Jump to content


Photo

NPO hbbtv 2.0 werkt het onder pli 6.0?


  • Please log in to reply
72 replies to this topic

Re: NPO hbbtv 2.0 werkt het onder pli 6.0? #41 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 16 August 2017 - 19:38

 

@Tech: is dat dezelfde patch die je daarvoor gebruikt ?

Nee, de ultimo en solo zijn arm boxen dat werkt dus weer anders.

 

 

Ok dus we moeten geduld hebben voor die patch voor de arm boxen. Duidelijk.



Re: NPO hbbtv 2.0 werkt het onder pli 6.0? #42 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,635 posts

+459
Excellent

Posted 16 August 2017 - 20:31

Het is geen patch, zo simpel is het niet.
Er moeten nogal wat pakketten voor worden gemaakt, momenteel wordt bekeken hoe dit makkelijk aan het bouwproces kan worden toegevoegd zodat iedereen er iets mee kan.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: NPO hbbtv 2.0 werkt het onder pli 6.0? #43 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 21 August 2017 - 19:33

Los daarvan, dit is iets wat EIGENLIJK door de leveranciers opgelost zou moeten worden. ZIJ zijn degene die reclame maken met "hbbtv support". Maar ze laten ons vervolgens zitten. Wat we nu doen is proberen dit gat zo goed en zo kwaad als het lukt opvullen. Maar kennelijk vinden de heren leveranciers ons gebruikers dus kennelijk niet zo belangrijk.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: NPO hbbtv 2.0 werkt het onder pli 6.0? #44 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,583 posts

+1,738
Excellent

Posted 21 August 2017 - 20:33

Nee, die hebben immers al hun centjes overgemaakt, voor de leveranciers zitten er niet meer inkomsten, of het nu werkt of niet... Bovendien zullen die zeggen "dat moet je er maar geen alternatieve firmware in stoppen, bij ons werkt het wel".


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: NPO hbbtv 2.0 werkt het onder pli 6.0? #45 KvM1950

  • Senior Member
  • 175 posts

0
Neutral

Posted 22 August 2017 - 10:11

Zonder namen te noemen, er zijn images waar het wel werkt.

Toch blijf ik bij PLi, is volgens mij het eenvoudigste en mooiste van allen, chapeau voor de makers.

Gewoon afwachten tot het wel werkt.


Vu+ Duo 2 ontvanger, Samsung 55'' UHD smart TV met 3D.

Schotel 1: 150 cm., voor Astra 1 & 3

Schotel 2:   90 cm., voor Türksat

Schotel 3: 120 cm., voor Nilesat

Schotel 4: 120 cm., voor Hotbird & Eurobird

 

Ik woon in Anamur / Mersin / Tükiye, aan het strand, coördinaten:  36º Noord / 33º Oost.

Bij helder weer is Cyprus te zien, 70 Km. richting zuid.


Re: NPO hbbtv 2.0 werkt het onder pli 6.0? #46 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,583 posts

+1,738
Excellent

Posted 22 August 2017 - 10:41

Ja, die doen minder "moeilijk" over de kwaliteit van hun code, en daarmee de stabiliteit van hun image.

 

Wij implementeren liever geen oplossing dan een slechte oplossing, en dat betekent soms helaas wachten tot de goede oplossing zich aandient. Zoals eerder gemeld, er wordt aan gewerkt, en er is aan VU+ gevraagd een BSP aanpassing door te voeren (want die beheren zij) om die goede oplossing mogelijk te maken. En daar is het wachten op.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: NPO hbbtv 2.0 werkt het onder pli 6.0? #47 KvM1950

  • Senior Member
  • 175 posts

0
Neutral

Posted 23 August 2017 - 10:49

"Ja, die doen minder "moeilijk" over de kwaliteit van hun code, en daarmee de stabiliteit van hun image."

 

Hier ben ik het dus niet mee eens, ga weer geen namen noemen, maar heb diverse images gebruikt en daar werkte het toch echt perfect.


Vu+ Duo 2 ontvanger, Samsung 55'' UHD smart TV met 3D.

Schotel 1: 150 cm., voor Astra 1 & 3

Schotel 2:   90 cm., voor Türksat

Schotel 3: 120 cm., voor Nilesat

Schotel 4: 120 cm., voor Hotbird & Eurobird

 

Ik woon in Anamur / Mersin / Tükiye, aan het strand, coördinaten:  36º Noord / 33º Oost.

Bij helder weer is Cyprus te zien, 70 Km. richting zuid.


Re: NPO hbbtv 2.0 werkt het onder pli 6.0? #48 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,583 posts

+1,738
Excellent

Posted 23 August 2017 - 11:55

YMMV.

