Jump to content


Photo

Mediaspeler in PLI pas na 4 seconden geluid


  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 Hugo14

  • Member
  • 13 posts

0
Neutral

Posted 13 June 2017 - 09:30

Ik heb dit al op een ander forum gevraagd maar kreeg de tip om het hier eens te vragen.

 

Ik heb hier een ET8000 waarop we via de nas muziek afspelen met de mediaspeler in PLI en de analoge uitgang aansluiten op een versterker van 1980.

Het is alleen jammer dat wanneer de muziek (flac file) geladen is hij begint te lopen onder in de tijdbalk er pas na 4 seconden geluid hoorbaar is.

Nu heb ik dit op meerdere apparaten getest met PLI, VU, Mutant en exact hetzelfde probleem. Andere muziekspeler uit de feed gedownload en extact hetzelfde pas na 4 seconden geluid. Laatste PLI versie erop maar probleem blijft. De versterker is analoog en via de scart uitgang heb ik hetzelfde resultaat zowel op de mutant. Het gaat over de analoge uitgang.

Is dit een instelling en weet iemand dan waar je dit kunt aanpassen?

 

 



Re: Mediaspeler in PLI pas na 4 seconden geluid #2 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 13 June 2017 - 09:37

Foutje in de drivers van deze box... Eigenlijk een driver fout die een tijdje goed was maar in de nieuwste drivers "gratis" is teruggekomen....

 

Met Mutant en VU ervaren we dit zover ik weet niet.


Edited by littlesat, 13 June 2017 - 09:38.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Mediaspeler in PLI pas na 4 seconden geluid #3 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 13 June 2017 - 09:48

Dit is inderdaad weer teruggekomen met de laatste driver-update en geldt alleen (voor zover mij bekend) alleen de et8000.
Dit is juist één van de hoofdredenen geweest om de et8000 aan de kant te schuiven.

In elk geval is het geen 'OpenPLi' gerelateerd iets.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Mediaspeler in PLI pas na 4 seconden geluid #4 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 13 June 2017 - 10:24

De enige work-a-round die we kunnen verzinnen is mp3-tjes en Flacjes op deze boxen via software-encoding te laten lopen ipv hardware-encoding.... :(


Edited by littlesat, 13 June 2017 - 10:24.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Mediaspeler in PLI pas na 4 seconden geluid #5 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 13 June 2017 - 10:28

En niet te vergeten de ET 10000 die heeft hetzelfde.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Mediaspeler in PLI pas na 4 seconden geluid #6 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 13 June 2017 - 10:33

De enige work-a-round die we kunnen verzinnen is mp3-tjes en Flacjes op deze boxen via software-encoding te laten lopen ipv hardware-encoding.... :(

Nee, want het maakt niet uit wat je wilt gaan afspelen, alles begint met 4 seconden 'mute', dus ook na elk nummer.

 

 

 

En niet te vergeten de ET 10000 die heeft hetzelfde.

Dat dacht ik al, alleen heb ik dat zelf niet kunnen testen, mijne ligt reeds een tijdje (mede door eigen toedoen) op de schroothoop.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Mediaspeler in PLI pas na 4 seconden geluid #7 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 13 June 2017 - 10:33

Dit is inderdaad weer teruggekomen met de laatste driver-update en geldt alleen (voor zover mij bekend) alleen de et8000.
Dit is juist één van de hoofdredenen geweest om de et8000 aan de kant te schuiven.

In elk geval is het geen 'OpenPLi' gerelateerd iets.

Als dat de enige reden is om een voortreffelijke stabiele ontvanger als de ET8000 aan de kant te schuiven is wel erg kortzichtig, ik speel dit soort formaten niet af op een satelliet ontvanger veels te onhandig.

Als ik muziekjes af wil spelen doe ik dat via mijn Synology NAS met de bijbehorende DS Audio app, die Cast ik zo naar iedere bron hier in huis. ;)


73's

PE1AQZ


Re: Mediaspeler in PLI pas na 4 seconden geluid #8 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,260 posts

+691
Excellent

Posted 13 June 2017 - 10:44


Nee, want het maakt niet uit wat je wilt gaan afspelen, alles begint met 4 seconden 'mute', dus ook na elk nummer.

 

Software encoding lost het op...! Er is een plugin die hier gebruik van maakt en dan heb je er geen last van.

 

Ik dacht Merlin Music Player.... (die speelt mp3-tjes via een software encoder af ipv de hardware).

 

Sinds de laatste driver updates zijn de ET8000 en ET10000 door het terugkomen van oudere problemen niet meer zo "stabiel"... En er gebeurt weinig van die kant om e.e.a. op te lossen.


Edited by littlesat, 13 June 2017 - 10:46.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Mediaspeler in PLI pas na 4 seconden geluid #9 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 13 June 2017 - 12:27



Sinds de laatste driver updates zijn de ET8000 en ET10000 door het terugkomen van oudere problemen niet meer zo "stabiel"... En er gebeurt weinig van die kant om e.e.a. op te lossen.

 

En er gebeurt weinig niets van die kant om e.e.a. op te lossen.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Mediaspeler in PLI pas na 4 seconden geluid #10 Hugo14

  • Member
  • 13 posts

0
Neutral

Posted 13 June 2017 - 13:01

De Mutant HD1200 heeft exact hetzelfde probleem dat is dan wel vreemd. Hier pak ik het analoge geluid vanaf de scartuitgang.



Re: Mediaspeler in PLI pas na 4 seconden geluid #11 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 13 June 2017 - 13:03

Misschien komen de drivers uit hetzelfde huis .... ?


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Mediaspeler in PLI pas na 4 seconden geluid #12 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 13 June 2017 - 17:45

Dat zou je bijna zeggen ;)

 

Is inderdaad op te lossen door in software te decoden. Je zou eens moeten proberen het aan te bieden als iets wat enigma niet meteen herkent als afspeelbaar in hardware, dus renamen naar mp4 bijvoorbeeld.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users