Jump to content


Photo

OpenPLi tijdens opnemen blijven alle zender in highlighted mode

OpenPli 4.0 opnemen

  • Please log in to reply
22 replies to this topic

#1 member2002us

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 21 June 2017 - 22:22

Ik heb sinds kort OpenPLi 4.0 en wanneer ik nu een opnamen maak van een Canaal Digitaal zender blijven alle zender/kanalen in een highlight. kleur. In OpenPLi 3.0 werden de zenders lichter weergegeven zodat ik wist dat ik ze niet kan zien. Alleen de zenders op de zelfde transponder bleven in een highlight kleur. Ik woon in de UK als ik naar de Terrestrial zender overschakel (BBC, etc) worden de zenders tijdens opnamen wel lichter weergegeven zodat ik weet dat ik ze niet kan bekijken tijdens het opnemen. Heeft iemand enig idee waarom ik dit niet meer heb met de satelliet zenders???



Re: OpenPLi tijdens opnemen blijven alle zender in highlighted mode #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,393 posts

+394
Excellent

Posted 22 June 2017 - 06:30

Daarvoor is het van belang om te weten welke receiver jij hebt. Of het een twin of single receiver is, en hoe de tunerconfiguratie ingesteld is.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: OpenPLi tijdens opnemen blijven alle zender in highlighted mode #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 22 June 2017 - 12:00

En welke skin, want in de standaard skin worden de zenders die niet meer getuned kunnen worden grijs (en dus donkerder, niet lichter).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi tijdens opnemen blijven alle zender in highlighted mode #4 member2002us

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 22 June 2017 - 18:38

Bedankt voor jullie reactie.

Ik heb een VU DUO 2 en ben geen expert ik heb een Tuner A Vuplus DVB-S (AVL6222) (DVB-S2)

Tuner B is niet actief

Tuner C is Vuplus DVB-T NIM(SSH108) (DVB-T2)

Mijn skin is PLi-FullHD

Ik heb verschillende skin geprobeerd maar de zenders blijven allemaal lichter van kleur tijdens opnemen

Het vreemde is dat wanneer ik Tuner C gebruik worden de zenders wel grijs.

Ik hoop dat deze informatie help.

En alvast bedankt voor verdere reacties.



Re: OpenPLi tijdens opnemen blijven alle zender in highlighted mode #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 22 June 2017 - 19:12

Dan is mijn eerste gedachte dat de box toch denkt dat tuner B actief is. Hoe is deze precies geconfigureerd?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi tijdens opnemen blijven alle zender in highlighted mode #6 member2002us

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 22 June 2017 - 19:50

hartstikke bedankt je hebt gelijk de tuner stond verkeerd. Ik heb hier uren aangewerkt met diverse nieuwe skins. Het werkt nu weer. 

De tuner stond als equal to A. Weet jij misschien ook welke OpenPLi de laatste versie is die ik kan gebruiken op de VU DUO 2. Of zijn er andere besturing systemen die beter zijn? Nogmaals bedankt voor je aanwijzing



Re: OpenPLi tijdens opnemen blijven alle zender in highlighted mode #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 22 June 2017 - 20:08

OpenPLi 4 is momenteel de laatste release, en als die al draait, dan dan kun je van op de box updaten naar de laatste versie. Er komt binnenkort een nieuwe.

 

En natuurlijk zijn er geen betere, want denk je nu?  ;)  :P  :ph34r:


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi tijdens opnemen blijven alle zender in highlighted mode #8 KvM1950

  • Senior Member
  • 175 posts

0
Neutral

Posted 23 June 2017 - 09:38

Bij mij werken tuners C&D niet, heb dit al in een ander draadje vermeld.

Er is iets als een "foefje" om dit werkend te krijgen, maar ik ben niet meer de jongste en niet technisch aangelegd.

Er wordt dan gezegd dat dit een "fout" van de maker van Vu+ is, maar dat geloof ik dus echt niet.

Heb originele software van Vu+ er op gezet en dan werken alle de vier tuners wel. 

Wat ook werkt, VTi, Open ATV, en Openvix.

 

Hier een quote van een ander forum:

 

"Bij VTi staan de makers in contact met Vu+ en kunnen zo snel bugs uit drivers gehaald worden als er problemen optreden.

Mij hoor je niets slechts zeggen over het image, dat onderscheidt zich nog steeds bv. door de uitgebreide EPG-Tools die erin zitten, maar de support  van VTi steekt er toch bovenuit".

 

Dus PLi makers, doe er a.u.b. iets aan, zodat je niet zelf iets moet gaan doen, velen van de lezers zijn ook niet technisch aangelegd zoals ik.

