Jump to content


Photo

Vu+Duo2 schakelt na iedere opname in DeepStand-By


  • Please log in to reply
18 replies to this topic

#1 raverke95

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 18 June 2017 - 08:59

Na jaren VTI gebruiker geweest te zijn, de laatste tijd talloze problemen met dat image en maar weer eens OpenPli geprobeerd.

De reden dat ik OpenPli destijds verliet lijkt wel stukken beter geworden te zijn: stabiliteit.

 

Goed, vorige week dinsdag de toen downloadbare "nightly" geïnstalleerd op mijn Duo2. Na mijn diverse plugins erop te zetten lijkt alles prima te werken op één ding na: als de ontvanger een timeropname afgerond heeft, gaat hij elke keer naar deepstandby.

 

Nu heb ik er wel de Elektro plugin opstaan, zodanig dat hij elke nacht om 2u in Deepstandby gaat en dit tot 17u.

Zolang er geen opname gedaan wordt, volgt de Duo2 dat schema netjes.

 

Staat er ergens een verborgen setting die mijn ontvanger steevast na elke opname in Deepstandby laat gaan?

 

Bedankt

Gert



Re: Vu+Duo2 schakelt na iedere opname in DeepStand-By #2 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 18 June 2017 - 09:07

Haal die powerplugin er maar vanaf en ga opnieuw flashen. Box uit zit allemaal standaard in het image in sleeptimer edit. Zet daar de activity timer aan met eventueel bloktijden... dan is je andere probleem misschien ook opgelost..

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Vu+Duo2 schakelt na iedere opname in DeepStand-By #3 raverke95

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 18 June 2017 - 16:07

Haal die powerplugin er maar vanaf en ga opnieuw flashen. Box uit zit allemaal standaard in het image in sleeptimer edit. Zet daar de activity timer aan met eventueel bloktijden... dan is je andere probleem misschien ook opgelost..

 

Wist ik niet dat OpenPli standaard zoiets had.

Waar staat die sleeptimer edit trouwens, want ben hem nog niet tegengekomen. :huh:

 

Ik kan me in dat geval wel voorstellen dat eea conflicten geeft...



Re: Vu+Duo2 schakelt na iedere opname in DeepStand-By #4 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 18 June 2017 - 16:24

Als je de power toets langer ingedrukt houdt kom je oa. bij de sleeptimer.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Vu+Duo2 schakelt na iedere opname in DeepStand-By #5 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 18 June 2017 - 17:57

Menu laatste optie en dan eerste optie ook

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Vu+Duo2 schakelt na iedere opname in DeepStand-By #6 raverke95

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 20 June 2017 - 19:20

Vandaag even tijd gehad om de zaken te bekijken zoals jullie aangaven.

Elektro eraf en met OpenPli's eigen sleeptimer gestoeid.

De eerste opname is voltooid en de box staat nog steeds stand-by, dus lijkt te lukken.

 

Als men nu een timer programmeert, is er een optie om de receiver een bepaalde handeling (uitschakelen, stand-by, niets doen,...) te laten uitvoeren na afloop van het betreffende programma.

 

Standaard staat dat altijd op auto. Het lijkt me dat die regel de receiver ook in Deep Standby kan laten gaan.

Hoe wordt bepaald wat die "auto" uiteindelijk zal worden?

 

tnx



Re: Vu+Duo2 schakelt na iedere opname in DeepStand-By #7 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 21 June 2017 - 00:02

Auto hoort te zijn dezelfde toestand als ervoor

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Vu+Duo2 schakelt na iedere opname in DeepStand-By #8 raverke95

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 30 August 2017 - 11:02

Eventjes dit terug van onder het stof halen. Het najaar komt eraan en ga weer meer tv kijken.

 

Het is me opgevallen dat dit "deep standby" dingetje enkel voorkomt als je de box programmeert met de Vu+ app op Android smartphone, of via de Web-if. Laat je dan die handeling na opname op "auto" staan, gaat de box sowieso in deep standby. Programmeren op de box zelf laat de auto werken zoals het hoort.

