Jump to content


Photo

Crashen VU+Solo4K


  • Please log in to reply
75 replies to this topic

#1 Esco1

  • Senior Member
  • 83 posts

0
Neutral

Posted 4 July 2017 - 20:56

Aan mijn VU+Solo4K zit een 3Tb externe usb3 HD. Al weken problemen met opnemen. Boel loopt dan vast en is alleen met spanning er af en op (schakelaar achterzijde) weer aan de praat te krijgen. Van alles geprobeerd ben al 3 dagen bezig. Externe HD heb ik er af gelaten zodat ik weet dat het niet daar aan ligt. Diverse keren Pli opnieuw via stick er op gezet. Oude versies maar ook recente. Meerdere keren terug naar fabrieksinstellingen en alles telkens opnieuw ingesteld. Soms heb ik dan als ik alles handmatig instel weer de kanalen en kan tv kijken. Als ik dan kies voor Fastscan voor CD kanalen of updaten dan ging het soms goed maar laatste keren ook niet meer.

De meldingen die ik krijg tijdens updaten zijn o.a. ''Er is een update actief zonder statusmeldingen. Wacht aub tot de ontvanger opnieuw op start. Dit kan een paar minuten in beslag nemen."  Maar er gebeurd verder niets hoe lang ik ook wacht. In menu netwerk lijkt alles oké als ik een netwerktest doe. Echter als ik direct na pli flaschen meldingen krijg als: "Een ogenblik geduld aub de pakketten worden geactualiseerd' , dan zie ik de lampjes op mijn modem niet knipperen zoals dat hoort bij dataverkeer. Hetzelfde daarna met het downloaden van de zenderlijst. Deze word niet geladen. Toch krijg ik tijdens het flaschen de melding dat de internetverbinding actief is en zie het ip adres van de ontvanger. Telkens als de ontvanger vast loopt dan staat in een groen scherm (de ene keer wat uitgebreidere tekst als de andere keer) dat de ontvanger een software probleem heeft en dat ik dat bij openpli.org kan melden. Het lijkt er op dat als de ontvanger contact wil maken met pli.org dat hij dan vast loopt.

 

Wie kan helpen?

Alvast dank Esco1

 

Attached Files



Re: Crashen VU+Solo4K #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 4 July 2017 - 21:01

Een GSOD geeft een crashlog, en dat wordt normaliter in de root van de aangesloten harddisk opgeslagen. Post een van die crashlogs eens hier.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Crashen VU+Solo4K #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,514 posts

+1,734
Excellent

Posted 4 July 2017 - 22:37

Wel interessant dat de rest van het scherm leeg is. Een segfault misschien?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Crashen VU+Solo4K #4 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,229 posts

+691
Excellent

Posted 5 July 2017 - 11:02

Je kunt de logfiles ook bekijken via het troubleshoot scherm

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Crashen VU+Solo4K #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,514 posts

+1,734
Excellent

Posted 5 July 2017 - 12:05

Niet als de image "barfed" met een GSOD. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Crashen VU+Solo4K #6 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,229 posts

+691
Excellent

Posted 5 July 2017 - 12:27

Hij zegt ook dat hij af en toe meer ziet...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Crashen VU+Solo4K #7 Esco1

  • Senior Member
  • 83 posts

0
Neutral

Posted 5 July 2017 - 14:00

Termen als GSOD,  segfault,  "barfed" met een GSOD  zijn voor mij als chinees ha ha. Maar fijn dat jullie meedenken.

 

Inderdaad heb ik af en toe een groen scherm gehad met meer tekst er op maar voordat ik een foto kon maken was dat weg.

 

Wel heb ik gevonden dat in een map /media/usb/ de systeembestanden staan. In die map zit ook een map 'verwijderde bestanden' waar verwijderde tv programma's in stonden. De map 'usb' had 0% ruimte. Na legen van de map 'verwijderde bestanden' was dit 100% ruimte en 64 kb. En toen ik kon wel updaten en kanalenlijsten ophalen enz. Ook kon ik weer tv opnames maken en verwijderen wat voorheen soms niet ging en een crash gaf met groen scherm.

