Jump to content


Photo

Picons op usb stick worden gewist ?

Picons XPicons et9500

  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 Tjoeben

  • Senior Member
  • 37 posts

0
Neutral

Posted 26 June 2017 - 00:30

Ik probeer al een tijd om picons op de usb stick te krijgen maar het lukt me niet.

Ik formatteer eerst de stick op mijn laptop in fat32, daarna steek ik die in de box (X-trend et9500) en initialiseer ik de usb stick.

Het was me gisteren gelukt om een aantal XPicons op de usb stick te schrijven (via Filezilla), en dit op /media/usb/XPicons/picon.

Ik gebruik namelijk de MetrixHD skin, en die gebruikt XPicons, en dit is de voorgeschreven plaats waar ze moeten staan.

Dus gisteren lukte het, de XPicons waren zichtbaar zoals het moet, dat was dus OK.

"Was", want deze morgen waren de XPicons verdwenen !!?

 

Ik probeer nu opnieuw XPicons naar de usb stick te schrijven, maar het lukt niet.

Het gekke is dat ik maar één XPicon op de usb stick kan schrijven, en die is OK en ook zichtbaar op het TV scherm. Van deze ene XPicon is het bestand correct overgeschreven, de bestandsgrootte is exact hetzelfde als op de pc.

Als ik een 2de en 3de picon probeer op de usb stick te schrijven, dan is de bestandsgrootte veel kleiner dan het origineel. En in Filezilla krijg ik dan error 451 "Failure writing to local file".

 

Ik vermoed dat er iets mis is met het mounten van de usb stick, wat is hiervoor de juiste procedure ?

En wat is /media/sdb1  ?

 

 


Xtrend ET9500, Open-Pli 6.1, WaveFrontier T55


Re: Picons op usb stick worden gewist ? #2 Dream1975

  • Senior Member
  • 1,626 posts

+14
Neutral

Posted 26 June 2017 - 02:34

USB stick formateren in Openpli: instellingen -> Systeem -> Harde schijf (misschien is het een idee om de naam te wijzigen naar Harde Schijf / USB)

 

Dan wordt het bestandssysteem ext4 ipv fat32 en kan OpenPLi (Linux) er beter mee werken ivm symlinks.


Edited by Dream1975, 26 June 2017 - 02:39.

Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S

Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S

Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)

Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam

 


Re: Picons op usb stick worden gewist ? #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,311 posts

+1,719
Excellent

Posted 26 June 2017 - 08:02

"Opslagmedia" ?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Picons op usb stick worden gewist ? #4 Tjoeben

  • Senior Member
  • 37 posts

0
Neutral

Posted 26 June 2017 - 22:07

USB stick formateren in Openpli: instellingen -> Systeem -> Harde schijf (misschien is het een idee om de naam te wijzigen naar Harde Schijf / USB)

 

Dan wordt het bestandssysteem ext4 ipv fat32 en kan OpenPLi (Linux) er beter mee werken ivm symlinks.

De usb stick is geformatteerd in Instellingen -> Systeem -> Harde schijf -> Initialiseren/Formatteren. Daarna heb ik het bestandssysteem gecontroleerd, en dan heb ik het bestandssysteem geconverteerd van ext3 naar ext4. Het staat wel degelijk in ext4, want ik heb dit gecontroleerd met Mountmanager.

 

Vandaag heb ik deze procedure opnieuw moeten uitvoeren want de usb stick was niet meer gemount. Hoe dit komt weet ik niet ??????

Bij het uitschakelen, of bij het opnieuw opstarten, of bij het inladen van de EPG, op tijdens een automatische backup ????

 

Na deze procedure is die gemount als media/sdb1. Hoe kan ik dit wijzigen ?

 

 

"Opslagmedia" ?

@wanWizard, wat bedoel je met opslagmedia ? Nee het is geen usb harde schijf, het is een usb geheugenstick van 16GB.


Xtrend ET9500, Open-Pli 6.1, WaveFrontier T55


Re: Picons op usb stick worden gewist ? #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,311 posts

+1,719
Excellent

Posted 26 June 2017 - 22:17

Mijn reactie op Dream1975, om "Harde Schijf" te hernoemen naar "Opslag media". Omdat het inderdaad ook sticks van 128Mb kunnen zijn. Of SSD disks.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Picons op usb stick worden gewist ? #6 Tjoeben

  • Senior Member
  • 37 posts

0
Neutral

Posted 29 June 2017 - 22:19

Nog steeds hetzelfde probleem, na de nacht is de usb stick telkens “gewist”.

