Jump to content

Photo

OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen

• Please log in to reply
923 replies to this topic

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #301 altobelli

• Senior Member
  • 332 posts

+9
Neutral

Posted 4 August 2017 - 13:20

Doet het ook niet, r/c 6 dezelfde versie van Hans settings als in open pli 4. In open pli 4 doet alles het, niets uitgezonderd.
In r/c 6 doet niets het.
Mijn ontvanger is een et 9500.

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #302 gerard0610

• Senior Member
  • 943 posts

+41

Posted 4 August 2017 - 13:57

heb hier een VU+Duo, dus een erg oude ontvanger.

OpenPli 4:

Kanalenlijst Hans 29 Juli 2017

- Stream webcams NL, Live webcam bouw, Almelo bouw stadhuis: Doet het wel!

- "Eindhoven - Strijp-S: Klokgebouw": Doet het wel.

OpenPli 6RC:

Kanalenlijst Hans 29 Juli 2017

- Stream webcams NL, Live webcam bouw, Almelo bouw stadhuis: Doet het niet! Blijft hangen en varieert steeds tussen de 2% en de 8%

- "Eindhoven - Strijp-S: Klokgebouw": Doet het wel.

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #303 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,235 posts

+1,798
Excellent

Posted 4 August 2017 - 14:34

Dat is dan erg vreemd, want beide streams gebruiken exact dezelfde techniek. Dus zou je verwachten dat ze beiden wel, of beiden niet zouden werken.

Het kan eventueel nog dat er een vreemde codex gebruikt wordt, waarvoor in OpenPLi 4 standaard support aanwezig is, en in OpenPLi 6 niet (verplaatst naar een optioneel package). Maar dan zou het bij niemand moeten werken.

Log eens in, en start Enigma eens in debug mode:

init 4
ENIGMA_DEBUG_LVL=4 enigma2

start dan die niet werkende stream nog eens, en post de output hier.

Daarna

^C
init 3

om enigma weer in de normale stand op te starten.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #304 altobelli

• Senior Member
  • 332 posts

+9
Neutral

Posted 4 August 2017 - 14:42

ik zit nu op 4 kan door een storing even 6 er niet opzetten, misschien dat Gerard0610 dat even kan doen.

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #305 theboss

• Senior Member
  • 160 posts

+2
Neutral

Posted 4 August 2017 - 16:37

De output van debugmode.
cleaning up
TuxTxt cache cleared
[eServiceMP3] construct!
[eServiceMP3] playbin uri=rtmp://streaming3.webcam.nl/almelo/almelo.stream swfUr
l=http://bouw.webcam.n...melo/player.swf pageUrl=http://bouw.webcam.nl/almelo/
[eServiceMP3] starting pipeline
[gRC] main thread is non-idle! display spinner!
[DVBCAHandler] no more services
[eDVBResourceManager] release cached channel (timer timeout)
[eDVBLocalTimerHandler] remove channel 0x2116b18
[eEPGCache] remove channel 0x2116b18
[eDVBResourceManager] stop release channel timer
[eServiceMP3] state transition NULL -> READY
resolved to PLAY
resolved to PLAY
resolved to PLAY
new service started! trying to download cuts!
RemovePopup, id = ZapError
[eDVBFrontend] close frontend 0
[eEPGCache] event fa11 not found in epgcache
[eEPGCache] event fa28 not found in epgcache
[eEPGCache] lookup events with 'Utopia' as title (case sensitive)
action -> GlobalActions power_down
[Standby] enter standby
[eServiceMP3] stop rtmp://streaming3.webcam.nl/almelo/almelo.stream swfUrl=http:
//bouw.webcam.nl/almelo/player.swf pageUrl=http://bouw.webcam.nl/almelo/
[eServiceMP3] stop state:READY pending:PLAYING ret:ASYNC
[eServiceMP3] destruct!
[eDboxLCD] setLCDBrightness 25
action -> StandbyActions power
[Standby] leave standby
playing 4097:0:1:0:0:0:0:0:0:0:rtmp%3a//streaming3.webcam.nl/almelo/almelo.strea
m swfUrl=http%3a//bouw.webcam.nl/almelo/player.swf pageUrl=http%3a//bouw.webcam.
nl/almelo/:Almelo - bouw stadhuis
[eServiceMP3] construct!
[eServiceMP3] playbin uri=rtmp://streaming3.webcam.nl/almelo/almelo.stream swfUr
l=http://bouw.webcam.n...melo/player.swf pageUrl=http://bouw.webcam.nl/almelo/
[eServiceMP3] starting pipeline
[eDboxLCD] setLCDBrightness 153
[eServiceMP3] state transition NULL -> READY
resolved to PLAY
resolved to PLAY
resolved to PLAY
new service started! trying to download cuts!
RemovePopup, id = ZapError
[eServiceMP3] state transition READY -> PAUSED
[eServiceMP3] loading cuesheet
[eServiceMP3] cutfile not found!
[eServiceMP3] async-done - 1 video, 0 audio, 0 subtitle
[eServiceMP3] state transition PAUSED -> PLAYING