 

Ik wil weer gewoon terug naar Open PLi.


Vu+ Duo 2 ontvanger, Samsung 55'' UHD smart TV met 3D.

Schotel 1: 150 cm., voor Astra 1 & 3

Schotel 2:   90 cm., voor Türksat

Schotel 3: 120 cm., voor Nilesat

Schotel 4: 120 cm., voor Hotbird & Eurobird

 

Ik woon in Anamur / Mersin / Tükiye, aan het strand, coördinaten:  36º Noord / 33º Oost.

Bij helder weer is Cyprus te zien, 70 Km. richting zuid.


Re: OpenPLi tijdens opnemen blijven alle zender in highlighted mode #9 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,269 posts

+691
Excellent

Posted 23 June 2017 - 10:00


Er wordt dan gezegd dat dit een "fout" van de maker van Vu+ is, maar dat geloof ik dus echt niet.

Het is wel degelijk een foutje in de drivers... en work-a-round staat elders hier op het forum... Gewoon ff uitvoeren en je probleem is opgelost...

VTI is gewoon een kopie van het fabriekimage van VU waar een klein beetje aan gesleuteld is om softcams e.d. mogelijk te maken.... 
 


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: OpenPLi tijdens opnemen blijven alle zender in highlighted mode #10 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 23 June 2017 - 10:31

Okee, voor de minder technisch aangelegde gebruikers, die aanmerkingen hebben op onze werkwijze.

 

Wat heb jij liever? Een auto die met vierkante wielen wordt geleverd en waar de dealer een rond opzetstuk op zet (= driver bug + workaround)? Of heb je liever dat de fabriek gewoon zorgt dat de auto met normale wielen wordt geleverd, net als alle andere auto's?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: OpenPLi tijdens opnemen blijven alle zender in highlighted mode #11 KvM1950

  • Senior Member
  • 175 posts

0
Neutral

Posted 23 June 2017 - 12:32

Ik heb het hier niet alleen over VTi, maar ook enkele andere, dus jullie versie van het verhaal gaat mank.

Zij zijn in jullie ogen een soort van criminelen, die maar liggen te jatten?.

 

Bovendien was VTi wel degene die de eerste software had voor  4K ontvangers.

En dat VTi gewoon een kopie zou zijn voor alleen softcams e.d. mogelijk te maken is ook lariekoek.

 

Ik ben helemaal voor Open PLi, maar zoals het er nu voor staat, ben ik genoodzaakt om andere software te gebruiken, het is niet in mijn macht om dit middels "foefjes" aan de gang te krijgen.

 

Als het dan toch zo gemakkelijk zou zijn om die "foefjes" te gebruiken, waarom dan van jullie niet in een nieuwe build?.


Vu+ Duo 2 ontvanger, Samsung 55'' UHD smart TV met 3D.

Schotel 1: 150 cm., voor Astra 1 & 3

Schotel 2:   90 cm., voor Türksat

Schotel 3: 120 cm., voor Nilesat

Schotel 4: 120 cm., voor Hotbird & Eurobird

 

Ik woon in Anamur / Mersin / Tükiye, aan het strand, coördinaten:  36º Noord / 33º Oost.

Bij helder weer is Cyprus te zien, 70 Km. richting zuid.


Re: OpenPLi tijdens opnemen blijven alle zender in highlighted mode #12 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,635 posts

+459
Excellent

Posted 23 June 2017 - 12:35

Omdat VTI images maakt voor één merk en dus geen rekening hoeft te houden met merken die wel netjes alles in de drivers oplost.

Als we met alle merken rekening moeten gaan houden is het einde zoek, we gaan niet voor ieder merk een eigen enigma maken/bijhouden, het moet wel leuk blijven, voor ons allemaal geldt dat we naast dit ook nog een gezin en een werkgever hebben die we tevreden moeten houden.

Niet naar bedoeld hoor maar laat jij een ander jou ook opdragen hoe jij je hobby moet invullen?

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: OpenPLi tijdens opnemen blijven alle zender in highlighted mode #13 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 23 June 2017 - 13:14

Ik heb het hier niet alleen over VTi, maar ook enkele andere, dus jullie versie van het verhaal gaat mank.

Zij zijn in jullie ogen een soort van criminelen, die maar liggen te jatten?.

Waar heb jij dat gelezen dat wij dat vinden? Dikke duim?