Ik heb al een en ander geprobeerd, maar niets helpt.
Zo heb ik MountManager verwijderd, maar dat hielp niet. De /etc/fstab heb ik aangepast omdat die gebruik maakte van de UUID van de harde schijf en de usb stick, en dit wordt afgeraden.

Daarom heb ik in fstab de regels UUID: xxxxxx vervangen door /dev/sda1 .... en /dev/sdb1.

 

Maar dit heeft niets uitgehaald, na de nacht is de usb stick telkens opnieuw “gewist”.
Als ik een controle doe van het bestandsformaat van de usb stick (in Instellingen -> Harde Schijf -> ... krijg ik volgende melding:

 

fout usb stick.jpg

 

Attached File  fout usb stick.jpg   66.07KB   3 downloads

Foto1

 

Het eigenaardige is dat deze melding over /dev/sda1 gaat, is normaal de harde schijf.

 

De inhoud van /etc/fstab is:

rootfs                                    /             auto     defaults        1 1
proc                                      /proc         proc     defaults        0 0
devpts                                    /dev/pts      devpts   mode=0620,gid=5 0 0
usbdevfs                                  /proc/bus/usb usbdevfs noauto          0 0
tmpfs                                     /var/volatile tmpfs    defaults        0 0
/dev/sda1                                 /media/hdd    auto     defaults        0 0
/dev/sdb1                                 /media/usb    auto     defaults        0 0

 

blkid geeft me dit resultaat, er is geen /dev/sdb1 wat normaal de usb stick moet zijn.

 

root@et9x00:~# blkid
/dev/sda1: UUID="ff890d5f-e084-409c-a49d-1a5025ebc65c" TYPE="ext2"

 

Hierna volgen nog een aantal telnet instructies welke van belang kunnen zijn (denk ik toch).

root@et9x00:~# mount
rootfs on / type rootfs (rw)
ubi0:rootfs on / type ubifs (rw,relatime)
devtmpfs on /dev type devtmpfs (rw,relatime,size=145232k,nr_inodes=36308,mode=755)
proc on /proc type proc (rw,relatime)
sysfs on /sys type sysfs (rw,relatime)
tmpfs on /media type tmpfs (rw,relatime,size=64k)
/dev/sda1 on /media/hdd type ext4 (rw,relatime)
tmpfs on /var/volatile type tmpfs (rw,relatime)
devpts on /dev/pts type devpts (rw,relatime,gid=5,mode=620)

 

root@et9x00:~# cat /proc/mounts
rootfs / rootfs rw 0 0
ubi0:rootfs / ubifs rw,relatime 0 0
devtmpfs /dev devtmpfs rw,relatime,size=145232k,nr_inodes=36308,mode=755 0 0
proc /proc proc rw,relatime 0 0
sysfs /sys sysfs rw,relatime 0 0
tmpfs /media tmpfs rw,relatime,size=64k 0 0
/dev/sda1 /media/hdd ext4 rw,relatime 0 0
tmpfs /var/volatile tmpfs rw,relatime 0 0
devpts /dev/pts devpts rw,relatime,gid=5,mode=620 0 0

 

root@et9x00:~# df –h
Filesystem                Size      Used Available Use% Mounted on
ubi0:rootfs             456.8M    102.1M    354.7M  22% /
devtmpfs                141.8M      4.0K    141.8M   0% /dev
tmpfs                    64.0K         0     64.0K   0% /media
/dev/sda1                 1.8T      1.3T    370.8G  79% /media/hdd
tmpfs                   142.0M    292.0K    141.7M   0% /var/volatile

 

Daarna ga ik via instellingen de usb stick formatteren en daarna bestandssysteem converteren van ext3 naar ext4.

Als ik nu opnieuw het bestandssysteem controleer krijg ik geen foutmelding meer zoals in foto 1.

 

Opnieuw de resultaten van de telnet commando’s, deze keer dus na het formatteren van de usb stick.
De verschillen zijn in een ander kleur gemarkeerd.

 

De inhoud van /etc/fstab is hetzelfde gebleven.