 

Het feit dat een auto start en van zijn plaats komt zegt helemaal niks over de kwaliteit van de carosserie en toegepaste techniek. Voor jou als gebruiker wellicht niet zo interessant, maar voor ons wel, dezelfde techniek moet namelijk in 60+ verschillende auto's passen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: NPO hbbtv 2.0 werkt het onder pli 6.0? #49 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 25 August 2017 - 11:15

Hier ben ik het dus niet mee eens, ga weer geen namen noemen, maar heb diverse images gebruikt en daar werkte het toch echt perfect.

De HbbTV misschien wel, maar we hebben het over het geheel.

 

Een change die alleen code toevoegt die alleen door HbbTV gebruikt wordt, daar ben ik erg makkelijk mee, geen probleem, hoe brak ook. Maar het probleem is dat die HbbTV dingen altijd op allerlei plaatsen in je image impact hebben, waar je ook met gewoon TV kijken gebruik van maakt. Dát is de core business van een image, TV kijken en opnames terugkijken. Dat dat goed werkt, ga ik niet riskeren door een "leuke feature" toe te voegen die kwalititief zeer dubieus is. De andere images hebben daar minder moeite mee. Dat is hun vrije keuze.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: NPO hbbtv 2.0 werkt het onder pli 6.0? #50 XRayhTec

  • Senior Member
  • 440 posts

+8
Neutral

Posted 26 August 2017 - 09:41

Los daarvan, dit is iets wat EIGENLIJK door de leveranciers opgelost zou moeten worden. ZIJ zijn degene die reclame maken met "hbbtv support". Maar ze laten ons vervolgens zitten. Wat we nu doen is proberen dit gat zo goed en zo kwaad als het lukt opvullen. Maar kennelijk vinden de heren leveranciers ons gebruikers dus kennelijk niet zo belangrijk.

 

Waarom zou die fabrikant dat op moeten lossen. Het is toch geen machine feature? Daarbij: Hoe zou die dat dan op moeten lossen?

 

 

 

Hier ben ik het dus niet mee eens, ga weer geen namen noemen, maar heb diverse images gebruikt en daar werkte het toch echt perfect.

De HbbTV misschien wel, maar we hebben het over het geheel.

 

Een change die alleen code toevoegt die alleen door HbbTV gebruikt wordt, daar ben ik erg makkelijk mee, geen probleem, hoe brak ook. Maar het probleem is dat die HbbTV dingen altijd op allerlei plaatsen in je image impact hebben, waar je ook met gewoon TV kijken gebruik van maakt. Dát is de core business van een image, TV kijken en opnames terugkijken. Dat dat goed werkt, ga ik niet riskeren door een "leuke feature" toe te voegen die kwalititief zeer dubieus is. De andere images hebben daar minder moeite mee. Dat is hun vrije keuze.

 

 

Waarom is het een probleem dat HbbTV op meerdere plaatsen impact hebben en welke plaatsen bedoel je dan? De AIT reader, Opera ....?

 

Regards,


607xRAYHTECV13

ET4x00RAYHTEC4.0

XP1000RAYHTEC7B

H9COMBORAYHTEC9b


Re: NPO hbbtv 2.0 werkt het onder pli 6.0? #51 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,583 posts

+1,738
Excellent

Posted 26 August 2017 - 10:46

Het is een machine feature omdat tot op heden de HbbTV oplossingen aangeleverd worden als een binaire blob, en niet als compileerbare source.

 

En omdat het als een binaire blob wordt aangeleverd, is de interface met Enigma (inderdaad AIT, maar ook de control API, HbbTV beschrijft ook besturing van de tuner in de specs) ook hardcoded. Dat werkt prima voor een fabrikant met een eigen Enigma (zoals VU+), want die kunnen gewoon hun eigen aanpassingen doorvoeren. Maar voor ons is dat een ramp, want de aanpassing voor fabrikant 1 breekt de oplossing van fabrikant 2.

 

Dus wordt er gestreeft naar een compileerbare oplossing, want dat kunnen we zelf die interface definieren, en generiek maken/houden voor alle fabrikanten...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: NPO hbbtv 2.0 werkt het onder pli 6.0? #52 XRayhTec

  • Senior Member
  • 440 posts

+8
Neutral

Posted 26 August 2017 - 14:25

Het feit dat er geen source code beschikbaar is maakt HbbTV voor mij nog geen machine feature en is ook geen reden om het de fabrikant dan maar op te laten lossen.

 

De voorgecompileerde code, met name van de Opera HbbTV browser,  zorgt er natuurlijk wel voor dat het niet op elke machine draait maar dat zal ongetwijfeld de bedoeling zijn geweest van de maker.

 

Als je iets generieks wilt maken/hebben zal er volgens mij eerst een alternatief moeten komen voor die voorgecompileerde hbbtv browser. Is die er?

