Jump to content


Photo

Eigen setting-lijst maken als ipk

Settings

  • Please log in to reply
24 replies to this topic

#1 hausi

  • Senior Member
  • 100 posts

+4
Neutral

Posted 15 June 2017 - 14:11

Ik ben al dagen bezig om te proberen een eigen settingslijst te maken die ik dan op een USB-stick wil plaatsen om zo makkelijk in te lezen in de ontvangers die ik heb.

Ik weet dat het anders kan bijv m.b.v. DreamSet of Dreambox Edit maar het gaat me erom dat ik het met een USB stick kan doen om zo ook familieleden een makkelijke manier te bieden om een settinslijst te installeren.

Ik ga als volgt te werk:

Ik heb een goede lijst op mijn ontvanger die ik wil gebruiken. Met DreamSet lees ik die lijst in en bewaar die op de harde schijf.

Eerst maak ik een directory, C:\settings. In die directory maak ik het pad zoals dat ook in de ontvanger staat dus dat wordt, C:\settings\etc\enigma2

In deze directory plaats ik alle bestanden die ik met DreamSet had bewaard

Dan gebruik ik IPK Creator om het bestand te maken en de verplichte velden vul ik als volgt in:

 

 ipk%20creator_1.jpg

 

Als alles is ingevuld, klik ik op Create IPK file en het bestand wordt keurig geschreven.

Dan kopieer ik dit bestand naar een goede USB-stick, en plaats die in de ontvanger. Deze "ziet" dat er een installeerbaar bestand op staat, ik vink het bestand aan en druk op de groene knop van de afstandsbediening.

Ik krijg het bericht: Gereed, 1 pakket geïnstalleerd, vervangen of verwijderd (met 0 fouten)

Dat zou dus goed moeten zijn maar als ik enigma2 opnieuw gestart heb, is er geen lijst te zien, geen bouquetten, niets.

met WinSCP controleer ik of er bestanden zijn geschreven in /etc/enigma2, maar helaas, niets.

 

Ik heb al van alles geprobeerd maar niets lijkt te werken, ik zal wel iets heel kleins fout doen dat roet in het eten gooit.

Kan iemand mij helpen?


Triax 80cm schotel, 4 quad LNB's Xtrend ET6000, Mutant 51HD, Zgemma H.2H Logitech Harmony Touch,

Logitech Harmony Elite en KeySonic ACK450RF wireless keyboard

 


Re: Eigen setting-lijst maken als ipk #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 15 June 2017 - 15:44

Hoe moet opkg weten waar die bestanden neergezet moeten worden? Het zou me niets verbazen als ze nu in de root van je box staan, aannemende dat ze in C:\Settings stonden.

 

Je moet wel zorgen dat de directory structuur aan de source (dus op je PC) gelijk is aan hoe het op de box moet komen. Dus of die structuur aanmaken, of de "Destination on STB" veranderen van "/" naar "/etc/enigma2".


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Eigen setting-lijst maken als ipk #3 hausi

  • Senior Member
  • 100 posts

+4
Neutral

Posted 15 June 2017 - 16:23

Nee, dat hoeft niet. Je geeft aan waar de hoofddirectory zich bevindt: C:\settings

In deze directory is de structuur gelijk aan die op box, ergo, etc/enigma2 en die structuur wordt gebruikt. Als je de IPK opent, zie je ook dat de structuur is overgenomen.

Ik weet dat zeker omdat het, nadat de box nieuw geflashed was, wel lukte. Het probleem zat hem erin dat er in /etc/enigma2/ bestanden stonden, die aangemaakt waren door een andere settingslijst.

Die bestanden kunnen niet worden overschreven en door die fout wordt er helemaal niets geschreven.

Het gekke is dat er geen foutmelding volgt na installatie vanaf USB-stick.....

 

Maar goed, hoe krijg ik het nu voor elkaar dat die settingslijst niet alleen maar "N/A" laat zien.

Als ik een scan uitvoer en enigma herstart, dan worden de kanalen wel weergegeven.

Welke bestanden zijn er nog meer van belang want uiteindelijk wil ik hetzelfde bereiken als wanneer je de settingslijst schrijft met DreamSet.