 

Ter informatie. Op de slaapkamer staat nog een ontvanger waarmee ik de programma's opgenomen met de VUSolo4K  via het netwerk kan bekijken. Dus samen met iemand hebben wij daarvoor instellingen gedaan. In menu netwerk van beide ontvangers. En een en ander gemount. Dit is voor mij best lastig om precies te weten hoe dit allemaal in stellen. Momenteel ben ik daarmee aan het stoeien in de menu's van de VUSolo4K. Ik zie nu dat ik in dit pad zit:  Opnames..../media/net/RootVUSolo4K/media/net/RootVUSolo4K.

En nu hangt de ontvanger weer vast. Geen groen scherm overigens. (kan hier alleen uit door op de achterkant van de ontvanger de spanning er af te halen)

 

*  Klopt dat pad wel, alles dubbel er in? (Opnames..../media/net/RootVUSolo4K/media/net/RootVUSolo4K.)

 

* Is het niet vreemd dat de systeembestanden in een map usb staan. Voor mij lijkt het dat deze dan op de externe usb schijf staan maar dat zie ik wellicht verkeerd?

 

* En hoe komen de verwijderde tv opnames in de map 'verwijderde bestanden' die tussen de systeem bestanden staat?

 

* Ook heb ik de ene keer dat de tv opnamen op de externe HD in een map sda1 staan en na wat (de)installeren enzovoort zie ik dat dezelfde opnamen in de map usb staan. Ik kan het even niet meer volgen. (ze staan fysiek op de externe HD)

 

Graag jullie hulp. Esco1


Edited by Esco1, 5 July 2017 - 14:04.


Re: Crashen VU+Solo4K #8 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,229 posts

+691
Excellent

Posted 5 July 2017 - 14:59

Menu->informatie->uw ontvanger->geel en dan een paar meer naar rechts... dan krijg. Je al je crashlogs op het scherm

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Crashen VU+Solo4K #9 Quantumcva

  • Member
  • 18 posts

0
Neutral

Posted 6 July 2017 - 05:00

Solo 4K flashen als er tevens interne HD en/of externe USB HD aangesloten is werkt niet.

Alle HD's loskoppelen is wat uit mijn ervaring al je problemen oplost,hoe raar het ook klinkt.

 

Externe USB HD is ook de reden van crashes,heeft solo ook problemen mee.

Start solo op zonder HD's,en sluit pas nadien de HD's aan.Geef tevens de HD's de tijd om te laden tijdens menu keuzes.



Re: Crashen VU+Solo4K #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,514 posts

+1,734
Excellent

Posted 6 July 2017 - 11:22

Bij alle boxen (bij mijn weten) is het zo dat je voor het flashen alle andere USB devices moet loskoppelen.

 

De bootloader pakt namelijk het eerste USB device dat hij ziet, en dat is vaak de verkeerde. Er zit geen logica in de bootloader om te wachten tot alle USB devices online zijn, en dan ze allemaal afwandelen om te kijken of er wellicht iets te flashen op staat.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Crashen VU+Solo4K #11 Esco1

  • Senior Member
  • 83 posts

0
Neutral

Posted 13 July 2017 - 09:14

Ik reageer even een voor een op jullie antwoorden en heb nog wat vragen.

 

@ Littlesat "Menu->informatie->uw ontvanger->geel en dan een paar meer naar rechts... dan krijg. Je al je crashlogs op het scherm"

* Van de 6 foutzoek schermen is het 6e scherm het crashlogscherm en dat is bij mij leeg. (andere 5 schermen staat wel tekst in)

* Kan dit komen doordat ik de ontvanger terug gezet heb op fabrieksinstellingen (en alles opnieuw ingesteld heb) ?

 

 

@ Quantumcva  Solo 4K flashen als er tevens interne HD en/of externe USB HD aangesloten is werkt niet.

