Jump to content


Photo

VU Bluetooth remote wil niet pairen in OpenPLI


  • Please log in to reply
46 replies to this topic

#1 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 12 July 2017 - 20:58

Kan iemand mij de correcte instructies vertellen voor OpenPLI voor het pairen van een VU Bluetooth remote aan een VU Ultimo 4K ?

 

De instructies die erbij zitten werken namelijk niet voor OpenPLI.

 

 



Re: VU Bluetooth remote wil niet pairen in OpenPLI #2 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 13 July 2017 - 09:49

Volgens mij heeft PLi niet de noodzakelijke E2-aanpassingen aan boord.



Re: VU Bluetooth remote wil niet pairen in OpenPLI #3 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 13 July 2017 - 12:07

Dat zou raar zijn want het is gewoon een originele VU accesoire voor de VU decoders dus lijkt mij dat dat gewoon zou moeten werken. Alles wat je nodig hebt (bluetooth setup enzo) is ook gewoon te vinden in de image van OpenPLI, alleen om de 1 of andere reden werkt het pairen niet. Je moet die bluetooth setup open zetten, enablen en dan op de afstandsbediening MENU en AUDIO tegelijk indrukken. Dan hoort de afstandsbediening gepaired te worden maar dat gebeurt dus niet.


Edited by Dimmie, 13 July 2017 - 12:07.


Re: VU Bluetooth remote wil niet pairen in OpenPLI #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,584 posts

+1,738
Excellent

Posted 13 July 2017 - 12:15

En waar wordt dan die toetsafdruk afgehandeld? Want in onze Enigma gebeurt dat niet.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU Bluetooth remote wil niet pairen in OpenPLI #5 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 13 July 2017 - 15:40

Volgens de beschrijving werkt het als volgt:

 

MENU-SETUP-SYSTEM-BLUETOOTH SETUP

 

Dan de rode knop op de afstandsbediening drukken

 

Dan tegelijk MENU+AUDIO 5 seconden indrukken totdat de LED van de remote continu blijft branden.

 

Dan hoort het verder automatisch vanzelf te gaan, dus ik hoor dan in dat venster te zien dat die de remote vind en gaat pairen.

 

Anders als met andere bluetooth dingen moet je de SCAN functie in die bluetooth setup dus niet gebruiken (heb ik overigens ook geprobeert maar dan vind ie de remote nog steeds niet).

 

 

Als de remote is gepaired dan zal de IR uitgeschakeld worden en gaat vanaf dat moment alles via bluetooth.


Edited by Dimmie, 13 July 2017 - 15:43.


Re: VU Bluetooth remote wil niet pairen in OpenPLI #6 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 13 July 2017 - 16:53

Volgens mij heeft PLi niet de noodzakelijke E2-aanpassingen aan boord.

 

 

Dat zou raar zijn want het is gewoon een originele VU accesoire voor de VU decoders dus lijkt mij dat dat gewoon zou moeten werken. Alles wat je nodig hebt (bluetooth setup enzo) is ook gewoon te vinden in de image van OpenPLI, alleen om de 1 of andere reden werkt het pairen niet. Je moet die bluetooth setup open zetten, enablen en dan op de afstandsbediening MENU en AUDIO tegelijk indrukken. Dan hoort de afstandsbediening gepaired te worden maar dat gebeurt dus niet.

Zie http://code.vuplus.c...repo&repos=oe30



Re: VU Bluetooth remote wil niet pairen in OpenPLI #7 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 13 July 2017 - 17:07

 

Volgens mij heeft PLi niet de noodzakelijke E2-aanpassingen aan boord.

 

 

Dat zou raar zijn want het is gewoon een originele VU accesoire voor de VU decoders dus lijkt mij dat dat gewoon zou moeten werken. Alles wat je nodig hebt (bluetooth setup enzo) is ook gewoon te vinden in de image van OpenPLI, alleen om de 1 of andere reden werkt het pairen niet. Je moet die bluetooth setup open zetten, enablen en dan op de afstandsbediening MENU en AUDIO tegelijk indrukken. Dan hoort de afstandsbediening gepaired te worden maar dat gebeurt dus niet.

Zie http://code.vuplus.c...repo&repos=oe30

 

En http://code.vuplus.c...po&repos=dvbapp

Alles bij elkaar heeft VU nogal wat updates gelanceerd (lees: moeite gehad) om die RC in hun image aan de praat te krijgen. En zoals ik al zei: ik betwijfel of al die updates momenteel in het PLi-image (en de BT-plugin) aanwezig zijn.



Re: VU Bluetooth remote wil niet pairen in OpenPLI #8 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,268 posts

+691
Excellent

Posted 13 July 2017 - 17:26

Je bent misschien wat vroeg met deze ab aan te schaffen. Misschien werkt het hooguit in vti of het fabrieks image momenteel en het is ff afw88 hoe vu het gemaakt heeft if we het kunnen toevoegen...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: VU Bluetooth remote wil niet pairen in OpenPLI #9 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 13 July 2017 - 22:19

In de stable versie werkt het niet. In de release candidate wel ?



