Jump to content


Photo

HD2400 DVB-C foutmelding automatisch of compleet zoeken


  • Please log in to reply
18 replies to this topic

#1 Dream1975

  • Senior Member
  • 1,634 posts

+14
Neutral

Posted 27 July 2017 - 17:56

Hallo,

 

Als ik via automatisch zoeken of optie compleet in handmatig zoeken (Ziggo DVB-C, DVB-S werkt wel) probeer een scan te doen krijg ik respectievelijk de volgende foutmeldingen "Fout - zoeken mislukt (fout tijdens het opstarten van de scan" en "Niets gevonden! Voor het zoeken dient uw tuner correct ingesteld te zijn". Doe ik echter een kabel scan of handmatig zoeken met de optie gebruikersgedefinieerde transponder dan werkt het wel gewoon.

 

Ik heb dit al een jaar of 2 (zolang ik de HD2400's heb, dus zowel Pli 4 als 6 en ook zijn er diverse driverversies geweest in die tijd) en eigenlijk nooit gemeld aangezien de kabel scan het wel gewoon doet, maar denk zal het toch eens melden. Ook heb ik het op 3 HD2400's (2x met 2 DVB-C tuners en 1x met 3 DVB-C tuners) evenals dat ik het heb bij selecteren van al deze tuners voor de scan.

 

Lijkt me ivm de 3 boxen met meerdere tuners sterk dat het enkel bij mij niet werkt. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

 

Attached Files


Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S

Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S

Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)

Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam

 


Re: HD2400 DVB-C foutmelding automatisch of compleet zoeken #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 27 July 2017 - 18:00

Heeft vast te maken met het feit dat die, net als de sat scan, een xml file met config data moet hebben. En die is er nooit geweest, omdat die config info zeer locatie afhankelijk is, en moeilijk bij te houden is. Iedereen vult dus gewoon zijn bekende gegevens in en doet een scan.

 

Er wordt wel aan een oplossing gewerkt, Huevos van OpenVIX houdt zo'n file namelijk al bij. En dan kun je gewoon "Nederland", "Ziggo oost" of zo selecteren. Zal voor OpenPLi 6.1 zijn.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: HD2400 DVB-C foutmelding automatisch of compleet zoeken #3 Dream1975

  • Senior Member
  • 1,634 posts

+14
Neutral

Posted 27 July 2017 - 18:01

oke duidelijk. Wacht ik dat af, verder geen probleem omdat de kabelscan wel gewoon werkt (doe het er al 2 jaar mee  ;) )


Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S

Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S

Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)

Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam

 


Re: HD2400 DVB-C foutmelding automatisch of compleet zoeken #4 Dream1975

  • Senior Member
  • 1,634 posts

+14
Neutral

Posted 27 July 2017 - 18:22

Klein vraagje tussendoor, waarom heeft hij eigenlijk een config xml hebben bij een volledige scan? Als ik mijn kleine DVB-C TV meeneem naar een vakantiehuisje in het buitenland scant deze gewoon alle frequentiebanden af zonder dat deze een config nodig heeft (duurt wel iets langer met scannen, maar hij vind wel alles). Ik zou van enigma2 hetzelfde verwachten (zeker omdat bij configureer scan instellingen in de tuner instellingen de diverse banden zijn aan te geven en de frequentie/symbolrate etc hier ook gewoon in te geven zijn, wat voor extra config heeft hij dan nodig?).


Edited by Dream1975, 27 July 2017 - 18:23.

Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S

Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S

Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)

Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam

 


Re: HD2400 DVB-C foutmelding automatisch of compleet zoeken #5 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 27 July 2017 - 20:35

Zal voor OpenPLi 6.1 zijn.

 

ja ? ben ik de eerste die het vraagt ?  :rolleyes:

 

ehh verwachtte release datum ?  :P



Re: HD2400 DVB-C foutmelding automatisch of compleet zoeken #6 Rick Hunter

  • PLi® Core member
  • 9,053 posts

+56
Good

Posted 27 July 2017 - 20:56

 

Zal voor OpenPLi 6.1 zijn.

