Jump to content


Photo

Wat heeft Ziggo vannacht veranderd?


  • Please log in to reply
55 replies to this topic

#1 pameijer

  • Senior Member
  • 122 posts

+3
Neutral

Posted 14 June 2017 - 06:49

Ziggo had aangekondigd dat ze vannacht groot onderhoud zouden plegen. Op Tweakers bleek dat dit in grote delen van het land plaats zou vinden. Ik had het in mijn agenda gezet, en idd vanochtend geen beeld. Dus even een kabelscan met de normale instellingen, maar veel zenders geven nog steeds geen beeld.

 

Weet iemand wat Ziggo precies heeft gewijzigd?



Re: Wat heeft Ziggo vannacht veranderd? #2 Dream1975

  • Senior Member
  • 1,634 posts

+14
Neutral

Posted 14 June 2017 - 06:51

Ik heb even nagekeken. De volgende zenders zijn gewijzigd van frequentie (hier in gooi/Utrecht):

 

Sbs6 hd

Europort 1 hd
NH
Rtv Utrecht 
Ons
Sat. 1
Arte
Mediaset italia
RTV-7
Alle film1 (excl drama) 
Shorts tv
Outtv
Cbs reality 
Myzen hd
Food network 
Rtl lounge 
Family 7
Disney xd
Rtl telekids
Ziggo sport voetbal hd
Extreme sports channel
Npo nieuws
Npo politiek
Slam! 
Stingray lite tv
Mezzo
Tv oranje 
100% nl tv
192 tv
Omrop fryslan
Tv Drenthe 
Tv Oost 
Tv Gelderland 
Omroep Flevoland 
NH
Rtv Utrecht 
Tv West 
Tv rijnmond 
Omroep Zeeland 
Omroep Brabant 
At5
Haberturk
TV8
TRT 1
Atv Avrupa
Erotiek pakket info
Secret Circle 
Penthouse 
Dusk
Mvh hard
Outtv
(npo3) 
Rtl4
Rtl5
Sbs6
Rtl7
Net5
Europort 1
Mtv
Ard
Zdf
Rtl z
Ziggo tv
Id
Eventkanaal

Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S

Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S

Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)

Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam

 


Re: Wat heeft Ziggo vannacht veranderd? #3 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 15 June 2017 - 15:26

Gewoon even kabelscannen zoals aangegeven in de wiki: https://wiki.openpli..._Settings_Howto

 

Verder heeft Ziggo blijkbaar de signaalsterkte op bepaalde frequenties flink teruggeschroefd dus het gebruik van juiste AOP, kabels etc is nu nog belangrijker geworden.



Re: Wat heeft Ziggo vannacht veranderd? #4 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 15 June 2017 - 15:38

Dat hoeft qua ontvangstkwaliteit niet per sé een achteruitgang te betekenen. Minder (overbodige) power is ook minder interferentie tussen kanalen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Wat heeft Ziggo vannacht veranderd? #5 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 15 June 2017 - 17:37

Klopt, alleen als je dan ook nog oude kabels gebruikt en je houd een minimaal signaaltje over dan is er niet meer te kijken.



Re: Wat heeft Ziggo vannacht veranderd? #6 Dream1975

  • Senior Member
  • 1,634 posts

+14
Neutral

Posted 15 June 2017 - 18:40

Bitrate van een hoop HD kanalen is wel enorm verhoogd. Bijvoorbeeld FOX HD en History waren iets van 6 en nu rond de 11.


Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S

Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S

Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)

Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam

 


Re: Wat heeft Ziggo vannacht veranderd? #7 Dream1975

  • Senior Member
  • 1,634 posts

+14
Neutral

Posted 15 June 2017 - 18:49

Zie ook https://ziggoforum.n...14#post-1203621


Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S

Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S

Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)

Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam

 


Re: Wat heeft Ziggo vannacht veranderd? #8 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 16 June 2017 - 08:47

Bitrate van een hoop HD kanalen is wel enorm verhoogd. Bijvoorbeeld FOX HD en History waren iets van 6 en nu rond de 11.

Daar worden we altijd blij van (mits dat niet betekent dat de efficiency van de encoding ook lager is geworden).


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Wat heeft Ziggo vannacht veranderd? #9 pameijer

  • Senior Member
  • 122 posts

+3
Neutral

Posted 16 June 2017 - 12:22

Ik heb meerdere keren een kabelscan gedaan. Heb Koka kabel lopen van topkwaliteit en een Ziggomonteur heeft 2 maand geleden alle aansluitpunten aangepakt.Ik mis nu m.n. de kinderzenders, zoals Baby TV, Boomerang etc. Voor mijn dochter van 3 is dit een regelrechte ramp  :o



Re: Wat heeft Ziggo vannacht veranderd? #10 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 16 June 2017 - 13:11

Kijk even of de "regio" nog wel klopt.

