Jump to content


Photo

OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen


  • Please log in to reply
923 replies to this topic

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #761 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 15 October 2017 - 10:43

Klopt, maar die heeft een waardeloze skin... ;)

Al eens uitgeprobeerd toen dit issue van de et<8|10>k getriggered werd. :ph34r:

 

Snap ik, maar het ging me over de werking. Ik heb er ter test gewoon een FullNightHD in gezet, en dan is het gewoon een OpenPLi-alike image met wat add-ons. 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #762 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 15 October 2017 - 10:47

Maar je zal maar een Xtrend van deze 2 types hebben zoals heel veel pli gebruikers hier waarvan de ondersteuning waarschijnlijk gaat ophouden, dan praat je wel anders. Mijn punt is gewoon dat Pli niet aan de goede drivers kan komen of dat Xtrend ze niet wil leveren, maar ze wel aan andere image DEVS ter beschikking stelt.

 

Als je mijn resume goed hebt gelezen, dan kun je zien dat er hele andere dingen spelen. Littlesat had dat in bedekte termen ook al even aangehaald.

 

Ik ben er quasi zeker van dat de laatste drivers in OE-A niet van Xtrend komen, al was het maar omdat Xtrend (= Elicom GmbH) op het moment van release reeds ter ziele was. En ik weet dat Elicom de drivers niet zelf maakte, die hadden het software development uitbesteed (dat doen overigens quasi alle fabrikanten, ik denk dat alleen VU+ daar een uitzondering op is).

 

Dus daar speelt iets "schemerigs"... De vraag is "wat", en daarna "wat doen we er aan". Voorlopig ligt de bal bij de nieuwe eigenaren van Xtrend, laten we even afwachten waar die mee komen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #763 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 15 October 2017 - 10:58

Gewoon stoppen met die xtrend rotzooi...

Ja hoor en zo'n domme VU kopen zeker, van mijn leven niet, had/heeft VU in het verleden ook geen driver problemen gehad, moet pli daarom ook maar stoppen met VU ondersteuning.  :mellow:


Edited by Sagitarius, 15 October 2017 - 11:00.

73's

PE1AQZ


Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #764 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 15 October 2017 - 11:00

Er is overal, altijd wat. Technisch gezien is de ET10K een prima box, jaren veel plezier van gehad. Ik heb 'm uiteindelijk vervangen als woonkamer box door een HD2400 in verband met die driver problemen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #765 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 15 October 2017 - 11:14

Gewoon stoppen met die xtrend rotzooi...

Ja hoor en zo'n domme VU kopen zeker, van mijn leven niet, had/heeft VU in het verleden ook geen driver problemen gehad, moet pli daarom ook maar stoppen met VU ondersteuning.  :mellow:
Geintje maak je niet zo druk man...

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #766 jort38

  • Senior Member
  • 644 posts

+8
Neutral

Posted 15 October 2017 - 11:31

Er is overal, altijd wat. Technisch gezien is de ET10K een prima box, jaren veel plezier van gehad. Ik heb 'm uiteindelijk vervangen als woonkamer box door een HD2400 in verband met die driver problemen.

Tja, als we hier geen oplossing voor vinden, gat me dit ruim € 1.000 kosten. Ik hou mijn vingers maar even gekruist, want de ET's bevallen me nog prima.

Sterkte!


Vu+ Ultimo 4K (4 TB HD, DVBS FSB, DVBC FBC & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (1 DVBS works via ethernet & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (DVBT2 & OpenPli 9, located in Thailand). Only latest stable releases.