 

Omdat alle andere functies werken zoals het hoort, heb ik de boel niet meer geupdate sinds de start van dit topic. Geen idee of we hier met een bugje te maken hebben?

 

Ook een gek ding met de Android app: je haalt uit de EPG een opname van bvb VTM HD. Kijk je in het timeroverzicht staat er plots ééN HD bij het op te nemen kanaal. Manueel editen is de enige oplossing.

Is dit bekend?



Re: Vu+Duo2 schakelt na iedere opname in DeepStand-By #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 30 August 2017 - 12:30

Ik ga er even vanuit dat die App gewoon de WebIf API gebruikt, en dat het probleem zich dus in de webinterface situeert.

 

Kun je een screenshot maken van een timer die je via de webif aanmaakt (ingevuld, maar voor het opslaan), een schreenshot van hoe die timer er in de WebIf uit ziet als je deze weer opent vanuit de timer lijst met het edit knopje, en een schreenshot van hoe die timer er op de box uit ziet, als je hem daar opent? En deze hier posten?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vu+Duo2 schakelt na iedere opname in DeepStand-By #10 raverke95

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 30 August 2017 - 16:02

Attached File  ingevulde timer.JPG   69.09KB   0 downloads

Attached File  timer op box.JPG   55.76KB   0 downloads

 

Zo...

Bij de webif, duw ik in de EPG enkel op het klokje met het plusje naast in de desbetreffende uitzending. Er komt op die moment automatisch een bevestiging.



Re: Vu+Duo2 schakelt na iedere opname in DeepStand-By #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 30 August 2017 - 16:05

Dus hij staat keurig op "auto"? En toch gaat hij na uitvoering van deze timer in deep standby? En je hebt dat niet als je op de box een timer met dezelfde instellingen aanmaakt?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vu+Duo2 schakelt na iedere opname in DeepStand-By #12 raverke95

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 31 August 2017 - 09:44

Zo is het.

Gisterenavond niet thuis geweest, maar mijn vrouw kon bevestigen dat de box netjes in deep standby stond na die bewuste opname.

 

Ik ben er de laatste weken echt op aan het letten geweest. Via de app of openweb if dat ding instellen en sowieso deepstandby. Op de box zelf iets instellen laat de auto functie prima werken.

 

Misschien één ding "anders" dan bij velen: ik heb mijn box op een vast ip-adres gezet. Anders verandert dat hier constant middels DHCP van mijn ISP. Ik vermeld het maar omdat het probleem zich enkel voordoet als je het toestel 'extern' programmeert. Heb auto-ip nog niet getest.



Re: Vu+Duo2 schakelt na iedere opname in DeepStand-By #13 Stefan

  • Senior Member
  • 1,503 posts

+74
Good

Posted 31 August 2017 - 10:24

Even ter duidelijkheid ik gebruik PLI en VTI mocht één van die images niet stabiel zijn dan heb je dat aan jezelf te danken.
Beide images draaien hier zonder problemen, beide zijn super stabiel!

Natuurlijk moet je wel weten wat je doet en mee bezig bent en niet van die half gare plug-ins installeren, of elke week een andere vage skin!

Edited by Stefan, 31 August 2017 - 10:26.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Re: Vu+Duo2 schakelt na iedere opname in DeepStand-By #14 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 31 August 2017 - 12:05

Misschien één ding "anders" dan bij velen: ik heb mijn box op een vast ip-adres gezet. Anders verandert dat hier constant middels DHCP van mijn ISP. Ik vermeld het maar omdat het probleem zich enkel voordoet als je het toestel 'extern' programmeert. Heb auto-ip nog niet getest.


Dat jij de box een vast (intern) IP-adres geeft, dat heeft geen enkele invloed op het feit dat jouw ISP jouw externe IP wijzigt.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Vu+Duo2 schakelt na iedere opname in DeepStand-By #15 raverke95

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 31 August 2017 - 12:45

Even ter duidelijkheid ik gebruik PLI en VTI mocht één van die images niet stabiel zijn dan heb je dat aan jezelf te danken.
Beide images draaien hier zonder problemen, beide zijn super stabiel!

