Jump to content


Photo

VU+ Ultimo 4K slaat vast bij doorspoelen

VU+ Ultimo 4k

  • Please log in to reply
26 replies to this topic

#1 wiscel

  • Member
  • 21 posts

0
Neutral

Posted 5 August 2017 - 11:19

Ik heb een vastlopende VU+ Ultimo 4K als ik een film (MKV/Divx) wil doorspoelen die op de ingebouwde harde schijf staat (bij films die ik heb opgenomen van de satelliet gebeurt dit trouwens niet). Als ik de 1-9 toetsen gebruik om door te spoelen komt het radartje linksboven in beeld. De VU+ reageert daarna niet meer op de afstandsbediening en het enige wat dan nog helpt is de stroom eraf en er weer op. Ik had dit probleem onder OpenPli4 maar ook onder de laatste versie van 6.0



Re: VU+ Ultimo 4K slaat vast bij doorspoelen #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 5 August 2017 - 12:05

Spoelen in gedownload materiaal is altijd een beetje hit-and-miss, en erg afhankelijk van de kwaliteit van het materiaal (gebruikte codecs, gebruikte manier van encoderen, en toegepaste standaards). Er staat ontzettend veel meuk op het internet.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ Ultimo 4K slaat vast bij doorspoelen #3 wiscel

  • Member
  • 21 posts

0
Neutral

Posted 5 August 2017 - 12:32

Aha ok, dank voor je antwoord. 



Re: VU+ Ultimo 4K slaat vast bij doorspoelen #4 Bram55

  • Senior Member
  • 916 posts

+13
Neutral

Posted 5 August 2017 - 15:03

Ik download dagelijks meer films dan we kunnen kijken en heb nergens last van met mijn Ul4k.

Opnames van Ziggo en satelliet zijn ook oké.

Spoelen en ook de 1, 3 en 9 toetsen werken perfect met PLI6.

 

Wat ik wél heb met samengestelde Dvd's van internet gedownload, dus Dvd's met bv afl 1 t/m 4 van een bepaalde serie, met NL subs, is dat zomaar ineens de ondertiteling wegvalt.

Ligt niet aan PLI6, had dit ook met PLI4. Daarom probeer ik de series per aflevering te downloaden, dan heb ik geen probleem.

Dvd's met gewoon 1 film met NL subs geeft geen probleem.

 

edit:

Maar ik heb vandaag nog geen update gedraaid, misschien dat het daar mee te maken heeft.


Edited by Bram55, 5 August 2017 - 15:06.


Re: VU+ Ultimo 4K slaat vast bij doorspoelen #5 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 5 August 2017 - 21:58

Als die samengestelde gedownloade DVD's problemen geven dan zou ik als ik jou was bij die legale bron eens navragen waar dat hem in kan zitten.



Re: VU+ Ultimo 4K slaat vast bij doorspoelen #6 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,262 posts

+691
Excellent

Posted 6 August 2017 - 10:14

Ik zou niet spoelen, maar step skippen... ik ben sterk aan het overwegen om van de spoel kloppen default een soort auto stepskip knoppen te maken... dan werkt dit tenminste default altijd.

Edited by littlesat, 6 August 2017 - 10:15.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: VU+ Ultimo 4K slaat vast bij doorspoelen #7 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 6 August 2017 - 10:32

TS schrijft dat bij gebruik 1-9 toetsen het radertje draaid en de boel vast zit. Dit is toch step-skip? Ik heb deze problemen soms op een mutant 51 uhd en ook wel op se VU solo, maar alleen als er srt ondertitels meelopen. Ik vermoed dat na de skip soms beeld en subs niet willen synchroniseren. Overigens loopt de machine niet echt vast maar wordt enorm langzaam. Als ik bij de het radertje op stop druk duurt het 2 minuten voordat mediaplayer stopt.

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk

Re: VU+ Ultimo 4K slaat vast bij doorspoelen #8 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,262 posts

+691
Excellent

Posted 6 August 2017 - 10:35

Sorry dan. Half gelezen...
Gedownloade illegale films zijn vaak slecht verpakt. Hier zijn we afhankelijk van gstreamer en drivers... er is niet veel aan te doen. Vaak helpt remuxen op een pc van de mkv te verbeteren

Edited by littlesat, 6 August 2017 - 10:36.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: VU+ Ultimo 4K slaat vast bij doorspoelen #9 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 posts

+3
Neutral

Posted 17 August 2017 - 11:17

Goedemorgen,

Even een update; Ik heb ook een probleem met het afspelen van DVD's met ondertiteling.

Op de HD 51 werken de ondertitels niet of soms gedeeltelijk (even niet, even wel etc) ook duurt het na wisselen van ondertitelspoor tot wel een minuut voordat dit spoor zichtbaar is...

Ook verschijnt het menu bij sommige DVD's niet correct in beeld...

Op een VUDUO met PLI6 zijn deze problemen niet aanwezig... zelfde DVD's spelen feilloos af.. 

Ook op een PC spelen de DVD's (origineel in bezit; met DVDdecrypter op NAS gezet) de DVD's feilloos af met VLC...

