Jump to content


Photo

Problemen HD zenders op vu duo2


  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 EricM

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 28 June 2017 - 10:02

Bij mijn 2x VU duo 2 dezelfde problemen, blokkerig beeld of geen beeld bij de HD kanalen van canaldigitaal. Aparte kanaal digitaal kaarten dus niet via een share. Sommige HD kanalen op Astra 23.5 geven gewoon goed beeld zoals auto motorsport HD maar dat is volgens mij een free to air kanaal. Dan ook ruim 14 db signaalsterkte en 79%. Maar op de andere zenders geeft hij dan 0,2 db en geen lock. De schotel staat goed. Via astra 19.2 en Hotbird 13.0 Gewoon goed beeld en voldoende signaal. De schotel is een Cahors Bisat ovaal met 4x quad LNB. Het begon met overdag wel goed beeld 14.9 db signaal en s'avond was er niet naar te kijken. Nu helemaal niet meer. Een nieuwe Vu duo2 vers uit de doos heeft dezelfde problemen, dus dan ligt het volgens mij ook niet aan de oudere apparaten, elco's etc. Ik krijg de laatste updates niet geïnstalleerd want dan geeft hij een groen scherm. Misschien is dat de oorzaak? Maar hoe krijg ik dan de nieuwste versie van open pli 4.0 er wel op?

 

Wat zie ik over het hoofd?

 

Alvast bedankt voor de adviezen.



Re: Problemen HD zenders op vu duo2 #2 Dream1975

  • Senior Member
  • 1,634 posts

+14
Neutral

Posted 28 June 2017 - 10:04

Ik denk toch vooral aan (uitrichting) schotel of LNB defect

Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S

Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S

Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)

Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam

 


Re: Problemen HD zenders op vu duo2 #3 EricM

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 28 June 2017 - 10:16

Dat dacht ik ook maar op sommige transponders op 23.5 heb ik dus maximaal signaal tot 15.9 db en staan alle balken ruim in het groen tot zelfs 97% voor de signaalsterkte. Terwijl op de transponders van bv Ned1 en de andere zenders alles op 0,0 of 0,2 staan en voorheen altijd goed beeld. Dan kan de LNB toch niet defect zijn of vergis ik me hierin?



Re: Problemen HD zenders op vu duo2 #4 EricM

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 28 June 2017 - 10:27

Nu op dit moment is er niet naar het beeld te kijken maar geeft hij variërend tussen 11 en 14 db en een half uur geleden nog 0,0 db signaal en ook het geluid hapert. Het lijkt wel of het niet goed gedecodeerd wordt.



Re: Problemen HD zenders op vu duo2 #5 dannyboyke

  • Senior Member
  • 60 posts

0
Neutral

Posted 28 June 2017 - 11:32

Hier in Belgie ook geen probleem geen blokjes te zien



Re: Problemen HD zenders op vu duo2 #6 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 28 June 2017 - 15:49

Als je problemen hebt met de decryptie, dan blijft de SNR gewoon voluit. Als de SNR varieert, dan is er duidelijk wat anders aan de hand. Het kan heel goed zijn dat een LNB deels stuk is. Je zou eens met de signaalvinder moeten kijken of je transponders van laag/horizontaal, laag/verticaal, hoog/horizontaal, hoog/verticaal kunt ontvangen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Problemen HD zenders op vu duo2 #7 EricM

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 30 June 2017 - 07:25

Ik denk dat ik problemen heb met de decryptie, de SNR blijft gewoon staan op de enkele zender die het wel doet op 23.5, en op de andere zenders geeft hij 0 signaal of als ik geluk heb 14 db maar dan geen goed beeld, het locken gaat dan ook niet goed. Ik heb de LNB op de schotel verwisseld met een andere en het resultaat blijft hetzelfde en op de andere plaats doet de LNB het goed.Maar de laatste update kan ik niet installeren want dat geeft groene schermen. Op mijn reserve VU duo 2 wel de update helemaal kunnen doen maar daar kan ik nu geen Oscam meer vinden in de menu's om te installeren.

Hoe kan ik daar weer aankomen, want dan kan ik de deceptie daar ook proberen want ik heb geen vertrouwen in de oude aston module 1,3 die ik nog heb liggen want daarmee doet hij het ook niet.



Re: Problemen HD zenders op vu duo2 #8 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 30 June 2017 - 18:27

Als je problemen hebt met de decryptie, dan blijft de SNR gewoon voluit. Als de SNR varieert, dan is er duidelijk wat anders aan de hand. Het kan heel goed zijn dat een LNB deels stuk is. Je zou eens met de signaalvinder moeten kijken of je transponders van laag/horizontaal, laag/verticaal, hoog/horizontaal, hoog/verticaal kunt ontvangen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Problemen HD zenders op vu duo2 #9 alexis00

  • Senior Member
  • 61 posts

0
Neutral

Posted 9 July 2017 - 12:20

Werk eens je software bij ,satscan doen op astra 23,5 canal digitaal .

Er zijn intussen transponder wisselingen geweest , en je draait nog met oude software en lijsten waarschijnlijk .

dan op ned1 zetten en signaalsterkte bekijken.


dream vu vu+duo 7000 800 600


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users