1 keer geen beeld en de laatste keer wel beeld, ik hoop dat je er wat aan kunt zien.

VU+Duo 4K : 1 DVB - C FBC Kabel tuner 1 DVB -S2 dubbel Satelliet tuner en Samsung SSD 750 : invertoblack duo lnb: Moteck 2100 rotor : Openpli 9 RC build : DM8000 via fallbacktuner..

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #306 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,235 posts

+1,798
Excellent

Posted 4 August 2017 - 16:41

Bij de eerste keer zie in na het initialiseren van de stream een power down commando.

Bij de tweede keer volgt daarna de start van eServiceMP3 die start met afspelen.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #307 gerard0610

• Senior Member
  • 943 posts

+41

Posted 4 August 2017 - 17:10

Hebben jullie hier wat aan?

Zie bijlage.

Attached Files

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #308 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,235 posts

+1,798
Excellent

Posted 4 August 2017 - 17:27

Zelfde probleem, "new service started! trying to download cuts!" geen log entries meer van eServiceMP3.

Daar zal iemand met meer verstand van zaken in moeten duiken.

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #309 Dream1975

• Senior Member
  • 1,634 posts

+14
Neutral

Posted 4 August 2017 - 17:42

Denk trouwens dat er iets niet goed is gegaan bij het bouwen van de Mutant images. Ze zijn maar 5MB

Attached Files

Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S

Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S

Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)

Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #310 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,487 posts

+397
Excellent

Posted 4 August 2017 - 17:51

Dit is een bekend probleem wat af en toe bij diverse images voor schijnt te komen. De oorzaak blijf ik even schuldig en de volgende dag is alles doorgaans weer normaal.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #311 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,235 posts

+1,798
Excellent

Posted 4 August 2017 - 18:19

Weer zo'n gevalletje inderdaad.

Alle MIPSEL builds hebben een defect rootfs in de zip, en geen enkele foutmelding in de build logs. Binnenkort eens met Erik kijken of er meer te loggen valt.

Ik heb ze inmiddels van de download mirrors verwiijderd.

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #312 gerard0610

• Senior Member
  • 943 posts

+41

Posted 4 August 2017 - 18:44

Zelfde probleem, "new service started! trying to download cuts!" geen log entries meer van eServiceMP3.

Daar zal iemand met meer verstand van zaken in moeten duiken.

Bedankt voor de feedback.

Heb je enig suggestie wie of welke groep in dit probleem moet duiken?

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #313 Rick Hunter

• PLi® Core member
  • 9,064 posts

+56

Posted 4 August 2017 - 18:55

Maak eens een debug met het volgende commando (Eerst init 4 natuurlijk) bij een stream die het niet doet.. 

ENIGMA_DEBUG_LVL=4 GST_DEBUG=*soup*:4,*dvb*:4 enigma2

Die genereert meer informatie mbt streaming.

Edited by Rick Hunter, 4 August 2017 - 18:56.

Plinux member We have a.. (ehmm.. morgage) house.

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #314 gerard0610

• Senior Member
  • 943 posts

+41

Posted 4 August 2017 - 20:57

Maak eens een debug met het volgende commando (Eerst init 4 natuurlijk) bij een stream die het niet doet.. 

ENIGMA_DEBUG_LVL=4 GST_DEBUG=*soup*:4,*dvb*:4 enigma2

Die genereert meer informatie mbt streaming.

Dat is raar nu doet Almelo -bouw stadhuis het wel nadat ik init 4 gedaan heb met ovenstaande commando in OpenPLi 6 RC.

Zie bijlage.

Maar ..... daarna een harde reboot uitgevoerd (schakelaar UIt en daarna weer aan) en wat schets mij verbazing dat Almelo - bouw stadhuis nu wel doet (zonder bovenstaande commando). Dus  ... ??

