Jump to content


Photo

Vuplus Duo2 - Programma's opnemen vanaf thuis

duo2 vuplus internet opnemen thuis

  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 Flappie2909

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 1 July 2017 - 15:56

Hallo, Ik heb echt wel zitten zoeken (zowel hier als op internet) maar kan echt niet vinden wat ik nodig heb.
 
Ik heb op de camping een VUPLUS Duo2 staan die middels een router verbonden is met een internet (T-Mobile Thuis) Je hebt hierbij geen eigen IP-adres.
 
Ik zou graag vanuit huis middels de DUO2 een programma opnemen. Dus ......ik zit thuis zie een programma en denk, dat neem ik op op de camping.
 
Ik heb al van alles geprobeerd maar krijg het niet werkend. Kan dit eigenlijk wel. (Ik hoef het niet te streamen dus volgens mij is dat helemaal legaal)
 
Kan iemand mij adviseren hoe ik dat doe en welke instellingen ik moet maken? Ik heb bijvoorbeeld de plugin OpenWebIf ingesteld, dan vraagt hij lokaal om een gebruikersnaam en wachtwoord maar wat ik ook invul hij accepteert niets (dus ook niet root en Dreambox zoals veelvuldig voorgesteld)
 
Ik heb ook een dynamic host aangemaakt (omdat ik geen vast ip adres heb en de poort veranderd in mijn Duo2 en de router omdat T-mobile standaard poort 80 zou blokkeren.  
 
Alvast bedankt,
 
Ed Glas
 
PS. Sorry voor de verkeerde titel, dat moet natuurlijk zijn VUPLUS DUO 2 maar ik kan de titel niet meer aanpassen. :(

[modbreak=Tech]de titel heb ik even voor je aangepast :)[/modbreak]

Re: Vuplus Duo2 - Programma's opnemen vanaf thuis #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,528 posts

+1,736
Excellent

Posted 1 July 2017 - 19:18

Standaard heeft een OpenPLi image geen password, dus dat moet je er eerst opzetten.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vuplus Duo2 - Programma's opnemen vanaf thuis #3 Rick Hunter

  • PLi® Core member
  • 9,051 posts

+56
Good

Posted 1 July 2017 - 22:30

Ik zou je adviseren alleen via een VPN te werken.. Je box direct aan het internet hangen is enigszins onveilig. 

 

Hoe je een wachtwoord instelt, kun je hier vinden: https://wiki.openpli...stead_of_Telnet


Plinux member We have a.. (ehmm.. morgage) house.

Re: Vuplus Duo2 - Programma's opnemen vanaf thuis #4 Flappie2909

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 2 July 2017 - 09:00

Allereerst iedereen heel hartelijk bedankt voor het meedenken!! Mijn probleem is dat de aangedragen oplossingen voor mij veel te technisch zijn en ik ben als de dood dat ik iets verkeerd doe en dan helemaal geen tv meer kan kijken. :( Als ik eerlijk ben snap ik zelfs de antwoorden hierboven niet. Als er namelijk standaard geen wachtwoord op zit zou ik toch wanneer ik het interne ip-adres (192.168.etc) intype met de poort erachter geen vraag krijgen over een gebruikersnaam en wachtwoord? Ik vrees dat dit te moeilijk voor mij is terwijl ik volgens mij toch niet iets onmogelijks vraag zou ik zeggen. Ik hoop dat er nog iemand een idee heeft hoe ik van huis uit programma's kan opnemen.



Re: Vuplus Duo2 - Programma's opnemen vanaf thuis #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,528 posts

+1,736
Excellent

Posted 2 July 2017 - 14:08

Voor linux is er een verschil tussen "geen wachtwoord" en een "blanco wachtwoord". In het eerste geval moet je geen password vraag krijgen, in het tweede geval wel, en moet je direct op enter drukken.

 

Lang niet alle tools snappen dat (zoals de web interface), en sommige werken niet zonder wachtwoord (zoals SSH).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vuplus Duo2 - Programma's opnemen vanaf thuis #6 noud

  • Senior Member
  • 63 posts

+1
Neutral

Posted 3 July 2017 - 15:56

een OpenPLI box kan je heel makkelijk bedienen vanaf apperaten op je locale network,

omdat je locale network aardig besloten is gaat dit bijna vanzelf zeg maar out of de box.

Als je dit wil uitbreiden naar buiten je locale network kan dit makelijk en moeilijk oplossen.

En daar zit hem waarschijnlijk ook het mogelijke/onmogelijke van je vraag

 

De makelijke manier heeft T-Mobile gelukkig voor je dicht gezet,

aangezien anders iedereen op de wereld jou vuduo kan bedienen, en deze hierdoor vervolgens ingezet zal worden voor iligale praktijken. (botnet cardsharing streaming enz) door dit beleid bij de nederlandse providers komt dat wannecry in Nederland niet effectief was, omdat nederlandse providers de daar voor gebruikte poort dicht hebben. (ja hier moet je blij mee zijn echtwaar!)

 

Voor een veilige oplossing zal je daarom enige kennis van zaken moeten hebben.