Xtrend ET10000 (works via ethernet & OpenPli 9) and

Xtrend ET8000 (1 TB HD, 1 DVBT2 & works via ethernet & OpenPli 9)


Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #767 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 15 October 2017 - 11:32

Er is altijd nog het pad van een alternatieve image, van een "community build" versie van OpenPLi (zoals SatDreamGr), zelf bouwen, etc. Maar dat is worst-case, dus laten we niet voor de muziek uit lopen...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #768 aal50

  • Senior Member
  • 249 posts

0
Neutral

Posted 15 October 2017 - 11:38

Er is altijd nog het pad van een alternatieve image, van een "community build" versie van OpenPLi (zoals SatDreamGr), zelf bouwen, etc. Maar dat is worst-case, dus laten we niet voor de muziek uit lopen...

heb een 8000 met image 6 RC van 4-10 die draaid super ik snap niet wat er aan de hand is

Andre



Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #769 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 15 October 2017 - 11:43

Blijkbaar heeft niet iedereen er last van, en als je er last van hebt, niet altijd even erg.

 

Mijn 10K bijvoorbeeld werkt prima zolang ik de overscan wizard maar niet start, maar bij sommigen start de box niet eens met een werkende OSD op (probleem is een bug in de scaling van de OSD, waardoor deze erg uitgerekt wordt, en je alleen een stukje van links-boven ziet, uitgerekt over het hele scherm). Dat kan bij jou ook het geval zijn.

 

In plaats van de 6.0-release te bouwen, en dan tegen gebruikers te zeggen "als je een probleem hebt dan downgrade je maar weer" hebben we het gebruikersvriendelijker gevonden om de build van 6.0-release even op te schorten. De meeste mensen die hier lezen weten wellicht wel hoe ze met zo'n probleem om moeten gaan, maar dat geldt lang niet altijd voor alle eindgebruikers.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #770 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 15 October 2017 - 11:44

@André
Het vervelende is dat het niet bij iedereen optrad. Dat maakte het verrekte lastig om het te reproduceren. Na diep spitten en keer op keer opnieuw flashen kwam het (mogelijke) probleem bij ons boven water. Daarmee had je nog geen oplossing. En dat kan mogelijk ook nog wel even duren. Dit is mede afhankelijk óf en hoe NexTV reageert.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #771 aal50

  • Senior Member
  • 249 posts

0
Neutral

Posted 15 October 2017 - 11:52

@André
Het vervelende is dat het niet bij iedereen optrad. Dat maakte het verrekte lastig om het te reproduceren. Na diep spitten en keer op keer opnieuw flashen kwam het (mogelijke) probleem bij ons boven water. Daarmee had je nog geen oplossing. En dat kan mogelijk ook nog wel even duren. Dit is mede afhankelijk óf en hoe NexTV reageert.

dan stop je toch niet met de 6 ik snap jullie niet

Andre



Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #772 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 15 October 2017 - 11:56

Zie mijn opmerking hier over hierboven.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #773 Bram55

  • Senior Member
  • 916 posts

+13
Neutral

Posted 15 October 2017 - 14:27

De ET8k van mijn maat heeft ook geen problemen. Ik heb die box op 20-07 voorzien van een schone flash, PLI 6 rc, en hij heeft geen enkel probleem, hij hangt nogal snel aan de telefoon als het mis gaat en heeft dat nog niet gedaan.

Moet wel zeggen dat hij geen updates draait dus de image van 20-07 heeft. Dus idd, niet alle Xtrend boxen hebben een probleem.



Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #774 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 15 October 2017 - 17:52

Er zijn drie mogelijke scenario's:

  1. geen problemen
  2. alleen problemen bij handmatig aanpassen van de overscan wizard (2 x nee antwoorden, en dan met de positie gaan spelen)
  3. direct problemen bij het opstarten (gaan soms weg na een warm boot).

 

Mijn 10K valt onder 2. En waarom er verschillen zijn, erg lastig om te zeggen. De bug lijkt een buffer overflow van het een of andere type, en dus is het maar net wat waar wanneer naar toegeschreven wordt. Het lijkt ook alsof de 10K er meer last van heeft dan de 8K (of daar zijn minder gebruikers van, dat kan ook).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #775 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,443 posts

+43
Good

Posted 15 October 2017 - 19:14

Wat biedt satdreamgr als meerwaarde eigenlijk? Zij trekken hun data uit de PLi repo. Hebben zij dezelfde (of andere vage) drivers erin gestoken die PLi niet heeft of niet gekregen heeft?