Daarna voor de zekerheid opnieuw de backup van OpenPli 6.0 Rc terruggezet op mijn VU+Duo om even te checken of deze  stream het op dit moment well of niet doet en wat blijkt: Nu doet hij het ook.

Ik snap dus niet waarom OpenPLi 4 vanmiddag wel deze stram opende en bij OpenPLi V6 RC niet. En nu vanavond doet deze stream het wel bij OpenPli 6 RC.

Sorry voor de verwarring.

Edited by gerard0610, 4 August 2017 - 20:58.

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #315 theboss

• Senior Member
  • 160 posts

+2
Neutral

Posted 4 August 2017 - 21:16

Dat is hier precies hetzelfde op mijn 8000,
s'avonds of als het heel bewolkt is doet ie wel, maar overdag met veel licht en zon, dan niet.
De stream is dan wat dikker met mooi weer tegen de 6 a 700 kbit/sec nu s'avonds een stuk minder, dan max 400 mbits/sec
Het staat onder in beeld.

Edited by theboss, 4 August 2017 - 21:18.

VU+Duo 4K : 1 DVB - C FBC Kabel tuner 1 DVB -S2 dubbel Satelliet tuner en Samsung SSD 750 : invertoblack duo lnb: Moteck 2100 rotor : Openpli 9 RC build : DM8000 via fallbacktuner..

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #316 gerard0610

• Senior Member
  • 943 posts

+41

Posted 5 August 2017 - 08:39

s'avonds of als het heel bewolkt is doet ie wel, maar overdag met veel licht en zon, dan niet.
De stream is dan wat dikker met mooi weer tegen de 6 a 700 kbit/sec nu s'avonds een stuk minder, dan max 400 mbits/sec

Weer even een check van de stream Almelo Bouw Stadhuis.

Nu (9:36 uur) inderdaad geen beeld bij deze stream. Hij blijft hangen op variërend van 2% tot 8%.

Kortom: Dit is een slecht voorbeeld om aan te geven dat een stream het wel doet op OpenPli versie 4 en niet doet op OpenPli V6 RC.

Heb je een ander voorbeeld?

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #317 Sagitarius †

• Senior Member
  • 4,735 posts

+78

Posted 5 August 2017 - 11:21

Wat een onzin, een stream heeft toch niets met de weersomstandigheden te maken, die variërende snelheid ligt waarschijnlijk aan je (Wifi?) internet verbinding.

Hier is de snelheid altijd gelijk (via glasvezel ethernet) of het nu regent sneeuwt of wat ook. :rolleyes:

Edited by Sagitarius, 5 August 2017 - 11:22.

73's

PE1AQZ

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #318 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,235 posts

+1,798
Excellent

Posted 5 August 2017 - 12:03

Ik kan me wel voorstellen dat er meer bandbreedte gebruikt wordt als er meer contrast in het beeld zit, de meeste webcams zijn niet zo'n ster in optimaal comprimeren. Een 90% zwart nachtbeeld is echter makkelijk gecomprimeerd.

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #319 theboss

• Senior Member
  • 160 posts

+2
Neutral

Posted 5 August 2017 - 12:30

Wat een onzin, een stream heeft toch niets met de weersomstandigheden te maken, die variërende snelheid ligt waarschijnlijk aan je (Wifi?) internet verbinding.
Hier is de snelheid altijd gelijk (via glasvezel ethernet) of het nu regent sneeuwt of wat ook. :rolleyes:

Heb hier ook glasvezel 350/350 en internet gaat via lan, de bottleneck zou dan de lan snelheid van de dreambox zijn, maar dat moet ie makkelijk kunnen halen.

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #320 Sagitarius †

• Senior Member
  • 4,735 posts

+78

Posted 5 August 2017 - 13:40

Ik heb die Almelo stream er ook even handmatig ingezet, hij blijft onder RC6 ook bufferen rond de 6%, verander ik nu #SERVICE 4097:0:1:0:0:0:0:0:0:0:rtmp%3a//streaming3.webcam.nl/Almelo....... naar #SERVICE 4097:0:0:0:0:0:0:0:0:0:rtmp%3a//streaming3.webcam.nl/Almelo...wordt het bufferen al beter tot ruim 16% maar nog net geen beeld.

Als ik op de website van Webcam.nl dezelfde sream bekijk heb ik gewoon beeld helaas is dit een flash en ze gebruiken daar de JW Player.

Edited by Sagitarius, 5 August 2017 - 13:41.

73's

PE1AQZ

53 user(s) are reading this topic

0 members, 53 guests, 0 anonymous users