 

En anders moeten we even zien te achterhalen op welke frequentie deze zenders bij jou worden uitgezonden, of die frequentie ontvangen wordt en of enigma ook wel de juiste frequentie gebruikt.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Wat heeft Ziggo vannacht veranderd? #11 _HarmeN

  • Senior Member
  • 765 posts

+4
Neutral

Posted 16 June 2017 - 18:44

Check ook je autotimers, hier was alles van SBS6HD mislukt omdat de zender niet meer bestond!


Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

 


Re: Wat heeft Ziggo vannacht veranderd? #12 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 16 June 2017 - 20:42

 

Ik heb even nagekeken. De volgende zenders zijn gewijzigd van frequentie (hier in gooi/Utrecht):

 

Sbs6 hd

Europort 1 hd
NH
Rtv Utrecht 
Ons
Sat. 1
Arte
Mediaset italia
RTV-7
Alle film1 (excl drama) 
Shorts tv
Outtv
Cbs reality 
Myzen hd
Food network 
Rtl lounge 
Family 7
Disney xd
Rtl telekids
Ziggo sport voetbal hd
Extreme sports channel
Npo nieuws
Npo politiek
Slam! 
Stingray lite tv
Mezzo
Tv oranje 
100% nl tv
192 tv
Omrop fryslan
Tv Drenthe 
Tv Oost 
Tv Gelderland 
Omroep Flevoland 
NH
Rtv Utrecht 
Tv West 
Tv rijnmond 
Omroep Zeeland 
Omroep Brabant 
At5
Haberturk
TV8
TRT 1
Atv Avrupa
Erotiek pakket info
Secret Circle 
Penthouse 
Dusk
Mvh hard
Outtv
(npo3) 
Rtl4
Rtl5
Sbs6
Rtl7
Net5
Europort 1
Mtv
Ard
Zdf
Rtl z
Ziggo tv
Id
Eventkanaal

 

Dank je voor deze info, ik was SBS6 en Politiek24 en Nieuws 24 kwijt in mijn favorieten van de tv, hier ook regio Utrecht. 


73's

PE1AQZ


Re: Wat heeft Ziggo vannacht veranderd? #13 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 16 June 2017 - 21:17

Check ook je autotimers, hier was alles van SBS6HD mislukt omdat de zender niet meer bestond!

En RTV NH heet nu NH, dat moet je ook net even weten...


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Wat heeft Ziggo vannacht veranderd? #14 _HarmeN

  • Senior Member
  • 765 posts

+4
Neutral

Posted 17 June 2017 - 10:16

Check ook je autotimers, hier was alles van SBS6HD mislukt omdat de zender niet meer bestond!

 

Nog even voor de duidelijkheid (wellicht overbodig) de zender ansich deed het prima, maar is onderwater naar het schijnt van naam veranderd. En dit snapt autotimer blijkbaar niet. Hopelijk kan hier iets aan gedaan worden :)


Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

 


Re: Wat heeft Ziggo vannacht veranderd? #15 pameijer

  • Senior Member
  • 122 posts

+3
Neutral

Posted 17 June 2017 - 13:46

Oké, via de kabelscan bleven een boel zenders de melding geven "Zender niet gevonden! (SID not found in PAT)". OpenPLI geüpdatet, weer een kabelscan, helaas. 

Nu net een handmatige scan gedaan op mijn DVB-C tuner. Er is een bouquet bijgekomen, Last Scanned, waarin de problematische zenders het nu wel doen. Echter, in mijn eigen lijst doen ze het nog steeds niet. Ik ging er van uit dat de zendergegevens met een handmatige scan ook de eigen lijsten zou overschrijven. Dit gebeurt dus niet. Het lijkt mij aannemelijk dat dus de kabelscan ook mijn eigen lijst niet updatet met de nieuwe zendergegevens. Dit zou toch wel de bedoeling moeten zijn?

 

Het Ziggo bouquet, die wordt aangemaakt door de kabelscan, is wel geüpdatet na de handmatige scan, Baby TV doet het daar nu wel. Voor de handmatige scan trouwens nog niet, dus de kabelscan die wordt uitgevoerd is niet goed, ofwel van Ziggo's kant of ergens anders. 

 

Ik woon in Groningen stad en gebruik frequentie 474000, symbol rate 6875, modulatie 64 QAM en Netwerk ID 05555. Ik heb een Vu+ Duo2 met nu de laatste OpenPLI image. Tot nu toe overschreef de kabelscan altijd de zendergegevens in mijn persoonlijke lijsten, wat ook de bedoeling is. Ik heb dus een bouquet met de naam ZiggoZelf, zodat die niet wordt overschreven door de kabelscan die een bouquet met de naam Ziggo aanmaakt.