Dus: Nieuw geflaste box, stick erin, installeren, herstarten en beeld. Zo wil ik het  :D


Triax 80cm schotel, 4 quad LNB's Xtrend ET6000, Mutant 51HD, Zgemma H.2H Logitech Harmony Touch,

Logitech Harmony Elite en KeySonic ACK450RF wireless keyboard

 


Re: Eigen setting-lijst maken als ipk #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 15 June 2017 - 19:49

Ja, dat zeg ik. ;)

 

Je hebt twee opties, installeren vanaf de root, met als source de correcte directory tree, of installeren op de juiste plek, met als source alleen de lijst van files.

 

Die zijn de files die Hans in zijn ipk's zet, wellicht helpt dat wat: https://github.com/h...ettings_19e_23e


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Eigen setting-lijst maken als ipk #5 hausi

  • Senior Member
  • 100 posts

+4
Neutral

Posted 16 June 2017 - 13:19

Ik ben bang dat het niet lukt op de manier zoals ik zou willen. Als er al een settingslijst is geïnstalleerd, worden bestanden zoals "lamedb" niet overschreven waardoor de hele installatie mislukt. Ook al verwijder je de settingslijst die al geladen was, dan blijven er bestanden staan in /etc/enigma2 die niet worden overschreven.

Het zou mooi zijn dat je zelf een zenderlijst naar je eigen wens in elkaar zet, er een ipk van maakt, naar USB schrijft, deze in de ontvanger plaatst, installeren en klaar. Bij een nieuw geflashte box kun je het wel zo doen maar dan staan in de bouquetten bij elke zender "<n/a>"

Of weet iemand hoe het toch zou kunnen?


Triax 80cm schotel, 4 quad LNB's Xtrend ET6000, Mutant 51HD, Zgemma H.2H Logitech Harmony Touch,

Logitech Harmony Elite en KeySonic ACK450RF wireless keyboard

 


Re: Eigen setting-lijst maken als ipk #6 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 16 June 2017 - 13:57

Als jij een zenderlijst maakt, dan moet je zéker ook de lamedb daar in meenemen! Gaat anders nooit werken.

 

Files die er al staan en die niet in de package zitten, daar doet de package manager (uiteraard) niks mee. Er is een optie om "unlinked bouquets" niet te tonen, ik neem aan dat je dat zoekt.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Eigen setting-lijst maken als ipk #7 Caught

  • Senior Member
  • 471 posts

+105
Excellent

Posted 17 June 2017 - 12:03

Het zou mooi zijn dat je zelf een zenderlijst naar je eigen wens in elkaar zet, er een ipk van maakt, naar USB schrijft, deze in de ontvanger plaatst, installeren en klaar. Bij een nieuw geflashte box kun je het wel zo doen maar dan staan in de bouquetten bij elke zender "<n/a>"

Of weet iemand hoe het toch zou kunnen?

Plaats anders je lijst eens in bijlage, dan maken we een ipk.

Kan je kijken of hij voldoet aan alle wensen.


Edited by Caught, 17 June 2017 - 12:04.

TV Samsung UE55F & Samsung UHD UE49KU

Xtrend 10K DVB-S2 tuner x3

Mutant HD51

DM500HD S 

Images: PLi
Triax 78 USALS
Triax 78 Triple LNB Quad


Re: Eigen setting-lijst maken als ipk #8 hausi

  • Senior Member
  • 100 posts

+4
Neutral

Posted 17 June 2017 - 12:29

Ik denk dat ik me niet goed duidelijk heb gemaakt, dus even vanaf het begin.

Ik heb een volledig werkende box met de settingslijst zoals ik die wil, deze lijst lees ik uit met DreamSet en sla die op mijn PC op. 

Van de lijst maak ik een IPK die ik dan op een USB-stick zet. dat betekent dus dat de IPK exact dezelfde bestanden bevat als de directory waarin ik de settingslijst had opgeslagen.

Nu flash ik de box met de laatste Pli image en heb dan een werkende box met een tunerconfiguratie maar zonder settings.

Als ik nu m.b.v. DreamSet de settings naar de box schrijf, dan herstart, dan heb ik een werkende ontvanger met zenderlijst waarop ik beeld krijg.

Ik flash de box opnieuw om dezelfde uitgangspositie te hebben voor de methode met de USB-stick, vervolgens plaats ik de stick in de box en krijg de melding "Installeer applicaties". 

