Jump to content


Photo

Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update)

settings

  • Please log in to reply
103 replies to this topic

Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #61 Rick Hunter

  • PLi® Core member
  • 9,051 posts

+56
Good

Posted 23 June 2017 - 16:16

Zitten ze bij je neef (en bij jou) op 122 MHz? Sommige aop's filteren die frequentie er uit.

 

Heren, voor wie het niet weer....

De hele oude CAI kabeldozen hebben een scheidingsfilter op de (ik meen) 132Mhz zitten. Het signaal lager dan die frequentie wordt weggefilterd. 
de kabelmaatschappijen had vroeger (Eind jaren '90) het idee om Digitale radio tussen de 108 - 132 Mhz aan te gaan bieden. Daarom hadden een filter geplaatst zodat het Radio en TV signaal gescheiden en ongestoord konden functioneren. 

 

Het plan van digitale radio is nooit van de grond gekomen.. 

Als een TV zender onder onder die frequentie zit, kan het best wel de reden zijn, waarom je er niet / niet goed naar kunt kijken. 

 

Bij mij thuis (Ziggo-Oost) zitten alle Film 1 HD zenders op 148 Mhz.


Plinux member We have a.. (ehmm.. morgage) house.

Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #62 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,443 posts

+43
Good

Posted 23 June 2017 - 20:20

Bij mij (voormalig @Home (dus Ziggo-Oost) in Twente) op 122 MHz. Aangezien ik er sinds 1998 woon en geen @Home® gezien heb sinds ben ik blij verrast dat de Film1 meuk het toch nog steeds doet hier. :)


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #63 hro

  • Senior Member
  • 2,551 posts

+756
Excellent

Posted 24 June 2017 - 08:40

inmiddels landelijk een probleem, zie TotaalTV

http://www.totaaltv....ellen-op-zwart/


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #64 Dream1975

  • Senior Member
  • 1,634 posts

+14
Neutral

Posted 24 June 2017 - 10:06

Zie ook https://ziggoforum.nl/topics/90640/


Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S

Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S

Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)

Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam

 


Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #65 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 24 June 2017 - 12:20

Volgens mij is dat probleem bij de lage frequenties veel simpeler. De doosjes moeten scheiden tussen FM radio en TV. Het scheidingsfilter is gewoon zo simpel en lage orde, dat het begint af te vallen bij 108 MHz en bij 130 Mhz nog niet helemaal passeert.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #66 IkkeKappie

  • Senior Member
  • 314 posts

+4
Neutral

Posted 24 June 2017 - 16:15

Hallo

 

Mss een stomme vraag maar als ik nu gewoon de kabeldoos weg haal en de groene kabel die van  buiten komt rechtstreeks aan de kabel monteer die word gevoed naar de ontvanger zou dan het probleem opgelost moeten zijn?

Ik heb de kabel voor de radio toch niet nodig.

 

Mvg


Edited by IkkeKappie, 24 June 2017 - 16:16.

Gigablue4k + mut@nt 1200 HD + mut@nt HD51 dvb-S2 en dvb-c, allen met OpenPLi 8.3<p>80cm schotel met een triple lnb en 4 uitgangen

Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #67 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 24 June 2017 - 16:35

Ja dat kan, maar die kabel is van de kabelaar en daar mag je eigenlijk niet aankomen en hoeft ook niet als je hun bel komen ze gewoon een nieuwe aop plaatsen en kost niks.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #68 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,443 posts

+43
Good

Posted 24 June 2017 - 19:20

Nee, dan is hij niet galvanisch gescheiden. Dat kan problemen opleveren.

 

Hallo

 

Mss een stomme vraag maar als ik nu gewoon de kabeldoos weg haal en de groene kabel die van  buiten komt rechtstreeks aan de kabel monteer die word gevoed naar de ontvanger zou dan het probleem opgelost moeten zijn?

Ik heb de kabel voor de radio toch niet nodig.

