Jump to content


Photo

Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update)

settings

  • Please log in to reply
103 replies to this topic

Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #81 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 29 June 2017 - 12:28

En... dat probleem is gekend en staat op de todo lijst...

 

Ik blijf er bij dat dit probleem ontstaat omdat opkg ziet/denkt dan de bestanden door de user zijn gewijzigd (dus de timestamp op de files is anders dan die in het ipk pakket), en deze ze daarom laat staan als de lijst wordt verwijderd (om te kunnen upgraden). Maar ik heb nog geen tijd gehad om er naar te kijken, nieuwe release uitbrengen heeft absolute prio op dit moment.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #82 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 29 June 2017 - 12:58

Anders moeten we een config aanmaken die eerst de bestaande lijst de-installeert voordat de nieuwe wordt geïnstalleerd, iets wat opkg bij mijn weten zelf ook zou moeten doen...

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #83 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 2 July 2017 - 10:54

Ik blijf er bij dat dit probleem ontstaat omdat opkg ziet/denkt dan de bestanden door de user zijn gewijzigd (dus de timestamp op de files is anders dan die in het ipk pakket), en deze ze daarom laat staan als de lijst wordt verwijderd (om te kunnen upgraden). Maar ik heb nog geen tijd gehad om er naar te kijken, nieuwe release uitbrengen heeft absolute prio op dit moment.

Wat vanuit een package manager gezien compleet logisch is. Een settingslijst die je gaat aanpassen, past gewoon niet goed in het concept van een package.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #84 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 2 July 2017 - 11:17

Bij de eerstvolgende kanalenlijst zal ik in ieder geval goed opletten dat er geen foute (lees: ongebruikte) boeketten meer in het lamedb bestand staan.

 

Normaal breng ik begin van de maand een nieuwe lijst uit. Nu twijfel: binnen enkele weken Joyne en er zijn nog maar weinig mutaties. Dus even geduld.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #85 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 2 July 2017 - 14:04

Bouquetten staan niet in de lamedb, dat zijn aparte bestanden.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #86 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 2 July 2017 - 14:22

Bouquetten staan niet in de lamedb, dat zijn aparte bestanden.

Dat weet ik.

Net als satellite.xml een apart bestand is dat niet meemag...

 

Lamedb aanklikken opent de lijst in een editor.


Edited by hro, 2 July 2017 - 14:22.

Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #87 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 2 July 2017 - 14:34

Ah, bedoel je dat. Iets Windows specifiek dan, of iets editor specifieks, nog nooit gezien. 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #88 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 2 July 2017 - 15:01

Ah, bedoel je dat. Iets Windows specifiek dan, of iets editor specifieks, nog nooit gezien. 

stond geen knipoogje achter... want iemand met zo'n kennis als jij WanWizard kent het gebruik van een sateditor toch wel..?

 

door lamedb te klikken gaat de hele kanalenlijst, dus inclusief boeketten, open. Ergens dus een koppeling, dat bedoelde ik met mijn opmerking #84.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #89 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 2 July 2017 - 15:10

Ik gebruik heel af en toe DBE, hoofdzakelijk om even snel wat remote boxen van een nieuwe lijst te voorzien. Scannen en editen doe ik op de box zelf.

 

Maar ik heb nog nooit op een lamedb geklikt, dus dat was me nieuw. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #90 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 4 July 2017 - 18:22

Meer diepgaande kennis van enigma wil niet zeggen dat je dan ook bekend bent met settings editors. Ik heb er nog nóóit een gebruikt. Ik zie er het nut niet van en het geeft alleen maar ellende.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #91 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 4 July 2017 - 21:21

Als je pakketten verwijdert dan komen die na een upgrade terug als unlinked pakket... Je zal in je ipk pakketje dan ook aan moeten geven welke je verwijdert...zodat ze ook na een upgrade netjes weg gaan...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #92 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 4 July 2017 - 22:36

Wij genereren de ipk's voor Hans. ;)

 

Het probleem is (nog steeds volgens mij) dat opkg ze laat staan omdat ze een updated timestamp hebben (enigma die er iets naar toe schrijft?). Er moet dus iets van een prerm/postrm in dat pakket die uitzoekt wat er geinstalleerd was, en dat weer verwijderd als opkg dat niet gedaan heeft...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #93 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 5 July 2017 - 16:19

Hoi Hans,

 

De stream van Radio nl werkt niet meer aangezien mijn schoonouders die zender graag beluisteren iis het mogelijk dat deze het weer gaat doen ik heb hem hier bij mij thuis ook geprobeerd (RC6.0) en daar werkt hij ook niet meer.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #94 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 5 July 2017 - 16:33

Hoi Hans,

 

De stream van Radio nl werkt niet meer aangezien mijn schoonouders die zender graag beluisteren iis het mogelijk dat deze het weer gaat doen ik heb hem hier bij mij thuis ook geprobeerd (RC6.0) en daar werkt hij ook niet meer.

hoi Cobus, ik moest even zoeken (in het vervolg graag de naam van het stream-boeket aangeven). Onder 'Stream NL Nationaal' staat 'Radio NL (Ik luister hollands)'. Deze zwijgt hier ook in alle talen...

