Jump to content


Photo

VU+ Ultimo 4K slaat vast bij doorspoelen

VU+ Ultimo 4k

  • Please log in to reply
26 replies to this topic

Re: VU+ Ultimo 4K slaat vast bij doorspoelen #21 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,631 posts

+459
Excellent

Posted 20 August 2017 - 06:52

Als ik het zo lees zijn dat zelf samengestelde dvd's?

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: VU+ Ultimo 4K slaat vast bij doorspoelen #22 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 posts

+3
Neutral

Posted 20 August 2017 - 22:27

Nope Orginele DVD's met DVDdecrypter geript op de NAS

 

https://www.amazon.c...2/dp/B01LTIOIL8

 

Geen geld voor 67 DVD's....



Re: VU+ Ultimo 4K slaat vast bij doorspoelen #23 Niceguy

  • Senior Member
  • 244 posts

+3
Neutral

Posted 20 August 2017 - 22:39

Edit lukt niet meer.. andere vraag vergeten te beantwoorden...

 

In principe speelt alles goed af op de ARM HD 51 ontvanger, soms moet ik even op menu drukken om het menu van de dvd te starten, vaak gaat dat automatisch... maar MKV MP4 en AVi geen probleem tegengekomen tot nu toe...



Re: VU+ Ultimo 4K slaat vast bij doorspoelen #24 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 23 August 2017 - 19:08

Ik heb hier ter test staan: VU+ Ultimo4k, VU+ Solo4k en Mut@nt HD51. Ik maak al jaaaaaren zelf media files (alles wat geen transport stream (DVB) is), met h264 en aac of ac3 in mp4 of mkv container, alles netjes volgens de regels/restricties van de standaarden en dat is nooit een probleem geweest. Zelfs de dm800hd kan mijn media afspelen.

 

Ik zie inderdaad dat VU+ Ultimo4k moeite heeft daarmee. Als ik daarop stepskip moet er kennelijk kennelijk iets van gesynchroniseerd worden en in die tijd draaien de tandwieltjes. Na een paar seconden is wel weer weg, maar dan zie ik vaak dat het beeld wel verder gaat, maar het geluid wegblijft. Meestal komt dat na een tijdje weer terug, soms ook niet. Soms ook het omgekeerde, wel geluid maar geen beeld.

 

Het goede nieuws is dat er dus niets "vastloopt", je moet wel even geduld hebben. Er hoeft niks herstart te worden. Maar soms blijft het afspelen problematisch. Je moet dan stoppen en de file opnieuw starten, dan werkt het weer. Het slechte nieuws is dat dit natuurlijk niet echt handig is en niet de schoonheidsprijs verdient.

 

Ter vergelijking dezelfde media (h264 en h265) geprobeerd op de Solo4k, zelfde image. Dat gaat al een stuk beter. Daarna geprobeerd op de HD51, ook weer zelfde image. Daar gaat het allemaal flitsend, zoals je verwacht.

 

Conclusie: drivers issues. Helaas. Ik zal het tzt maar weer eens bij VU+ ter sprake brengen, want hier worden we niet echt blij van. Helaas geen fix voor de release van 6.0 dus.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: VU+ Ultimo 4K slaat vast bij doorspoelen #25 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 23 August 2017 - 19:09

En inderdaad, alles wat je van internet download is vaak dramatisch, zowel technisch als qua content ;)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: VU+ Ultimo 4K slaat vast bij doorspoelen #26 Bram55

  • Senior Member
  • 916 posts

+13
Neutral

Posted 24 August 2017 - 05:46

Nogmaals, ik heb op mijn Ultimo 4k nergens last van. Wat ik ook download, hij speelt alles perfect af zonder "tandwieltjes".

 

Dagelijks kijken we wel een gedownloade film of enkele afleveringen van een bepaalde serie.

 

Onlangs een concert van EricClapton binnengehaald. Was een DVD. Op de PC met geluid, op de Vu+ zonder. Even door DVDshrink gehaald en de menu's eruit evenals de audiosporen van 0MB groot.

En klaar. speelt nu ook als een tierelier. Dat er ook bagger op het web staat moge duidelijk zijn.



Re: VU+ Ultimo 4K slaat vast bij doorspoelen #27 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 25 August 2017 - 10:58

Dat is waarschijnlijk mpeg2. Dat is zo legacy dat ik er niet eens over nadenk. Het gaat om avc en hevc in mkv en mp4.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.




Also tagged with one or more of these keywords: VU+ Ultimo 4k

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users