Er zijn 2 satdreamgr images: 4 - Stable en 5 - Experimental. Stable is als PLi4 en Experimental is als PLi6-rc?

Dit even als voorbereiding als het PLi-team besluit de et<8|10>k's stb's te gaat dumpen.

En <we weten|ik weet> dat athoik een core-member is en zich tevens bemoeit met satdreamgr.

 

 

Klopt, maar die heeft een waardeloze skin... ;)

Al eens uitgeprobeerd toen dit issue van de et<8|10>k getriggered werd. :ph34r:

 

Snap ik, maar het ging me over de werking. Ik heb er ter test gewoon een FullNightHD in gezet, en dan is het gewoon een OpenPLi-alike image met wat add-ons. 

 


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #776 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 15 October 2017 - 19:43

Athoik tuned zijn images speciaal voor Griekse gebruikers. Font handel, speciale lokale plugins, etc.

 

En hij wil zijn experimentals ook nog wel eens misbruiken als testbed voor development features bij ons. ;) En uiteraard heeft hij daar niks met maken met fabrikanten, ondersteuning, een wereldwijde gebruikersgroep, etc. Dus hij kan daar instoppen wat hij wil. Wat dan ook gelijk de reden is dat we hier geen "Based on OpenPLi" images ondersteunen, ook niet die van hem...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #777 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 16 October 2017 - 18:15

Nog even terugkomend op die buffer / memory area overflow. Drivers werken grotendeels zo niet geheel in "kernel mode", d.w.z. dat ze toegang hebben tot alle virtuele en fysieke geheugen. Als er dan "ergens" even een pointer niet goed staat (zoals hier kennelijk het geval is), dan kan er onbedoeld data gewijziged worden in het hele geheugen. Denk daarbij aan: andere processen, de kernel zelf, disk caching enz. Dat betekent weer dat de ontvanger zomaar enige tijd kan blijven draaien zonder klachten en dan "opeens" alsnog kan vastlopen. Het kan nog erger, als je een harddisk hebt aangesloten, kan de write cache of de journal corrupt raken op die manier. Daardoor kan het hele file systeem corrupt raken met als ergste gevolg een onleesbare schijf.

 

Dus, dit is een ernstige zaak. Het feit dat sommige gebruikers niet meteen problemen zien, wil niet zeggen dat ze er niet zijn.

 

We hebben ook nooit gezegd dat we stoppen met Xtrend support. Alleen op dit moment is een release voor de et8000 en de et10000 gewoon niet te supporten.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #778 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 17 October 2017 - 04:28

Voorlopig ligt de bal bij de nieuwe eigenaren van Xtrend, laten we even afwachten waar die mee komen.

Is er van hen ooit wel eens iets vernomen? Voor zover ik heb kunnen zien is Xtrend als merk na die overname volledig 'dood' (of in ieder geval de toen bestaande boxen).

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #779 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 17 October 2017 - 12:01

Geen idee wat er met dat merk gaat gebeuren, daar lijkt inderdaad weinig beweging meer te zijn. Dezelfde club zit echter ook achter de recente ET modellen onder de vlag van Galaxy Innovations.

 

Het rommelde het echter al een tijdje bij Xtrend volgens mij. Het development team van de 3e-gen boxen is een andere dan die van de 1e-gen en 2e-gen (zeg maar, tot en met de 10K). Het hardware design is ook fundamenteel anders. Van de eerste zijn er ook na het terziele gaan van Elicom (technisch niet correct, bedrijf bestaat nog volgens de duitse KvK) nog BSP updates geweest. Dat laatste team lijkt, inclusief de source code, buiten beeld te zijn. En dat maakt het hebben van nieuwere drivers bij OE-A zo vaag...

 

We zullen zien of, wanneer, en waarmee ze komen. 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #780 aal50

  • Senior Member
  • 249 posts

0
Neutral

Posted 17 October 2017 - 12:23

waarom plaatsen jullie voor de 8000 geen 6 pli meer,ik heb nergens last van,vreemd dat jullie die weggehaald hebben

Andre




2 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users


    Bing (1)