Ik druk op "OK" en zie de settings-IPK. Deze selecteer ik door opnieuw op "OK" te drukken en installer de IPK door op "Groen" te drukken. Het installatie-proces begint en even later krijg ik het bericht: Gereed, 1 pakket geïnstalleerd, vervangen of verwijderd (met 0 fouten). Ik start de box opnieuw en nu zie ik dat de bouquetten er zijn maar in alle bouquetten staat bij iedere zender "<n/a>"

Ik begrijp dat niet, ik schrijf bij beide methoden dezelfde bestanden en met de bouquet-editor werkt het en met de IPK niet.....

 

OOPS, ik had niet gezien dat @Caught al een reactie had geplaatst

Ik zal een rar maken en hier neerzetten.


Edited by hausi, 17 June 2017 - 12:31.

Triax 80cm schotel, 4 quad LNB's Xtrend ET6000, Mutant 51HD, Zgemma H.2H Logitech Harmony Touch,

Logitech Harmony Elite en KeySonic ACK450RF wireless keyboard

 


Re: Eigen setting-lijst maken als ipk #9 hausi

  • Senior Member
  • 100 posts

+4
Neutral

Posted 17 June 2017 - 12:35

Bijgevoegd de bestanden die werden gelezen door DreamSet.

Attached Files


Edited by hausi, 17 June 2017 - 12:35.

Triax 80cm schotel, 4 quad LNB's Xtrend ET6000, Mutant 51HD, Zgemma H.2H Logitech Harmony Touch,

Logitech Harmony Elite en KeySonic ACK450RF wireless keyboard

 


Re: Eigen setting-lijst maken als ipk #10 Caught

  • Senior Member
  • 471 posts

+105
Excellent

Posted 17 June 2017 - 15:23

Kijk eens of dit lukt?

 

 

Attached Files


TV Samsung UE55F & Samsung UHD UE49KU

Xtrend 10K DVB-S2 tuner x3

Mutant HD51

DM500HD S 

Images: PLi
Triax 78 USALS
Triax 78 Triple LNB Quad


Re: Eigen setting-lijst maken als ipk #11 Caught

  • Senior Member
  • 471 posts

+105
Excellent

Posted 18 June 2017 - 19:32

Geen reactie dus ook niet tevreden zeker?


TV Samsung UE55F & Samsung UHD UE49KU

Xtrend 10K DVB-S2 tuner x3

Mutant HD51

DM500HD S 

Images: PLi
Triax 78 USALS
Triax 78 Triple LNB Quad


Re: Eigen setting-lijst maken als ipk #12 spacer

  • Senior Member
  • 54 posts

+1
Neutral

Posted 19 June 2017 - 08:06

Nou heb m net ff in mijnVU Ultimo 4k geschoten en uitgevoerd en ja werkt !!!

 

Dus hier klasse en tevreden nu aanvrager nog.

 

Grt



Re: Eigen setting-lijst maken als ipk #13 hausi

  • Senior Member
  • 100 posts

+4
Neutral

Posted 19 June 2017 - 13:10

Geen reactie dus ook niet tevreden zeker?

Ik heb het nog niet kunnen proberen, ik ben erg druk geweest met een ander projectje :-D

Ik ga ik zeker doen en meld me weer.


Triax 80cm schotel, 4 quad LNB's Xtrend ET6000, Mutant 51HD, Zgemma H.2H Logitech Harmony Touch,

Logitech Harmony Elite en KeySonic ACK450RF wireless keyboard

 


Re: Eigen setting-lijst maken als ipk #14 Caught

  • Senior Member
  • 471 posts

+105
Excellent

Posted 19 June 2017 - 21:24

@ spacer bedankt nog voor de terugkoppeling

@ hausi er is geen haast bij


TV Samsung UE55F & Samsung UHD UE49KU

Xtrend 10K DVB-S2 tuner x3

Mutant HD51

DM500HD S 

Images: PLi
Triax 78 USALS
Triax 78 Triple LNB Quad


Re: Eigen setting-lijst maken als ipk #15 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,471 posts

+118
Excellent

Posted 19 June 2017 - 21:29

Kijk eens of dit lukt?

 

 

nu nog even uitleggen wat je gedaan hebt zodat de vraag steller weet waarom het bij hem mis gaat en hoe hij het zelf in de toekomst kan maken...


on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Eigen setting-lijst maken als ipk #16 Caught

  • Senior Member
  • 471 posts

+105
Excellent

Posted 19 June 2017 - 21:59

Simpel zat, ik heb gewoon de inhoud van zijn rar file een ipk file gemaakt.