Natuurlijk moet je wel weten wat je doet en mee bezig bent en niet van die half gare plug-ins installeren, of elke week een andere vage skin!

6 jaar geleden met de aanschaf van een vu+ ontvanger ben ik begonnen met openpli wat toen meer green screens gaf als wat anders. Naar VTI overgeschakeld en altijd tevreden geweest.

Na een zekere update van VTI was mijn VFD skin niet meer goed te krijgen (alle letters stonden te laag), ook had ik problemen met opnames van de Duo2 te bekijken op mijn remote boxen. Clean image flashen zonder wat andere plugins veranderde daar niets aan.

 

OpenATV geprobeerd en dat werkte tot nu toe het beste, maar problemen met CCCam. Daarom OpenPli opnieuw geflashed, dezelfde problemen met CCCam, daarom Oscam geprobeerd en werkt als een zonnetje.

 

Behalve het Elektro plugin (doet niets aan het deepstandby issue, heb dat al verwijderd en geen resultaat), een NFS server en die EPG importeur van Rytec staan er, uit het hoofd, geen extra plugins op.

Ik heb in het verleden genoeg geëxperimenteerd met die boxen en ben al dat gedoe met plugins een beetje zat.

 

Na het display issue van VTI (en ik wil zowel de LCD als de VFD van de Duo2 goed werkend hebben; heb die box immers daarvoor ooit gekocht), ben ik sinds begin deze zomer op zoek naar een stabiel image.

Ik wil er even tijd insteken, maar het moet werken en vooral BLIJVEN werken zoals ik dat graag heb.

 

Met de huidige versie van OpenPli schijnt dat min of meer zo te zijn, op het deepstandby issue na.

Zoals je ook kan lezen in mijn ander topic heb ik nog graag serie-opnamen in éénzelfde map staan. Als straks het nieuwe tv-seizoen begint ga ik dagelijks weer enkele series opnemen en het is super handig dat die gesorteerd zijn. Maar goed dat is hier offtopic.

 

 

Dat jij de box een vast (intern) IP-adres geeft, dat heeft geen enkele invloed op het feit dat jouw ISP jouw externe IP wijzigt.

 

Het zal de modem van mijn ISP dan wel wezen, want bijna alle apparaten hier in huis die zonder router rechtstreeks aan die modem hangen krijgen wekelijks een ander (intern) IP-adres. Als je met 5 externe apparaten de Duo2 wilt benaderen, is dat niet handig om geen vast IP-adres op die box te hebben.

Maar goed, ik opperde het maar voor de volledigheid; het zou me sterk lijken mocht dat het deepstandby probleem veroorzaken.



Re: Vu+Duo2 schakelt na iedere opname in DeepStand-By #16 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 31 August 2017 - 13:10

De problemen met CCcam zijn vermoedelijk te wijten aan het ontbreken van een correcte CCcam.prio. Ik mag aannemen dat jij als 'gevorderde' gebruiker toch wist.

Dat jouw interne IP-adressen wekelijks wijzigen moet dan wel het gevolg zijn van een wekelijkse door de ISP geforceerde herstart van de router. Een vreemde gang van zaken maar wellicht in België normaal. Gezien jouw nick vermoed ik dat namelijk. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Vu+Duo2 schakelt na iedere opname in DeepStand-By #17 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 31 August 2017 - 15:49

Het opnemen van series gaat het makkelijst met de autotimer plugin. Set-and-forget, en die kan automatisch folders maken voor herhalende opnames.