 

 

Regards,


607xRAYHTECV13

ET4x00RAYHTEC4.0

XP1000RAYHTEC7B

H9COMBORAYHTEC9b


Re: NPO hbbtv 2.0 werkt het onder pli 6.0? #53 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,268 posts

+691
Excellent

Posted 26 August 2017 - 14:51

Wat niet is moet gemaakt worden en dat kan tijd kosten

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: NPO hbbtv 2.0 werkt het onder pli 6.0? #54 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 27 August 2017 - 01:42

Als je iets generieks wilt maken/hebben zal er volgens mij eerst een alternatief moeten komen voor die voorgecompileerde hbbtv browser. Is die er?

Ja: zie ATV. Één code (plugin) voor alle boxen (of wellicht twee: eentje voor mipsel en één voor ARM).



Re: NPO hbbtv 2.0 werkt het onder pli 6.0? #55 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,268 posts

+691
Excellent

Posted 27 August 2017 - 07:36

Openatv froemelt altijd wat in elkaar wat werkt... Die hebben geen interesse of het onder de "moterkap" elmgoed werkt... Als het werkt dan is het gewoon prachtig voor ze....

Ik vermoed dat ze voor mipsel openopera2 gebruiken. Dat werkt ook bij ons prima! Maar het is en blijft een binary blob met een afkomst met vraagtekens en zover ik kan overzien van een niet zo'n zuivere afkomst (licenties).

Wat arm betreft had ik begrepen dat het voor vu binnenkort moet gasn werken. In ieder geval heeft vu zover ik begreep gisteren of zo een merge request op hun bsp layer geaccepteerd.

En ga nu maar lekker ff allemaal in de gedult modus... Mijn smart tv heeft ook hbbtv, alleen jammer dat je via hdmi niet die URL van hbbtv kunt doorgeven....

Edited by littlesat, 27 August 2017 - 07:40.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: NPO hbbtv 2.0 werkt het onder pli 6.0? #56 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 27 August 2017 - 09:00

Openatv froemelt altijd wat in elkaar wat werkt... Die hebben geen interesse of het onder de "moterkap" elmgoed werkt... Als het werkt dan is het gewoon prachtig voor ze....
Ik vermoed dat ze voor mipsel openopera2 gebruiken. Dat werkt ook bij ons prima! Maar het is en blijft een binary blob met een afkomst met vraagtekens en zover ik kan overzien van een niet zo'n zuivere afkomst (licenties).
Wat arm betreft had ik begrepen dat het voor vu binnenkort moet gasn werken. In ieder geval heeft vu zover ik begreep gisteren of zo een merge request op hun bsp layer geaccepteerd.
En ga nu maar lekker ff allemaal in de gedult modus... Mijn smart tv heeft ook hbbtv, alleen jammer dat je via hdmi niet die URL van hbbtv kunt doorgeven....

goed nieuws dus voor de arm boxen...

Re: NPO hbbtv 2.0 werkt het onder pli 6.0? #57 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 27 August 2017 - 09:05

Ik geloof dat we een vrijwilliger hebben om een open HbbTV browser te gaan schrijven, XRayhTec heeft er kennelijk veel verstand van (en ook nog tijd over).


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: NPO hbbtv 2.0 werkt het onder pli 6.0? #58 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,583 posts

+1,738
Excellent

Posted 27 August 2017 - 13:41

Was net van plan een pittig antwoord te schrijven op het niet kunnen lezen van posts. Maar dit is een nog veel beter idee. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: NPO hbbtv 2.0 werkt het onder pli 6.0? #59 XRayhTec

  • Senior Member
  • 440 posts

+8
Neutral

Posted 27 August 2017 - 16:13

Ik geloof dat we een vrijwilliger hebben om een open HbbTV browser te gaan schrijven, XRayhTec heeft er kennelijk veel verstand van (en ook nog tijd over).

 

Je blijft maar afschuiven, of niet? Eerst de fabrikant, nu ik... :)

Maar als je een generieke oplossing wilt hebben ben ik bang dat je die open browser wel nodig gaat hebben.

 

Was net van plan een pittig antwoord te schrijven op het niet kunnen lezen van posts. Maar dit is een nog veel beter idee. ;)

 

Ik lees alleen maar dat de kwaliteit van anderen dubieus is en het onder de motorkap niet in orde hebben.

Als je het zelf niet werkend heb laat de kritiek op anderen dan achterwege.

De HbbTV oplossingen van ATV zijn misschien niet zo netjes maar de motorkap kan dicht en en er kan gereden worden.

 

Regards,


607xRAYHTECV13

ET4x00RAYHTEC4.0

XP1000RAYHTEC7B

H9COMBORAYHTEC9b


Re: NPO hbbtv 2.0 werkt het onder pli 6.0? #60 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,268 posts

+691
Excellent

Posted 27 August 2017 - 17:00

Dan ga je toch lekker Openatv gebruiken... ?

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users