 

root@et9x00:~# blkid
/dev/sdb1: UUID="54c8d000-2142-46a3-9805-d170266bb53c" TYPE="ext4"

/dev/sda1: UUID="ff890d5f-e084-409c-a49d-1a5025ebc65c" TYPE="ext2"

 

root@et9x00:~# mount
rootfs on / type rootfs (rw)
ubi0:rootfs on / type ubifs (rw,relatime)
devtmpfs on /dev type devtmpfs (rw,relatime,size=145232k,nr_inodes=36308,mode=755)
proc on /proc type proc (rw,relatime)
sysfs on /sys type sysfs (rw,relatime)
tmpfs on /media type tmpfs (rw,relatime,size=64k)
/dev/sda1 on /media/hdd type ext4 (rw,relatime)
tmpfs on /var/volatile type tmpfs (rw,relatime)
devpts on /dev/pts type devpts (rw,relatime,gid=5,mode=620)
/dev/sdb1 on /media/usb type ext4 (rw,relatime)

 

root@et9x00:~# cat /proc/mounts
rootfs / rootfs rw 0 0
ubi0:rootfs / ubifs rw,relatime 0 0
devtmpfs /dev devtmpfs rw,relatime,size=145232k,nr_inodes=36308,mode=755 0 0
proc /proc proc rw,relatime 0 0
sysfs /sys sysfs rw,relatime 0 0
tmpfs /media tmpfs rw,relatime,size=64k 0 0
/dev/sda1 /media/hdd ext4 rw,relatime 0 0
tmpfs /var/volatile tmpfs rw,relatime 0 0
devpts /dev/pts devpts rw,relatime,gid=5,mode=620 0 0
/dev/sdb1 /media/usb ext4 rw,relatime 0 0

 

root@et9x00:~# df –h
Filesystem                Size      Used Available Use% Mounted on
ubi0:rootfs             456.8M    102.1M    354.7M  22% /
devtmpfs                141.8M      4.0K    141.8M   0% /dev
tmpfs                    64.0K         0     64.0K   0% /media
/dev/sda1                 1.8T      1.3T    370.8G  79% /media/hdd
tmpfs                   142.0M    292.0K    141.7M   0% /var/volatile
/dev/sdb1                14.4G     36.6M     14.4G   0% /media/usb

 

Nu kan ik opnieuw folders aanmaken en daar de picons in plaatsen, en dat werkt dan. Maar morgen is alles weer naar de genoe (of naar de knoppen).

 

Zitten er volgens jullie abnormale zaken tussen de resultaten ?

De box gaat iedere nacht in deep standby, en wordt 's morgens opgestart en in standby gezet (met Elektro).

Verder heb ik nog alle tijdsgebonden items onderzocht en degene welke 's nachts werden uitgevoerd (zoals backups) heb ik ingesteld voor 's avonds. Maar dat was ook geen oplossing.

 

Ik zit hier dus nog altijd met mijn handen in mijn haar.

Hebben jullie nog tips?

Waar kan ik nog zoeken ?

Eeuwige dankbaarheid staat jullie te wachten. :wub: :wub:


Xtrend ET9500, Open-Pli 6.1, WaveFrontier T55


Re: Picons op usb stick worden gewist ? #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,311 posts

+1,719
Excellent

Posted 29 June 2017 - 22:47

Die foutmeldingen geven in ieder geval aan dat het /dev/sda1 device gaar is. Dat kan door de box bot uit te zetten (dat moet je niet doen, het is een computer, geen koelkast), en als je dat niet doet, en je blijft dit soort dingen houden, dan is je device aan het overlijden, want de gaten vallen er in.

 

Er is voor zover ik weet helemaal niks in de image wat spontaan ook maar iets in de box doet, laat staan hele devices wissen.

 

Je moet niet in fstab gaan zitten friemelen, en zeker niet met UUID's aan de gang gaan, als je niet heel zeker bent met wat je aan het doen bent. Linux/OpenPLi bepaald zelf wel wat waar wordt gemount, en welk device dat is. Als je er een stick in steekt, dan wordt die automatisch gemount op /media/usb (tenzij er al een stick in zit die daar op gemount is), daar hoef je helemaal niks voor te doen.

 

En Elektro heb je volgens mij ook nergens voor nodig, de image kan zelf prima de box in deep standby zetten als je dat wilt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Picons op usb stick worden gewist ? #8 Tjoeben

  • Senior Member
  • 37 posts

0
Neutral

Posted 30 June 2017 - 00:57

@WanWizard,

Dank u wel voor uw reactie.

Ik zopas de bestandssystemen van de HDD en de usb gecontroleerd en beide zijn nu OK. Dus geen foutmeldingen. 

 

Die foutmelding zoals die foto hierboven toont krijg ik bij controle van het bestandssysteem van de usb stick (dus niet van de harde schijf). En dat heb ik alleen na de nacht én vooraleer ik de usb stick formatteer en converteer van ext3 naar ext4.

Dus na het formatteren en converteren krijg ik geen fouten meer bij controle van de bestandssystemen van zowel HDD als USB stick. Klinkt raar maar het is waar.

De harde schijf zal nog bijlange na niet aan het overlijden zijn. Dit is zeker een ander probleem, maar wat ?