 

Ik denk dat de stream van deze site komt: http://www.radionl.fm/home/

 

Mogelijk dat je schoonouders via deze site kunnen luisteren. En anders zijn er nog genoeg radiozenders van dit genre.

 

Ondertussen zal ik mijn 'streamleveranciers' vragen of ze de nieuwe url kunnen halen uit deze site.

 

Een nieuwe kanalenlijst (juli): ik wacht even op Joyne.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #95 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 5 July 2017 - 16:37

BVD alvast Hans ;)


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #96 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 5 July 2017 - 17:50

@Cobus (+ schoonouders) en anderen:

 

nieuwe stream audio Radio NL = http://stream.radionl.fm/radionl

 

extra: er is ook een stream van de webcam van de radiostudio, http://highvolume04....m/playlist.m3u8

 

zelf ff plaatsen met een sateditor (bijvoorbeeld Dreamset) als je al wil luisteren voor de nieuwe Kanalenlijst Hans uitkomt.

 

Met dank aan speurder Gerard voor het snelle werk.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #97 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 5 July 2017 - 17:50

Wij genereren de ipk's voor Hans. ;)

 

Het probleem is (nog steeds volgens mij) dat opkg ze laat staan omdat ze een updated timestamp hebben (enigma die er iets naar toe schrijft?). Er moet dus iets van een prerm/postrm in dat pakket die uitzoekt wat er geinstalleerd was, en dat weer verwijderd als opkg dat niet gedaan heeft...

Oftewel, wat ik altijd zeg, settings lijsten zijn incompatible met een package manager. Enigma is sowieso niet bekend met het fenomeen settingslijst of settingseditor, het kan best zijn dat die inderdaad vrolijk in de files gaat schrijven. Daar heeft enigma alle recht toe, want het zijn zijn files. Dat krijg je al er geen nette interface wordt gebruikt.

 

Dus misschien moeten we ze maar gaan distribueren als tar of zip ipv package.


Edited by Erik Slagter, 5 July 2017 - 17:51.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #98 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 5 July 2017 - 21:24

Ik heb even zitten kijken.

 

Enigma past deze files aan op het moment dat je zelf iets doet (in de kanaallijst, menu, en dan een van de beheerfuncties). Als ik naar de timestamps bij mij kijk, niet op andere momenten. En die editors doen dat natuurlijk zelf ook (via FTP), dus ophalen, en weer terugschrijven, ook zonder enige aanpassen, zorgt voor een update van de timestamps. 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #99 Geuze

  • Senior Member
  • 705 posts

+7
Neutral

Posted 13 July 2017 - 17:22

Hallo Hans hro

Ik heb de Groningse zenders in mijn favorietenlijst gezet. Behalve OOG TV doen de zenders het wel. Zou je naar OOG TV willen kijken of daar wat aan te doen is.


Visiosat Big Satellite schotel met 4 quad, 7 twin LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost, 0,8 west, 33 oost en een Triax schotel, 78 cm met single LNB voor Astra 3 beide aangesloten op VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en SSD en een Mutant HD 51 met 2 tuners waaronder 1 voor de Franse streams en SSD. De  1.40 Triax prime focus verwijderd wegens slijtage.


Re: Kanalenlijst Hans van 14 juni 2017 (Ziggo update) #100 hro

  • Senior Member
  • 2,546 posts

+754
Excellent

Posted 13 July 2017 - 17:53

@Geuze, e.a., voor streams geldt: soms doen ze het en soms plots niet.

 

Al vaker herhaald: lever mij werkende stream-url's aan. Bezoek dus de website van de aanbieder en probeer de url te achterhalen. Op de site van De Transponder staat onder Downloads/Specials als laatste bij 2013 een special met enkele methodes.

http://www.detranspo...ads-2/specials/

Werkende url gevonden? Gebruik ons e-mailadres (te vinden in de kanalenlijst).

 

Ik zal je verzoek overigens wel doorzetten naar enkele 'vaste leveranciers' van streams.

 

Al zie ik voor OOG TV op hun site wel een uitzending gemist maar geen live stream meer. Jammer.

https://www.oogtv.nl/


Edited by hro, 13 July 2017 - 17:54.

Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.




Also tagged with one or more of these keywords: settings

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users