Jump to content


Photo

Wat heeft Ziggo vannacht veranderd?


  • Please log in to reply
55 replies to this topic

Re: Wat heeft Ziggo vannacht veranderd? #21 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 18 June 2017 - 09:44

Ik zie het probleem ook niet zo. Na de wijzigingen was het inderdaad een puinhoop, maar na een scan was het Ziggo boeket weer helemaal up to date, met deze mijn "persoonlijke" boeket weer in orde gemaakt en alles werkt.



Re: Wat heeft Ziggo vannacht veranderd? #22 Dream1975

  • Senior Member
  • 1,626 posts

+14
Neutral

Posted 18 June 2017 - 11:50

Hier idem. Na een kabelscan en update Hanssettings waren alle boeketten (met uitzondering van mijn persoonlijke hoofdboeket waarin mijn meest bekeken zenders zitten) weer helemaal bij. In mijn persoonlijke boeket even de wijzigingen doorgevoerd en alles weer op en top prima.


Edited by Dream1975, 18 June 2017 - 11:50.

Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S

Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S

Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)

Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam

 


Re: Wat heeft Ziggo vannacht veranderd? #23 Dream1975

  • Senior Member
  • 1,626 posts

+14
Neutral

Posted 18 June 2017 - 12:02

Nog even ter info: ook de horizon box geeft veel van de gewijzigde zenders slecht weer. Zullen dus nog wel wat wijzigingen komen


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

 

Toevallig heb ik net een heel verhaal getikt op het Ziggo gebruikers forum, dus maar even geknipt en geplakt:

 

Eerste stap: even goed kijken naar je eigen bekabeling en pluggen. En als je lange kabels gebruikt, naar boven bijvoorbeeld, misschien een kwalitatief goede versterker.

Omdat bijvoorbeeld 4G op dezelfde frequentie zit als sommige zenders krijg je dit als het signaal uit de lucht in je kabels kan komen via "lekken" (waarbij je kabel zelfs als een soort antenne kan gaan werken en zo dus een hoop ruis ontvangt). Een kabel lekt als hij niet goed afgeschermd is (van die dunne slappe coax kabel ipv dikke stevige) of je bijvoorbeeld die goedkope pluggen met plastic kapje gebruikt (ipv pluggen die de aansluiting helemaal met metaal afsluiten om instraling te voorkomen). Zelfs veel standaard kabeltjes met pluggen er al op, die bij je ontvanger zitten of in de bouwmarkt liggen, zijn vaak enkel afgeschermd met plastic ipv metaal. En een ethersignaal heeft, in tegenstelling tot metaal, totaal geen last van plastic en gaat er dus zo doorheen je kabel in.

Zie bijvoorbeeld goede en foute pluggen op https://www.google.n...iw=1920&bih=980

Dat je het voorheen niet had heeft er waarschijnlijk mee te maken dat er nu zenders naar een frequentie verplaatst zijn waar bij jou 4G (of een andere etherzender) ook op zit en het kabelsignaal dus verstoort via instraling (kabelsignaal en ethersignaal op dezelfde frequentie in je coaxkabel), waar ze voorheen op een andere frequentie stonden waar in jouw buurt (nog) geen 4G op zat (toen kwam het signaal ook al je kabel binnen, maar had je er geen last van omdat die frequentie niet gebruikt werd). Die glitches heb je dan ook waarschijnlijk op bepaalde zenders maar niet allemaal.

Heel belangrijk dus om signaal in de kabel en signaal daarbuiten goed gescheiden te houden! Vroeger was dit minder belangrijk omdat de ether simpelweg een stuk minder druk was als nu met GSM/3G/4G, Digitenne, FM, DAB+, WIFI etc etc

Weet je zeker dat dit allemaal goed is de Ziggo helpdesk bellen, want dan komt het signaal niet goed bij je binnen. Maar wees er voorzichtig mee. Als een monteur komt en het ligt niet aan het geleverde signaal, maar je eigen bekabeling of apparatuur, kan dat kosten met zich meebrengen (de monteur zal het wel fixen, maar dus niet gratis). Ziggo heeft de verantwoording om het signaal goed door te geven tot het hoofdaansluitpunt, alles daarna is eigen verantwoording. Als het signaal in de muur al niet goed aankomt, om wat voor reden dan ook, brengt Ziggo uiteraard geen kosten in rekening.