Wat je nodig hebt is een veilige verbinding tussen jou huis (of je telefoon of laptop of allemaal) en je camping aan sluiting.

Zo'n veilige verbinding noem je een VPN, hiermee maak je dat jou vu en je pc weer denken dat ze op het zelfde locale network zitten en je vuduo weer met je telefoon bedienbaar is.

Helaas lijkt een VPN opzetten voor een leek vaak een onneembare brug. en zo ook voor jou gezien je antwoord.

Let wel een VPN heeft  niks meer met je VUduo te maken en kom je in een hele andere tak van sport terecht waarmee je dit problem kan oplossen.

 

eigenlijk kan je het vergelijken met een kluisje in het zwembad om je portemee in te stoppen, dit vind je ook heel normal terwijl je dit thuis ook niet doet.

vergelijk de VPN met het kluisje, je wil niet dat eimand anders dan jij bij je vuduo kan komen, de vuduo zelf is daar niet voor gemaakt net als je portemenee.

 

(en je kan de veiligheid van je OpenPLI box opspiffen maar ook dan moet je weten wat je doet ;-)


Vu+duo & 2x Vu+duo2  Vu+ultimo4K
28.2E | 23.5E | 19.2E | 13E | Terrestirial


Re: Vuplus Duo2 - Programma's opnemen vanaf thuis #7 Flappie2909

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 4 July 2017 - 08:53

Beste allemaal, ik begrijp het en ga me dan eerst wel eeens verdiepen in het opzetten van een VPN. Bedankt tot zover!



Re: Vuplus Duo2 - Programma's opnemen vanaf thuis #8 noud

  • Senior Member
  • 63 posts

+1
Neutral

Posted 4 July 2017 - 15:38

Flappie,

 

Ik zou gaan voor OpenVPN, draait echt op alles, en is veel over te vinden.

Daarbij eventueel een "dynamic DNS" oplossing om het problem van het niet hebben van een vast IP op te lossen.

 

Succes met het uitwerken


Vu+duo & 2x Vu+duo2  Vu+ultimo4K
28.2E | 23.5E | 19.2E | 13E | Terrestirial


Re: Vuplus Duo2 - Programma's opnemen vanaf thuis #9 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,443 posts

+43
Good

Posted 4 July 2017 - 19:10

Een beetje fatsoenlijke router biedt je vrij eenvoudig een vpn toegang.

 

Beste allemaal, ik begrijp het en ga me dan eerst wel eeens verdiepen in het opzetten van een VPN. Bedankt tot zover!


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Vuplus Duo2 - Programma's opnemen vanaf thuis #10 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 5 July 2017 - 17:34

een OpenPLI box kan je heel makkelijk bedienen vanaf apperaten op je locale network,
omdat je locale network aardig besloten is gaat dit bijna vanzelf zeg maar out of de box.
Als je dit wil uitbreiden naar buiten je locale network kan dit makelijk en moeilijk oplossen.
En daar zit hem waarschijnlijk ook het mogelijke/onmogelijke van je vraag
 
De makelijke manier heeft T-Mobile gelukkig voor je dicht gezet,
aangezien anders iedereen op de wereld jou vuduo kan bedienen, en deze hierdoor vervolgens ingezet zal worden voor iligale praktijken. (botnet cardsharing streaming enz) door dit beleid bij de nederlandse providers komt dat wannecry in Nederland niet effectief was, omdat nederlandse providers de daar voor gebruikte poort dicht hebben. (ja hier moet je blij mee zijn echtwaar!)
 
Voor een veilige oplossing zal je daarom enige kennis van zaken moeten hebben.
Wat je nodig hebt is een veilige verbinding tussen jou huis (of je telefoon of laptop of allemaal) en je camping aan sluiting.
Zo'n veilige verbinding noem je een VPN, hiermee maak je dat jou vu en je pc weer denken dat ze op het zelfde locale network zitten en je vuduo weer met je telefoon bedienbaar is.
Helaas lijkt een VPN opzetten voor een leek vaak een onneembare brug. en zo ook voor jou gezien je antwoord.
Let wel een VPN heeft  niks meer met je VUduo te maken en kom je in een hele andere tak van sport terecht waarmee je dit problem kan oplossen.
 
eigenlijk kan je het vergelijken met een kluisje in het zwembad om je portemee in te stoppen, dit vind je ook heel normal terwijl je dit thuis ook niet doet.
vergelijk de VPN met het kluisje, je wil niet dat eimand anders dan jij bij je vuduo kan komen, de vuduo zelf is daar niet voor gemaakt net als je portemenee.
 
(en je kan de veiligheid van je OpenPLI box opspiffen maar ook dan moet je weten wat je doet ;-)


Misschien ook even lezen https://wiki.openpli.org/VPN

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Vuplus Duo2 - Programma's opnemen vanaf thuis #11 noud

  • Senior Member
  • 63 posts

+1
Neutral

Posted 10 July 2017 - 13:33

mooie aanvulling idd


Vu+duo & 2x Vu+duo2  Vu+ultimo4K
28.2E | 23.5E | 19.2E | 13E | Terrestirial




Also tagged with one or more of these keywords: duo2, vuplus, internet, opnemen, thuis

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users