 

ja ? ben ik de eerste die het vraagt ?  :rolleyes:

 

ehh verwachtte release datum ?  :P

 

Eerst komt 6.0 beschikbaar.. dan kunnen we werken aan 6.1


Edited by Rick Hunter, 27 July 2017 - 20:57.

Plinux member We have a.. (ehmm.. morgage) house.

Re: HD2400 DVB-C foutmelding automatisch of compleet zoeken #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 28 July 2017 - 13:05

Klein vraagje tussendoor, waarom heeft hij eigenlijk een config xml hebben bij een volledige scan? Als ik mijn kleine DVB-C TV meeneem naar een vakantiehuisje in het buitenland scant deze gewoon alle frequentiebanden af zonder dat deze een config nodig heeft (duurt wel iets langer met scannen, maar hij vind wel alles). Ik zou van enigma2 hetzelfde verwachten (zeker omdat bij configureer scan instellingen in de tuner instellingen de diverse banden zijn aan te geven en de frequentie/symbolrate etc hier ook gewoon in te geven zijn, wat voor extra config heeft hij dan nodig?).

 

Daar is die XML ook niet voor nodig, als je een volledige sweep doet, dan vind je inderdaad wel alles.

 

De XML bevat per netwerk provider een lijst met te scannen frequenties (net zoals je voor de sat een lijst met transponders hebt), dan hoef je dus niet alle frequenties af te lopen, en ook geen scan parameters in te voeren omdat je geen NIT table hoeft te gaan laden, de box weet dan de frequenties die gescant moeten worden.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: HD2400 DVB-C foutmelding automatisch of compleet zoeken #8 Dream1975

  • Senior Member
  • 1,634 posts

+14
Neutral

Posted 29 July 2017 - 08:10

Maar in dat geval zou toch juist bij een volledige scan het moeten werken zonder xml? Bij een volledige scan wil ik graag dat hij alle frequenties naloopt en niet enkel die van de xml


Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S

Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S

Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)

Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam

 


Re: HD2400 DVB-C foutmelding automatisch of compleet zoeken #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 29 July 2017 - 12:16

Ja, dat is correct.

 

Dan kletsen we wellicht langs elkaar heen, ik heb zelf geen kabel (ligt in de straat maar komt niet naar binnen) en dus ook geen kabel tuners.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: HD2400 DVB-C foutmelding automatisch of compleet zoeken #10 Dream1975

  • Senior Member
  • 1,634 posts

+14
Neutral

Posted 29 July 2017 - 13:09

Ik zie trouwens wel een cables.xml in etc/tuxbox op beide boxen (zie ingesloten) en deze bevat Ziggo en lijkt hetzelfde te zijn als https://github.com/o.../src/cables.xml (dezelfde bestandsgrootte).

 

Maar zoals gezegd, met de cable scan werkt het ook dus no biggie. Mocht ik iets kunnen doen aan problem solving laat maar weten hoor (vreemd dat nog nooit iemand hiermee is gekomen).


Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S

Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S

Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)

Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam

 


Re: HD2400 DVB-C foutmelding automatisch of compleet zoeken #11 Dream1975

  • Senior Member
  • 1,634 posts

+14
Neutral

Posted 29 July 2017 - 15:13

Heb trouwens even op het forum gezocht en het blijkt al 5 jaar niet meer te werken (ik wist wel dat het al een tijd was, maar niet dat ik het ook gemeld had)

https://forums.openp...can-werkt-niet/

 

Vond ook wat meer topics erover:

https://forums.openp...e-2#entry489815

https://forums.openp...o-channel-scan/

 

Als ik de posting uit 2012 mag geloven heeft het ermee te maken dat tda1002x ooit verwijdert is (vanwege hardcoded network id en dependencies). Misschien dat dat nog steeds zo is


Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S

Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S

Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)

Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam

 


Re: HD2400 DVB-C foutmelding automatisch of compleet zoeken #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 29 July 2017 - 16:54