 

Ik maak m'n ipk's altijd in dcc, wel eerst deze "enigma2-plugin-extensions-opkg-tools_1.2_mipsel.ipk" installeren op je box:

 

FTP daarna bv. de ipk van post 10 in home/root en telnet nu "pakuit ziggosat-2017-06-17_settings.ipk"

Refresh en je zal de uitgepakte folder kunnen zien en bewerken(updaten). 

Om een nieuwe ipk te maken zorg je ervoor dat in de control file de versie nr. hoger staat en

telnet "maak ziggosat-2017-06-17_settings.ipk"

 

Attached Files


TV Samsung UE55F & Samsung UHD UE49KU

Xtrend 10K DVB-S2 tuner x3

Mutant HD51

DM500HD S 

Images: PLi
Triax 78 USALS
Triax 78 Triple LNB Quad


Re: Eigen setting-lijst maken als ipk #17 hausi

  • Senior Member
  • 100 posts

+4
Neutral

Posted 20 June 2017 - 12:31

@Caught

Nou, ik heb het geprobeerd..... 

Vers geïnstalleerde image op de box, tuner geconfigureerd met netwerkID 5555

Jouw bestand uit post #10 gedownload en op USB stick gezet. In de box geplaatst, bestand geselecteerd en op groen gedrukt om te installeren.

Ik krijg de melding dat de installatie is gelukt al na minder dan een halve seconde, dat bleek dus niet te zijn gelukt.

Het bestand deze naam gegeven: enigma2-plugin-settings-ziggo-sat_6-2017_all.ipk en opnieuw geprobeerd.

Toen lukt het wel, maar na een herstart van Enigma2 had ik wel de bouquetten maar in de bouquetten alleen maar <n/a>

Nu weet ik wel dat als ik nu een scan uitvoer, het probleem is opgelost maar als ik dezelfde bestanden met dreamset of dreambox edit schrijf dan hoef ik die scan niet te doen.

Of zit ik er helemaal naast?


Triax 80cm schotel, 4 quad LNB's Xtrend ET6000, Mutant 51HD, Zgemma H.2H Logitech Harmony Touch,

Logitech Harmony Elite en KeySonic ACK450RF wireless keyboard

 


Re: Eigen setting-lijst maken als ipk #18 hausi

  • Senior Member
  • 100 posts

+4
Neutral

Posted 20 June 2017 - 12:53

Ik wil de ook proberen de ipk te maken zoals @Caught uitlegde maar als ik OPKG Tools heb geïnstalleerd en het commando "pakuit enz" intyp krijg ik de foutmelding -sh: pakuit: not found.

Ik gebruik PuTTY hiervoor maar kan me niet voorstellen dat dit iets uitmaakt.


Triax 80cm schotel, 4 quad LNB's Xtrend ET6000, Mutant 51HD, Zgemma H.2H Logitech Harmony Touch,

Logitech Harmony Elite en KeySonic ACK450RF wireless keyboard

 


Re: Eigen setting-lijst maken als ipk #19 hausi

  • Senior Member
  • 100 posts

+4
Neutral

Posted 20 June 2017 - 13:12

Ik wil de ook proberen de ipk te maken zoals @Caught uitlegde maar als ik OPKG Tools heb geïnstalleerd en het commando "pakuit enz" intyp krijg ik de foutmelding -sh: pakuit: not found.

Ik gebruik PuTTY hiervoor maar kan me niet voorstellen dat dit iets uitmaakt.

 

Dit is me uiteindelijk wel gelukt, ik kwam erachter dat je een HDD moet hebben om OPKG Tools geïstalleerd te krijgen.

Nu nog kijken of ik de ipk kan maken en belangrijker,..... werkt het zoals ik wil??


Triax 80cm schotel, 4 quad LNB's Xtrend ET6000, Mutant 51HD, Zgemma H.2H Logitech Harmony Touch,

Logitech Harmony Elite en KeySonic ACK450RF wireless keyboard

 


Re: Eigen setting-lijst maken als ipk #20 hausi

  • Senior Member
  • 100 posts

+4
Neutral

Posted 22 June 2017 - 09:58

De ipk maken is ook gelukt, alleen met hetzelfde resultaat als eerder.

Ik denk dat ik me gewonnen moet geven.....


Triax 80cm schotel, 4 quad LNB's Xtrend ET6000, Mutant 51HD, Zgemma H.2H Logitech Harmony Touch,

Logitech Harmony Elite en KeySonic ACK450RF wireless keyboard

 




Also tagged with one or more of these keywords: Settings

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users