Jump to content


Photo

met ipvanish openpli benaderen


  • Please log in to reply
43 replies to this topic

Re: met ipvanish openpli benaderen #21 Caught

  • Senior Member
  • 471 posts

+105
Excellent

Posted 26 June 2017 - 20:40

En wat is de status van de Colucci app?
Connected?

TV Samsung UE55F & Samsung UHD UE49KU

Xtrend 10K DVB-S2 tuner x3

Mutant HD51

DM500HD S 

Images: PLi
Triax 78 USALS
Triax 78 Triple LNB Quad


Re: met ipvanish openpli benaderen #22 redbull43

  • Senior Member
  • 162 posts

0
Neutral

Posted 26 June 2017 - 20:44

nee hij kan niet connecten



Re: met ipvanish openpli benaderen #23 Caught

  • Senior Member
  • 471 posts

+105
Excellent

Posted 26 June 2017 - 21:19

Ik heb wel de betalende versie genomen van Colucci.
En eigenlijk geen problemen ondervonden.

TV Samsung UE55F & Samsung UHD UE49KU

Xtrend 10K DVB-S2 tuner x3

Mutant HD51

DM500HD S 

Images: PLi
Triax 78 USALS
Triax 78 Triple LNB Quad


Re: met ipvanish openpli benaderen #24 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 26 June 2017 - 21:23

intern lukt nu wel

maar van buitenaf werk niet.

hij krijgt geen verbinding?

moet ik maar een of meerdere poorten forwarden?

 

Leg nu eerst even uit hoe het zit:

 

Andriod op het internet -> ziggo router -> netgear router -> box in de LAN

 

Waar zit nu je publiek IP adres, het adres dat in de OpenVPN config file staat dat op je smartphone staat? Als dat op de ziggo router is, dan moet je op de ziggo router poort 1194 (zowel TCP als UDP bij voorkeur) forwarden naar het WAN IP van de netgear router (als je een alternatieve poort gebruikt, dan moet je die natuurlijk forwarden). 

 

En let er dan ook op dat het netwerk tussen ziggo en netgear een ander subnet is dan je LAN netwerk, dus niet voor beide 192.168.1.0/24 of zo gebruiken, dan raakt je netgear in de war en kan die forwarding fout gaan.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: met ipvanish openpli benaderen #25 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 27 June 2017 - 04:23

Hij moet eens beginnen de Ziggo router in bridgemode te laten zetten door Ziggo. (ja dat kan je niet zelf)

Dan pas kan ie volledige functionaliteit uit de Netgear halen.



Re: met ipvanish openpli benaderen #26 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 27 June 2017 - 08:25

Dat zou inderdaad verweg de beste oplossing zijn. Mooi als dat kan, daar kunnen veel andere providers nog wat van leren.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: met ipvanish openpli benaderen #27 redbull43

  • Senior Member
  • 162 posts

0
Neutral

Posted 27 June 2017 - 15:19

het ipadres w=in opevp is het ip adres van de netgear router.

niet het ip adres wat ik van ziggo heb.

 

als ik hun modem in bridgemode laat zetten dan ben ik waarschijnlijk ook de hotspots kwijt

wat is het voordeel van bridgemode?



Re: met ipvanish openpli benaderen #28 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 27 June 2017 - 15:42

Daar moet je publieke IP adres staan.

 

Ik heb je nu al een paar keer gevraagd waar dat zit, als dat op je ziggo router zit, maar je hebt in je config een intern "ziggo" adres staan, dan is het logisch dat het van buitenaf niet werkt.

 

dus als het pad is: -- internet -- [Public IP] --- ziggo router --- [Ziggo intern IP]  --- netgear router --- [Netgear intern IPs]

 

dan moet

  • in je OpenVPN configururatie het publieke IP adres staan, en niet het WAN adres van de Netgear (en dat zal bij gegenereerde config files wel zo zijn)
  • In je Ziggo router moet je poorten 1194/TCP en 1194/UDP fowarden naar het WAN adres van de Netgear

En daarna moet het gewoon werken.

 

Het voordeel van bridgemode is dat je de ziggo router uit het bovenstaande pad haalt, die wordt dan "transparant". Je publieke IP komt dan direct uit op de Netgear, en dan is port forwarding niet nodig.

 

Geen idee wat je met Hotspots bedoelt, als dat de wifi op de Ziggo router is, misschien, als dat de wifi op de Netgear is, nee, daar gebeurt dan niks mee. 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: met ipvanish openpli benaderen #29 redbull43

  • Senior Member
  • 162 posts

0
Neutral

Posted 27 June 2017 - 16:03

ja dat snap ik.

maar hoe verander ik dan het ip adres in de config file?

