Jump to content


Photo

Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update)

settings

  • Please log in to reply
103 replies to this topic

Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #21 Gupper

  • Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 16 June 2017 - 08:33

Dit probleem heeft mijn neef ook, ik voer een kabelscan uit en krijg de filmkanalen wel binnen, maar hij niet, ik krijg 334 kanalen en hij 329.
Dit zijn precies de 5 filmkanalen, we hebben dezelde box en image, ik ga vandaag mijn zenderlijst in zijn box zetten, is dat probleem ook weer opgelost.
Maar blijf dit vreemd vinden.

 

Gebruik je toevallig ook een dm800se HD ?  

 

Mocht je het opgelost krijgen ben ik erg benieuwd naar de oplossing. 



Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #22 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 16 June 2017 - 08:34

We hebben het al eens vaker geprobeerd uit te leggen. Package management gaat nou eenmaal niet samen met zelf (gebruiker of andere programma's, buiten packet management om) aanpassen van files (die in een package zitten).

 

Als je zelf files van een settingslijst wilt gaan aanpassen, dan zou je eigenlijk de betreffende package weg moeten halen (remove) en daarna met de hand vanaf zip ofzo installeren. Dan heeft het package management er geen weet van. Maar dan wordt-ie ook niet geupdate.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #23 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 16 June 2017 - 09:20

Hans schrijft echter dat hij op zijn "andere" boxen niks aanpast, maar daar gewoon de ipk installeert en die laat updaten.

En ook daar blijven oude bouquetten staan, wat bij mij de suggestie wekt dat Enigma iets met die files doet?

 

Kan iemand die een settinglijst heeft geinstalleerd eens kijken wat de output is van

opkg list-changed-conffiles <settings-package-naam>

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #24 altobelli

  • Senior Member
  • 332 posts

+9
Neutral

Posted 16 June 2017 - 09:35

Dit probleem heeft mijn neef ook, ik voer een kabelscan uit en krijg de filmkanalen wel binnen, maar hij niet, ik krijg 334 kanalen en hij 329.
Dit zijn precies de 5 filmkanalen, we hebben dezelde box en image, ik ga vandaag mijn zenderlijst in zijn box zetten, is dat probleem ook weer opgelost.
Maar blijf dit vreemd vinden.

 
Gebruik je toevallig ook een dm800se HD ?  
 
Mocht je het opgelost krijgen ben ik erg benieuwd naar de oplossing.



Wij gebruiken een et 9500, ik laat de oude settingslijst staan en doe alleen een kabelscan en pas daarna alles aan.
Als ik nieuwe streams, zenders etc. wil toevoegen gebruik ik dcc, zet eerst de nieuwe settingslijst op mijn schijf, dan open ik deze en schrijf dan
wat ik nodig heb over de oude heen, bij dcc linkerkolom etc/enigma2, dan een restart geven en alle nieuwe streams en kanalen die ik nodig heb zitten erin.
Werkt perfect.

Edited by altobelli, 16 June 2017 - 09:38.


Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #25 humax_satelliet

  • Senior Member
  • 66 posts

+29
Good

Posted 16 June 2017 - 10:44

Hans wederom bedankt, weer netjes voorelkaar.

 

Groet,

Ron


ET8000, ET9x00 Open PLI 4.0 Beta - settings Hans rotating


Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #26 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 16 June 2017 - 13:01

 

 

Dit probleem heeft mijn neef ook, ik voer een kabelscan uit en krijg de filmkanalen wel binnen, maar hij niet, ik krijg 334 kanalen en hij 329.
Dit zijn precies de 5 filmkanalen, we hebben dezelde box en image, ik ga vandaag mijn zenderlijst in zijn box zetten, is dat probleem ook weer opgelost.
Maar blijf dit vreemd vinden.

 
Gebruik je toevallig ook een dm800se HD ?  
 
Mocht je het opgelost krijgen ben ik erg benieuwd naar de oplossing.

 



Wij gebruiken een et 9500, ik laat de oude settingslijst staan en doe alleen een kabelscan en pas daarna alles aan.
Als ik nieuwe streams, zenders etc. wil toevoegen gebruik ik dcc, zet eerst de nieuwe settingslijst op mijn schijf, dan open ik deze en schrijf dan
wat ik nodig heb over de oude heen, bij dcc linkerkolom etc/enigma2, dan een restart geven en alle nieuwe streams en kanalen die ik nodig heb zitten erin.
Werkt perfect.

 

Het is op zich niet zo vreemd dat bepaalde kanalen niet worden ingescanned, dat heb ik hier ook dankzij een 'straalpaal' van digitenne, dat ding straalt natuurlijk net op dezelfde frequenties waar oa. Eén HD zit, welke vervolgens niet wordt ingescanned.

Pak ik de kanalenlijst van de receiver in de kamer, die net iets minder last heeft van die paal, en zet ik die in de receiver waarop de zaak niet volledig inscand, krijg ik netjes beeld, maar wel met een BER.