 

Wat wij wel vinden, zie weer mijn analogie met de auto (waar jij verder niet op in gaat), is dat je problemen bij de bron moet oplossen en niet moet workarounden. VTi neemt grotendeels de code van VU+ 1:1 over. Daar heb ik totaal geen bezwaar tegen, daarvoor is het open source. Waar het in deze context wel om gaat, is dat zij daarmee ook de workarounds meenemen die VU+ maakt voor de fouten in z'n drivers. Vandaar is het niet heel gek dat het bij ook "zomaar" allemaal werkt.

 

Waar wij géén zin in hebben is talloze van dit soort workarounds door te gaan voeren en bij te gaan houden, iedere fabrikant z'n eigen workarounds, die dan ook nog eens elkaar bijten. Een VTi heeft daar geen last van, omdat die alleen images voor VU+ ontvangers maakt. ATV heeft daar wel "last" van en dat zul je ook merken als je hun image gaat proberen. Wij willen daar ver van blijven en "vragen" de fabrikant met iets te komen wat gewoon aan de standaarden voldoet, dus gewoon ronde wielen en geen vierkante, dan hoeven wij daar niks omheen te maken.

 

Daarmee vind ik dat we onze strategie wel weer genoeg verantwoord hebben, als je het er nog niet mee eens bent, mag je altijd naar een andere image of zelf een image maken. Het is altijd erg makkelijk om vanaf de zijlijn commentaar te hebben. Ik steek liever m'n tijd in iets waar veel (andere) gebruikers wèl blij mee zijn.\

 

Iets met vliegen vangen met stroop en azijn enzo...


Edited by Erik Slagter, 23 June 2017 - 13:15.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: OpenPLi tijdens opnemen blijven alle zender in highlighted mode #14 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 23 June 2017 - 14:29

@Erik

Ik ben het met je eens voor wat betreft het toepassen van de workarounds en dergelijke. Ik kan het ook accepteren dat hierdoor Pli-image niet alle features heeft die mogelijk circuleren in het traject. Wat me wel frustreert is het aanbieden van applicaties in de feed (ondertussen zijn het er bijna honderd) waarvan het merendeel of niet werkt op de hardware of zorgt voor ongewenste effecten op de stabiliteit. Volgens mij staat dit haaks op het uitgangspunt zoals je noemt in je antwoorden.
Het moet toch mogelijk zijn selectief de applicaties in de feed aan te bieden die alleen bewezen geschikt zijn voor de hardware waarop het geïnstalleerd kan worden.

Een mooi voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld HbbTV. Bij mijn mutant HD51 staat in het scherm netjes die gekleurde bolletjes die aangeven dat HbbTV aanwezig is, maar het is onmogelijk deze op te roepen vanwege het ontbreken van een goede browser. In de app feed kan ik ook HbbTV app kiezen, maar die werkt ook alleen op andere machines vanwege de browser.

Liever zou ik er niets van zien, en ook geen app aangeboden krijgen in de feeds.

Verder is PLi natuurlijk gewoon de beste, punt uit.

Re: OpenPLi tijdens opnemen blijven alle zender in highlighted mode #15 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,269 posts

+691
Excellent

Posted 23 June 2017 - 15:07

Wat me wel frustreert is het aanbieden van applicaties in de feed (ondertussen zijn het er bijna honderd) waarvan het merendeel of niet werkt op de hardware of zorgt voor ongewenste effecten op de stabiliteit.

Meld welke applicaties/plugins dat zijn.... dan kunnen die verwijderd worden....

 

Met HbbTV is er een probleempje. Er gaat een openopera plugin rond die alleen op Mips werkt... En het pakketje is zo verpakt dat je hem ook op de HD51 en andere ARM boxen eventueel kunt zien. Dat zit in het pakketje wat wij niet maken en van 3rd party af komt...


Edited by littlesat, 23 June 2017 - 15:09.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: OpenPLi tijdens opnemen blijven alle zender in highlighted mode #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 23 June 2017 - 15:31

Een mooi voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld HbbTV. Bij mijn mutant HD51 staat in het scherm netjes die gekleurde bolletjes die aangeven dat HbbTV aanwezig is, 

 

Kleine correctie: die "bolletjes" geven aan dat de betreffende zender / uitzending ondersteuning heeft voor HbbTV. Dat zegt helemaal niets over wat je ontvanger daar wel of niet mee kan.