 

het pad is nu: -- internet -- [Public IP] --- ziggo router --- [Ziggo intern IP]  --- netgear router --- [Netgear intern IPs]



Re: met ipvanish openpli benaderen #30 Caught

  • Senior Member
  • 471 posts

+105
Excellent

Posted 27 June 2017 - 16:05

In ieder geval wil ik nog meegeven (zonet getest) dat de Free Android versie van ovpn Colucci niet connect!!

Je moet de PRO versie kopen met TAP mode. 


TV Samsung UE55F & Samsung UHD UE49KU

Xtrend 10K DVB-S2 tuner x3

Mutant HD51

DM500HD S 

Images: PLi
Triax 78 USALS
Triax 78 Triple LNB Quad


Re: met ipvanish openpli benaderen #31 redbull43

  • Senior Member
  • 162 posts

0
Neutral

Posted 27 June 2017 - 16:14

ik heb net het ip nummer veranderd in de configfile en nu werkt het wel



Re: met ipvanish openpli benaderen #32 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 27 June 2017 - 16:20

Kijk. Samen komen we er wel uit. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: met ipvanish openpli benaderen #33 redbull43

  • Senior Member
  • 162 posts

0
Neutral

Posted 27 June 2017 - 16:33

mijn dank is  groot!!



Re: met ipvanish openpli benaderen #34 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,445 posts

+43
Good

Posted 27 June 2017 - 19:41

Jawel, in fUPC kan je dat zelf maar in fZiggo heb je daarvoor de helpdesk nodig.

 

Hij moet eens beginnen de Ziggo router in bridgemode te laten zetten door Ziggo. (ja dat kan je niet zelf)

Dan pas kan ie volledige functionaliteit uit de Netgear halen.


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: met ipvanish openpli benaderen #35 redbull43

  • Senior Member
  • 162 posts

0
Neutral

Posted 27 June 2017 - 19:50

nu ik het werkend heb merk ik dat de snelheid niet erg hoog is.

ligt dat aan de colucci app?

zijn er nog snellere apps?



Re: met ipvanish openpli benaderen #36 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 27 June 2017 - 19:57

De snelheid van wat? Hoe meet je dat? Wat probeer je te doen?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: met ipvanish openpli benaderen #37 redbull43

  • Senior Member
  • 162 posts

0
Neutral

Posted 29 June 2017 - 16:22

De snelheid van wat? Hoe meet je dat? Wat probeer je te doen?

als ik op het interne netwerk zit en ik download iets via vpn naar mijn telefoon duur het downloaden van een a4 in pdf  erg lang.

ook als ik een speedtest doe heb ik maar 7 mb/sec  terwijl ik normaal ruim 200 Mb/sec heb

ook via dreamdroid een programma kijken gaat eigenlijk ook erg langzaam



Re: met ipvanish openpli benaderen #38 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 29 June 2017 - 16:31

Waarom zou je een pdf downloaden door de VPN? VPN is encryptie, misschien kan die telefoon wel niet meer, het is stevig rekenwerk.

 

En programma's kijken op afstand gaat eigenlijk alleen maar lekker met een box die kan transcoden. Een gewone standaard stream wordt meestal de nek omgedraaid door latency en jitter op de verbinding, niet door bandbreedte. Transport streams zijn realtime, elke vertraging is funest voor ze.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: met ipvanish openpli benaderen #39 redbull43

  • Senior Member
  • 162 posts

0
Neutral

Posted 29 June 2017 - 16:41

Waarom zou je een pdf downloaden door de VPN? VPN is encryptie, misschien kan die telefoon wel niet meer, het is stevig rekenwerk.

 

 

ik wilde gewoon vanaf mijn werk kijken of de verbinding werkte

daarom opende ik een pdf bestand die thuis op de nas stond.

dat duurde best wel lang

 

kan mijn ultimo  4k transcoden?

en waar kan ik dat dan vinden op de box?



Re: met ipvanish openpli benaderen #40 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 29 June 2017 - 16:48

Alle VU 4K modellen kunnen dat. 

 

Als je in de WebIf de kanaal lijst opent, dan zie je links van de zender naam 3 ikonen ipv 2. De derde, in de vorm van een mobieltje, start de transcoded stream. En in het menu, onder Extra, Settings vind je Transcoder setup, waarin je de default bitrate en resulutie kunt instellen (staat hier op 2000000 (2Mbps) en 720p).

 

In een streaming app zul je wel de transcoding poort moeten configureren denk ik, maar daar heb ik verder geen verstand van.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users