 

Mvg


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #69 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 25 June 2017 - 09:44

Normale AOP's doen ook geen galvanische scheiding (hoewel je ze inderdaad wel zo kunt kopen).


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #70 Bigtwin

  • Senior Member
  • 244 posts

0
Neutral

Posted 27 June 2017 - 08:48

Ik vind het niet handig dat NPO1 niet op zender nummer 1 zit. Nu krijg ik op 1 een absoluut niet relevante stream van Amsterdam... Die het trouwens niet doet.

 

Het is toch logischer en handiger dat je NPO1 krijgt, als ik op 1 druk? Nu moet ik altijd via het menu naar een basis zender.

 

Die streams mogen van mij sowieso helemaal uit de lijst.



Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #71 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 27 June 2017 - 09:09

Tsja, dat is een gevalletje "smaak". Iedereen heeft zo zijn/haar eigen wensen. Dat maakt een eigen lijst ook zo interessant. Je kunt hem naar wens instellen.

Wist je trouwens dat er heel grof geld betaald wordt om op een bepaalde plaats te mogen staan? En dat dit feitelijk de enige reden is waarom station x op plasts y staat... Gewoon een geldkwestie...

Ik maak mijn eigen lijst en dat bevalt prima om dezelfde reden..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #72 gerard0610

  • Senior Member
  • 939 posts

+41
Good

Posted 27 June 2017 - 10:17

Ik vind het niet handig dat NPO1 niet op zender nummer 1 zit. Nu krijg ik op 1 een absoluut niet relevante stream van Amsterdam... Die het trouwens niet doet.

 

Het is toch logischer en handiger dat je NPO1 krijgt, als ik op 1 druk? Nu moet ik altijd via het menu naar een basis zender.

 

Die streams mogen van mij sowieso helemaal uit de lijst.

In Hans zijn kanalenlijst staat NPO1 wel degelijk op plaats 1 enz.

Maar door specifieke problemen dat oude bestanden niet kunnen worden verwijderd in Enigma2, zie oude bestanden nog steeds staan en veroorzaken dit probleem.

Zie https://forums.openp...te/#entry723383 en volgende reacties. Hans kan daar dus niets aan doen.



Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #73 hro

  • Senior Member
  • 2,551 posts

+756
Excellent

Posted 27 June 2017 - 12:11

Volgende week nieuwe maand, nieuwe kanalenlijst, hoop dat het dan beter is.

 

Het beste: downloaden en met een sateditor (Dreamset ofzo) overzetten.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #74 Dream1975

  • Senior Member
  • 1,634 posts

+14
Neutral

Posted 27 June 2017 - 12:59

Of gewoon in de GUI de lijst met boeketten het Nederlands pakket als bovenste boeket neerzetten. In de lijst met boeketten NL boeket selecteren -> menu -> 6 -> naar boven verplaatsen. Dan gebruikt hij deze als vanaf... nummering


Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S

Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S

Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)

Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam

 


Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #75 mecsat

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 28 June 2017 - 09:30

Ik heb nu veel gezeik aan de telefoon omdat Hans zo nodig de Nederlandse webcams als eerste boeket instelde  zodat NPO 1 HD niet meer op positie 1 staat, was een mooie lijst van Hans maar verziekt het wel zo! Baal er flink van dat ik iedereen moet uitleggen dat zij deze eerste boeket moeten verwijderen is dit een BUG of een bewuste actie van Hans?



Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #76 Dream1975

  • Senior Member
  • 1,634 posts

+14
Neutral

Posted 28 June 2017 - 09:35

Nou Mecsat, iets minder (op de man) mag wel. Is allemaal vrijwilligerswerk en zelfs als dat niet zo was kunnen bugs ontstaan (waar het ook aan ligt). Kijk bijvoorbeeld naar de nieuwe ransomware aanval op windows software, waar bedrijven dik voor betalen. Jij maakt gratis gebruik van iemand zijn werk die hij vrijwillig en onbetaald doet om anderen te helpen. Ik snap de frustratie als het niet helemaal gaat zoals gewenst, maar dat is er nou eenmaal af en toe met software. Zoals je in dit topic leest zijn ze druk aan het kijken wat er fout ging, en hoe het volgende keer beter kan.

