Jump to content


Photo

OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen


  • Please log in to reply
923 replies to this topic

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #801 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,807 posts

+187
Excellent

Posted 18 October 2017 - 14:17

En alle andere USB devices (direct aangesloten of via een hub) even loskoppelen, anders wordt de stick ook niet herkent.

 

Ooh? (wist ik niet) alle usb devices verwijderen bevordert het mounten of bedoeld je dat als er meerdere USB devices zijn dat er niet wordt geflashed? Dan is het misschien een aanvulling voor in de wiki https://wiki.openpli...orking_or_not)?


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #802 aal50

  • Senior Member
  • 249 posts

0
Neutral

Posted 18 October 2017 - 15:02

is gelukt met het programma dat in de pli zit

Andre



Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #803 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 18 October 2017 - 16:47

Betekent dat dat de kernel ook overschreven kan worden door deze memory overflow? Linke soep.

Ja dat is mogelijk (delen van de kernel), alleen dat is niet permanent, na een reboot is de kernel weer "fris". In tegenstelling tot wat in de write cache corrupt is geraakt, dat is blijvend.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #804 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,666 posts

+460
Excellent

Posted 18 October 2017 - 19:32

Ik had van de week ook moeite om een frisse image in de et8k te krijgen, na de tiende stick kreeg ik het pas voor mekaar, en dat was de meest antieke stick die ik kon vinden :)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #805 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 18 October 2017 - 19:48

Ok, ik las de vraag van @Aal50 in de context van de lopende discussie van dat moment. Gelukkig een storm in een glas water.

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #806 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,450 posts

+43
Good

Posted 18 October 2017 - 20:04

Maar ik heb geen idee hoe aal50 dit nu opgelost heeft. Iets van "is gelukt met het programma dat in de pli zit" zegt mij niet zoveel.


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 9.0r/nb) + een et10k/osmini ((nb) geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #807 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,730 posts

+1,742
Excellent

Posted 19 October 2017 - 10:32

Ooh? (wist ik niet) alle usb devices verwijderen bevordert het mounten of bedoeld je dat als er meerdere USB devices zijn dat er niet wordt geflashed? Dan is het misschien een aanvulling voor in de wiki https://wiki.openpli...orking_or_not)?

 

Het USB detectie systeem in de bootloader is heel erg simpel.

 

Het heeft twee potentiele problemen:

  • het heeft een korte device detectie tijd. dat moet ook wel, anders zou de box bij elke boot een tijd op device detectie staan wachten. Hierdoor worden devices waarvan de detectie lang duurt (usb3 devices, grote sticks) niet op tijd gezien
  • het pakt het eerste device dat wordt gevonden, en als je meerdere devices hebt aangesloten, dan is de kans groot dat dat niet het device is waarop de image staat

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #808 aal50

  • Senior Member
  • 249 posts

0
Neutral

Posted 19 October 2017 - 16:51

toch vreemd dat openatv 6.1 wel goed draaid en pli 6 niet op een xtrend 8000

Andre



Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #809 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,730 posts

+1,742
Excellent

Posted 19 October 2017 - 16:52

Ook daarvoor moet je even lezen, dan wordt het ineens een stuk minder vreemd.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #810 buc61b

  • Senior Member
  • 154 posts

+1
Neutral

Posted 19 October 2017 - 18:05

Sorry for bother, I’m not on with latest news.

Is anything official or custom about open pli image for amiko 7111 (sh4)

Regards

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #811 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,730 posts

+1,742
Excellent

Posted 19 October 2017 - 18:08

This is a dutch language forum!

 

As the forum page says: Please check on this page if your brand and model is supported before you ask for support on this forum!


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #812 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,348 posts

+692
Excellent

Posted 19 October 2017 - 18:23

Om het gewoon nogmaals te zeggen Openatv (oe-a) gebruikt voor de et10k en 8k drivers die op een of andere manier op hun eigen servers staan... en niet de van de servers van xtrend.
Hoe dit precies zit weten we niet... maar xtrend zal de bsp layers moeten aanpassen willen wij ook gebruik kunnen maken van die drivers.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #813 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,807 posts

+187
Excellent

Posted 19 October 2017 - 19:25

 

Ooh? (wist ik niet) alle usb devices verwijderen bevordert het mounten of bedoeld je dat als er meerdere USB devices zijn dat er niet wordt geflashed? Dan is het misschien een aanvulling voor in de wiki https://wiki.openpli...orking_or_not)?

