Jump to content

Photo

OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen

• Please log in to reply
923 replies to this topic

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #861 dylantje

• Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 2 November 2017 - 19:56

Die optie zit in de laatste release.

menu - instellingen - Image flashen

dan worden de beschikbare images getoond welke je online kunt flashen.

Zit dit in de laatste rc kandidaat?

Voor elke box? 

Zonder problemen?

Of :-)

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #862 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,487 posts

+397
Excellent

Posted 2 November 2017 - 20:05

Nee dat zit in de komende RC. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #863 dylantje

• Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 2 November 2017 - 20:07

die van morgen dus??

Voor alle modellen/??

Of is ergens nog een dingetje van een box [ dacht xtrend ] ... zoals ik laatst hier ergens in dit draadje las??

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #864 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,487 posts

+397
Excellent

Posted 2 November 2017 - 20:11

die van morgen dus??
Voor alle modellen/??

Of is ergens nog een dingetje van een box [ dacht xtrend ] ... zoals ik laatst hier ergens in dit draadje las??

Morgen is er geen nieuwe Release Candidate. Die komt zodra deze vrijgegeven wordt vóór de release van 6.1.
En voor zover mij bekend, ja voor alle modellen. :)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #865 amigo

• Senior Member
  • 1,315 posts

+13
Neutral

Posted 3 November 2017 - 00:26

Op de Ultimo 4K heeft Oscam een conflict met de bluetooth driver, dus die moet uit staan en niet draaien. Daarnaast zijn er vage issues met Oscam die zijn lokale readers kwijt raakt, maar wel op shares blijft doorwerken. Daar heb ik zelf ook last van, maar dit lijkt meer iets te zijn afhankelijk van windrichting...

Na disable bluetooth softcam niet meer hoeven herstarten tot nu toe, thx

VU+ Ultimo 4K - 78 Triax met triple Quad 

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #866 Ricky Solo

• Member
  • 24 posts

+1
Neutral

Posted 3 November 2017 - 16:01

Die optie zit in de laatste release.

menu - instellingen - Image flashen

dan worden de beschikbare images getoond welke je online kunt flashen.

aah...

Ok duidelijk, ik dacht dat ik online kon upgraden van pli4 naar pli6. :lol:

Bedankt voor je uitleg.

Mvg,

Ricky

SONY KD-65X8507C + BOSE 500 Soundbar,Subwoofer,Surround Speakers

VU+ SOLO 4K

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #867 MiLo

• PLi® Core member
  • 14,055 posts

+298
Excellent

Posted 4 November 2017 - 11:00

Nog even terugkomend op die buffer / memory area overflow. Drivers werken grotendeels zo niet geheel in "kernel mode", d.w.z. dat ze toegang hebben tot alle virtuele en fysieke geheugen. Als er dan "ergens" even een pointer niet goed staat (zoals hier kennelijk het geval is), dan kan er onbedoeld data gewijziged worden in het hele geheugen. Denk daarbij aan: andere processen, de kernel zelf, disk caching enz.

De kernel heeft een eigen virtual memory mapping, een pointer foutje kan dus wel "ergens" in de kernel iets wijzigen, maar niet zomaar in andere processen. Als je vanuit de kernel memory van een process wil 'zien' moet je eerst een mapping maken, en hetzelfde geldt voor fysiek geheugen en IO. In principe kun je wel overal bij, maar 't is niet zo "wild" als een "bare metal" applicatie. Je kunt alleen maar bij areas waarvan een driver toegang heeft aangevraagd.

Real musicians never die - they just decompose

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #868 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 4 November 2017 - 14:25

Maakt niet uit, de belangrijkste zaken zitten juist in de kernel memory space. Overschrijf je de write cache dan ben je goed zuur. Vergeet niet dat STB's een zeer minimale MMU hebben. Je kunt het op code-niveau allemaal zo mooi maken als je wilt, maar als de hardware het niet afdwingt, dan schiet je er nog niet zoveel mee op.

De boodschap is dus nog steeds, gebruik op eigen risico, geen geklaag hier wanneer je opnames vernaggeld zijn.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #869 catastrofus

• Senior Member
  • 3,480 posts

+43

Posted 5 November 2017 - 19:48

Dit antwoord van Erik (https://forums.openp...e-2#entry793412) geeft mij nu niet echt een gevoel van een goede afloop eigenlijk... :mellow:

Blijkbaar ben ik dus "gelukkig" niet de enige met dit probleem. Ik ben en paar maanden uit de running geweest en heb nu de hele discussie eens terug gelezen. Er wordt gelukkig aan gewerkt al is mijn vertrouwen niet erg groot dat het opgelost gaat worden.

Nu wilde ik graag OpenPli 6 toch weer gaan gebruiken met een uitgeschakelde OSD schaling. Weet iemand waar ik nog een 6 image kan downloaden voor een et8000? 

Inmiddels is het duidelijk dat zowel de 1e-gen als 2e-gen Xtrends er last van heeft.

En er is op dit moment geen image met uitgeschakelde OSD schaling. Probleem is de default instelling van de drivers is dat er wel geschaald wordt, en Enigma zet dat bij het opstarten af als je hebt ingesteld dat je TV geen overscan heeft. En dat is soms al genoeg om de boel over de rooie te krijgen. 

Het heeft onze aandacht, de 10K is nog altijd mijn favoriete box.

