Jump to content


Photo

VU Bluetooth remote wil niet pairen in OpenPLI


  • Please log in to reply
46 replies to this topic

Re: VU Bluetooth remote wil niet pairen in OpenPLI #21 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 15 July 2017 - 22:57

Als PLI4 al maanden lang niet meer wordt bijgehouden dan zal dat denk ik vast wel zoiets zijn. Degenen die PLI6 ontwikkelen kunnen daar uitsluitsel over geven.



Re: VU Bluetooth remote wil niet pairen in OpenPLI #22 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 16 July 2017 - 09:03

Ik zit bijna dagelijks op de commits van o.a. enigma, en ik kan me niet herinneren zoiets te hebben zien langs te komen. FYI, de meeste commits worden door mij, Littlesat of WanWizard doorgevoerd.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: VU Bluetooth remote wil niet pairen in OpenPLI #23 goalzzz

  • Senior Member
  • 40 posts

0
Neutral

Posted 20 August 2017 - 18:41

Ok, is toch al vanaf maart op de markt (4 maanden). Maargoed, het werkt tenminste in PLI6, dus ik ben er blij mee :)

 

Ik heb sinds een paar dagen ook deze afstandbediening, i.c.m een Ultimo 4K, op openpli 6, maar bij mij verliest hij erg vaak de connectie. Als je 'm b.v. een half uurtje niet gebruikt hebt dan is de bluetooth verbinding ineens weer weg. Dan moet ik 'm weer helemaal gaan installeren. Bij het opstarten van de box werkt het vaak niet, en zomaar tijdens het gebruik wil hij vaker wegvallen. Ik heb niet veel zin om alleen voor deze bluetooth afstandsbediening Pli te verlaten. En de standaard afstandsbediening vereist hier chirurgenwerk bij het mikken op de Ultimo, ik word er knettergek van. Beetje jammer bij een ontvanger van 500+ euro.

 

Doet 'ie het bij jou wel probleemloos?



Re: VU Bluetooth remote wil niet pairen in OpenPLI #24 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 20 August 2017 - 18:44

Met de gewone AB geen enkel probleem hier.... hoef ook niet te mikken of zo... Ik snap dat hele gebeuren van een blue tooth AB niet.... Zeker voor ontvangers met zo'n mega display...


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: VU Bluetooth remote wil niet pairen in OpenPLI #25 goalzzz

  • Senior Member
  • 40 posts

0
Neutral

Posted 20 August 2017 - 19:45

Ik moet hier echt als een Michael van Gerwen te werk gaan, anders reageert de box niet. Verder vond ik sommige toetsen niet zo logisch zitten op de gewone AB, maar dat terzijde. De bluetooth afstandsbediening werkt echt super... als 'ie werkt.



Re: VU Bluetooth remote wil niet pairen in OpenPLI #26 IkkeKappie

  • Senior Member
  • 314 posts

+4
Neutral

Posted 20 August 2017 - 20:20

Ik moet hier echt als een Michael van Gerwen te werk gaan, anders reageert de box niet. Verder vond ik sommige toetsen niet zo logisch zitten op de gewone AB, maar dat terzijde. De bluetooth afstandsbediening werkt echt super... als 'ie werkt.

Dat precies moeten richten dat herken ik ook wel maar dan met mijn Solo4k.

Overigens had ik dit ook altijd met de vu duo.

Heb hier een mutant 1200HD draaien maar met die ab kan ik al kanten op richten maar zappen doet ie.

Een goed werkende bluethooth ab zou mij dus ook wel passen.

 

Mvg


Gigablue4k + mut@nt 1200 HD + mut@nt HD51 dvb-S2 en dvb-c, allen met OpenPLi 8.3<p>80cm schotel met een triple lnb en 4 uitgangen

Re: VU Bluetooth remote wil niet pairen in OpenPLI #27 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 20 August 2017 - 23:41

 

Ik heb sinds een paar dagen ook deze afstandbediening, i.c.m een Ultimo 4K, op openpli 6, maar bij mij verliest hij erg vaak de connectie. Als je 'm b.v. een half uurtje niet gebruikt hebt dan is de bluetooth verbinding ineens weer weg. Dan moet ik 'm weer helemaal gaan installeren. Bij het opstarten van de box werkt het vaak niet, en zomaar tijdens het gebruik wil hij vaker wegvallen. Ik heb niet veel zin om alleen voor deze bluetooth afstandsbediening Pli te verlaten. En de standaard afstandsbediening vereist hier chirurgenwerk bij het mikken op de Ultimo, ik word er knettergek van. Beetje jammer bij een ontvanger van 500+ euro.

 

Doet 'ie het bij jou wel probleemloos?

 

 

 

Werkt bij mij probleemloos. 

 

Het enige waar ik tegenaanloop is dat Erik Slagter meldde dat de Oscam nog wel eens 'vast' wil lopen en dat dat door 'bsa-serve' komt, m.a.w. bluetooth. Hij adviseert dus de bluetooth uit te zetten zodat oscam niet stopt met decoderen, maargoed dan werkt die bluetooth remote weer niet meer...


Edited by Dimmie, 20 August 2017 - 23:44.