 

Het USB detectie systeem in de bootloader is heel erg simpel.

 

Het heeft twee potentiele problemen:

  • het heeft een korte device detectie tijd. dat moet ook wel, anders zou de box bij elke boot een tijd op device detectie staan wachten. Hierdoor worden devices waarvan de detectie lang duurt (usb3 devices, grote sticks) niet op tijd gezien
  • het pakt het eerste device dat wordt gevonden, en als je meerdere devices hebt aangesloten, dan is de kans groot dat dat niet het device is waarop de image staat

 

https://wiki.openpli..._working_or_not


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #814 messenmack

  • Senior Member
  • 43 posts

+1
Neutral

Posted 23 October 2017 - 11:05

Eergisteren laat, software uodate gedaan, nietsvermoedend dat ik een new image aan het flashen was.

 

Alles liep vast bij een schaakbord, en wat stukken.

 

Nogmaals geflashed, maar eenmaal bekeken, wil ik terug naar ouwe staat.

 

Opnieuw gestart, maar nu met een usb stick met oudere versie erop.

 

Op display krijg ik nu elke keer Open Pli 6.0 release candidate embedded te zien.

 

Ik dacht alles vanouds terug te zetten, maar kan geen backup suite vinden dus wat nu?

 

Hoe kom ik hier van af?



Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #815 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,730 posts

+1,742
Excellent

Posted 23 October 2017 - 11:21

De 6.0-rc bestaat niet meer, die kun je dus ook niet flashen (je kunt wel flashen, maar niks meer installeren).

 

We zijn het hele weekend met twee man aan het vechten geweest met de release build en de buildserver, ik lag pas om 6 uur jou tijd op bed. :( het kan dus best zijn dat je hebt geupdate in het midden van een foute build run.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #816 messenmack

  • Senior Member
  • 43 posts

+1
Neutral

Posted 23 October 2017 - 11:37

De 6.0-rc bestaat niet meer, die kun je dus ook niet flashen (je kunt wel flashen, maar niks meer installeren).

 

We zijn het hele weekend met twee man aan het vechten geweest met de release build en de buildserver, ik lag pas om 6 uur jou tijd op bed. :( het kan dus best zijn dat je hebt geupdate in het midden van een foute build run.

Weet niet precies wat er gebeurd is, maar, hoe kom ik hier van af?

 

Terug naar fabrieksinstellingen?



Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #817 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,730 posts

+1,742
Excellent

Posted 23 October 2017 - 11:43

Als je haast hebt, een niet werkende box hebt, en zonder samba kunt, dan kun je gewoon de laatste 6.0-release (die van vandaag) flashen. 

 

Als je geen haast hebt, even wachten, want er wordt na een hele korte nacht weer met volle kracht aan gewerkt...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #818 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,730 posts

+1,742
Excellent

Posted 23 October 2017 - 11:48

Net de laatste image getest op een Zgemma H.2H, en daarin draait samba gewoon, dus die bug lijkt gefixt. Ik ga heb nu nog even testen met een flash + restore.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #819 messenmack

  • Senior Member
  • 43 posts

+1
Neutral

Posted 23 October 2017 - 11:49

Als je haast hebt, een niet werkende box hebt, en zonder samba kunt, dan kun je gewoon de laatste 6.0-release (die van vandaag) flashen. 

 

Als je geen haast hebt, even wachten, want er wordt na een hele korte nacht weer met volle kracht aan gewerkt...

 

Ik wacht nog even, bedankt voor je tijd en advies.



Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #820 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,730 posts

+1,742
Excellent

Posted 23 October 2017 - 12:31

flash + restore van een autobackup gaat ook goed.

 

Voor dat laatste moet je overigens wel geduld hebben, dat kan best 5-10 minuten duren, en dat is lang als je een box hebt die geen console output op het scherm zet. In 6.1 komt er een progress-box, zodat je kunt zien dat hij nog bezig is.

 

Ik ga nu een flash van de 15/10 image doen, en daarna de upgrade testen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users