 

En als je een hoop mensen ondersteunt bij OpenPLi is het misschien beter om de wat minder technisch onderlegde menden de fastscan lijst van Canal Digitaal te laten gebruiken (wordt in OpenPLi ook automatisch geupdate als er een nieuwe versie is).


Edited by Dream1975, 28 June 2017 - 09:40.

Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S

Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S

Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)

Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam

 


Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #77 gerard0610

  • Senior Member
  • 939 posts

+41
Good

Posted 28 June 2017 - 11:55

Ik heb nu veel gezeik aan de telefoon omdat Hans zo nodig de Nederlandse webcams als eerste boeket instelde  zodat NPO 1 HD niet meer op positie 1 staat, was een mooie lijst van Hans maar verziekt het wel zo! Baal er flink van dat ik iedereen moet uitleggen dat zij deze eerste boeket moeten verwijderen is dit een BUG of een bewuste actie van Hans?

Zie  https://forums.openp...e-4#entry727964.

 

Dus het ligt niet aan Hans zijn lijst.

Verwijder maar eens de oude lijst en dan de overblijvende boeketten verwijderen en dan weer de lijst van Hans downloaden, dan zal je zien dat bij Hans zijn lijst NPO1HD wel op 1 staat.

 

Of download zijn lijst maar eens en laad die maar in DreamSet of een ander editor. Ook dan zie dat NPO1HD op 1 staat.



Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #78 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 28 June 2017 - 15:47

Ja ik ben ook bang dat mec(ker)sat eerst even wat uitzoekwerk mag doen voor mensen te gaan beschuldigen die daar aardig wat tijd in stoppen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #79 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 28 June 2017 - 18:23

Er zijn nog altijd mensen die niet weten hoe een boeket moet worden verschoven, de zenders uit het eerste boeket beginnen namelijk op 1 dus had hij ook makkelijk even het juiste boeket op de bovenste plek kunnen schuiven.

@mecsat
Overigens vind ik het wel hondsbrutaal om over iets te gaan klagen wat notabe gratis wordt aangeboden!
Er is niemand die je verplicht de lijsten in te laden en als jet het dan toch beter weet doe het dan ook lekker zelf maar kom hier niet zo hoog uit de toren blazen.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #80 hro

  • Senior Member
  • 2,551 posts

+756
Excellent

Posted 29 June 2017 - 10:31

dag na dag werk ik aan de kanalenlijst... en ach dat iemand dan moppert laat mij niet stoppen... ;-)

 

wat er mis gaat als je via OpenPLi downloadt? Wel... als ik een boeket een andere naam geef (zoals 'Streams webcams NL' werd 'Streams NL webcams' om ze net zo te noemen als de andere drie Stream NL's) blijkt dat op de achtergrond de oude boeketnaam blijft staan. Let wel: in de lijst die naar OpenPLi gaat. Maar ook in de lijst die je kunt downloaden van de site of een forum.

 

Als je downloadt van de site/forum en met een editor overzet: geen probleem.

Als je downloadt door een software update OpenPLi dan blijken oude boeketten (lees: vervallen) boven de nieuwe lijst te komen.

Zo ook de boeketten 'Gemaakt <datum>' en 'Nieuw sinds <datum>'.

 

Ik zal met het uitbrengen van de volgende lijst (denk begin juli) nog eens goed in het bestand kijken naar 'vervuilingen'. Hoop zo een hoop problemen opgelost te hebben.

Al doende leert men.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.




Also tagged with one or more of these keywords: settings

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users