 

Gebruiken ARM en MISP mogelijk verschillende mediaplayers?



Re: VU+ Ultimo 4K slaat vast bij doorspoelen #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 17 August 2017 - 11:40

Nee, de code voor beide platformen is dezelfde. Tenzij je het een of andere plugin gebruikt wellicht, hoe speel je een DVD af?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ Ultimo 4K slaat vast bij doorspoelen #11 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 posts

+3
Neutral

Posted 17 August 2017 - 13:36

HI WW,

Niets speciaals ga gewoon naar de dvd map en druk op OK  neem aan dat dan de mediaplayer start...

Heb geen andere apps geinstalleerd. althans niet bewust.. 



Re: VU+ Ultimo 4K slaat vast bij doorspoelen #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 17 August 2017 - 14:48

Ok. Dan werkt het inderdaad in beide gevallen gelijk.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ Ultimo 4K slaat vast bij doorspoelen #13 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 posts

+3
Neutral

Posted 18 August 2017 - 18:16

Ook op mijn XP1000 met RC6 speelt de DVD perfect af...

 

Lijkt me toch duidelijk een gevalletje van de gebruikte ARM of Python compiler... die het net niet goed krijgt...

Hoe kan ik helpen om e.e.a. "hard" te maken? screenshots? logfiles?



Re: VU+ Ultimo 4K slaat vast bij doorspoelen #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 18 August 2017 - 21:17

Die is in beide gevallen dezelfde, images worden met een cross-compiler gebouwd, de arm en mipsel compilers worden dus beide vanuit source gecompileerd (door de x86-64 compiler).

 

Het zal een beetje afhangen van hoe de dvd data precies wordt verwerkt. Als dat een formaat is dat door de SoC zelf, in hardware, kan worden verwerkt, dan is Enigma beperkt tot data lezen en naar de chip sturen. Als dat niet zo is, dan moet de data richting gstreamer om in software verwerkt te worden. Wat de SoC kan is ook beperkt tot de licenties die de fabrikant heeft afgenomen. En dat zou de oorzaak wel eens kunnen zijn, want bij VU+ werkt dat soms anders dan bij anderen.

 

Is het alleen deze DVD, of doet geen enkele DVD het op de Ultimo4K? En is het een gewone DVD rip of een Bluray rip? En is het een as-is rip (dus met een VIDEO_TS folder en vod files), of zit er een formaat conversie tussen?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ Ultimo 4K slaat vast bij doorspoelen #15 Bram55

  • Senior Member
  • 916 posts

+13
Neutral

Posted 19 August 2017 - 09:43

Ik heb nergens last van met mijn Ultimo 4k icm PLI6. Denk dus dat het aan die box, settings of een of andere plugin ligt.

In ieder geval GEEN standaard Vu+ probleem.

Ik gebruik bij het afspelen de ingebouwde mediaplayer en DVD player zonder problemen.

 

zie ook post #4


Edited by Bram55, 19 August 2017 - 09:44.


Re: VU+ Ultimo 4K slaat vast bij doorspoelen #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 19 August 2017 - 12:36

Vandaar mijn vermoeden dat het wel eens aan de "rip" zou kunnen liggen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ Ultimo 4K slaat vast bij doorspoelen #17 Bram55

  • Senior Member
  • 916 posts

+13
Neutral

Posted 19 August 2017 - 14:28

Ik download BR2DVD, DVD5, DVD9, MKV, AVI, XVID en nog veel meer en nergens last mee.

 

Alleen zoals eerder vermeld, op een samengestelde DVD, dus een DVD met bv 4 afleveringen, problemen met de ondertitels.

Een DVD met 1 film erop geeft geen problemen.


Edited by Bram55, 19 August 2017 - 14:29.


Re: VU+ Ultimo 4K slaat vast bij doorspoelen #18 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 19 August 2017 - 15:58

Dan zullen we moeten wachten op response van NiceGuy.

 

Er is in ieder geval al in geen tijden iets aan de DVD handling aangepast, dat is een technologie die zo langzamerhand wel uitgekristalliseerd is. Ik kan het zelf ook niet reproduceren, maar ik heb geen 4K boxen (VU or otherwise ;)).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ Ultimo 4K slaat vast bij doorspoelen #19 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 posts

+3
Neutral

Posted 19 August 2017 - 16:47

OK

Het zijn inderdaad DVD's met meerdere episodes (Bones) er zitten 4 episodes op een dvd... Voor alle duidelijkheid... De VUDuo krijgt het wel goed alsook de XP1000... (kan eindelijk weer HD afspelen met RC6!!!! op de XP1000)

Alleen de ARM ontvanger in mijn geval dus de Mutant HD51 gaat in de fout...



Re: VU+ Ultimo 4K slaat vast bij doorspoelen #20 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 19 August 2017 - 17:53

DVD's met een enkele episode of film gaan wel goed op de HD51? Of werkt geen enkele DVD?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.




Also tagged with one or more of these keywords: VU+ Ultimo 4k

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users