 

Voor wat betreft dat deep standby issue zal iemand anders met een Duo2 moeten kijken, ik kan even niet bij die van mij.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vu+Duo2 schakelt na iedere opname in DeepStand-By #18 Bram55

  • Senior Member
  • 910 posts

+13
Neutral

Posted 31 August 2017 - 16:49

raverke95, on 31 Aug 2017 - 13:45, said:

 

Stefan, on 31 Aug 2017 - 11:24, said:

Even ter duidelijkheid ik gebruik PLI en VTI mocht één van die images niet stabiel zijn dan heb je dat aan jezelf te danken.
Beide images draaien hier zonder problemen, beide zijn super stabiel!

Natuurlijk moet je wel weten wat je doet en mee bezig bent en niet van die half gare plug-ins installeren, of elke week een andere vage skin!

6 jaar geleden met de aanschaf van een vu+ ontvanger ben ik begonnen met openpli wat toen meer green screens gaf als wat anders. Naar VTI overgeschakeld en altijd tevreden geweest.

Na een zekere update van VTI was mijn VFD skin niet meer goed te krijgen (alle letters stonden te laag), ook had ik problemen met opnames van de Duo2 te bekijken op mijn remote boxen. Clean image flashen zonder wat andere plugins veranderde daar niets aan.

 

OpenATV geprobeerd en dat werkte tot nu toe het beste, maar problemen met CCCam. Daarom OpenPli opnieuw geflashed, dezelfde problemen met CCCam, daarom Oscam geprobeerd en werkt als een zonnetje.

 

Behalve het Elektro plugin (doet niets aan het deepstandby issue, heb dat al verwijderd en geen resultaat), een NFS server en die EPG importeur van Rytec staan er, uit het hoofd, geen extra plugins op.

Ik heb in het verleden genoeg geëxperimenteerd met die boxen en ben al dat gedoe met plugins een beetje zat.

 

Na het display issue van VTI (en ik wil zowel de LCD als de VFD van de Duo2 goed werkend hebben; heb die box immers daarvoor ooit gekocht), ben ik sinds begin deze zomer op zoek naar een stabiel image.

Ik wil er even tijd insteken, maar het moet werken en vooral BLIJVEN werken zoals ik dat graag heb.

 

Met de huidige versie van OpenPli schijnt dat min of meer zo te zijn, op het deepstandby issue na.

Zoals je ook kan lezen in mijn ander topic heb ik nog graag serie-opnamen in éénzelfde map staan. Als straks het nieuwe tv-seizoen begint ga ik dagelijks weer enkele series opnemen en het is super handig dat die gesorteerd zijn. Maar goed dat is hier offtopic.

 

Quote

 

Dat jij de box een vast (intern) IP-adres geeft, dat heeft geen enkele invloed op het feit dat jouw ISP jouw externe IP wijzigt.

 

Het zal de modem van mijn ISP dan wel wezen, want bijna alle apparaten hier in huis die zonder router rechtstreeks aan die modem hangen krijgen wekelijks een ander (intern) IP-adres. Als je met 5 externe apparaten de Duo2 wilt benaderen, is dat niet handig om geen vast IP-adres op die box te hebben.

Maar goed, ik opperde het maar voor de volledigheid; het zou me sterk lijken mocht dat het deepstandby probleem veroorzaken.

 

 

Ik heb hier 7 apparaten met een static IP nummer in mijn router vastgezet waaronder ook een ET6k en een Vu+ Ul4k. Nu is het zo dat al die static IP nummers, al jaren voor die apparaten worden gebruikt en ongewijzigd blijven.

Zelfs wanneer ik een geheel schone flash uitvoer op bv de Vu+ dat wordt meteen het static IP nummer uit de router, automatisch aan die box toegekend. Dit komt omdat in die router ook het mac-adres van al die apparaten is opgeslagen icm dat static IP nummer.

Ik heb ALLES aan de router hangen, aan het modem hangt slechts de router. Oh ja, ik heb alles bekabeld.



Re: Vu+Duo2 schakelt na iedere opname in DeepStand-By #19 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 31 August 2017 - 16:58

Hier idem. Alleen echte clients (laptops, tablets, smartphones) krijgen bij mij een dynamisch IP.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users