 

Ik ben in de fstab en aantal zaken gaan aanpassen juist omdat deze problemen zich voordoen. De UUID's zijn er in geraakt door .. ik weet niet wat, want ik heb die er zelf niet in gezet.

Of MountManager hiervoor verantwoordelijk is weet ik niet. Die is in ieder geval verwijderd, want dat wordt toch meestal afgeraden om die te gebruiken. Maar het zou nog kunnen zijn van daar voor.

 

Elektro gebruik ik om de box uit diepe standby te halen, dan is het booten al achter de rug als je TV wil gaan kijken.

Dan hoef je niet te wachten vooraleer het booten voorbij is.

 

Ik kan natuurlijk de box flashen en alles opnieuw installeren, maar dan weet ik niet wat het probleem is/was, en heb ik niets bijgeleerd.

Daarmee val ik maar andere mensen lastig, die van deze zaken meer afweten dan ik, om een oplossing te vinden. Natuurlijk heb ik al heel wat opgezocht en gevonden, en dan moet je die stukjes informatie maar aan elkaar "plakken" om tot een oplossing te komen. Ik vermoed dat het nog wel even zal gaan duren.

 

Is er nog iets anders, dan fstab,  verantwoordelijk voor het mounten of unmounten bij het starten en/of stoppen ?


Xtrend ET9500, Open-Pli 6.1, WaveFrontier T55


Re: Picons op usb stick worden gewist ? #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,311 posts

+1,719
Excellent

Posted 30 June 2017 - 10:40

Er zijn 3 mount mechanismes:

  1. fstab, dit zijn de bestandssystemen die het operating system al in een vroeg stadium mount. Dit is bedoelt voor permanent aanwezige devices, het OS "hangt" namelijk als daar iets in staat dat er niet meer is.
  2. automount.xml, dit zijn mounts die je vanuit de Enigma mountmanager aanmaakt, en die worden gemaakt zodra Enigma start. Dit is bedoelt voor niet permanente mounts zoals voor een NAS, of een koppeling naar de schijf van een andere box.  
  3. mdev, dit is een automatisch systeem die event gebaseerd werkt, en bedoelt is voor removable media, zoals usb sticks, externe schijven, cd's, dvd's, etc. mdev mount automatisch, in /media, zodra hij iets detecteert.

Uit deep standby halen elke morgen gaat ook met een zap timer. Gewoon een herhalende timer aanmaken van het type "zap", en instellen dat bij afloop van de timer de box in standby moet.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Picons op usb stick worden gewist ? #10 Tjoeben

  • Senior Member
  • 37 posts

0
Neutral

Posted 30 June 2017 - 20:13

@WanWizard,

 

Is dit de volgorde waarin de mounts gebeuren bij het opstarten ?

 

In mijn fstab staan de mounts voor de HDD en de usb stick.

a) Is de fstab dan de juiste plaats voor het mounten van de harde schijf ?

 

B) En is het beter dat de usb stick door mdev wordt gemount ? Dus dan zou ik de regel voor de mount van de usb stick in fstab verwijderen?

In automount.xml staat bij mij niets ingevuld. Maar ik heb dan ook geen koppeling gemaakt mijn NAS.

 

c) Kan er in mdev iets geconfigureerd worden ?

 

De tip voor de zap timer is een goed idee, ik ga dit eens uittesten.

 

Dank u wel.


Xtrend ET9500, Open-Pli 6.1, WaveFrontier T55


Re: Picons op usb stick worden gewist ? #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,311 posts

+1,719
Excellent

Posted 30 June 2017 - 20:22

Nee, mdev (removable device detectie) gebeurt ook tijdens het opstarten van linux, dus voordat Enigma start. Automount gebeurt door Enigma, en is dus allerlaaste.

 

a: Ja. Maar dat hoef / moet je niet handmatig te doen, dat regelt het systeem zelf.

b: Ja.

 

Je moet erg oppassen met die handmatige handelingen, als je niet heel goed weet wat je doet. Zo is dit de device detectie in mijn Mutant HD2400:

[    3.314000] sd 2:0:0:0: [sda] 15124992 512-byte logical blocks: (7.74 GB/7.21 GiB)
[    3.314000] sd 2:0:0:0: [sda] Write Protect is off
[    3.314000] sd 2:0:0:0: [sda] Mode Sense: 23 00 00 00
[    3.315000] sd 2:0:0:0: [sda] No Caching mode page found
[    3.315000] sd 2:0:0:0: [sda] Assuming drive cache: write through
[    3.340000]  sda: sda1
[    3.344000] sd 2:0:0:0: [sda] Attached SCSI removable disk
[    4.010000] EXT4-fs (sda1): mounted filesystem with ordered data mode. Opts: (null)
[   10.740000] sd 1:0:0:0: [sdb] 2930277168 512-byte logical blocks: (1.50 TB/1.36 TiB)
[   10.740000] sd 1:0:0:0: [sdb] 4096-byte physical blocks
[   10.740000] sd 1:0:0:0: [sdb] Write Protect is off
[   10.740000] sd 1:0:0:0: [sdb] Mode Sense: 00 3a 00 00
[   10.740000] sd 1:0:0:0: [sdb] Write cache: enabled, read cache: enabled, doesn't support DPO or FUA
[   10.742000] sd 1:0:0:0: Attached scsi generic sg1 type 0
[   10.753000]  sdb: sdb1
[   10.755000] sd 1:0:0:0: [sdb] Attached SCSI disk
[   11.209000] EXT4-fs (sdb1): mounted filesystem with ordered data mode. Opts: (null)
 

waarbij je dus ziet dat hij de USB stick eerder detecteeert dan de harde schijf, en de harde schijf vervolgens niet sda is, maar sdb.

 

c: Ja, zat, maar niets om je als eindgebruiker druk over te maken. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Picons op usb stick worden gewist ? #12 Tjoeben

  • Senior Member
  • 37 posts

0
Neutral

Posted 1 July 2017 - 19:35

De regel voor het mounten van de usb stick heb ik uit de fstab gehaald.

 

De fstab ziet er nu zo uit:

rootfs    /             auto     defaults        1 1
proc      /proc         proc     defaults        0 0
devpts    /dev/pts      devpts   mode=0620,gid=5 0 0
usbdevfs  /proc/bus/usb usbdevfs noauto          0 0
tmpfs     /var/volatile tmpfs    defaults        0 0
/dev/sda1 /media/hdd    auto     defaults        0 0

 

Na het manueel mounten van de usb stick, heb ik terug de picons op de stick gezet. Dan heb ik de box volledig uitgeschakeld (naar deep standby), en dan terug opgestart.

De picons waren er nog, dus ik dacht OK gevonden.

 

Maar vandaag, na de nacht, was de usb stick alweer "gewist".
Er zal niets anders opzitten dan de box te flashen,want anders geraakt dit probleem niet opgelost denk ik.


Xtrend ET9500, Open-Pli 6.1, WaveFrontier T55


Re: Picons op usb stick worden gewist ? #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,311 posts

+1,719
Excellent

Posted 2 July 2017 - 01:06

Ik heb echt geen flauw idee wat een stick zou moeten wissen.

 

Is de stick dan helemaal leeg? Of is alleen de /picon directory weg? Is de partitie er dan nog wel, of is hij zo leeg dat je moet formatteren?

 

En wellicht is de stick wel gewoon "rot". Ik heb er hier ook eentje, 8GB, nog niet zo oud. Is zo corrupt dat hij zichzelf read-only zet, in zie hem wel, mdev ziet ook de insert van de stick, maar geen data te zien, en formatteren wil 'ie ook niet meer... 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Picons op usb stick worden gewist ? #14 Tjoeben

  • Senior Member
  • 37 posts

0
Neutral

Posted 2 July 2017 - 01:47

Ik moet de stick dan opnieuw formatteren, dan converteren van ext3 ->ext4. Daarna kan ik terug folders aanmaken en er bestanden op zetten.

Ik twijfel er aan dat deze stick "rot" zou zijn. Als die slecht zou zijn dan zou dat toch op ieder moment voor problemen zorgen.

Bij deze is ie 's morgens "gewist", en na het formatteren (+ ...) is die voor de rest van de dag in orde.

Is het mogelijk om ergens een loging op te vragen wat er allemaal gebeurt tijdens de ganse dag ?


Xtrend ET9500, Open-Pli 6.1, WaveFrontier T55


Re: Picons op usb stick worden gewist ? #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,311 posts

+1,719
Excellent

Posted 2 July 2017 - 13:04

Zet je box eens niet uit s' nachts, maar alleen in standby?

 

Het kan best wel eens zijn dat hij wel "rot" is, en dat het corrupt raken getriggerd wordt door het weer onder stroom zetten van de stick.

 

Ik blijf er bij dat er geen enkel proces is wat devices wist, zodanig dat je moet formatteren. Dan moet je echt met een fdisk of gparted aan de gang, of een low-level write naar het device doen waarbij je de paritietabel om zeep helpt. Dat lijkt me onwaarschijnlijk.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.




Also tagged with one or more of these keywords: Picons, XPicons, et9500

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users