Edited by Dream1975, 18 June 2017 - 12:03.

Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S

Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S

Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)

Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam

 


Re: Wat heeft Ziggo vannacht veranderd? #24 Dream1975

  • Senior Member
  • 1,626 posts

+14
Neutral

Posted 18 June 2017 - 12:06

 

Check ook je autotimers, hier was alles van SBS6HD mislukt omdat de zender niet meer bestond!

 

Nog even voor de duidelijkheid (wellicht overbodig) de zender ansich deed het prima, maar is onderwater naar het schijnt van naam veranderd. En dit snapt autotimer blijkbaar niet. Hopelijk kan hier iets aan gedaan worden :)

 

 

Heb je in autotimer zelf ook de zenders gewijzigd naar de nieuwe zenders (enkel zender in boeket aanpassen is niet genoeg, moet ook bij de zenderverwijzing in autotimer)? Anders scant deze nog naar de oude (lege) frequentie en stelt de timer ook met deze zender in als er toevallig nog EPG op zit. Zit er geen EPG meer op zal hij helemaal geen opnames meer inplannen voor de programma's die naar de oude plek verwijzen


Edited by Dream1975, 18 June 2017 - 12:10.

Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S

Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S

Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)

Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam

 


Re: Wat heeft Ziggo vannacht veranderd? #25 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 18 June 2017 - 18:49

Heb de extra pakketten maar opgezegd. Geven zoveel problemen met ontvangst. En om weer kabels te trekken gaat mij te ver. De zenders uit het standaardpakket doen het goed.
 

Heeft niets met de frequentie verandering te maken, de pakketten zitten verdeeld over de hele dvb-c band, er is waarschijnlijk iets anders met je coax bekabeling (splitters rotte versterkers noem maar op) aan de hand.


Edited by Sagitarius, 18 June 2017 - 18:50.

73's

PE1AQZ


Re: Wat heeft Ziggo vannacht veranderd? #26 _HarmeN

  • Senior Member
  • 765 posts

+4
Neutral

Posted 18 June 2017 - 19:45

Check ook je autotimers, hier was alles van SBS6HD mislukt omdat de zender niet meer bestond!


Nog even voor de duidelijkheid (wellicht overbodig) de zender ansich deed het prima, maar is onderwater naar het schijnt van naam veranderd. En dit snapt autotimer blijkbaar niet. Hopelijk kan hier iets aan gedaan worden :)

Heb je in autotimer zelf ook de zenders gewijzigd naar de nieuwe zenders (enkel zender in boeket aanpassen is niet genoeg, moet ook bij de zenderverwijzing in autotimer)? Anders scant deze nog naar de oude (lege) frequentie en stelt de timer ook met deze zender in als er toevallig nog EPG op zit. Zit er geen EPG meer op zal hij helemaal geen opnames meer inplannen voor de programma's die naar de oude plek verwijzen

Ja nu wel ja, vandaar mijn tip voor anderen

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

 


Re: Wat heeft Ziggo vannacht veranderd? #27 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 21 June 2017 - 22:44

Check ook je autotimers, hier was alles van SBS6HD mislukt omdat de zender niet meer bestond!

 

Ik was op vakantie en alle autotimers hebben gewoon gewerkt, ook die van SBS6 HD.

 

Ik heb niks handmatig hoeven te scannen en ook bij thuiskomst stonden alle kanalen bij de nieuwe indeling (kabelscan op auto) gewoon nog op 44,6db / 100%

 

Kortom wat al zo vaak is gezegd: kwestie van de juiste bekabeling gebruiken. De langste kabel is 30 meter en ook de decoder die daarop staat geeft gewoon 44,6db met een BER van 0 op alle frequenties.


Edited by Dimmie, 21 June 2017 - 22:46.


Re: Wat heeft Ziggo vannacht veranderd? #28 pameijer

  • Senior Member
  • 122 posts

+3
Neutral

Posted 21 June 2017 - 23:34

Onzin, heeft niets met bekabeling te maken. Zoals ik al eerder constateerde, iig bij mij in Groningen zijn naast de frequenties ook de zenderreferenties gewijzigd. En de kabelscan leverde bij mij in eerste instantie geen verbetering. Soms is techniek niet zo éénduidig, en gaan bij de één dingen goed en bij de ander hetzelfde helemaal fout. 