 

Er lijken dus 2 problemen te zijn:

1. De kabelscan geeft niet de nieuwste wijzigingen van Ziggo door. Dit kon ik checken doordat de bouquet Ziggo ook niet de zenders weergaf.

2. De handmatige scan overschrijft niet de zenderwaardes in de persoonlijke lijsten, maar op de 1 of andere manier wel de zenders in de Ziggo bouquet.

 

Wie het snapt mag het zeggen....



Re: Wat heeft Ziggo vannacht veranderd? #16 pameijer

  • Senior Member
  • 122 posts

+3
Neutral

Posted 17 June 2017 - 13:55

Nog even verder gekeken, maar het blijkt dat de zenderreferenties zijn gewijzigd. Als dit zo is zouden toch veel meer mensen met eigen bouquetlijsten tegen de problemen aanlopen??

 

Ik ga er van uit dat de zenderreferenties worden gebruikt als een soort unique ID, zodat de decoder weet welke zenderwaardes van welke zender hij moet overschrijven. Wat is nu de snelste manier om alles weer goed te krijgen?



Re: Wat heeft Ziggo vannacht veranderd? #17 gkruijer

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 17 June 2017 - 20:17

Heb de extra pakketten maar opgezegd. Geven zoveel problemen met ontvangst. En om weer kabels te trekken gaat mij te ver. De zenders uit het standaardpakket doen het goed.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Re: Wat heeft Ziggo vannacht veranderd? #18 gkruijer

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 17 June 2017 - 20:48

Nog even ter info: ook de horizon box geeft veel van de gewijzigde zenders slecht weer. Zullen dus nog wel wat wijzigingen komen


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Re: Wat heeft Ziggo vannacht veranderd? #19 _HarmeN

  • Senior Member
  • 765 posts

+4
Neutral

Posted 17 June 2017 - 21:46

Als je signaal slecht is geeft elke box slecht beeld. Even goede kabels en connectoren regelen en je hebt nergens last van.

Edited by _HarmeN, 17 June 2017 - 21:46.

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

 


Re: Wat heeft Ziggo vannacht veranderd? #20 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 18 June 2017 - 09:28

Oké, via de kabelscan bleven een boel zenders de melding geven "Zender niet gevonden! (SID not found in PAT)". OpenPLI geüpdatet, weer een kabelscan, helaas. 

Nu net een handmatige scan gedaan op mijn DVB-C tuner. Er is een bouquet bijgekomen, Last Scanned, waarin de problematische zenders het nu wel doen. Echter, in mijn eigen lijst doen ze het nog steeds niet. Ik ging er van uit dat de zendergegevens met een handmatige scan ook de eigen lijsten zou overschrijven. Dit gebeurt dus niet. Het lijkt mij aannemelijk dat dus de kabelscan ook mijn eigen lijst niet updatet met de nieuwe zendergegevens. Dit zou toch wel de bedoeling moeten zijn?

 

Het Ziggo bouquet, die wordt aangemaakt door de kabelscan, is wel geüpdatet na de handmatige scan, Baby TV doet het daar nu wel. Voor de handmatige scan trouwens nog niet, dus de kabelscan die wordt uitgevoerd is niet goed, ofwel van Ziggo's kant of ergens anders. 

 

Ik woon in Groningen stad en gebruik frequentie 474000, symbol rate 6875, modulatie 64 QAM en Netwerk ID 05555. Ik heb een Vu+ Duo2 met nu de laatste OpenPLI image. Tot nu toe overschreef de kabelscan altijd de zendergegevens in mijn persoonlijke lijsten, wat ook de bedoeling is. Ik heb dus een bouquet met de naam ZiggoZelf, zodat die niet wordt overschreven door de kabelscan die een bouquet met de naam Ziggo aanmaakt.

 

Er lijken dus 2 problemen te zijn:

1. De kabelscan geeft niet de nieuwste wijzigingen van Ziggo door. Dit kon ik checken doordat de bouquet Ziggo ook niet de zenders weergaf.

2. De handmatige scan overschrijft niet de zenderwaardes in de persoonlijke lijsten, maar op de 1 of andere manier wel de zenders in de Ziggo bouquet.

 

Wie het snapt mag het zeggen....

Ik heb gewoon cabel scan gedaan en de zenders waarvan ik een foutmelding kreeg (SID not found in PAT) heb ik gewijzigt en dat zijn er maar een paar. voor de rest gaat alles gewoon goed.


Edited by Loui (PD1LOI), 18 June 2017 - 09:30.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users