Re: VU Bluetooth remote wil niet pairen in OpenPLI #10 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 13 July 2017 - 22:22

In de release candidate van PLI 6 komt er zelf na pairen een melding dat er een firmware update voor de remote klaar staat. Deze wordt via OpenPLI6 draadloos via bluetooth in de remote geupgraded.

 

Dus waarom het in de stable PLI4 niet werkt is mij een raadsel.



Re: VU Bluetooth remote wil niet pairen in OpenPLI #11 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 13 July 2017 - 23:24

En waar wordt dan die toetsafdruk afgehandeld? Want in onze Enigma gebeurt dat niet.

 

Blijkbaar gebeurt dat in jullie enigma dus wel. Want in OpenPLI 6 werkt het gewoon ? En dat is vreend als dat niet in jullie enigma gebeurt.



Re: VU Bluetooth remote wil niet pairen in OpenPLI #12 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,268 posts

+691
Excellent

Posted 13 July 2017 - 23:28


In de release candidate van PLI 6 komt er zelf na pairen een melding dat er een firmware update voor de remote klaar staat. Deze wordt via OpenPLI6 draadloos via bluetooth in de remote geupgraded.

Dus waarom het in de stable PLI4 niet werkt is mij een raadsel.

 

Few!!!!

Omdat het een relatief nieuw feature is zal het waarschijnlijk in PLi4 nooit meer gaat werken...


Edited by littlesat, 13 July 2017 - 23:29.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: VU Bluetooth remote wil niet pairen in OpenPLI #13 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 13 July 2017 - 23:42

Ok, is toch al vanaf maart op de markt (4 maanden). Maargoed, het werkt tenminste in PLI6, dus ik ben er blij mee :)


Edited by Dimmie, 13 July 2017 - 23:42.


Re: VU Bluetooth remote wil niet pairen in OpenPLI #14 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 14 July 2017 - 04:59

Ok, is toch al vanaf maart op de markt (4 maanden). Maargoed, het werkt tenminste in PLI6, dus ik ben er blij mee :)

Maar het is pas vanaf 9 juni geïncorporeerd in VU's OI....



Re: VU Bluetooth remote wil niet pairen in OpenPLI #15 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,635 posts

+459
Excellent

Posted 14 July 2017 - 08:30

Toen stond de ontwikkeling van OpenPLi4 al stil, vandaar dat die 'update' niet in OpenPLi4 is meegenomen.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: VU Bluetooth remote wil niet pairen in OpenPLI #16 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 14 July 2017 - 11:56

Ik alleen melden dat pairen met hoofdtelefoon prima gaat (hoewel de a/v sync vreselijk is, die moet je telkens met de hand bijregelen).

 

De laatste driver-update van VU+ zit niet in OpenPLi-4 (omdat we veel te bang zijn dat er dingen omvallen). Dat zal het verschil maken.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: VU Bluetooth remote wil niet pairen in OpenPLI #17 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 15 July 2017 - 04:01

Ik alleen melden dat pairen met hoofdtelefoon prima gaat (hoewel de a/v sync vreselijk is, die moet je telkens met de hand bijregelen).

Hehe, het is maar wat je 'prima' noemt :)

De laatste driver-update van VU+ zit niet in OpenPLi-4 (omdat we veel te bang zijn dat er dingen omvallen). Dat zal het verschil maken.

Dat kan je dan toch zo even testen alvorens te updaten?

Re: VU Bluetooth remote wil niet pairen in OpenPLI #18 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 15 July 2017 - 10:32

"Even testen". Niet echt, want alle aspecten die met drivers te maken hebben moeten dan goed bekeken worden. Ik concentreer me liever op een goede release van 6, dan is die hele 4 niet meer nodig (voor VU+ dan).


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: VU Bluetooth remote wil niet pairen in OpenPLI #19 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 15 July 2017 - 17:03

Er valt mij nog meer op aan OpenPLI6 t.o.v. OpenPLI4 op de VU Ultimo 4k. Bij OpenPLI4 had ik om onverklaarbare reden dat sommige programma's niet werden opgenomen als je bijvoorbeeld 4,5 of 6 opnames tegelijk doet (beeld zwart, 1 sec opname). Om dat 'op te lossen' nam ik alle herhalingen ook maar op en dan was er altijd wel 1 gelukt. Nu staat er PLI6 op en heb ik dat hele probleem ineens niet meer.



Re: VU Bluetooth remote wil niet pairen in OpenPLI #20 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 15 July 2017 - 19:20

Dat is goed nieuws, al kan ik het niet verklaren. Andere kernel, andere drivers?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users