Die temperaturen lijken idd wel erg hoog maar hier met de ET10000 haal ik ook weleens in de 80 a 85 graden maar ook niet meer als dat meestal ronde de 72 tot 78 graden.
Xsarius Revo 4k te heet
Re: Xsarius Revo 4k te heet #21
Re: Xsarius Revo 4k te heet #22
Re: Xsarius Revo 4k te heet #23
Posted 24 July 2017 - 20:25
Dat was in 4 ook al zo.
Mijn HD2400 staat nu een goed uurtje aan, en staat op 83 graden. En dat is vrij nogmaal als cpu temperatuur. Maar hoger dan 90, als de box echt rondom vrij staat, en niet in een kast bovenop een versterker die ook heet is, is echt ongezond.
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.
Re: Xsarius Revo 4k te heet #24
Re: Xsarius Revo 4k te heet #25
Posted 24 July 2017 - 21:52
Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....
On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....
Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna
Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam
Press the button on the buttom right of this message
Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki
Re: Xsarius Revo 4k te heet #26
Posted 24 July 2017 - 21:53
Kan iemand op die Revo het volgende inkloppen en posten:
cd /proc/stb && grep -r "" .
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Re: Xsarius Revo 4k te heet #27
Posted 25 July 2017 - 11:23
Edited by fiek, 25 July 2017 - 11:24.
Xsarius Revo 4K - 1 TB HD - Openpli 6.0
Triax 88 cm 13E/19.2E/23.5E/28.2E
Re: Xsarius Revo 4k te heet #28
Posted 25 July 2017 - 13:35
Het ziet er naar uit dat de Revo geen proc entry heeft voor de CPU temperatuur. Dat kan een ommissie zijn in de driver (en dat zou het toegevoegd kunnen worden) of de hardware (geen sensor, en dan houdt het op).
Re: Xsarius Revo 4k te heet #29
Re: Xsarius Revo 4k te heet #30
Posted 7 August 2017 - 13:32
Inmiddels ben ik er wel achter dat de temperatuur gemeten in openpli niet klopt,ik heb er een oventhermometer bij gehouden en het verschil is bijna 20 graden.
De temperatuur is nu 70 graden gemeten met de oven thermometer,in het menu van openpli 95.
Gigablue UHD UE 4K SAT/FBC Kabel/FBC
Octagon SF 8008 4K UHD
Re: Xsarius Revo 4k te heet #31
Posted 7 August 2017 - 13:39
Wat meet je dan precies?
OpenPLi meet overigens niks, die rapporteert gewoon de temperatuur die de drivers aangeven. En dat zal waarschijnlijk de on-die temperatuur zijn, die is altijd hoger dan je extern meten kunt.
Re: Xsarius Revo 4k te heet #32
Re: Xsarius Revo 4k te heet #33
Re: Xsarius Revo 4k te heet #34
Posted 8 August 2017 - 15:47
Ik heb intussen een nieuwe ontvanger gekregen maar die word net zo heet.
Dus het wordt net zo heet zoals je eerder suggereerde ? "Nou mijn box is niet beet te pakken.."
Ik kan me namelijk haast niet voorstellen dat een box zo extreem heeft wordt dat je er ernstige brandwonden aan overhoud als je het beetpakt.
Re: Xsarius Revo 4k te heet #35
Re: Xsarius Revo 4k te heet #36
Posted 8 August 2017 - 23:02
Ik zou als ik jou was de temperatuurmeter gewoon op de buitenkant houden en daar even een filmpje van maken en dat aan je leverancier laten zien. Warm is prima maar het klopt natuurlijk niet als het zo heet wordt dat je je hand verbrand als je die erop legt.
Wel vreemd dat het exemplaar van Tech het nabootsen van een bakplaat niet vertoond.
Re: Xsarius Revo 4k te heet #37
Posted 9 August 2017 - 06:01
Het apparaat wordt wel warm maar je kunt je hand er gewoon ophouden zonder brandwonden op te lopen.
Nu is het bepalen van warmte met de hand niet echt een goede graadmeter, als iets 50graden is, wordt dat door velen al als heet ervaren.
Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....
On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....
Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna
Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam
Press the button on the buttom right of this message
Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki
Re: Xsarius Revo 4k te heet #38
Posted 9 August 2017 - 10:13
Ding werd ook te heet bij het kijken naar hd kanalen en.liep vast ed. Heb daar toen zelf een fan in de bovenkap gemaakt boven de cpu.
Toen was het oververhitten over.
Wat doet hij als je de kap eraf haalt en je er lucht overheen blaast met een tafelventilator bijvoorbeeld.
Is alles dan normaal, dan is het een ontwerpfout om alles in een zo een klein mogelijk kastje te proppen mijn inziens.
Box:
VU+ solo 4k woonkamer
Triax dish 110cm, 4 quad lnb's + 4 diseqc switches.
Re: Xsarius Revo 4k te heet #39
Re: Xsarius Revo 4k te heet #40
Posted 9 August 2017 - 18:35
Al die wat compactere decoders worden wat warmer. Dat wil nog niet zeggen dat er wat mis mee is.
De vraag is nu alleen wordt het nou wel of niet een bakplaat waaraan je je hand verbrand ? Zoals gezegd even de temperatuurmeter op de kap houden/richten. Als dat geen kooktemperatuur is, is er naar mijn mening niks aan de hand.
14 user(s) are reading this topic
0 members, 14 guests, 0 anonymous users