Alle HD's loskoppelen is wat uit mijn ervaring al je problemen oplost,hoe raar het ook klinkt.

* Heb jij ervaren dat dit ook voor de INTERNE HD geld?

 

Externe USB HD is ook de reden van crashes,heeft solo ook problemen mee.

* Heeft een interne HD daar minder last van naar jou ervaringen?  (Ik heb nog geen interne HD maar als deze minder crasht als een externe ga ik die zeker aanschaffen)

 

Start solo op zonder HD's,en sluit pas nadien de HD's aan.Geef tevens de HD's de tijd om te laden tijdens menu keuzes.

* Bedoel je dat je bij iedere keer dat je vanuit standby de ontvanger aanzet om TV te gaan kijken de USB HD afgekoppelt moet hebben en pas daarna aan mag koppelen?

* Is met de aan/uit schakelaar die op de externe HD zit, uit en aan zetten hetzelfde als fysiek de usb stekker er uit trekken en er weer in steken (aan/af koppelen) ?

* Inderdaad zoals jij zegt crasht de VUSolo4K vaak bij menu keuzes zoals, tv programma's opnemen/verwijderen en/of opnames bekijken. Tijd geven om menu keuzes te laden zei jij: Huisgenoot zei al eens tegen mij 'Als je de keuzes langzaam maakt gaat het beter'. Hier moet ik erg aan wennen. Dit is toch een soort van BUG dat zo'n ontvanger zo traag omgaat met een externe HD ?

 

@ Wanwizard Bij alle boxen (bij mijn weten) is het zo dat je voor het flashen alle andere USB devices moet loskoppelen.

Ik twijfel of ik daar iedere keer dat ik de ontvanger flashte de laatste tijd, aan gedacht heb. Dus daar moet ik beter op letten.


Edited by Esco1, 13 July 2017 - 09:18.


Re: Crashen VU+Solo4K #12 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,229 posts

+691
Excellent

Posted 13 July 2017 - 10:05

@ Littlesat "Menu->informatie->uw ontvanger->geel en dan een paar meer naar rechts... dan krijg. Je al je crashlogs op het scherm"

* Van de 6 foutzoek schermen is het 6e scherm het crashlogscherm en dat is bij mij leeg. (andere 5 schermen staat wel tekst in)

* Kan dit komen doordat ik de ontvanger terug gezet heb op fabrieksinstellingen (en alles opnieuw ingesteld heb) ?

Nee... maar zit er een harddisk in je box?


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Crashen VU+Solo4K #13 Esco1

  • Senior Member
  • 83 posts

0
Neutral

Posted 13 July 2017 - 10:49

@ Litlesat Nee... maar zit er een harddisk in je box?

 

* Er is alleen een externe 3Tb HD aangesloten.



Re: Crashen VU+Solo4K #14 Esco1

  • Senior Member
  • 83 posts

0
Neutral

Posted 14 July 2017 - 19:14

Zijn er meer mensen die deze crash problemen ervaren in combinatie met een aangesloten USB HD ?



Re: Crashen VU+Solo4K #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,514 posts

+1,734
Excellent

Posted 14 July 2017 - 22:17

Nee, nog nooit gezien, en ik gebruik altijd een extern device (stick of disk) voor mijn test omgeving.

 

Kun je overweg met een commandline?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Crashen VU+Solo4K #16 Quantumcva

  • Member
  • 18 posts

0
Neutral

Posted 14 July 2017 - 23:43

Beste Esco,

 

Interne HD,(bijv. 'n 500 Gig SSD),trek ik ook d'r uit.Dus bespaar je de aanschaf daarvan,lost de problemen niet op.

Vanuit standby opstarten: Harddisk gewoon aangesloten laten.Is immers andere koek dan flashen.

 

Aan/uitzetten externe HD m.b.v. schakelaar heeft inderdaad dezelfde werking als kabel losmaken,zo

doe ik het n.l. ook.

 

Bug(s),volkomen met je eens.In dit forum al eerder m'n frustaties gelucht met die box,dus welkom in de club van de VU-dwazen.Want het zijn altijd gebruikersfouten of de fout van VU.

