv?

 

alvast bedankt 

 

Richard



Re: nieuwe box is xtrend 9200 geworden,advies? #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 29 May 2017 - 13:16

Waarom jij in vredesnaam een oude box hebt aangeschaft is mij een raadsel. Als jij deze nieuw gekocht hebt, dan vraag ik mij gelijk al af, mede gezien de gemelde fout, of dit geen overblijfsel uit de defecte voorraad is.

Met RemoteStreamConverter kan je prima content streamen vanaf een hoofdbox naar een andere tweede box. Dat kan ook met de Fallback tuner.

Dit is al zo vaak ter sprake gekomen. Uiteraard wordt dan één tuner van de et9200 bezet door de tweede box.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: nieuwe box is xtrend 9200 geworden,advies? #3 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 29 May 2017 - 13:47

Waarschijnlijk had een winkelier hem nog ergens onder de dikke lagen stof gevonden. Maargoed als die dan verder nog ongebruikt is en je hoeft er maar 5 tientjes ofzo voor te betalen dan is het best nog wel grappig voor die prijs. Maar voor de oorspronkelijke listprijs kun je inderdaad beter wat anders kopen.


Edited by Dimmie, 29 May 2017 - 13:47.


Re: nieuwe box is xtrend 9200 geworden,advies? #4 ririnus

  • Senior Member
  • 361 posts

0
Neutral

Posted 29 May 2017 - 17:01

ls,

 

wat is er slecht een de xtrend dan,en wat is een betere box?

 

gr richard



Re: nieuwe box is xtrend 9200 geworden,advies? #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,538 posts

+1,736
Excellent

Posted 29 May 2017 - 17:16

Niks slechts aan (er zijn er wel een aantal met security board problemen), het is alleen een box die al jaren op de markt is, en volgens mij ook al even niet meer gemaakt wordt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: nieuwe box is xtrend 9200 geworden,advies? #6 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 29 May 2017 - 17:22

De box is idd niks mis mee en wat betref de drivers die zijn dik in orde alleen is het geen snelle box en zeker niet vergeleken met de nieuwe arm boxen.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: nieuwe box is xtrend 9200 geworden,advies? #7 ririnus

  • Senior Member
  • 361 posts

0
Neutral

Posted 29 May 2017 - 18:48

ls,

 

 

kan ik hem dan beter in ruilen voor vuo solo2 ?

 

gr richard



Re: nieuwe box is xtrend 9200 geworden,advies? #8 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,538 posts

+1,736
Excellent

Posted 29 May 2017 - 19:00

Alles staat of valt met wat je er voor betaald hebt, en wat je er mee wilt doen. De specs van beide vind je hier: https://wiki.openpli.org/comparison. Zo zie je dat de 9200 een 400Mhz dual-core heeft en 100Mbps netwerk, en de Solo 2 een 1300Mhz single core met hypertreading en 1Gbps netwerk. En dat de 9200 end-of-life is.

 

Maar goed, als je er een paar tientjes voor betaald hebt, en hij voldoet, dan is er niks mis mee, je kunt er prima TV mee kijken. Als je er hetzelfde voor betaald hebt als wat een Solo 2 kost, dan ben je opgelicht.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: nieuwe box is xtrend 9200 geworden,advies? #9 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 29 May 2017 - 19:05

Het is een afweging tussen prijs en functie. De Xtrend 9200 dateert uit 2012, maar was een laatkomer in zijn generatie. Hij is reeds lang uit produktie. De Solo2 werd in 2013 geïntroduceerd, en was één van de eersten van zijn generatie. De Solo2 is daarom een stuk moderner dan de 9200 en is ook een stuk sneller. Gezien hoeveel hij wordt aangeboden neem ik aan dat de Solo2 ook nog in produktie is. Toch behoort ook de Solo2 alweer tot een oudere generatie. De huidige generatie is bijvoorbeeld de Solo 4K. Het is een afweging tussen prijs en functionaliteit, een modern apparaat kopen geeft je meer functionaliteit en bereid je beter voor op de toekomst, maar je betaalt er waarschijnlijk ook een stuk meer voor.