Re: Wat heeft Ziggo vannacht veranderd? #29 _HarmeN

  • Senior Member
  • 765 posts

+4
Neutral

Posted 22 June 2017 - 07:22

 

Check ook je autotimers, hier was alles van SBS6HD mislukt omdat de zender niet meer bestond!

 

Ik was op vakantie en alle autotimers hebben gewoon gewerkt, ook die van SBS6 HD.

 

Ik heb niks handmatig hoeven te scannen en ook bij thuiskomst stonden alle kanalen bij de nieuwe indeling (kabelscan op auto) gewoon nog op 44,6db / 100%

 

Kortom wat al zo vaak is gezegd: kwestie van de juiste bekabeling gebruiken. De langste kabel is 30 meter en ook de decoder die daarop staat geeft gewoon 44,6db met een BER van 0 op alle frequenties.

 

 

Mooi verhaal, mijn SBS6HD in mijn Ziggo bouquet deed het prima, maar in de autotimers was de zender keuze leeg, dus opnieuw SBS6HD geselecteerd en e.e.a. was opgelost. Niks met kabels te maken, ik heb nooit problemen met het signaal...


Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC :: ZIGGO

Vu+ Ultimo 4K (OpenPLI-9.0) :: 1x DVB-C FBC + 1x DVB-S2 FBC :: ZIGGO

 


Re: Wat heeft Ziggo vannacht veranderd? #30 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 22 June 2017 - 08:06

Heren, jullie gaan er weer (onterecht) van uit dat alle regio's van Ziggo gelijk zijn. Het zoú kunnen (en dat hoop ik echt) dat met de laatste wijziging nu alle regio's wèl gelijk zijn geworden, maar in ieder geval tot vorige week was dat niet zo.

 

Ook ik heb, in Noord-Holland, te maken met een veranderde serviceref van SBS 6, dus ook bij mij moet de autotimer aangepast worden (als ik autotimers op SBS6 zou hebben). Dat heeft niks te maken met kwaliteit van kabels en connectors.

 

Over kabels en connectors kan ik alleen maar weer mijn stokpaardje van stal halen: gewoon F-connectors gebruiken met verloopstukjes aan het einde. Die geven maximale afscherming en is ook nog super-stevig. En versterkers geven meestal alleen een verslechtering, die heb je bijna nooit nodig.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Wat heeft Ziggo vannacht veranderd? #31 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 22 June 2017 - 10:28

Het probleem is dat Ziggo er zelf een puinhoop van maakt. I.p.v. dat ze alles in één keer per regio aanpassen doen ze dat willekeurig en dat maakt het zo verwarrend..

Nu heb je 3 opties in 'oud' UPC gebied

1. 474Mhz en 05555
2. 164Mhz en 05555
3. 172Mhz en 05555

En je mag zelf uitzoeken hoe en wat. Op MijnZiggo of Klantenservice niks nada noppes..

En dan de duizenden klanten die nog een oud filter en/of AOP hebben waardoor alles onder de 140Mhz en boven de 850Mhz uitgefiltert wordt (deze klanten hebben steevast geen Film1 en een paar roze zenders minder)
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Wat heeft Ziggo vannacht veranderd? #32 Stefan

  • Senior Member
  • 1,503 posts

+74
Good

Posted 22 June 2017 - 11:11

Ik maak wel gebruik van een Hirschman versterker, vier aansluitingen deze zijn alle vier in gebruik door de vier tv's hier.
Aansluiting 1 met de meeste versterking en aansluiting vier met de minste versterking.
Signaal is top ik maak gebruik van kabels en aansluitingen met het kabel keurmerk.

Attached Files


VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Re: Wat heeft Ziggo vannacht veranderd? #33 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 22 June 2017 - 14:03

Het probleem is dat Ziggo er zelf een puinhoop van maakt. I.p.v. dat ze alles in één keer per regio aanpassen doen ze dat willekeurig en dat maakt het zo verwarrend..

Nu heb je 3 opties in 'oud' UPC gebied

1. 474Mhz en 05555
2. 164Mhz en 05555
3. 172Mhz en 05555

En je mag zelf uitzoeken hoe en wat. Op MijnZiggo of Klantenservice niks nada noppes..