 

Bij OpenPLI 6 rc,laatste update van vandaag,dagelijks nog steeds groene schermen,net zoals met oude versie 4.

Bij openen favorieten/kanalenlijst:veel geduld opbrengen voordat die laad.

 

 

 



Re: Crashen VU+Solo4K #17 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,514 posts

+1,734
Excellent

Posted 15 July 2017 - 10:52

We zullen toch een keer moeten weten wat het probleem is, en dus als er foutmeldingen in dat scherm staan, welke meldingen dat zijn. Of blijven het schermen zonder verdere melding?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Crashen VU+Solo4K #18 Esco1

  • Senior Member
  • 83 posts

0
Neutral

Posted 17 July 2017 - 09:32

Nee, nog nooit gezien, en ik gebruik altijd een extern device (stick of disk) voor mijn test omgeving.

 

Kun je overweg met een commandline?

* Nee ik zou niet weten hoe dat moet.

 

 

Beste Esco,

 

Interne HD,(bijv. 'n 500 Gig SSD),trek ik ook d'r uit.Dus bespaar je de aanschaf daarvan,lost de problemen niet op.

Vanuit standby opstarten: Harddisk gewoon aangesloten laten.Is immers andere koek dan flashen.

 

Aan/uitzetten externe HD m.b.v. schakelaar heeft inderdaad dezelfde werking als kabel losmaken,zo

doe ik het n.l. ook.

 

Bug(s),volkomen met je eens.In dit forum al eerder m'n frustaties gelucht met die box,dus welkom in de club van de VU-dwazen.Want het zijn altijd gebruikersfouten of de fout van VU.

 

Bij OpenPLI 6 rc,laatste update van vandaag,dagelijks nog steeds groene schermen,net zoals met oude versie 4.

Bij openen favorieten/kanalenlijst:veel geduld opbrengen voordat die laad.

* Zou het ook nog af kunnen hangen van merk en type HD dus dat de VU met de ene HD minder of niet crasht, en met een andere vaker/wel crasht?

* En zou een interne HD iets sneller reageren als een externe en daarom geen c.q. minder crashes geven?

 

We zullen toch een keer moeten weten wat het probleem is, en dus als er foutmeldingen in dat scherm staan, welke meldingen dat zijn. Of blijven het schermen zonder verdere melding?

Zie het Attached Thumbnail bijgevoegd bij mijn openingsbericht van deze tread. Zoals ik al zei was een uitgebreider groen scherm telkens net weg voor ik er een foto van kon maken.



Re: Crashen VU+Solo4K #19 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,514 posts

+1,734
Excellent

Posted 17 July 2017 - 12:13

Jammer, want met een leeg scherm kunnen we niet zo veel.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Crashen VU+Solo4K #20 Quantumcva

  • Member
  • 18 posts

0
Neutral

Posted 18 July 2017 - 09:39

Zou het ook nog af kunnen hangen van merk en type HD dus dat de VU met de ene HD minder of niet crasht, en met een andere vaker/wel crasht?

* En zou een interne HD iets sneller reageren als een externe en daarom geen c.q. minder crashes geven?

 

Betwijfel afhankelijkheid merk/type HD:

Zelf Intenso 3TB externe HD,met eigen voeding.Intern een Samsung 500 GB SSD.

Beiden zijn in beleving even snel/langzaam,en geven beiden crashes.

Ook als de interne wel/externe niet is aangesloten en vice-versa.

Alleen een USB stick voor opnamesAttached File  DCC2.jpg   118.51KB   3 downloads,(Dus helemaal geen HD's),aangesloten:geeft ook hetzelfde resultaat.

 

Heb je DCC op je PC?Daar kun je de crashlogs ook mee bekijken,downloadlink:

http://www.bernyr.de/dcce2/

 

Zelf ook al vaker de HD's  geformatteerd,opnieuw geflashed.Maar crashes blijven.

 

 

 

 

 




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users