Edited by Zuppelan, 29 May 2017 - 19:09.


Re: nieuwe box is xtrend 9200 geworden,advies? #10 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 29 May 2017 - 19:58

Wat ik al zei: voor 5 tientjes is het best een leuk boxje. Er zijn ook zat mensen nog tevreden met een dreambox 800 of 800se; daarvoor geld hetzelfde verhaal. Voor 3 tientjes doet het wat het moet doen: tv kijken.


Edited by Dimmie, 29 May 2017 - 20:02.


Re: nieuwe box is xtrend 9200 geworden,advies? #11 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 29 May 2017 - 20:15

Ik denk dat we 'm wel iets hoger kunnen waarderen dan 5 tientjes: Voor 5 tientjes krijg je volgens mij geen moderne ontvanger met 2 tuners en de 9200 heeft meer aansluitingen dan de moderne goedkope ontvangers. Ik zou de waarde ergens tussen de 50 en 100 euro leggen.

Re: nieuwe box is xtrend 9200 geworden,advies? #12 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 29 May 2017 - 20:23

Een 9200 is geen moderne ontvanger. En bij 100 euro kom je al heel dicht in de buurt bij een modernere ontvanger met meerdere tuners, dus 100 lijkt mij geen reële prijs, maargoed het is waard wat iemand ervoor over heeft.



Re: nieuwe box is xtrend 9200 geworden,advies? #13 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 29 May 2017 - 22:45

Ik stel 100 euro dan ook als een bovengrens, bedragen daarboven zijn niet reëel. Dat het in de buurt van een moderne ontvanger met twee tuners komt, ben ik het mee eens, maar daar is vaak op bezuinigd op de aansluitingen/kaartlezers/CI-sloten/VFD-scherm, terwijl de 9200 dat wel allemaal heeft. Dat compenseert de tragere processor en het is de voors en tegens afwegen.

Edited by Zuppelan, 29 May 2017 - 22:46.


Re: nieuwe box is xtrend 9200 geworden,advies? #14 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 3 June 2017 - 10:45

Twee tientjes, vind ik 'm waard. DESTIJDS was het echt een heel goede ontvanger. Nu, zes jaar later, kan hij niet meer op tegen een ontvanger van honderd euro die nieuw is. Satelliet-ontvangst-hardware verliest heel snel economische waarde, het is anders dan bij een huis of zelfs een auto, de techniek gaat hier nog steeds erg snel vooruit. Tweede hands of oude voorraad kopen: prima, maar geef er dan een realistisch bedrag voor en accepteer dan ook dat je door externe omstandigheden of door een defect over een jaar weer een nieuwe moet kopen. Ook de voedingen van de Xtrends blijken inmiddels niet het eeuwige leven te hebben. Ik denk dat als je niet echt in de materie zit, je beter bij nieuwe (= courante modellen) aanschaf kunt blijven.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: nieuwe box is xtrend 9200 geworden,advies? #15 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 4 June 2017 - 08:30

Prcecies, verouderen v.d. hardware gaat snel. Blijft de vraag wat er voor de Xtrend is betaald?

Edited by 40H3X, 4 June 2017 - 08:31.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: nieuwe box is xtrend 9200 geworden,advies? #16 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 4 June 2017 - 08:49

Ik denk dat men zich vaak niet realiseert dat de hardware van een ontvanger puur hetgene is waar je het mee moet doen. Op een PC kun je nog wel (software) codecs upgraden, operating system (inclusief device drivers) upgraden, PCIe kaartje bijsteken, USB device toevoegen... Bij een STB is dat niet of nauwelijks mogelijk. De waarde ervan wordt bepaald door de hardware.


Edited by Erik Slagter, 4 June 2017 - 08:49.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users