Ik denk dat er meer zijn binnen het team met een HD2400 en C tuners, misschien kunnen die even reageren?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: HD2400 DVB-C foutmelding automatisch of compleet zoeken #13 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 29 July 2017 - 19:16

Ik zal dat ding morgen even aanslingeren en scannen.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: HD2400 DVB-C foutmelding automatisch of compleet zoeken #14 Dream1975

  • Senior Member
  • 1,634 posts

+14
Neutral

Posted 31 July 2017 - 11:10

@Tech heb je het nog kunnen proberen? Ik mis de functionaliteit nu toch wel, wilde afgelopen weekend namelijk even kijken of http://www.totaaltv....d-uit-augustus/ al beschikbaar waren maar met een kabelscan komen deze natuurlijk niet. Nou zullen ze er morgen wel in zitten, maar voor de toekomst is het toch fijn als hobbyist om toch alles af te kunnen scannen op zoek naar tests etc.


Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S

Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S

Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)

Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam

 


Re: HD2400 DVB-C foutmelding automatisch of compleet zoeken #15 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 3 August 2017 - 17:17

Sorry voor de late reply, dit was me even ontschoten.

 

Maar het klopt, ik heb er bij het automatisch scannen ook last van, dat is me nog niet eerder opgevallen maar komt denk ik omdat ik alleen de 'Kabel scan' en de 'Handmatig zoeken' opties gebruik.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: HD2400 DVB-C foutmelding automatisch of compleet zoeken #16 Dream1975

  • Senior Member
  • 1,634 posts

+14
Neutral

Posted 4 August 2017 - 16:27

Oké, misschien iets om op de todo list te zetten (of fixen of de mogelijkheid verwijderen). Zoals gezegd in Nederland kunnen we prima uit de voeten met de kabelscan, maar een volledige DVB-C scan zou voor gebruikers in het buitenland wel makkelijk zijn.

 

Mocht het die tda zijn vond ik hier een link https://github.com/t...ends/tda1002x.h (geen idee of het de juiste is, maar kan nooit kwaad om te plaatsen)


Edited by Dream1975, 4 August 2017 - 16:28.

Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S

Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S

Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)

Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam

 


Re: HD2400 DVB-C foutmelding automatisch of compleet zoeken #17 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 19 August 2017 - 17:29

Blindscan is iets wat je eigenlijk niet echt wilt. Het resultaat is altijd onvoorspelbaar. En voor normaal gebruik heb je het niet eens nodig.

 

Als je geen settingslijst gebruikt, dan kun je of de cablescan plugin gebruiken, of handmatig de transponder scannen waarop de NIT uitgezonden wordt, met een "network scan" aan. Dan krijgt hij vanaf daar alle frequentie mee en gaat die ook scannen. Dat gaat sneller en betrouwbaarder.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: HD2400 DVB-C foutmelding automatisch of compleet zoeken #18 teo1966

  • Senior Member
  • 1,106 posts

+10
Neutral

Posted 30 January 2020 - 23:19

Blindscan is iets wat je eigenlijk niet echt wilt. Het resultaat is altijd onvoorspelbaar. En voor normaal gebruik heb je het niet eens nodig.

 

Als je geen settingslijst gebruikt, dan kun je of de cablescan plugin gebruiken, of handmatig de transponder scannen waarop de NIT uitgezonden wordt, met een "network scan" aan. Dan krijgt hij vanaf daar alle frequentie mee en gaat die ook scannen. Dat gaat sneller en betrouwbaarder.

hoe kan ik deze NIT uitlezen/controleren/maken  van trined en waar slaat de ontvanger deze NIT op ?

of een log


VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0


Re: HD2400 DVB-C foutmelding automatisch of compleet zoeken #19 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 31 January 2020 - 12:02

De NIT wordt uitgelezen als je bij een gewone scan "netwerk scan" op ja zet.

 

Die kun je niet maken, het is iets wat de provider uitzend, en het wordt ook niet opgeslagen, de NIT lijst gewoon de transponders van de provider op. Het is dus een provider-supplied cable.xml zeg maar...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users