De BER is gelukkig niet hoog genoeg om storing in het beeld te veroorzaken.

 

Crux, als je toevallig wat te laag signaal hebt op bepaalde complexen, worden ze niet ingescanned maar importeer je kanalen van een andere ontvanger welke de kanalen wel kan inscannen, krijg je wel beeld.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #27 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 16 June 2017 - 13:10

Of toch weer een regio-dingetje, dat de scan de verkeerde regio pakt (NIT table id).


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #28 -Dennis-

  • Senior Member
  • 175 posts

+2
Neutral

Posted 17 June 2017 - 11:07

Wij hebben hier npo1 nu op positie 154 staan
Op positie 1 staat een stream
Et 10k is de decoder in kwestie

Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #29 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 17 June 2017 - 12:41

Wij hebben hier npo1 nu op positie 154 staan
Op positie 1 staat een stream
Et 10k is de decoder in kwestie

Beste Dennis, dat is het probleem dat ik onder #10 schetste. Het zou niet mogen zijn was een antwoord... maar het komt echt veel voor.

Zie https://forums.openp...te/#entry723383

 

Het OpenPLi-team zou zo kunnen programmeren dat we een keuze krijgen: oude boeketten (lees: die niet meer terugkomen) vervallen of laten staan. Ik herhaal mijn verzoek... steun mij!

 

Als je de boeketten oproept kun je via de toets Menu kiezen voor 'verwijderen' of 'verplaatsen'. Dat NPO 1 HD nu op 154 in plaats van op 1 staat komt omdat een vervallen stream-boeket er boven staat (en mogelijk nog boeketten 'gemaakt xxxx' met oude datum of boeketten 'nieuw sinds xxx' met oude datum. Verwijder deze gewoon.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #30 -Dennis-

  • Senior Member
  • 175 posts

+2
Neutral

Posted 17 June 2017 - 12:57

Ik heb er verder niet echt veel last van.
Ik heb de streams verwijderd want die kijk ik nooit
Door het verwijderen van de streams staat npo1 weer op 1

Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #31 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 17 June 2017 - 13:06

Ik neem aan dat je met 'verwijderen van de streams' eigenlijk bedoelt het verwijderen van het stream-boeket (in een keer, dus niet los alle streams).


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #32 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 17 June 2017 - 15:43

Je zou ook voordat je gaat updaten, de bestaande lijsten kunnen deïnstalleren, ik weet het, het is een workaround maar in elk geval de moeite waard om te proberen....


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #33 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 17 June 2017 - 15:58

Bedoel je de lijst via Menu/Applicaties/Verwijderen/Settings er eerst uit halen? Goede tip dan!

 

Maar in mijn omgeving (bekenden, familie) zitten veel gebruikers die dit al lastig vinden.

Standaard overschrijven en optioneel niet-overschrijven zou voor hen fijner/beter zijn.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #34 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 18 June 2017 - 03:45

Bedoel je de lijst via Menu/Applicaties/Verwijderen/Settings er eerst uit halen? Goede tip dan!
 
Maar in mijn omgeving (bekenden, familie) zitten veel gebruikers die dit al lastig vinden.

Sorry Hans, dan zijn dt toch mensen die geen E2-ontvanger zouden moeten gebruiken? Die dingen zijn voor hobbyisten (zoals elke goede winkel je zal vertellen). Als je dat niet bent moet je gewoon een CD/Ziggo-ontvanger nemen.

 

En bovendien: standaard wordt elk geïnstalleerd package overschreven door een nieuwe versie (zoals bij elke plugin gebeurt); OPKG zorgt daarvoor. Als dat niet zo is, is er iets fout.


Edited by Rob van der Does, 18 June 2017 - 03:46.


Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #35 Dream1975

  • Senior Member
  • 1,626 posts

+14
Neutral

Posted 18 June 2017 - 06:06

Gedeeltelijk mee (on)eens Rob. Mijn moeder is een totale digibeet, maar heeft al 5 jaar een ontvanger met OpenPLi en kan hiermee lekker zappen, opnemen, uitzending gemist kijken etc. Geen enkel probleem, OpenPLi is stabiel zat. Ik heb haar enkel niet verteld hoe je moet updaten (want als er iets niet goed gaat en hij werkt niet gewoon, raakt ze in paniek). Updaten doe ik voor haar (van afstand) als dat nodig is of ik er ben. Heb haar enkel Woensdag even kort aangegeven hoe ze een cable scan moet doen (ik heb bij haar geen hanssettings erin, enkel een standaard Ziggo boeket van cable scan net als een Ziggo ontvanger zodat zelfs de kanaalnummering hetzelfde is als op de site van Ziggo). Even in menu naar cable scan en op OK drukken en ze had haar zenders weer. Dus digibeten kunnen best een enigma2 ontvanger gebruiken, maar dan met echt standaard dingen en niet te veel extra's als mooie uitgebreide boeketten of zelf updaten (daarom ben ik blij als er straks een stable release en beta release komt, misschien dat ik haar dan ook wel vertel hoe je moet updaten omdat ik weet dat er niks zal breken).