 

Er is van HbbTV geen open source, elke fabrikant (voor zover ze uberhaupt iets ondersteunen) vrot dat in een binary, zeer waarschijnlijk omdat ze gebruik maken van zaken als Opera waarvoor ze geen licenties hebben (om daar commercieel gebruik van te maken). Er zou dus iemand op moeten staan die een HbbTV browser maakt op basis van Webkit of zo, in open source, dan was het gelijk voor alle boxen opgelost. Maar die iemand heeft zich nog niet aangediend.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi tijdens opnemen blijven alle zender in highlighted mode #17 KvM1950

  • Senior Member
  • 175 posts

0
Neutral

Posted 23 June 2017 - 15:45

Het wordt weer een ja en nee spelletje, daar doe ik niet aan mee.
Ergens op dit forum gelezen dat VTi zou jatten, weet helaas niet meer waar, een ding is zeker, het komt niet uit mijn duim.
En volgens mij draait VTi ook op andere ontvangers dan Vu+.

Vu+ Duo 2 ontvanger, Samsung 55'' UHD smart TV met 3D.

Schotel 1: 150 cm., voor Astra 1 & 3

Schotel 2:   90 cm., voor Türksat

Schotel 3: 120 cm., voor Nilesat

Schotel 4: 120 cm., voor Hotbird & Eurobird

 

Ik woon in Anamur / Mersin / Tükiye, aan het strand, coördinaten:  36º Noord / 33º Oost.

Bij helder weer is Cyprus te zien, 70 Km. richting zuid.


Re: OpenPLi tijdens opnemen blijven alle zender in highlighted mode #18 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 24 June 2017 - 12:28

Een mooi voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld HbbTV. Bij mijn mutant HD51 staat in het scherm netjes die gekleurde bolletjes die aangeven dat HbbTV aanwezig is, maar het is onmogelijk deze op te roepen vanwege het ontbreken van een goede browser. In de app feed kan ik ook HbbTV app kiezen, maar die werkt ook alleen op andere machines vanwege de browser.


HbbTV is nou net juist een niet zo goed voorbeeld. Het liefst zou ik zelf HbbTV alleen aanbieden voor die ontvangers waar de leverancier (!) het netjes meelevert en het goed werkt. Alleen dat betekent dat je dan maar héél weinig ontvangers overhoudt met HbbTV support. En daar zijn "jullie" ook niet blij mee.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: OpenPLi tijdens opnemen blijven alle zender in highlighted mode #19 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 24 June 2017 - 12:29

Het wordt weer een ja en nee spelletje, daar doe ik niet aan mee.
Ergens op dit forum gelezen dat VTi zou jatten, weet helaas niet meer waar, een ding is zeker, het komt niet uit mijn duim.
En volgens mij draait VTi ook op andere ontvangers dan Vu+.

Ik houd best van een discussie, stevig ook nog wel. Maar dan moet het wel ergens over gaan. Jij bent kennelijk alleen maar geinteresseerd in zeuren/slechte sfeer creeëren/trollen. Ik wil  je ernstig verzoeken dat ergens anders te doen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: OpenPLi tijdens opnemen blijven alle zender in highlighted mode #20 KvM1950

  • Senior Member
  • 175 posts

0
Neutral

Posted 25 June 2017 - 08:34

Ik ben helemaal niet geïnteresseerd in zeuren of wat dan ook.

Bovendien vind ik Open PLi een heel mooi image en wil zo snel mogelijk terug.

 

Jij kan iemand wel erg slecht weg zetten, kan dat misschien wat minder a.u.b.?.

Verder ben ik niet van de jongsten en heb een hele goede talenknobbel, techniek is helaas niet mijn ding.

 

Misschien is er iemand die de software van midden februari heeft en dit in een zip hier zet.

Als ik die kan openen, dan zet ik het op een stick en flash terug naar Open PLi.

Deze software was toen goed voor mij, maar staat niet meer in de lijst.

 

Had ik een tijdje geleden niet het groene scherm gekregen, kwam door veranderen van skin, iets wat na een half uur nog in beeld was,

dan hadden jullie mij nooit gehoord.

 

Flashen is voor mij al een hele "beleving", verder kom ik niet en ik kan helaas niks met het foefje van iets op een stick te zetten zodat de boel weer werkt.

Het moet toch voor jullie mogelijk zijn om dit in de bestaande software te zetten?.


Vu+ Duo 2 ontvanger, Samsung 55'' UHD smart TV met 3D.

Schotel 1: 150 cm., voor Astra 1 & 3

Schotel 2:   90 cm., voor Türksat

Schotel 3: 120 cm., voor Nilesat

Schotel 4: 120 cm., voor Hotbird & Eurobird

 

Ik woon in Anamur / Mersin / Tükiye, aan het strand, coördinaten:  36º Noord / 33º Oost.

Bij helder weer is Cyprus te zien, 70 Km. richting zuid.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users