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 9.0r/nb) + een et10k/osmini ((nb) geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #870 catastrofus

• Senior Member
  • 3,480 posts

+43

Posted 5 November 2017 - 22:18

Vandaag weer eens een poging tot het installeren van PLi6 op 1 van mijn et10k's gedaan, gewoon omdat het kan en niet omdat het moet, en tot mijn verrassing doet deze het gewoon.  :) 

Het betreft de versie van 31-10. Geen idee waarom deze het nu wel doet trouwens en ik moet uiteraard niet al te luid juichen omdat er nog steeds van alles fout kan gaan. :ph34r:

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 9.0r/nb) + een et10k/osmini ((nb) geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #871 josjansen

• Senior Member
  • 342 posts

+2
Neutral

Posted 6 November 2017 - 09:58

Waarom staan er in de releases van 31-10 en 06-11 de datum van 30-10 ? voor een et8000..

Edited by josjansen, 6 November 2017 - 09:59.

ET8000  

Oscam

Openpli 6.2

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #872 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,890 posts

+485
Excellent

Posted 6 November 2017 - 10:21

RC bestaat niet meer en is vervangen voor de Release, dit topic gaat over de Release Candidate dus lijkt het me wat verwarrend hier onderwerpen te posten welke over de Release gaan.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Geplaatste afbeelding button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #873 ringlord

• Senior Member
  • 64 posts

0
Neutral

Posted 8 November 2017 - 09:05

Nee. Geen feedback van VU+, en geen idee waarom het fout gaat. Testen is lastig, als je geen JTAG hebt en je er dus geen box aan wil riskeren. ;)

Je kunt eventueel wel flashen ( eigen risico, ik heb geen VU+ om te testen! ), maar dan moet je na het uitpakken van de zip op de USB stick de file /vuplus/duo/boot_cfe_auto.jffs2 verwijderen voordat je flasht.

Is het daarom dat boot_cfe_auto.jffs2 niet meer in de build zit voor VU DUO?

Zonder dit bestand wil mijn DUO niet flashen (ik draai op dit moment de 6.0 RC)

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #874 beebee

• Senior Member
  • 452 posts

+4
Neutral

Posted 8 November 2017 - 11:44

Ik heb 6.0 op mijn DM8000 gezet. (Ik ben blij dat mijn box nog mee mag liften. :) )

en gisteren ook op de MD51 van een kennis.

Draait prima, veel dank voor het vele werk.

Beebee

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #875 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,235 posts

+1,798
Excellent

Posted 8 November 2017 - 11:49

Is het daarom dat boot_cfe_auto.jffs2 niet meer in de build zit voor VU DUO?

Zonder dit bestand wil mijn DUO niet flashen (ik draai op dit moment de 6.0 RC)

Correct, en die heb je ook helemaal niet nodig om te kunnen flashen, dus wellicht heb je een ander probleem. Wat is de definitie van "niet kunnen flashen"?

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #876 ringlord

• Senior Member
  • 64 posts

0
Neutral

Posted 8 November 2017 - 14:24

Als ik de download van de release unzip naar mijn USB stick en deze in de box steek, wil hij niet booten van die usb maar start gewoon door.

USB bevat vuplus/duo/ en in die directory staan maar 2 bestanden ipv 3.

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #877 Geuze

• Senior Member
  • 710 posts

+7
Neutral

Posted 8 November 2017 - 14:34

Ik heb een VU+ Ultimo. Deze heeft voor het laatst een update meegekregen op 30-10.

Een update daarna werkt niet meer. Begrijp ik nu goed dat ik een nieuwe boot er in moet zetten of opnieuw flashen.

Visiosat Big Satellite schotel met 4 quad, 7 twin LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost, 0,8 west, 33 oost en een Triax schotel, 78 cm met single LNB voor Astra 3 beide aangesloten op VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en SSD en een Mutant HD 51 met 2 tuners waaronder 1 voor de Franse streams en SSD. De  1.40 Triax prime focus verwijderd wegens slijtage.

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #878 wortellica

• Senior Member
  • 1,370 posts

+33

Posted 8 November 2017 - 16:44

Ik heb een VU+ Ultimo. Deze heeft voor het laatst een update meegekregen op 30-10.

Een update daarna werkt niet meer. Begrijp ik nu goed dat ik een nieuwe boot er in moet zetten of opnieuw flashen.

ja ;)

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #879 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,235 posts

+1,798
Excellent

Posted 8 November 2017 - 22:32

Wat is "werkt niet meer"?

Je post in een release candidate topic, en die was er op 30/10 al niet meer. En releases krijgen geen updates, alleen maar hotfixes (indien beschikbaar).

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: OpenPLi 6.0 » Release candidate voor de meeste modellen #880 Geuze

• Senior Member
  • 710 posts

+7
Neutral

Posted 9 November 2017 - 06:30

Ik zie in de downloadlijst 6-11 staan. Deze op een stick gezet en ingelezen. Moest daarna alles weer instellen. Dit is verder geen probleem maar hij blijft 30-10 aangeven bij de informatie op de voorpagina van de startpagina.

Misschien kun je mij uitleggen hoe het nu functioneert.

Visiosat Big Satellite schotel met 4 quad, 7 twin LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost, 0,8 west, 33 oost en een Triax schotel, 78 cm met single LNB voor Astra 3 beide aangesloten op VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en SSD en een Mutant HD 51 met 2 tuners waaronder 1 voor de Franse streams en SSD. De  1.40 Triax prime focus verwijderd wegens slijtage.

51 user(s) are reading this topic

0 members, 51 guests, 0 anonymous users