En dan de duizenden klanten die nog een oud filter en/of AOP hebben waardoor alles onder de 140Mhz en boven de 850Mhz uitgefiltert wordt (deze klanten hebben steevast geen Film1 en een paar roze zenders minder)

 

Deze kende ik nog niet:

 

3. 172Mhz en 05555

 

Als dat klopt dan moet dat in de wiki ff aangepast worden.



Re: Wat heeft Ziggo vannacht veranderd? #34 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 22 June 2017 - 15:13

Komt weer die 5555. In ieder geval tot vorige week werkte dat echt niet overal. Misschien nu wel, met de laatste her-shuffelling, dat moet iemand dan maar eens nakijken.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Wat heeft Ziggo vannacht veranderd? #35 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 22 June 2017 - 16:20

Hier in Duiven (Zevenaar) werkt het nu wel 358 zenders gevonden met kabelscan.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Wat heeft Ziggo vannacht veranderd? #36 altobelli

  • Senior Member
  • 332 posts

+9
Neutral

Posted 22 June 2017 - 17:37

Het probleem is dat Ziggo er zelf een puinhoop van maakt. I.p.v. dat ze alles in één keer per regio aanpassen doen ze dat willekeurig en dat maakt het zo verwarrend..

Nu heb je 3 opties in 'oud' UPC gebied

1. 474Mhz en 05555
2. 164Mhz en 05555
3. 172Mhz en 05555

En je mag zelf uitzoeken hoe en wat. Op MijnZiggo of Klantenservice niks nada noppes..

En dan de duizenden klanten die nog een oud filter en/of AOP hebben waardoor alles onder de 140Mhz en boven de 850Mhz uitgefiltert wordt (deze klanten hebben steevast geen Film1 en een paar roze zenders minder)


Filmnet zit bij mij op 122 MHz, deze doen het gewoon, alleen loopt de signaalsterkte wisselend, maar geen storing, zoals blokkerig beeld etc.alleen bij mijn neef geen signaal, met dezelfde box en aansluiting, woont vlak bij mij in de buurt, is niet te begrijpen.

Edited by altobelli, 22 June 2017 - 17:39.


Re: Wat heeft Ziggo vannacht veranderd? #37 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 22 June 2017 - 19:14

Als die neef een oud filter en/of AOP heeft, zoas mimisku zegt, dan kan dat het verschil maken.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Wat heeft Ziggo vannacht veranderd? #38 Rick Hunter

  • PLi® Core member
  • 9,048 posts

+56
Good

Posted 22 June 2017 - 20:13

 

Het probleem is dat Ziggo er zelf een puinhoop van maakt. I.p.v. dat ze alles in één keer per regio aanpassen doen ze dat willekeurig en dat maakt het zo verwarrend..

Nu heb je 3 opties in 'oud' UPC gebied

1. 474Mhz en 05555
2. 164Mhz en 05555
3. 172Mhz en 05555

En je mag zelf uitzoeken hoe en wat. Op MijnZiggo of Klantenservice niks nada noppes..

En dan de duizenden klanten die nog een oud filter en/of AOP hebben waardoor alles onder de 140Mhz en boven de 850Mhz uitgefiltert wordt (deze klanten hebben steevast geen Film1 en een paar roze zenders minder)

 

Deze kende ik nog niet:

 

3. 172Mhz en 05555

 

Als dat klopt dan moet dat in de wiki ff aangepast worden.

 

Welke regio heeft 172 Mhz als home frequentie?


Plinux member We have a.. (ehmm.. morgage) house.

Re: Wat heeft Ziggo vannacht veranderd? #39 altobelli

  • Senior Member
  • 332 posts

+9
Neutral

Posted 22 June 2017 - 21:24

Als die neef een oud filter en/of AOP heeft, zoas mimisku zegt, dan kan dat het verschil maken.


We zullen het eea eens nalopen

Re: Wat heeft Ziggo vannacht veranderd? #40 Rick Hunter

  • PLi® Core member
  • 9,048 posts

+56
Good

Posted 23 June 2017 - 16:00

De aanpassing is opgenomen in de Wiki. De wijziging zal spoedig op de wiki website staan. 

172 Mhz is zover ik het bij Ziggo terug kan lezen geen home-frequentie. Allee 474Mhz en 164 Mhz worden genoemd op de Ziggo website. 


Edited by Rick Hunter, 23 June 2017 - 16:01.

Plinux member We have a.. (ehmm.. morgage) house.


1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users