Re: VU Bluetooth remote wil niet pairen in OpenPLI #28 Geuze

  • Senior Member
  • 705 posts

+7
Neutral

Posted 21 August 2017 - 08:58

Ik wil ook graag een bluetooth a.b. voor mijn Ultimo.

Is het misschien verstandig nog te wachten of kan ik gerust deze bestellen.

Een kennis van mij wil er ook één maar ik wil  er niet elke keer achteraan lopen.


Visiosat Big Satellite schotel met 4 quad, 7 twin LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost, 0,8 west, 33 oost en een Triax schotel, 78 cm met single LNB voor Astra 3 beide aangesloten op VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en SSD en een Mutant HD 51 met 2 tuners waaronder 1 voor de Franse streams en SSD. De  1.40 Triax prime focus verwijderd wegens slijtage.


Re: VU Bluetooth remote wil niet pairen in OpenPLI #29 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 21 August 2017 - 09:27

Gezien de opmerking van Dimmie werkt die RC an sich prima. Met één tekortkoming wat ongetwijfeld gefixt wordt (in de drivers). De vraag is hooguit wanneer Vu+ heeft besloten om dat te fixen. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU Bluetooth remote wil niet pairen in OpenPLI #30 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 21 August 2017 - 14:57

Ik vraag me af of VU wel op de hoogte is van dit probleem ?


Edited by Dimmie, 21 August 2017 - 14:57.


Re: VU Bluetooth remote wil niet pairen in OpenPLI #31 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 22 August 2017 - 12:40

Als dit een driver probleem is, is er dan al aan VU gevraagd om een oplossing door te voeren in hun BSP ?



Re: VU Bluetooth remote wil niet pairen in OpenPLI #32 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,605 posts

+1,739
Excellent

Posted 22 August 2017 - 12:46

Volgens mij wel. Anders gaat er nooit wat gebeuren.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU Bluetooth remote wil niet pairen in OpenPLI #33 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 22 August 2017 - 14:11

En wie weet zit de fix wel in hun laatste driver update. Ik gok dat dit niet het geval is. Het is pas onlangs gemeld.
Echter zullen deze dan eerst in de BSP geplaatst moeten worden.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU Bluetooth remote wil niet pairen in OpenPLI #34 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 23 August 2017 - 17:25

Ik heb bsa_server maar helemaal uit gezet. Dan maar geen bleutooth remote. Want dat oscam steeds stopt met decoderen is ook niks.



Re: VU Bluetooth remote wil niet pairen in OpenPLI #35 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 23 August 2017 - 17:57

Tja vu mag hier nog wat fixen... quad pip doet het nu wat het echte nut of vele gebruik ook mag zijn... en fcc ten tijde van ecm gelimiteerde kaarten en verplichte ci(+)...

Maar zo iets als extended cw api, stoppen van Oscam door die blue tooth api, encoding van binnenkomende streams, dvb-s2x tuning, echte fatsoenlijke multiboot, tja dat zit er jammer genoeg niet in.

Maar je kunt wel fta zappen alsof je in het analoge tijdperk zit... ;)

Edited by littlesat, 23 August 2017 - 18:00.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: VU Bluetooth remote wil niet pairen in OpenPLI #36 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 23 August 2017 - 18:25

En waar wordt dan die toetsafdruk afgehandeld? Want in onze Enigma gebeurt dat niet.


Mwa, alles wat zich aanmeldt als "toetsenbord" moet werken. Zelfs van een USB webcam of audio stick zouden de knopjes moeten binnenkomen in E2 zodra je 't ding inplugt. Een bluetooth keyboard heeft wel wat middleware nodig (bluez).
Real musicians never die - they just decompose

Re: VU Bluetooth remote wil niet pairen in OpenPLI #37 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 24 August 2017 - 20:18

Wat volgens mij de beste oplossing zou zijn, is een soort van bluetooth naar USB converter. De bluetooth in de Ultimo4k moet op enig moment geinitialiseerd worden en worden "warmgehouden". Als dat niet gebeurt, stop de bluetooth support. Best acceptabel voor een hoofdtelefoon, maar voor een afstandbediening zou ik er niet aan beginnen.

 

Overigens vermoed ik een workaround te hebben voor het oscam probleem: stel Oscam in op PMT mode = 0 of 1, in plaats van de default 6. Ik hoor graag feedback of dat het probleem oplost. Ik heb zelf de bluetooth gewoon uitgezet, dus ik kan het zelf niet testen (werkt allemaal weer prima nu).


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: VU Bluetooth remote wil niet pairen in OpenPLI #38 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 24 August 2017 - 23:14

Op mode 0 ging het bij mij ook fout. En oscam herstarten vanuit het menu werkt dan ook niet meer. Moest de hele box herstarten om de oscam weer aan de praat te krijgen.



Re: VU Bluetooth remote wil niet pairen in OpenPLI #39 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 25 August 2017 - 08:41

Erik, vedoel je hiermee dat als je die blue tooth ab ff niet gebruikt dat gewoon structureel de verbinding wegvalt...? Ik doel hiermee op dat warm houden....

Edited by littlesat, 25 August 2017 - 08:42.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: VU Bluetooth remote wil niet pairen in OpenPLI #40 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 25 August 2017 - 11:41

Nee ik bedoel dat als dat server proces een tijdje niet draait, dat de bluetooth device ermee stopt.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users