Edited by Dream1975, 18 June 2017 - 06:08.

Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S

Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S

Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)

Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam

 


Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #36 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 18 June 2017 - 06:40

Natuurlijk kan je op die manier een E2-ontvanger gebruiken, maar je bent beperkt tot zelfstandig zappen en voor alle andere zaken ben je van een ander afhankelijk. Dat betekent dus dat een E2-ontvanger geen toegevoegde waarde biedt. Met een officiële ontvanger zou moeder volledig zelfstandig en onafhankelijk zijn.

Waarom gaat zij daar niet toe over?



Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #37 Dream1975

  • Senior Member
  • 1,626 posts

+14
Neutral

Posted 18 June 2017 - 07:38

Nou toen ze van satelliet naar Kabel ging (vanwege lagere prijs en meer NL zenders) heb ik haar eerst een standaard ontvanger gegeven. Belde ze me op, kan ik niet weer naar satelliet ik vind Ziggo niks. Tuurlijk is een nieuwe ontvanger even wennen, maar ik vroeg wat vind je dan niks? Bleek dat ze regelmatig 2 opnames maakte terwijl ze een derde zender keek (op satelliet kon je dan met 2 tuners wel uit omdat de meeste NL zenders op een paar transponders zaten), maar de 2 tuners van Ziggo waren niet voldoende dus. Ook keek ze veel naar uitzending gemist (Open Uitzending gemist). Ziggo heeft ook zoiets onder de rode knop, maar probeert je steeds over te halen om wat te "bestellen". Daarbij gebruikte ze Youtube vaak (zit niet op een Ziggo ontvanger). En omdat ze veel meer opneemt als ze kijkt bleek ook de harde schijf van 500 Gb te klein (mede omdat de bitrate en dus bestandsgrootte veel hoger is bij Ziggo), en was ze bovendien haar opnames van de "oude" ontvanger kwijt. Kan ik vragen waarom ze zoveel opneemt, maar ze vind het gewoon prettig dat ze weet dat ze het heeft al kijkt ze het misschien nooit (als ze dat wil, prima). Dus standaard ontvanger vervangen door een HD2400 met 2 TB harde schijf, 3 DVB-C tuners en plugins als open uitzending gemist en Youtube en mensje weer helemaal gelukkig. Heeft ze alle extra zenders van Ziggo en de vrijheid die ze was gewend van haar VU+ duo.

 

Moraal van het verhaal, als je de vrijheid en mogelijkheden van een enigma2 ontvanger gewend bent wil je geen gecastreerde ontvanger van de provider meer, zelfs als niet techneut.


Edited by Dream1975, 18 June 2017 - 07:42.

Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S

Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S

Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)

Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam

 


Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #38 Dream1975

  • Senior Member
  • 1,626 posts

+14
Neutral

Posted 18 June 2017 - 07:56

Overigens staat de VU+ Duo nu op haar slaapkamer (en kijkt ze met streaming via de HD2400). Kon ze in bed ineens ook haar opnames bekijken van beneden, wat vond ze dat fijn... Ook niet mogelijk met een standaard Ziggo ontvanger.


Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S

Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S

Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)

Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam

 


Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #39 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 18 June 2017 - 09:01

en probeer in een niet-Enigma-2-ontvanger, dus de officiële boxen van Ziggo of CD, maar eens de streams te laden...

 

kortom Rob: een E2-box is niet uitsluitend voor hobbyisten, laat ieder in zijn vrijheid van keuze.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #40 Dream1975

  • Senior Member
  • 1,626 posts

+14
Neutral

Posted 18 June 2017 - 10:28

Sterker nog... mijn zusje heeft altijd Ziggo gehad en had 2 Humaxen 5200C (woonkamer en slaapkamer, ze gebruikte zelfs FTP wat hierin zit om opnames naar haar computer te halen om te kijken in haar werkruimte op een 2e monitor). Altijd tevreden mee geweest tot ze zag wat een enigma2 ontvanger met Ziggo allemaal kon bij mijn moeder (en niet enkel opnames kunnen kijken, maar ook live TV streamen naar de computer). Vroeg ze mij het bij haar ook zo te regelen, aldus geschiedde (inclusief een netwerkmount naar de harde schijf van de nieuwe ontvanger voor directe benadering ipv overhalen via FTP). Ook blij met alle extra's (ze heeft enkel nog een Humax op HDMI 2 zitten met extra smartcard vanwege movies en series XL op interactieve TV wat ze heeft en enkel via de Ziggo rode knop werkt).


Edited by Dream1975, 18 June 2017 - 10:32.

Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S

Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S

Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)

Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam

 




Also tagged with one or more of these keywords: settings

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users